Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuje szybkiej opinii.

Od kilku lat do mojego BMW e60 530d rocznik 2006 leje Mobil 1 5w30 ESP Formula. Wszytsko jest ok

I w tym roku przyszedl czas na wymiane wiec zamowilem jak zwykle ten sam olej... tzn tak myalem do dzis gdy robilem pozadki w garazu.

Okazalo sie ze zamowilem Mobil 1 5w30 ESP (bez koncowki Formula). Nie zwrocilem na to uwagi gdyz oba te oleje maja praktycznie takie samo opakowanie rozniace sie tym tylko dopiskiem. Problem jest takie ze ten bez dopisku Formula nie spelnia normy BMW a ten drogi tak.

Moje prosba do znawcow olejowych o sprawdzenie tego oleju tzn czy wylewac i wlac taki z norma BMW czy jednak mozna jezdzic

Nie znam sie na tym kompletnie wiem tylko ze oba sa zgodne z DEXOS 2 i maja taka sama lepkosc

Wazna informacja to ze DPF nie posiadam


EDIT:

Olej jezdzi w silniku jakies 2 tygodnie i nic podejzanego sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma Dexos 2 akurat w niczym nie pomaga bo jest skierowana do samochodów Opla a nie BMW. Ja wychodzę z założenia, że po coś te normy są. Tak samo jak niedawno jakiś przedstawiciel twierdził ze Eurol 0w30, który nie ma normy BMW ale świetnie się do tych silników nadaje. A jeśli świetnie się nadaje to czemu tej normy nie ma? No własnie, ja bym był ostrożny i szukał olejów z tą normą.



Co do samego wyboru to Mobil nie jest niczym nadzwyczajnym. Ot taka przeciętna półka, dobrym wyborem był 10 lat temu jak nie było nic innego, w dzisiejszych czasach jest wiele marek, które bija go jakością i to kilkukrotnie ;)



Jeśli masz e60 z roku 2006 to znaczy, że potrzebujesz oleju z normą BMW LL 04, ewentualnie LL 01.



Z olejów, które ja polecam to zdecydowanie PMO, kupisz go za jakieś 100-120 zł za 4 litry a w środku masz bardzo dobre parametry + co najmniej 30% bazy PAO. Chyba, że pokusiłbyś się o ich nowy olej 100% PAO, ale szczerze mówiąc opinii jeszcze na jego temat sobie nie wyrobiłem, niedługo na niego będę wymieniał to chętnie dam znać jak wrażenia :)


A z innych marek to polecam jeszcze Ravenola, chociaż po ostatnich akcjach z ciągłą zmianą składu ich oleju to mam obawy czy jak kupię ich olej to będę miał to co chce mieć w silniku czy znowu coś pozmieniają. Ale mimo wszystko to dobre oleje (pod warunkiem, że nic nie modzą).


Ale mimo wszystko jak masz tego mobila to go zostaw, raczej silnik Ci nie wybuchnie, najwyżej wcześniej zrobisz wymianę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Jako nowy właściciel zabawki E92 335d zwracam się z prośbą o poradę w wyborze oleju.


Bmw e92 2007

M57 335d

320 tys km

Styl jazdy - raczej się wożę ale czasem lubię wykorzystać dostępną moc.

80% duze miasto 20%trasa

DPF- nie


Obecnie zalane Castrol EDGE 5W40 - brak bardziej szczegółowego info.

Auto po programie na ok 350km


Przy okazji - olej w skrzyni automatycznej wymieniać?


Dziękuję,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Jako nowy właściciel zabawki E92 335d zwracam się z prośbą o poradę w wyborze oleju.


Bmw e92 2007

M57 335d

320 tys km

Styl jazdy - raczej się wożę ale czasem lubię wykorzystać dostępną moc.

80% duze miasto 20%trasa

DPF- nie


Obecnie zalane Castrol EDGE 5W40 - brak bardziej szczegółowego info.

Auto po programie na ok 350km


Przy okazji - olej w skrzyni automatycznej wymieniać?


Dziękuję,

Przemek

Do takiego silnika poleciłbym 5w40. Producent zaleca jeszcze 5w30, ale przy dużej mocy spokojnie można wziać "czterdziestkę" tym bardziej, że większość olejów(5w30/5w40) z normą C3 będzie posiadało normę BMW.

Od siebie polecę PMO 5w40 C3 z normą BMW LL 04, bądź jak już nie masz DPFa to nowy olej PMO 5w40 Extreme, ale szczerze mówiąc nie wiem czy potrzebujesz aż takiego oleju, bo jest on oparty wyłącznie o bazy PAO.


