Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Model: F20

Silnik: 1598,00 cm3 85 kw diesel

Przebieg: 193.000,00

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszany, ale wiekszość trasy

Zużycie bieżące na l/1000km: na bagnecie nie zauważam ubytku

DPF: Chyba tak? :oops: :oops: :oops:

Dotychczas: wcześniej był chyba castrol, kiedy kupiłem auto wymieniłem olej na motul x clean+ 8100 5w30 bmw LL-04- mineło 15tysięcy i zastanawiam się: dalej lać tego motula czy polecacie coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............ Na dowód dam to, że u mnie w silniku mam PMO od 18 tysięcy kilometrów i słuchowo silnik chodzi tak samo jak po zalaniu. Wczesniej na Motulu już po 6-8 tysiącach odzywał się łańcuch (dziwny dzwięk chrobotania, dzwonienia), więc dla mnie to najbardziej wiarygodny test oleju w moim silnijy :D Zresztą mam zamiar przesłać zuzyte PMO do analizy zuzyciowej i sprawdzić jak olej wygląda po 20 tysiącach kilometrów w laboratorium. Analiza nie jest droga więc zainwestuje te 100 zł, bo sam jestem ciekawy :cool2: .
.........


A możesz podać jaka wychodzi ci średnia prędkość wg. BC ???

18 tys. :shock: to baaaaaardzo dużo przejechane bez wymiany ,chyba , że latasz tylko trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o średnią prędkość z tego ukrytego menu? Z licznika wcychodzi jakieś 40 km/h, jutro dokładnie sprawdzę, dzisiaj juz nie bede schodził do auta :D No wiem, ze ostro przeciągnąłem, ale oleju praktycznie nie dolewałem, silnik pracuje tak samo jak na początku, że jakoś nie miałem stresu, że to już trzeba wymienić bo olej nie smaruje :D Ale wiem i tak przegiąłem pałę, dlatego chce wrzucić olej na testy i sprawdzić czy po 18 tysiąacach (a zanim wymienię to pewnie będzie 20 tys) olej trzyma jeszcze parametry. Bo jak już wcześniej pisałem Motul nie dal rady przy mojej jeździe 10 tysięcy wytrwać :D


A robię 70% trasy 30% miasto (tak mniej więcej) no może 65% do 35%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


P.S Teraz przyjrzałem się parametrom i Ravenol VMP pomimo dużej zawartości PAO i estrów ma znacznie gorsze parametry od PMO 5w30 C3 (Ravenol tylko lepiej wygląda w NOACK i Temperaturze płynięcia co jest zrozumiałe bo w koncu wiecej PAO) Ale takie parametry jak nawet HTHS czy indeksy lepkości czy lepkość kinematyczną ma gorszą, a w przypadku tego drugiego to już znacząca różnica. Wiec trzeba się zastanowić czy wolimy olej, który wypada gorzej, ale za to ma więcej PAO, bo PAO jak widać nie jest lekarstwem na wszystko.

 

No właśnie, zgodnie z tym co piszą na oil-club.pl to właśnie temp. płynięcia, pompowalność i noack to kluczowe parametry określające jakość oleju, natomiast index lepkości jest wymuszony przez klasę lepkości oleju i jego rozbieżności nie świadczą o jakości oleju. Niekiedy nawet celowo zmniejsza się lepkość przy 60 i 100 stopniach, aby olej poprzez mniejsze opory zmniejszał zużycie paliwa. Jest to możliwe ze względu na zwiększoną obecność baz PAO, które to nie pozwalają na zerwanie filmu olejowego przy cieńszym filmie. Na dowód tego wklejam parametry AMSOIL, który także przez Ciebie jest uważany za olej lepszej jakości od PMO:


European Car Formula Synthetic 5W-30 Low-SAPS Motor Oil (AEL)

Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D445) 11.6

Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D445) 68.4

Viscosity Index (ASTM D2270) 165

Viscosity CCS, cP @ °C (ASTM D5293) 5946 (-30)

Flash Point °C (°F) (ASTM D92) 228 (442,4)

