Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

A co miał Ci powiedzieć? Pytałeś dystrybutora czyli kogoś stronnego. Nawet jesli prawda byłaby inna to i tak by Ci powedział, że olej jest najlepszy i w ogóle można go lać wszędzie, nawet do helikopterów. Takie inforamcję trzeba brać z pewną dozą niepewności, w końcu jest to zdanie kogoś komu ZALEZY na sprzedazy oleju, więc moim zdaniem jego zdanie nie jest jakoś bardzo wiarygodne.



A co do aprobat, to prawda, trzeba za nie zapłacić. Ale za normy już nie, wiec aby olej spełnał normy wystarczy aby spełniał określone przez producenta parametry i tyle ;) Wtedy miałby normę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co miał Ci powiedzieć? Pytałeś dystrybutora czyli kogoś stronnego.

 

TO nie ja pytałem ,tylko kolega ANDRZEJ62 z sąsiedniego wątku ; ;F30, F31, F34 jaki olej do silnika

 

Wiem o kilku właścicielach BMW którzy z zadowoleniem eksploatują ten olej.

Wysłałem pytanie do autoryzowanego importera Eurola. Dlaczego Eurol SYNTHENCE FS 0W30 który spełnia normę VW 504 00/ 507 00 nie posiada aprobaty i rekomendacji BMW LL-04. Pomimo że parametrami przewyższa większość olei które posiadają normę BMW ll-04.

Zapytałem jeszcze czy pomimo braku LL-04 mogą bezpiecznie eksploatować Eurol SYNTHENCE FS 0W30 w BMW 320d N47 i B47.

 

JA już wtedy miałem przejechane prawie 7tys na FSie :D Jestem realistą i również uważam, że zapewnienia osób zajmujących się dystrybucją jak i samych producentów trzeba traktować z pewnym" przymrużeniem oka" :wink:

Edytowane przez MADO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o oleju Valvoline SynPower 5W30 do silnika 2,2 170KM w E60? Dobry czy zalać coś innego?
"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O którego synpowera pytasz? XL III czy MST? MST ma niższy NOACK ale XL III jest nowocześniejszą formuła i teorertycznie powinien być lepszy.


Ja od siebie polecę PMO 5w30 C3. Miałem PMO zalane też w swoim e60 (ten sam silnik) i byłem bardzo zadowolony. Oleju dolewałem bardzo niewiele, ale butowałem go do odcinki więc i tak byłem zdziwiony, że prawie nie pobierał mi tego oleju. Parametrami PMO jest lepsze od Valvo (możesz sobie porównać karty techniczne) a do tego ma troche PAO (prawdopodobnie około 30% ) co w tej cenie jest bardzo dobrym wynikiem.


P.S Mówi się, że PMO i Valvo to ta sama fabryka, tylko PMO jest trochę lepszą wersją Valvoline ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jaki olej polecilibyście do moje f30?

Myślałem o zamianie na Valvoline lub Motula

Model: F30 318D

Silnik: N47T

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: 50% miasto 50% trasa

Dotychczas: Castrol Edge 5W30 c3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motula zupełnie sobie odpuść, to był KIEDYS dobry olej. Teraz jest przeciętny i nic poza tym.


Valvoline, no cóż trochę lepiej od Motula, ale też niczym sie nie wyróżnia.



Było już mówione wiele razy co jest teraz polecane.


W hierarchi:


1. PMO- 30% baz PAO, sporo dodatków uszlachetniajacych i dobre parametry, w tej cenie chyba nawet najlepsze.

2. Ravenol- ile jest bazy PAO, to jest zagadka, ale z pewnoscią ona jest. Też ma dobre parametry, szczególnie NOACK, ale reszta raczej gorsza od PMO i cena trochę wyższa. No i Ravenol ma tendencję do ciągłego zmieniania skladu, wiec ciężko im zaufać na 100%.

3. Eurol- też nie wiem ile PAO, producent nie podaje, podejrzewam, że niewiele, ale znośne parametry i cena niezbyt wygórowana więc to też dobra opcja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Ravenol nie ma żadnej zagadki. Są analizy tego oleju na oil-club.de.


