Skocz do zawartości

318TDS Znowu rozrusznik


markus9292

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jakiś czas temu był naprawiany rozrusznik w moim BMW 318TDS, naprawa była ok. 7-8 miesięcy temu, były wymieniona jakaś część taka okrągła w środku rozrusznika co jest. Parę dni temu chcę odpalić auto pokręcił trochę, nie dopalił następnie znowu chciałem pokręcić ale jęknął 2-3 razy i cisza następne próby nic się nie działo. Akumulator sprawdzałem i nie jest rozładowany. Czy znowu siadł ten rozrusznik? ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też mi znajomy mówił, żeby czymś go walnąć :) Musze to spróbować ;]

 

EDIT:

 

Właśnie byłem popukać rozrusznik i coś się ruszył ale słabo, podłączyłem prostownik pod akumulator i pokazuje, że rozładowany a parę dni temu był dobry... No ale co zobaczymy. Akumulator się ładuje, jak się naładuje dam znać czy rozrusznik działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na przyrządzie ile zostało mu jeszcze Amper(EN,DIN) czyli prąd zimnego rozruchu

Jeśli np:jego moc rozruchowa(natężenie) podawana w Amperach to 500A ,a zostało mu tylko 300A to znaczy ,że to już złom i nie ma siły przekręcić silnikiem.

W mierzeniu akumulatora nie są tak ważne Volty jak Ampery (natężenie prądu)

Ale w fiacie 126p będzie jeszcze działał nawet kilka lat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przekręcasz kluczyk i rozrusznik cyka , na do wymiany szczotki , jak nie ma cyknięcia to poleciał bendyks ( elektromagnes) najlepiej wymontować dziada i podpiąć pod prostownik a będziesz miał wszystko jasne . Ewentualnie sprawdź wszystkie kable przy rozruszniku jeden z kabli (o ile dobrze pamiętam) jest na wsuwkę i możliwe , że nie łączy lub zleciał , a bez niego rozrusznik nie kręci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij rozrusznik , daj nowe szczotki i przeczyść komutator papierem ściernym 100 , chyba, że te szczotki co masz zawiesiły się i są jeszcze dość grube . Spotkałem się z tym , że elektryk przy wymianie szczotek nie wyczyścił komutatora i po tygodniu rozrusznik zaczął się wieszać , wystarczyło go rozebrać przeczyścić komutator papierem ściernym i rozrusznik hula jak nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
tey panowie i panie ja mam podobny problem po przyjsciu z pracy chcialem pojechac w pewne miejsce grzeje swiece cykam a tu koniec z checia puknal bym w ten rozrusznik ale kompletnie nie mam pojecia gdzie on jest mam e36 318tds touring. w ksiazce "sam naprawiam bmw e 36" nie ma nic napisane o wymianie rozrusznika w wersi tds jest tylko 1.8i oraz 1.6 gdzies rzeczytalem ze najlepiej od spodu ale jest schowany za skrzynia kladlem sie pod autem i szczerze nic nei widzialem moze jakies namiary gdzie moge napier... tym mlotkiem od strony kierowcy czy jak ? pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,8 tds młotkiem nie podejdziesz jedynie łapką lub rurką i nbajlepiej od góry międzu kanałami kolektora dolotu, rozrusznika szukaj pod filtrem oleju ale tym silniku dojście jest kiepskie

tu masz zaznaczony

http://zapodaj.net/356191683ee9f.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik masz od strony kierowcy,tak miedzy filtrem oleju a ściana grodziową. W M41 jest słaby dostep do rozrusznika ze wzgledu na zamocowany przy filtrze oleju wymiennik ciepła.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.