Fire Point °C (°F) (ASTM D92) 250 (482)

Pour Point °C (°F) (ASTM D97) -51 (-59,8)

NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D5800) 7.1

Total Base Number 8.8

HT/HS (cP) (ASTM D5481) 3.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No masz rację, ale to wszystko zależy od tego jakiego oleju szukamy. Bo jesli priorytetem jest dla nas oszczędność paliwa rzędu 2-3 % to faktycznie trzeba szukać oleju o najniższym HTHS i najniższej lepkości w 100 stopniach. Ale dla mnie większym priorytetem jest ochrona silnika niż zmniejszenie spalania o jakieś marne kilka %. Dlatego ja wolę olej co ma jednak większą lepkość i wysoki HTHS.


A indeks lepkości jest jakby nie patrzeć ważny bo mówi jak zachowuje się olej w pełnym zakresie temperatur. Ja swoją wiedzę, czerpie głównie z oil-clubu ale niemieckiego. Polski jest zbyt ubogi, a po za tym ludzie którzy tam siedzą dopiero się uczą wszystkiego o olejach. Więc na niemieckim jest znaaacznie więcej wiedzy i tam ludzie bardzo cenią sobie Indeks lepkosci i lepkość w 100 stopniach.


A co do Amsoila to uważam, że jest to świetny olej, bo ma niski NOACK, który jest mega ważny i niska temperatura płynięcia. Więc to nie jest takie oczywiste z tym, że tylko te parametry, które oni uważają są najwazniejsze. Prawdą jest natomiast to, że oleje oparte o bazy PAO mogą mieć nizszy indeks lepkości, czy lekośc w 100 stopniach bo jak sam zauwazyłeś taki olej i tak będzie na tyle dobry ze nie będzie zrywał sie film olejowy.


Tylko, że w Polsce większość olejów to zwykłe HC, więc jak olej nie dosyć ze nie ma PAO to jeszcze jak ma słabe paremetry takie jak indeks lepkości czy lepkosć w 100 stopniach to olej w ogóle jest słaby. Dlatego cenię PMO, bo mają trochę PAO co rzeczywiście pozwala tworzyć cięzki do zerwania film olejowy ale zarazem ma dobre parametry chroniące silnik. Więc to taki kompromis. A cena tez nie jest wygórowana. Oczywiście każdy ma swoje zdanie i swoją wiedzę. Ja przetestowałem u siebie, u mnie się sprawdza, u moim znajomych, którym polecilem PMO również, więc nie staramy się szukać na siłę problemów.Nie zastanwiam się też i nie kalkuluje czy jakby było więcej PAO a za to byłby niższy indeks lepkości to byłoby lepiej czy gorzej :D Bo to już moim zdaniem kosmetyczne różnice. Ważne aby nie kupować olejów typu Castrol Motul czy innych, bo one niedosyć ze nie mają PAO to jeszcze parametry mają przeciętne, więc nie oferują już zupełnie niczego oprócz dosyć sporej ceny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o średnią prędkość z tego ukrytego menu? Z licznika wcychodzi jakieś 40 km/h, jutro dokładnie sprawdzę, dzisiaj juz nie bede schodził do auta :D No wiem, ze ostro przeciągnąłem, ale oleju praktycznie nie dolewałem, silnik pracuje tak samo jak na początku, że jakoś nie miałem stresu, że to już trzeba wymienić bo olej nie smaruje :D Ale wiem i tak przegiąłem pałę, dlatego chce wrzucić olej na testy i sprawdzić czy po 18 tysiąacach (a zanim wymienię to pewnie będzie 20 tys) olej trzyma jeszcze parametry. Bo jak już wcześniej pisałem Motul nie dal rady przy mojej jeździe 10 tysięcy wytrwać :D


A robię 70% trasy 30% miasto (tak mniej więcej) no może 65% do 35%.