RAVENOL - 722 cm -1 = 7,13957 -> głównie PAO

Fala 1747 cm -1 = 0,228485 -> dużo poliestru


PMO 5w-30c3 ll04 jest klase niżej od Ravenol VMP. Ravenol oprócz PAO ma jeszcze estry.


Jeżeli ma być taniej niż Ravenol to godnym polecenia jest

Total quartz ineo long life 5w30 Art. Jego analiza jest na oil-club.pl, gdzie jest polecany jako jeden z najlepszych olei w tym przedziale cenowym posiadajacy LL04.Ponadto zgodnie z zapewnieniem producenta olej posiada ok. 50% PAO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja, PMO od Ravenola różni się zawartościa PAO i estrów. Tylko nalezy pamiętać, że Ravenol ma tyle PAO w kilku olejach, reszta to zwykłe HC. Ale tak jak piszesz, to dwie półki cenowe. Jak ktoś chce drożej to może szukać Ravenola.


A co do tego że nie ma zagadki o Ravenolu to okazuje się, że jest. Właśnie na tych forach ludzie zauwazyli, że Ravenol ciągle zmienia skład swoich olejów, a ostatnio się do tego nawet przyznali. I teraz już niby mają stabilizować formułę oleju, ale mimo wszsytko skoro ciągle coś zmieniają to dla mnie są zagadką :)



PMO w serii Extreme będzie mogło konkurować z Ravenolem VMP, bo będzie to pewnie praktycznie ta sama formulacja, ciekawe tylko jak z ceną.


P.S Teraz przyjrzałem się parametrom i Ravenol VMP pomimo dużej zawartości PAO i estrów ma znacznie gorsze parametry od PMO 5w30 C3 (Ravenol tylko lepiej wygląda w NOACK i Temperaturze płynięcia co jest zrozumiałe bo w koncu wiecej PAO) Ale takie parametry jak nawet HTHS czy indeksy lepkości czy lepkość kinematyczną ma gorszą, a w przypadku tego drugiego to już znacząca różnica. Wiec trzeba się zastanowić czy wolimy olej, który wypada gorzej, ale za to ma więcej PAO, bo PAO jak widać nie jest lekarstwem na wszystko.


Moim zdaniem najelpszy Ravenol jaki im wyszedł to VMP ale 5w40, tam faktycznie widać dobre parametry i za to szacun, ale 5w30 to gdyby nie PAO to w ogole nie nazwałbym go dobrym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to akurat prawda że PMO ma lepsze parametry, ale moim zdaniem najlepiej sprawdzić jak olej zachowuje się w praktyce w silniku. Ja mam bezpośrednie porównanie pomiędzy tymi olejami i mimo wszytsko bardziej do gustu przypadło mi PMO. Na ravenol po mniej więcej 8 tysiącach słychać jak zmienia się kultura pracy silnika, nie wiem z czego to wynika ale u mnie w aucie nie tylko ja to zauważyłem. A na PMO teraz mam już znacznie więcej przejechane niż miałem na ravenol i jest tak samo jak po zalaniu.


Innych zmian nie widzę, konsumpcja oleju podobna, ale jednak ta zmiana dźwięku pracy silnika jest zastanawiająca i jak dla mnie pmo >ravenol pomimo większej zawartości baz PAO. Jak widać dużo bazy PAO to nie wszytsko. Olej to kolektyw baz i dodatków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli mielibyście wybierać między Total quartz ineo long life 5w30 z LL-04 a zwykłego Valvoline SynPower 5w30 z LL-01 na co byście się zdecydowali? Na którym będzie mniej ubytku oleju?
"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jeśli mielibyście wybierać między Total quartz ineo long life 5w30 z LL-04 a zwykłego Valvoline SynPower 5w30 z LL-01 na co byście się zdecydowali? Na którym będzie mniej ubytku oleju?

