Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Prośba o pomoc w dobrze oleju

Model: e39

Silnik: 530d 184

Przebieg: 300000km

Styl jazdy: spokojny / czasem mocniejszy

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie: Znikome

Zalany olej: Valvoline Maxlife 10w40

 

Chciałbym zejść na syntetyk

 

Polecam zastosować płukankę np. firmy Liqui Moly z serii Pro-Line i przejść na 5w30 lub 5w40 z specyfikacją BMW LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję . ile litrów kupić, 4 czy 5 ?

jakie filtry?

 

5 litrów. Filtry Mann lub Knecht

 

dzięki . mam pytanie. auto miało wymianę oleju na 54 tys teraz ma 55 tys. natomiast od okresu 54 stało przez 6 miesięcy . Wymieniać olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dziękuję . ile litrów kupić, 4 czy 5 ?

jakie filtry?

 

5 litrów. Filtry Mann lub Knecht

 

dzięki . mam pytanie. auto miało wymianę oleju na 54 tys teraz ma 55 tys. natomiast od okresu 54 stało przez 6 miesięcy . Wymieniać olej?

 

Olej się starzeje nawet jak jest nie eksploatowany ale jeśli twój samochód stał w ocieplanym garażu to możesz zaczekać z 6 miesięcy z wymianą, natomiast jeśli stał pod chmurką to jednak bym wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Olej się starzeje nawet jak jest nie eksploatowany ale jeśli twój samochód stał w ocieplanym garażu to możesz zaczekać z 6 miesięcy z wymianą, natomiast jeśli stał pod chmurką to jednak bym wymienił.

 

oki a jak z filtrami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam

F10 530D 245KM 270 tys przebiegu motul xclean 5W40 będzie ok?

 

Możliwy aczkolwiek jeszcze nie do końca podjąłem decyzje, chip w okolice 300KM

 

Xclean będzie ok. ale wystarczy spokojnie 5w30, przynajmniej w zimie będzie lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

F10 530D 245KM 270 tys przebiegu motul xclean 5W40 będzie ok?

 

Możliwy aczkolwiek jeszcze nie do końca podjąłem decyzje, chip w okolice 300KM

 

Xclean będzie ok. ale wystarczy spokojnie 5w30, przynajmniej w zimie będzie lżej.

 

spotkałem sie z opiniami ze przy wyższym przebiegu lepszy będzie 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zapewne komuś chodziło o to że 5w40 jest bardziej lepki i przy silniku który jest w złym stanie pozwoli zmniejszyć pobór oleju, ale to kiepski pomysł na oszczędności.

 

BMW twinpower turbo jest porównywalny z xclean tak że wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o pomoc w dobrze oleju oraz filtrów :

Model: F11 LCI

Silnik: 525d 218km

Przebieg: 55.000km

Styl jazdy: spokojny / czasem mocniejszy

Użytkowanie: głównie miasto + + 4-5 razy długa trasa w roku

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem ( nowe auto)

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem

 

brak napraw/ brak modyfikacji

 

Polecam 5w30 z specyfikacją LL04 np. Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30, SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30

 

Zamowiony ten : https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-1810-5x-1L-Shell-Helix-Ultra-Professional-AM-L-5W30.html

Filtr ten : https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-3370-Filtr-oleju-MANN-HU-6004-x.html

 

Dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Valvoline SynPower 0w40 specyfikacja sie zmienila?

Chcialem kupic a tu LL 98 a nie LL 01! i to w kilku zrodlach! :?: :shock:

O co chodzi?

Approvals / Performance Grades:

API SJ/CF

ACEA A3-98, B3-98, B4-98

BMW LL-98

MB-229.3*

VW 501.01 (5/2000)

VW 502.00/505.00

* including Mercedes-Benz 229.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy Valvoline SynPower 0w40 specyfikacja sie zmienila?

Chcialem kupic a tu LL 98 a nie LL 01! i to w kilku zrodlach! :?: :shock:

O co chodzi?

Approvals / Performance Grades:

API SJ/CF

ACEA A3-98, B3-98, B4-98

BMW LL-98

MB-229.3*

VW 501.01 (5/2000)

VW 502.00/505.00

* including Mercedes-Benz 229.1

 

Na oficjalnej stronie Valvoline Europe jest LL01: http://www.valvolineeurope.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!! Zakupiłem BMW F10 528i xdrive z 2012r z silnikiem N20 czyli 2.0 245KM. Auto ma 12000km przebiegu, miało już cztery wymiany oleju w serwisie BMW. Jest to auto z USA i miało lany olej 5W30 LongLife 01. Jaki olej polecacie do tego silnika?? Płukanki i ceratec polecacie?? Co ile km wymieniać olej?? Pozdrawiam wszystkich i życzę spokojnej niedzieli ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam, zastanawiam się czy temat jest jeszcze aktywny.