 

Ano wychodzi ,że przegiąłeś i to ostro :Oleje silnikowe: By silnik długo nam służył

Włodzimierz Ring „Bury Kocur” -....." Trzeba też jasno powiedzieć, że zalecenie wymiany oleju co rok wydaje się staroświeckie i raczej podważa wizerunek nowoczesności, na jakim zależy producentom obecnych silników. Niestety, zdaniem wielu mechaników olej silnikowy, który w nowoczesnym dieslu zachowywałby dobre parametry dłużej niż 200 - 300 motogodzin, nie istnieje.

...Film olejowy, który przez 200 Mh (motogodzin. To odpowiednik ok. 10 tys. km przejechanych samochodem) dobrze izoluje od siebie współpracujące elementy silnika, po takim przebiegu pozwala się „przeciąć” i wówczas – przez ułamki sekund – metal trze o metal. "


U CIEBIE wychodzi przy śr.prędkości ok.40km/h i biorąc nawet 300 motogodzin to:40x300=12000!!! (po 300 godz. to latają i to nieliczni w NIEMCACH ,gdzie średnią prędkość mają powyżej 80 km/h)

:shock: A czy olej trzyma parametry to tylko analiza może pokazać bo na" słuch" to se można....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój obecnie zalany Valvoline 5W-30 XL-III po 6tyś jest czarny i śmierdzi spalenizną. Jazda głównie miejska, krótkie odcinki. Raz w miesiącu trasa autostradowa z wyższymi prędkościami. Zastanawiam się, czy już go nie wymienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o średnią prędkość z tego ukrytego menu? Z licznika wcychodzi jakieś 40 km/h, jutro dokładnie sprawdzę, dzisiaj juz nie bede schodził do auta :D No wiem, ze ostro przeciągnąłem, ale oleju praktycznie nie dolewałem, silnik pracuje tak samo jak na początku, że jakoś nie miałem stresu, że to już trzeba wymienić bo olej nie smaruje :D Ale wiem i tak przegiąłem pałę, dlatego chce wrzucić olej na testy i sprawdzić czy po 18 tysiąacach (a zanim wymienię to pewnie będzie 20 tys) olej trzyma jeszcze parametry. Bo jak już wcześniej pisałem Motul nie dal rady przy mojej jeździe 10 tysięcy wytrwać :D


A robię 70% trasy 30% miasto (tak mniej więcej) no może 65% do 35%.

 

Ano wychodzi ,że przegiąłeś i to ostro :Oleje silnikowe: By silnik długo nam służył

Włodzimierz Ring „Bury Kocur” -....." Trzeba też jasno powiedzieć, że zalecenie wymiany oleju co rok wydaje się staroświeckie i raczej podważa wizerunek nowoczesności, na jakim zależy producentom obecnych silników. Niestety, zdaniem wielu mechaników olej silnikowy, który w nowoczesnym dieslu zachowywałby dobre parametry dłużej niż 200 - 300 motogodzin, nie istnieje.

...Film olejowy, który przez 200 Mh (motogodzin. To odpowiednik ok. 10 tys. km przejechanych samochodem) dobrze izoluje od siebie współpracujące elementy silnika, po takim przebiegu pozwala się „przeciąć” i wówczas – przez ułamki sekund – metal trze o metal. "


U CIEBIE wychodzi przy śr.prędkości ok.40km/h i biorąc nawet 300 motogodzin to:40x300=12000!!! (po 300 godz. to latają i to nieliczni w NIEMCACH ,gdzie średnią prędkość mają powyżej 80 km/h)

:shock: A czy olej trzyma parametry to tylko analiza może pokazać bo na" słuch" to se można....

Hehe no ja doskonale wiem, że tego sie nie robi. Zawsze ale to zawsze wymieniałem co 10-12 tysięcy. Teraz dużo pracy i powiem szczerze, że nie było kiedy tego zrobić.


 

Mój obecnie zalany Valvoline 5W-30 XL-III po 6tyś jest czarny i śmierdzi spalenizną. Jazda głównie miejska, krótkie odcinki. Raz w miesiącu trasa autostradowa z wyższymi prędkościami. Zastanawiam się, czy już go nie wymienić.