 

Nigdy nie stosowałem Totala tak że o nim się nie wypowiadam ale valvoline MST C3 5w30 z specyfikacją ll04 stosuję od 7 lat w 4 różnych samochodach i nie zaobserwowałem strat oleju. Ze względu że masz silnik M54 który lubi spalać olej obawiam się że jaki byś nie kupił to i tak będą straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOTAL INEO LL 5w30 z ART oprócz LL04 posiada normę VW 507, która jest bardziej wymagająca od LL04. Na oli-club.pl, piszą że Valvo ma bardziej zanieczyszczoną bazę, większa zawartość siarki, chociaż wciąż w normie. Są analizy na oil-club.ru. Analiza Totala jest dostępna na oil-club.pl. Ogólnie na forum oil-club.pl, bardziej polecają nowego TOTAL z ART i Shell na GTL od Valvo w tym przedziale cenowym ze względu na nowocześniejszy pakiet dodatków taki jak Infineum.

Ponadto Valvo pod tą samą nazwą, wypuszcza różne formulację na inne rynki. Także skład jest różny z różnych blendowni.


PMO zmniejszyło udział PAO w swoich olejach o ponad 50% nie informując o tym fakcie na swojej oficjalnej stronie. Obecnie Ravenol z VSMO ma już ustabilizowany skład.

Odnośnie PMO polecam wątek:

http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=63&t=160

Edytowane przez bobwoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale znowu Valvo MST ma najnowszą normę dla mercedesa 229.52 której nie ma Total ineo ll. To co piszą na oil-club.pl ma się ni jak do rzeczywistości ponieważ nikt nie zrobił analizy valvo MST tylko opierają się na jakiejś z oil-club.ru gdzie ktoś wysłał do analizy stary olej z 2005 roku. po drugie i najważniejsze to stosuję go 7 lat, widziałem jak wygląda silnik w środku, żadnych problemów nie miałem i to jest najlepszy test oleju a nie jakieś dane. Po trzecie po co koledze droższy olej skoro będzie musiał robić sporo dolewek ze względu na problemy z uszczelniaczami zaworowymi i pierścieniami ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOTAL z ART nie jest droższy od VALVO. Kolega MADO ma zaprzyjaźniony warsztat, który specjalizuję się w naprawie BMW i tam zalewają TOTAL i nikt złego słowa także nie powiedział. Więc w przypadku TOTAL mamy zarówno zadowolenie+czysty silnik+lepsze parametry na papierze jak i po testach laboratoryjnych. Nie wspominając o występujących w VALVO różnicach jakościowych z różnych blendowni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Racja total jest nawet tańszy od valvo dlatego do silnika M54 lał bym właśnie taki bo i tak trzeba zakupić go więcej na dolewki. Skąd to wiedzą na oil-club.pl skoro nikt jeszcze nie zrobił analizy tego oleju ? Na oil-club.ru nic nie ma na temat obecnego MST C3 5w30 bo patrzyłem, znalazłem tylko XL-III. Przypuszczam że jeśli każdy zmniejszy interwał olejowy przynajmniej o połowę to ze wszystkich olejów ludzie będą zadowoleni jeśli tylko posiada odpowiednią specyfikację dla danego producenta, nie ważne czy to będzie Mannol, Amsoil, czy Gulf.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania. Te wszystkie analizy i porównania to czasami przysłowiowe dzielenie włosa na czworo. Obecnie dla mnie najważniejsze, by olej posiadał normę i pochodził od renomowanego producenta, to przy interwale 8-10tyś daje pewność, że każdy olej w jeździe cywilnej spełni swoje zadanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i ja wychodzę z takiego założenia że po co mam szukać, analizować, kupować jakieś drogie oleje skoro jak to nie którzy stąd uważają taki średniak jak valvo MST C3 5w30 spisuje się u mnie bardzo dobrze już od 7 lat i to w 4 różnych samochodach bmw gdzie 3 sztuki po chip tuningu a najlepsze że nikt nie widział analizy ale oceniają :). Przynajmniej jeden forumowicz z oil-club.pl "Plywak" dobrze Ci napisał że o tym konkretnym Valvoline się nie wypowie bo nie widział analizy a poza tym wrzuciłeś tam do swojego tematu niewłaściwą kartę charakterystyki, prawidłowa jest taka:http://i65.tinypic.com/osanas.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMO zmniejszyło udział PAO w swoich olejach o ponad 50% nie informując o tym fakcie na swojej oficjalnej stronie. Obecnie Ravenol z VSMO ma już ustabilizowany skład.