 

Tak więc:

 

Model: E46

Silnik: 318i N42B20A

Przebieg: 307 000 km

Styl jazdy: NORMALN + CZASEM DYNAMICZNY

Użytkowanie: głównie mieszany, czasem trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: trudno powiedzieć myślę że 300 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Mobil Super 2000 10W40 półsyntetyk

 

Wymiana raz na rok, przebieg roczny do 10k/km, żadnych modyfikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć wszystkim!! Zakupiłem BMW F10 528i xdrive z 2012r z silnikiem N20 czyli 2.0 245KM. Auto ma 12000km przebiegu, miało już cztery wymiany oleju w serwisie BMW. Jest to auto z USA i miało lany olej 5W30 LongLife 01. Jaki olej polecacie do tego silnika?? Płukanki i ceratec polecacie?? Co ile km wymieniać olej?? Pozdrawiam wszystkich i życzę spokojnej niedzieli ;)

 

Dalej lej 5w30 z specyfikacją LL01, wymiana max. co 15 kkm lub co rok, płukankę możesz stosować a o ceratec się nie wypowiem bo nigdy nie używałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No witam, zastanawiam się czy temat jest jeszcze aktywny.

 

Tak więc:

 

Model: E46

Silnik: 318i N42B20A

Przebieg: 307 000 km

Styl jazdy: NORMALN + CZASEM DYNAMICZNY

Użytkowanie: głównie mieszany, czasem trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: trudno powiedzieć myślę że 300 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Mobil Super 2000 10W40 półsyntetyk

 

Wymiana raz na rok, przebieg roczny do 10k/km, żadnych modyfikacji

 

Do tego silnika powinieneś lać olej lekko bieżny 5w30 lub 0w30 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Model: E61

Silnik: 525i N52 (218KM)

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 70% trasa 30%

Zużycie bieżące na l/1000km: jeszcze nie wiem

Instalacja LPG: pojawi się w ciągu miesiąca (Stag)

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Przeszukałem temat i znalazłem E60 525i (218KM) z tą różnica że bez gazu. Tam doradzałeś 0W40 ze specyfikacja LL01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

 

Model: E61

Silnik: 525i N52 (218KM)

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 70% trasa 30%

Zużycie bieżące na l/1000km: jeszcze nie wiem

Instalacja LPG: pojawi się w ciągu miesiąca (Stag)

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Przeszukałem temat i znalazłem E60 525i (218KM) z tą różnica że bez gazu. Tam doradzałeś 0W40 ze specyfikacja LL01.

 

Zgadza się, 0w40 lub 5w40 z specyfikacją BMW LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

Model: X3 E83

Silnik: 3.0 SD 286 KM 210 KW

Przebieg: 136 500 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 80% trasa 20%

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: serwis w BMW Breczko co 30 tyś km

 

2.

Model: 5 F07 GT

Silnik: 535D 313 KM 230 KW

Przebieg: 176 500 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 80% trasa 20%

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: niby co 15k

 

Od wczoraj męczę ten temat i trochę już zgłupiałem :) przedwczoraj zalałem Mobil 1 ESP Formuła 5W30 do E83 w zeszłym tygodniu miałem wypalanego DPF-a i zamówiłem dzisiaj Castrol Edge FST 5W30 C3 do F07 .

Wcześniej nie miałem takich dylematów ponieważ serwisowałem w ASO. Jednak po tym jak w zeszłym roku serwis BMW Breczko przy przeglądzie auta z 120k nie potrafił zdiagnozować braku oleju w xDrive , a wymienili olej w automacie. Szarpanie przy zmianie biegów tłumaczyli różną srednicą opon i oczywiście padła propozycja sprzedaży mi nowych :), a objawy nie ustąpiły po zmianie na opony letnie. Następnie polecony zakład przeprowadził diagnostykę automatu (stan idealny) i od razu sprawdzając olej w xDrive i bingo . Koszt usługi z uzupełnieniem oleju 130 zł.

Wracając do tematu oleju. Dlaczego Castrol ma tu takie słabe opinie? Aż się zacząłem zastanawiać nad zwrotem i kupna innego. Jakie są opinie na temat Mobil-a ? Oba oleje kupiłem w filtrytotu.pl zastanawiam się czy nie podróby :) ? Jakieś porady na przyszłość, czy nie zalewać Castrola tylko wymienić na coś lepszego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.