 

Nic dziwnego Valvo to olej HC, a jak wiadomo baza HC nie jest tak odporna na przegrzanie, trudniejsze warunki, więc jak czasami dasz mocniej w palnik to olej nie ma łatwo. Zresztą Valvo niedosyć, że to zwykły HC, to dodatkami i parametrami też dupy nie urywa. Ot, taki średniak. Dlatego jak teraz ja wybieram olej to patrzę aby miał chociaż troche PAO. Nie musi mieć jakoś dużo, bo moim zdaniem oleje co mają już po 80% PAO to już marketing, i tak nie wykorzstuje się tego przy normalnej jeździe. Chyba, że ktoś ciągle do odciny kręci to wtedy faktycznie warto takie Full PAO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych analiza TOTAL' a wraz z krótką interpretacją z oil-club.de. Jest to jeszcze stara formuła, nowa z ART ma jeszcze lepsze parametry.


https://oil-club.de/index.php?thread/982-total-quartz-ineo-long-life-5w-30/


Lepkość w 100 ° C: 12,05 - wartość odpowiada SAE30

Wskaźnik lepkości: 173 - termostabilny

TBN: 6,60 - jest normalne dla ACEA C3 i VW 504/507

TAN: 1,43 - jest niski

Popiół siarczanowy 0,74 - bardzo dobry - odpowiada ACEA C3

Pourpoint: -42 - jest dobry

Temperatura zapłonu: 230 - jest dobra

CCS @ -30: 5598 - bardzo dobry, odpowiednik 5w, olej bazowy jest gęsty

NOACK: 8.8 - jest bardzo dobry

Siarka: 0,249 - mało, pakiet dodatków jest nowoczesny, olej bazowy jest bardzo czysty, odpowiada ACEA C3 (≤ 0,3)

Molibden: 6

ZDDP (fosfor + cynk) 778 + 832 - odpowiada ACEA C3

Wapń: 1646 - normalny

Wniosek: bardzo dobry olej silnikowy VW 504/507, NOACK jest bardzo dobry.


Pakiet dodatków został rozszerzony o bor,

Siarka stała się jeszcze niższa

HC + PAO

Wniosek: bardzo dobry olej.


Nowa formuła z ART:

Klasa Lepkości - SAE J300 5W-30

Lepkość kinematyczna 40°C mm2 /s 66,5

Lepkość kinematyczna 100°C mm2 /s 11,7

Wskaźnik lepkości - 173

Punkt zapłonu °C ASTM D92 238

Punkt płynięcia °C ASTM D97 -48

Liczba zasadowa mgKOH/g ASTM2896 - 8,7

Noack - 8,8


To będzie mój następny olej :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no ja doskonale wiem, że tego sie nie robi. Zawsze ale to zawsze wymieniałem co 10-12 tysięcy. Teraz dużo pracy i powiem szczerze, że nie było kiedy tego zrobić.


Spręż się i zrób analizę :cool2: To będzie na pewno bardzo ciekawy dokument.

 

Mój obecnie zalany Valvoline 5W-30 XL-III po 6tyś jest czarny i śmierdzi spalenizną. Jazda głównie miejska, krótkie odcinki. Raz w miesiącu trasa autostradowa z wyższymi prędkościami. Zastanawiam się, czy już go nie wymienić.

 

Jazda miejska na krótkich odcinkach jest określana jako bardzo ciężkie warunki eksploatacji auta.Prawie każdy producent w takiej sytuacji zaleca skrócenie interwału wymiany oleju o połowę.Proponuję zastosuj (co prawda bardzo uproszczony ale często stosowany ) sposób na obliczenie czasu wymiany oliwy:

-średnia prędkość wg.kompa x zalecane motogodziny(max 250)= WYMIANA .To się sprawdza i daje poczucie bezpieczeństwa w kwestii interwałów olejowych.

Olej kosztuje mniej niż remont turba lub silnika :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

czeka mnie wymiana oleju i po przeglądaniu Internetu już mam mętlik w głowie :mad2:

Nastawiłem się na Motul 5w40 x-cess, jak myslicie ?

