Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam. Rozważam zmianę oleju na inną markę. Zastanawiam się nad Millers, Mobil chyba że polecasz coś ciekawego :) Olej zmieniany co 10tyś. Trasa co pół roku Polska-Niemcy 1000 km. Potem tylko miasto okolo 10km dziennie

Model: E46 320d 136km

Silnik: m47

Przebieg: 370000

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ???

DPF: nie

Wcześniej; Valvoline Max life 5w40

Dotychczas: Motul X-cess 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Jak w instrukcji. 0W-20 Longlife-17 FE+ lub 0W-30 Longlife-12 FE. Szczególnie zalecany jest ten pierwszy. Marki tej, którą lubisz 🙂

5W-30 nie, ponieważ ma gorsze parametry od wymaganych.  5,25 litrów i filtr np. HU 6012 z KIT albo OX 1238D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_2048.thumb.png.cbdf1aec414ba1b2f94979541eda7d4b.pngDziękuję w instr. jest tak jak mówisz, czyli trzymać się 0W/30, czy tak? I jeszcze jedno bo zamówiłem wersję z zawieszeniem M sport tzn. taka jest w specyfikacji auta do odbioru na już 2023 r., czy nie będzie za twarde. Wersja  bmw 1 120i 178KM.

 

 

Edytowane przez stratos37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć, jako nowy użytkownik BMW chciałbym się przywitać i zapytać o polecany olej 🙂

Model: E46

Silnik: N42B20

Przebieg: 240600 km

Styl jazdy: 85% miasto 15% trasa

Użytkowanie: spokojny / mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: Nie wiadomo. Auto posiadam od 4 dni i przyjechało z DE 😉

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Nie wiadomo. Auto posiadam od 4 dni i przyjechało z DE 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, ja z tym samym pytaniem co pozostali - jaki olej i czy wymieniać pozostałe filtry (paliwa, kabinowy, powietrza)? Jeśli wymieniać pozostałe to na co? I jaka cena za wymianę oleju+filtru jest ok? Miast: Wrocław. Wcześniej robiłem u znajomego nie wnikałem w szczegóły.

Model: F32 (420d 184KM, automat)

Przebieg: 220 tys

Styl jazdy: 85% miasto 15% trasa

Użytkowanie: spokojny / czasem mu depnę :)

Zużycie bieżące na l/1000km: ok. 7 l

Instalacja LPG: nie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej należy kupować taki jaki jest napisany w instrukcji ma spełniać normy BMW przewidziane do danego silnika (można pokusić sie o oleje o wyzszej specyfikaci ale niższa zemści się wcześniej czy później) olej który nie spełnia norm może uszkodzić a raczej nie ochronić przed uszkodzeniem silnika i mowa tutaj o latach używania nieodpowiedniego oleju przy źle dobranych normach oleju, silnik też może zacząć brać olej osobiście mam niemiłe doświadczenia z olejami castrol i shell. Co do filtrów paliwo, olej oryginał albo wyższa półka mahle, mann, bosch powietrza i kabinowy to myślę że tu można zastosować zasadę delikatnej oszczędności aczkolwiek tańsze niekoniecznie pasują wymiarani w miejsce gdzie powine być zamontowane.

Częstotliwość wymiany filtrów, paliwo, co 3cia wymiana oleju, kabina, polecam raz w roku, powietrze, w zależności od potrzeby ja zmieniam razem z olejem a wygląda jakby siedział tam od nowości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co byś lał do F32 420d (2014) ? 

Serwis zaproponował mi Valvoline 5W30 i w kwocie 255 zł + 100 zł wymiana. Nie wskazali dokładniej końcówki. Zastanawiam się czy nie kupić czegoś innego. 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK już rozumiem skąd to pytanie,  całkiem miło że w manualu jest tylko opisany olej do benzyny. 