Ostatnio robiłem analizę zużyciową i powiem szczerze, że po 19 tysiącach olej PMO wyglądał imponująco. Jedynie co to TBN spadł do poziomu= 3 no ale samochód z gazem to i tak super wynik. Dotychczas polecałem PMO bądź Ravenola, ale odkąd zobaczyłem jak dobrze PMO wypadło mi w tym teście to dla mnie aktualnie faworyt jest jeden.


 

Witam


Autko to M135i F20 silnik 3litry skrzynia automat, xdrive

Nie wiem co było lane do tej pory, chcę zastosować płukankę a potem dobry olej.

Co kupić na wymianę ? Jaki olej ( oleje) wybrać ?


pozdrawiam

PMO 5w30 C3 - solidny olej z normą LL 04, dodatek baz PAO około 30%, syntetyczne dodatki. Niektórzy jeszcze polecają Eurola 0w30, ale szczerze nie mam przekonania do tego bo nie posiada normy BMW chociaż parametry ma spoko ;)

Co do płukanki to Archoil są teraz polecane, więc możesz śmiało brać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Ostatnio robiłem analizę zużyciową i powiem szczerze, że po 19 tysiącach olej PMO wyglądał imponująco.

Którego PMO 5w40 C3 z normą BMW LL 04 czy PMO 5w40 Extreme ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego z C3. Ten Extreme dopiero od jakichś dwóch miesięcy jest w sprzedaży w Polsce, więc nie zdążyłbym nalatać na nim 19 tysięcy :D



Teraz zalałem znowu PMO 5w30 C3, ale na następną wymianę planuje tego Extreme, chociaż nie wiem czy potrzebuję aż takiego oleju. Czasami lubię krecić na czerwone pole, ale skoro ten C3 jest wystarczający to może nie będę aż tak szalał z tym drugim. Chociaż różnica w cenie wielka nie jest więc skoro silnik może mieć jeszcze lepiej to czemu by nie, przemyślę sprawę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem twoją analizę na forum (zakładam ze to ty wrzuciłeś bo nick taki sam) i faktycznie wygląda nieźle. A mówi się, że olej po 20 tysiącach to już totalny śmietnik. A tutaj nawet lepkości zachowane. PMO ma sporo baz PAO w swoim każdym oleju więc w mojej ocenie to trochę wpływa na trwałość oleju i na jego spowolnioną degradację.



A tak przy okazji masz jakeiś doświadczenie z olejami do automatów? Też polecasz PMO czy coś innego szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Ostatnio robiłem analizę zużyciową i powiem szczerze, że po 19 tysiącach olej PMO wyglądał imponująco.

 

A czy olej którego robiłeś analizę to była ta początkowa partia z ilością PAO ok. 70% czy już po redukcji czyli ok 30% ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm szczerze nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale na butelce data produkcji to sierpień 2018, więc wygląda na raczej tą najnowszą formulację. Analizy IR nie robiłem, ale podobno dla oleju przepracowanego to nie ma większego sensu :D


Zresztą w szczegóły nie wnikam, sumarycznie widzę, że olej podołał a nawet przekroczył moje wymagania. Zakładałem, że po 19 tysiącach będzie jeden wielki śmietnik z oleju :D Teraz jeszcze jedna wymiana na 5w30 C3, a poźniej wchodzi 5w40 Extreme i jego też wyślę na testy :cool2: W sumie fajna sprawa, bo za 89 zł mamy fajną informację o oleju i o tym jak się sprawuje po dłuższym uzytkowaniu, a przecież to w sumie w oleju najważniejsze. Bo to że nowy olej trzyma parametry to niby ważne, ale to jak zachowuje się po pewnym przebiegu to kluczowa informacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Autko to M135i F20 silnik 3litry skrzynia automat, xdrive

Nie wiem co było lane do tej pory, chcę zastosować płukankę a potem dobry olej.

Co kupić na wymianę ? Jaki olej ( oleje) wybrać ?


pozdrawiam

PMO 5w30 C3 - solidny olej z normą LL 04, dodatek baz PAO około 30%, syntetyczne dodatki. Niektórzy jeszcze polecają Eurola 0w30, ale szczerze nie mam przekonania do tego bo nie posiada normy BMW chociaż parametry ma spoko ;)

Co do płukanki to Archoil są teraz polecane, więc możesz śmiało brać :)


 


Ostatnio robiłem analizę zużyciową i powiem szczerze, że po 19 tysiącach olej PMO wyglądał imponująco.