Trasy/miasto 70%/30%

Model:E60 2006r

Silnik:523i N52

Lpg: Tak

Przebieg: 250 tyś

Dobry olej, ale myślę że Ravenol VST 5w40 byłby lepszym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nic dziwnego Valvo to olej HC, a jak wiadomo baza HC nie jest tak odporna na przegrzanie, trudniejsze warunki, więc jak czasami dasz mocniej w palnik to olej nie ma łatwo. Zresztą Valvo niedosyć, że to zwykły HC ...

 

Jesteś pewny ? https://oil-club.de/index.php?thread/533-valvoline-synpower-xtreme-xl-iii-c3-5w-30/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego Valvo to olej HC, a jak wiadomo baza HC nie jest tak odporna na przegrzanie, trudniejsze warunki, więc jak czasami dasz mocniej w palnik to olej nie ma łatwo. Zresztą Valvo niedosyć, że to zwykły HC ...

 

Jesteś pewny ? https://oil-club.de/index.php?thread/533-valvoline-synpower-xtreme-xl-iii-c3-5w-30/

Analiza sprzed 3 lat niczego nie dowodzi.

Motul też sie wybił na tym, ze był pełnym syntetykiem (może nie mial 100% PAO ale miał sporo, a teraz zobacz co z niego zostalo)

 

Czesc,

czeka mnie wymiana oleju i po przeglądaniu Internetu już mam mętlik w głowie :mad2:

Nastawiłem się na Motul 5w40 x-cess, jak myslicie ?

Trasy/miasto 70%/30%

Model:E60 2006r

Silnik:523i N52

Lpg: Tak

Przebieg: 250 tyś

Dobry olej, ale myślę że Ravenol VST 5w40 byłby lepszym olejem.

 

Naprawdę jeszcze ktoś pisze ze Motul to dobry olej? Dobry to był 3-5 lat temu. Wyblili się na opinie, ze jest syntetykiem a teraz spijają smietankę, ale ludzie powoli zauważają, że w tej cenie da sie znleźć 100 razy lepszą opcję. Teraz to zwykły HC, w tej cenie wszystko będzie lepsze. Ravenol, Eurol, PMO, Total a nawet i Valvoline a także wiele wiele innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystkie analizy są coraz starsze ale jakos je oceniacie a tak naprawde w kazdej chwili producent moze cos zmienic co widac na przykladzie marki Ravenol.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co sadzicie silnik B47 interwał olejowy max.12-15tys. jeżeli zalał bym PMO 5W30 C3 ma sens dolać AR9100 ?

Czy był by to przerost formy nad treścią, zbędne wydanie kasy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dodanie AR 9100 ma sens a nawet jest wskazane . PMO jest stosunkowo nowym produktem i nie ma jeszcze żadnych niezależnych analiz , więc nie wiele o nim można powiedzieć. Zapewnienia producenta i to, że komuś" pasuje" praca silnika na tym oleju nie jest żadnym wykładnikiem co do jego jakości.Kolega [mariusz pasterski]obiecuje zrobić analizę, więc na pewno wiele się wyjaśni (czekamy z niecierpliwością :D ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega [mariusz pasterski]obiecuje zrobić analizę, więc na pewno wiele się wyjaśni (czekamy z niecierpliwością :D ).

No to czekamy :cool2:

Przeoczyłem czy też nie ma analizy SHELL HELIX PROFESSIONL AM-L 5w30 który jest wyprodukowany z gazu jak zapewnia shell o bardzo dużej czystości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś widziałem u ruskich ,ale ich SHELL to insza inszość -" Olej Shell Motor Oil jest produkowany w fabryce Shell Innovation w Rosji w mieście Torzhok." i dość znacznie różni się od produktów na resztę Europy.Bardziej popularny jest SHELL ECT i tu można więcej znaleźć.https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=ru&u=https://www.oil-club.ru/forum/topic/31679-shell-helix-ultra-ect-c3-5w-30-svezhee/&prev=search

Ogólnie jak na masówkę bardzo dobre produkty na GTL -doskonale czyszczące silnik .Mam bardzo pozytywne wspomnienie z SHELL AV-L w WV PASSAT 2.0 TDI pd :cool2: (ale zawsze kupowałem z dystrybucji "zachodniej") TU troche na temat GTL:http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sadzicie silnik B47 interwał olejowy max.12-15tys. jeżeli zalał bym PMO 5W30 C3 ma sens dolać AR9100 ?