Ja bym brał coś z normą LL 04 5w30 osobiście leję Petronas (600 pln za 20 litrów po przeliczeniu na złotówki) a co dobrego w Polsce jest dostępne to nie mam pojęcia. Tak naprawdę ważna jest norma LL04 marka to sprawa raczej indywidualna, jeden będzie walczył jak lew za Castrola a ja tego już nigdy nie kupię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

0w30 LL-19 FE ponoć ulepszona wersja LL-04

To zalano u mnie na ostatnim serwisie u dilera w Niemczech. Wcześniej lali 0w30 shell ect LL04 

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, stratos37 napisał(a):

A który lepszy LL04 0W30 vs 5w30. Producent podaje 0W20, 0W30, 5W30 - bądź tu mądry i pisz wiersze, nie bierzemy pod uwagę CO2, ekologii - silnik 2.0 b48c. Tzw. serwisy leją jaki mają. 

https://nocar.pl/blog/wszystko-co-powinienes-wiedziec-o-oleju-5w-40/

Co kryje się pod oznaczeniem 5W-40? Cyfra przed „W” (od „winter” – „zima”) oznacza płynność w niskiej temperaturze. Im jest niższa, tym w niższej temperaturze otoczenia możemy stosować olej. Środek smarny oznaczony symbolem „5W” gwarantuje rozruch silnika przy temperaturze -30 stopni Celsjusza, „0W” – przy -35 st., „10W” – przy -25 st, a „15W” – przy -20 st.

Liczba znajdująca się po znaku „-” oznacza lepkość w wysokiej temperaturze. Oleje o symbolach „40”, „50” czy „60” zapewniają prawidłowe smarowanie, kiedy silnik mocno się rozgrzewa (zwłaszcza gdy na zewnątrz panują upały). 5W-40 jest więc smarowidłem wielosezonowym, w naszym klimacie świetnie sprawdzając się przez cały rok. Uniwersalność przekłada się na popularność – kierowcy chętnie go wybierają. Z tego powodu wyróżnia się też stosunkowo niską ceną.

 

Jakby ktoś miał dylemat 0w, 5w czy 10w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wrzuć to na oilclub a cie zlinczują 😂 kryteriów doboru oleju jest więcej niż tylko temperatura otoczenia. 

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, feel_x napisał(a):

Wrzuć to na oilclub a cie zlinczują 😂 kryteriów doboru oleju jest więcej niż tylko temperatura otoczenia. 

Wiem, bo to jest tylko kwestia temperatur pracy oleju i dlatego wrzuciłem też opis co oznaczają te symbole i odniosłem sie do konkretnego posta. Osobiście tłumaczę każdemu że przy doborze oleju najpierw patrzymy na normę API a jak któryś producent nie ma takiej normy to dobieramy po ACEA, a z jakiegoś powodu większość myśli (bo tak się utarło) że jak do jego silnika idzie 5w30 to ma w doopie czy te 5w30 spełnia jakiekolwiek inne normy które mogą ochronić ich silnik i leje co popadnie, bo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak to co. Cofasz licznik o 100 tys i lejesz inny olej i się te kilometry na tym niewłaściwym nadpiszą. I silnik nie będzie wiedział że miał co innego. Proste? 😉

  • Lubię to 1
  • Haha 1

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 15.03.2024 o 09:57, Kuj0n napisał(a):

I co teraz, jak zrobiłem 100 tys. km na oleju który nie ma aprobaty BMW....

Nie tylko ty. Duża część użytkowników na oil-club.de po okresie gwarancji celowo pomija normę LL04, która defacto jest testowana tylko na silnikach benzynowych, wcześniej N20 obecnie B48. Np. do silnika N47 jest polecany Ravenol NDT, natomiast do B47 polecono mi Mobil 1 X3 0W40. Poniżej link do mojego posta z doborem oleju do bmw X3 F25 B47

https://oil-club.de/index.php?thread/10229-ölberatung-bmw-x3-f25-2016-2-0xdrive-190ps-b47/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.