Którego PMO 5w40 C3 z normą BMW LL 04 czy PMO 5w40 Extreme ?

 


no włąśnie 5w30 C3 czy 5W40 C3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lato lepszym rozwiązaniem jest 5w40 C3. 5w40 C3 będzie bardziej lepki w wysokich temperaturach. Ale tak czy siak oba mają normę BMW więc, którego byś nie wziął to będzie dobrze, kwestia preferencji :)


Ja u siebie jeżdżę na 5w30 C3, ale teraz zalewam 5w40 :)

 

OK, dziękuję Mariuszu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravenola bym polecił gdyby nie to, że to zakłamana marka i ciągle coś zmieniają w swoich olejach. Na papierze super, a w praktyce okazuje się że kazda partia inna ;)


PMO 5w40 Extreme 100% PAO. Chyba nic lepszego nie dostaniesz w tej chwili. Można jeszcze szukać Meguin Super Leichtlauf 5W40, ale on w 99% dostępny tylko od sąsiadów z zachodu. Ewentualnie Amsoil 5w40, ale to już wyższa półka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko :)


Bmw E87 2008

N47 118d 143KM

200 tys km

Styl jazdy - umiarkowany, lubię czasem dać w palnik, ale często też jeżdżę w trasy

80% trasa 20% miasto

DPF- tak


Aktualnie mam zalany polecany tu do diesla z DPF Valvoline SynPower MST C3 5W30 5L.

Czy jest aktualnie jakiś lepszy olej do diesla od powyższego, czy zamawiać ten sam i lać go? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak wykorzystujesz auto. Jak spokojna jazda to ten Valvoline da radę, chociaż nie jest to jakiś super olej. Taka średnia półka, w tej cenie można dostać coś znacznie lepszego.


A jeśli lubisz czasami trochę mocniej przycisnąć to bierz olej, który ma chociaż trochę PAO w składzie, na swoim przykładzie sprawdziłem, że taki olej będzie znacznie trwalszy, nawet w trudnych warunkach (chociaż wiadomo, że nie tylko PAO ma na to wpływ ale z pewnością ma)


W dobrej cenie masz PMO 5w30 C3 albo nawet PMO 5w40 C3. Oba mają normę BMW LL 04 do DPF więc śmiało.


A jak uprzesz się na Valvo to wiadomo, kupić możesz, nic złego się nie stanie. Ale skoro można mieć coś lepszego za praktycznie taką samą cenę to nie ma większego sensu trzymania się jednej marki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrej cenie masz PMO 5w30 C3 albo nawet PMO 5w40 C3. Oba mają normę BMW LL 04 do DPF więc śmiało.


A jak uprzesz się na Valvo to wiadomo, kupić możesz, nic złego się nie stanie. Ale skoro można mieć coś lepszego za praktycznie taką samą cenę to nie ma większego sensu trzymania się jednej marki ;)

Lubię zawsze szukac alternatyw, rok temu polecany był Valvo, skoro teraz lepszy jest PMO to chętnie go przetestuję. Dzięki za pomoc. Zamówię go i zaleję. A powiesz mi jeszcze z jakiego sklepu zamawiac zeby nie wpasc na podróbę? Z allegro moze byc?


A na szybko to jaka roznica miedzy tymi PMO 5w30 a 5w40?

Je\sli producent przewidzial 5w30 to nie jest najlepiej lac 5w30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No PMO od Valvo jest zdecydowanie lepsze, lepsze parametry + PAO o którym wspomniałem. Co do miejsca zakupu to trudno mi doradzić, ja zamawiam w oficjalnym sklepie bo jest niewiele drożej a mam 101% pewność, że to oryginał. Jednak dwa razy zdarzyło mi się kupić gdzieś stacjonarnie (raz Petrostar w Warszawie, a raz gdzieś tam jeszcze) i też było ok. Ale jednak lubię mieć zawsze świeżą dostawę prosto od producenta :)


Co do różnicy między 30 a 40, to różnica jest w lepkości. Ten 5w40 będzie bardziej lepki w wysokich temperaturach. Np w USA (w ciepłych klimatach typu California) BMW potrafiło zalewać do takich silników 5w40 :) No ale tak jak pisałem oba są z normą BMW LL 04, więc 5w30 C3 również będzie ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.