Czy był by to przerost formy nad treścią, zbędne wydanie kasy ?

 

Wszystko ma sens, śmiało możesz lać AR9100. Ale Moim zdaniem przy dobrym oleju to nie jest konieczne. Wiem, że w motosporcie dodają Archoila żeby obniżyć temperaturę oleju i ma to ogrmone znaczenie. A dla nas przy zwykłej jeździe, kup dobry olej własnie np PMO i będziesz zadowolony :) No chyba, że psychicznie lepiej się bedziesz czuł jak będziesz dolewał to do oleju, to możesz kupić :D




Co do analizy to jak najbardziej ją zrobię, już nawet ktoś mi podawał link, dużo nie kosztuje więc to zrobie :) Tylko jeszcze ze 2-3 tygodnie mi zajmie, bo teraz wyjeżdzazm i nie będę miał możliwości :)


Zresztą sam jestem ciekawy, bo słuchowo jestem bardzo zadowolony a wręcz zdziwiony, że jest tak dobrze, więc jestem ciekaw co tam wyjdzie w laboratorium :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisał ;

......." kup dobry olej własnie np PMO i będziesz zadowolony"


PMO to:"Oleje PMO jak sami tutaj przyznali (OIL CLUB POLSKA) to HC z dodatkiem <= 25% PAO(tylko w serii racingowej jest więcej) .Standardowy pakiet dodatków bez boru , molibdenu i brak estrów . Fala 722 sugeruje, że jest to olej HC z niedużym dodatkiem PAO "- czyli tak jak wiele produktów VW 504.00/507.00 i przy okazji BMW LL-04

A czy dobry????? Na razie dowodów brak.

Edytowane przez MADO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sadzicie silnik B47 interwał olejowy max.12-15tys. jeżeli zalał bym PMO 5W30 C3 ma sens dolać AR9100 ?

Czy był by to przerost formy nad treścią, zbędne wydanie kasy ?

 

Wszystko ma sens, śmiało możesz lać AR9100. Ale Moim zdaniem przy dobrym oleju to nie jest konieczne. Wiem, że w motosporcie dodają Archoila żeby obniżyć temperaturę oleju i ma to ogrmone znaczenie. A dla nas przy zwykłej jeździe, kup dobry olej własnie np PMO i będziesz zadowolony :) No chyba, że psychicznie lepiej się bedziesz czuł jak będziesz dolewał to do oleju, to możesz kupić :D




Co do analizy to jak najbardziej ją zrobię, już nawet ktoś mi podawał link, dużo nie kosztuje więc to zrobie :) Tylko jeszcze ze 2-3 tygodnie mi zajmie, bo teraz wyjeżdzazm i nie będę miał możliwości :)


Zresztą sam jestem ciekawy, bo słuchowo jestem bardzo zadowolony a wręcz zdziwiony, że jest tak dobrze, więc jestem ciekaw co tam wyjdzie w laboratorium :D

 

ARCHOIL 9100 to nie tylko obniżenie temperatury. "....... technologia smarowania oparta o nanoboran potasu znacznie redukuje tarcie operacyjne chroniąc sprzęt przed zużyciem, wydłuża okres eksploatacji (zwiększa TBN) i zmniejsza zużycia energii.AR9100 obniża poziom hałasu silnika oraz redukuje jego wibracje. Stosowany jednocześnie z modyfikatorem spalania AR6900 (P lub D) MAX w paliwie, zauważalnie podwyższa wydajność i osiągi, umożliwia znaczące wydłużenie bezpiecznego przebiegu pomiędzy wymianami oleju silnikowego oraz utrzymanie w idealnej kondycji i czystości silnika (nawet z bezpośrednim wtryskiem paliwa) i systemu kontroli emisji (włącznie z filtrami DPF) - to w skrócie ze strony http://sklep.archoil.pl/?product=ar9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisał ;