Też o tym czytałem, ale dla nas uzytkownków myślę, ze nie ma aż takiego dużego znaczenia czy olej ma 30% czy ma 70%. Róznica w stosowaniu większego dodatku PAO to niższy NOACK i niższa temp. płynięcia tak naprawdę. A PMO w cenie do 150 zł parametrami raczej wygrywa z każdym. Jeszcze Ravenol daje radę, ale oni jeszcze bardziej zmieniają skład i ciągle coś w nim modzą, więc ja przestałem kupować Ravenola. Mówisz ze już ustabilozowany skład? Chciałbym w to wierzyć, a co jeśli znowu coś pozmieniają? Pewności nie mamy niestety :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat różnica w ilości baz PAO ma diametralne znaczenie zarówno w cenie jak i w parametrach kluczowych. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że 25% a 70% to już dwa różne oleje w dwóch różnych klasach jakościowych. PAO daję taką przewagę, że parametry są utrzymywane w dłuższym okresie ekspoloatacji. HC może mieć super parametry na starcie, ale w trakcie eksploatacji szybko je traci. Dlatego jakość bazy jest kluczowa.


cyt. z oil-club.pl:"PAO w porównaniu do HC charakteryzuje się lepszą płynnością w niskich temperaturach, większą stabilnością w wysokich, utleniania się wolniej oraz niższą lotnością." Czyli mamy m.in dłużej olej w oleju a nie w postaci nagaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dokładnie to samo napisałem, że PAO obniża temp. płynięcia i daje niższy NOACK. Ale zdajesz sobie sprawę że bazy to tylko podstawa oleju i dodatki uszlachetniające mogą zrobić z olejem cuda? A moim zdaniem 30% PAO daje własnie kompromis pomiędzy dobrymi parametrami, dużą trwałoscią oleju a nienajwyższą ceną. Na dowód dam to, że u mnie w silniku mam PMO od 18 tysięcy kilometrów i słuchowo silnik chodzi tak samo jak po zalaniu. Wczesniej na Motulu już po 6-8 tysiącach odzywał się łańcuch (dziwny dzwięk chrobotania, dzwonienia), więc dla mnie to najbardziej wiarygodny test oleju w moim silnijy :D Zresztą mam zamiar przesłać zuzyte PMO do analizy zuzyciowej i sprawdzić jak olej wygląda po 20 tysiącach kilometrów w laboratorium. Analiza nie jest droga więc zainwestuje te 100 zł, bo sam jestem ciekawy :cool2:


Na początku wybierając PMO kierowałem się parametrami oleju, bo w tym aspekcie PMO ma jedną z najlepszych propozycji na rynku, ale z kolei nie wiedziałem jak długo olej będzie trzymał swoje parametry. Ale parząc ze olej ma 30% PAO stwierdziłem, że powinien dać radę i nie wymięknie jak Motul po 8 tysiącach. No i tak jak mówie, na blacie juz 18 tysięcy i nie widzę niepokojących oznak zuzycia, gdzie Motul już dawno byłby zdegradowany :)



Brałem jeszcze pod uwagę Amsoila (ma dużo PAO) , ale tutaj cena zdecydowała, PMO było znacznie tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie wysyła się taki olej? Daj namiar na priv. U mnie było to samo, ze olej stracił swoje parametry ale na wychwalanym RAvenolu. Kazdy podniecał sie parametrami, kupiłem go i jedna wielka klapa. Więcj do tego oleju nie wroce. Na PMO na razie jest spokój. Ja mam zaufanie tylko do dwóch marek teraz LM i PMO. Z czego PMO niższa cena więc tego sie trzymam. Jak podwyższą cenę to wracam do LM. Chociaż parametry LM ma gorsze, ale w moim silniku sprawował się równie dobrze, więc narzekać nie mogłem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............" Jak podwyższą cenę to wracam do LM. Chociaż parametry LM ma gorsze, ale w moim silniku sprawował się równie dobrze, więc narzekać nie mogłem :)
"

Alternatywą dla LIQUI MOLY jest MEGUIN MEGOL ;https://www.kolegaberlin.pl/search.php?text=meguin

To samo tylko dużo taniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.