......." kup dobry olej własnie np PMO i będziesz zadowolony"


PMO to:"Oleje PMO jak sami tutaj przyznali (OIL CLUB POLSKA) to HC z dodatkiem <= 25% PAO(tylko w serii racingowej jest więcej) .Standardowy pakiet dodatków bez boru , molibdenu i brak estrów . Fala 722 sugeruje, że jest to olej HC z niedużym dodatkiem PAO "- czyli tak jak wiele produktów VW 504.00/507.00 i przy okazji BMW LL-04

A czy dobry????? Na razie dowodów brak.

A słyszałeś o czymś takim jak użyte technologie? Jakosć dodatków uszlachetniających? Jakość baz? Tego nie sprawdzisz w laboratorium.


Nie dawno na oil-clubie każdy podniecał się tym, że oleje Full Saps sa takie świetlne bo mają dużo pierwiastków. Teraz panuje opinia, że to wcale nie są najlepsze oleje, bo te nowe C3 czy C2 czy C4 mają nowoczesne dodatki i pomimo mniejszej ilosc dodatków lepiej chronią silnik. Więc teoria, że wiecej=lepiej upada. Oni nie są nieomylni. Nie wszystko musi wyjsć w parametrach więc nie wiem po co się tak kurczowo trzymacie tego co widzicie w tych cyferkach. Olej to coś znacznie więcej niż tylko parametry w laboratorium.


Zresztą wolę PMO, na którym po 10 tysiącach nie hałasuje mi łańuch rozrządu w przeciwienstwie do innych marek. Wolę PMO, ktore zredukowało mi pobieranie oleju o 50%. Mało dowodów? Widocznie mało, bo ślepo patrzycie tylko w wyniki laboratoryjne, które jak sie okazuje wcale nie są takie istotne.


Są marki jak np Penrite, które parametrami są gorsze od Motula czy innych śmieciowych olejów, a pomimo tego i tak jest lepszy od wielu. Więc laboratorium to fajny dodatek, ale najważniejsze jest to, jak finalnie olej zachowuje się w silniku i jakie ma opinie wsród ludzi. Widze, że niektórzy robią się zboczeni na punkcie cyferek, a powtórzę to drugi raz. Olej to nie tylko cyferki. Gdyby to było oczywiste, to producenci robili by olej tylko pod dobre wyniki laboratoryjne. Myslisz, że drogim dodatkiem jest dorzucenie do oleju związków wapnia i cynku? Obstawiam, ze to są groszowe sprawy.


I nie wiem co upieracie się tak przy tych bazach PAO, w samochodach cywilnych bazy PAO są tylko dodatkiem do dobrego oleju. Olej nie musi mieć 100% PAO aby był kosmiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem też trochę wariujecie na punkcie tych wyników na Oil Clubie. To jest fajny dodatek do sprawdzenia oleju ale to czy olej ma 30 % PAO czy 50 % nie znaczy że ten drugi jest lepszy. Może być taki sam a może być gorszy. Tak samo nie znaczy że jak nie ma estrow to jest słaby. Estry są dobre w motosporcie albo przekładniach. A w naszych normalnych autach moim zdaniem to marketing.


Ja PMO mam już w dwóch autach i w obu pozytywy. W jednym przeszedłem z valvo a w drugim z motula.



Wiwc pisanie że to nie jest dobry olej jest absurdem z Twojej strony MADO. Na pewno są lepsze oleje na świecie, to normalne. Ale zakładanie że jest to przeciętniak typu motul jest trochę głupie.


Podsumowując, tak PMO jest to dobry olej i to już nie jest tylko moje zdanie ale i Moich znajomych. A czy najlepszy? Pewnie nie, ale nie popadajcie w paranoje szukając dziury w całym.


Mam też znajomego co ściąga się w motosporcie i on z PMO jest bardziej niż zadowolony. Przeszedł z wychwlanego motula 300v i mówi, że temperatury obu olejów po ostrej jeździe to dwa różne światy na korzyść PMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.