Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

A w czym np ten Mobil 1 jest lepszy od tego oleju co BMW zalewa?

Ma ktoś jakieś dane tego oleju z BMW?

 

 

Nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy któryś olej jest lepszy od innego ale możemy przeanalizować kartę charakterystyki i na tej podstawie wybrać te lepsze, 0w40 twinpower turbo od shella również jest bdb tak że śmiało możesz zalać: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w40-ll-01-oryginal-bmw,11-0W40~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405944.aspx

No właśnie mało jest danych na temat BMW twinpower. Ty podałeś olej który zalewany jest do BMW M. Ja mam 435i i do tego prawdopodobnie zaleją TwinPower 0w30.

Chyba że warto jest dopłacić do M TwinPower 0w40? Raczej powinno się dać za małą dopłatą.

 

Tutaj wklejam kolegom fajny test olejów, pokazuje on czystość różnych oleji.

Przetłumaczone przez translator bo strona z Rasyyyji

https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=ru&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fmelbu.livejournal.com%2F168497.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
M Twinpower turbo 0w40 posiada specyfikację LL01 i nadaje się do silników benzynowych nie tylko do M-power ale do twojego również.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e90 (2005r)

Silnik: 320d M47N2 163km

Przebieg: 180 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 60% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 100ml

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 0w30

 

Rocznie: 8-12 tys

 

Zastanawiam się teraz nad:

1. Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30

 

2. Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30

 

3. MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30

 

4. Czy jeszcze coś innego ?

 

-Czy warto robić płukankę środkiem IQUI MOLY Engine Flush Pro-Line 500ml ? a może jeszcze jakimś innym ? / nigdy nie była robiona płukanka

-Przechodzę z 0w30 -> 5w30

-Wymianę robię zawsze co 20 tys km

Edytowane przez esselu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, sprzedawca jest sprawdzony przez wielu forumowiczów tak że nie ma obaw. Oleju wchodzi ok. 6,5 L tak że jak kupisz 7 L to będzie ok.

 

Ps: Ten sklep współpracuje z ASO BMW tak że możesz też zakupić u nich oryginalny (BMW) filtr oleju aby przy następnej wymianie ASO nie czepiało się że jest wsadzony zamiennik.

 

No, olej w częścidobmw zakupiony, jedyny problem jest taki że z przyzwyczajenia zakupiłem filtr manna zamiast ori, no ale zmieniać będę jak przyjadę na święta do kraju przy ok 4.5-5tyś km więc jest szansa że przy 20tys będę zmieniać oliwę jeszcze raz , wtedy spróbuję jakiegoś Mobile 1 albo Valvo z filtrem oem .

A takie pytanie myślicie że warto go płukać przed wymianą, wcześniej zwykle robiłem płukanki przynajmniej co drugą wymianę, a przy 100tyś to czymś mocniejszym- zwykle BG ?

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: e90 (2005r)

Silnik: 320d M47N2 163km

Przebieg: 180 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 60% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 100ml

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 0w30

 

Rocznie: 8-12 tys

 

Zastanawiam się teraz nad:

1. Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30

 

2. Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30

 

3. MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30

 

4. Czy jeszcze coś innego ?

 

-Czy warto robić płukankę środkiem IQUI MOLY Engine Flush Pro-Line 500ml ? a może jeszcze jakimś innym ? / nigdy nie była robiona płukanka

-Przechodzę z 0w30 -> 5w30

-Wymianę robię zawsze co 20 tys km

 

Castola sobie daruj, polecam tego Valvo którego wymieniłeś lub synpower xtreme mst c3 5w30. Płukankę warto zrobić choć jeśli wcześniej miałeś 0w30 to nie jest to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46 rocznik 2003

Silnik: 316i N42

Przebieg: ok 250000

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: 150-200ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Po przeglądzie forum mam takie typy:

Liqui Moly 1193 5w30 5L BMW Longlife-01 API SL/CF

Motul 8100 X-CESS 5W-40

VALVOLINE SYNPOWER 5W-30

czy jeszcze coś innego polecacie?

 

I czy dobrze rozumiem z innych wypowiedzi na forum, że do tego silnika wymiana tak co 10k km?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46 rocznik 2003

Silnik: 316i N42

Przebieg: ok 250000

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: 150-200ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Po przeglądzie forum mam takie typy:

Liqui Moly 1193 5w30 5L BMW Longlife-01 API SL/CF

Motul 8100 X-CESS 5W-40

VALVOLINE SYNPOWER 5W-30

czy jeszcze coś innego polecacie?

 

I czy dobrze rozumiem z innych wypowiedzi na forum, że do tego silnika wymiana tak co 10k km?

 

Pozdrawiam

 

Do tego silnika polecam 5w30 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , posiadam :

Model E61 2009 r.

Silnik 520d N47/177KM

Przebieg około 160 000 km

Styl jazdy ; średni

Użytkowanie : 40 % trasa, reszta miasto

Zużycie bieżące na l/1000km -?

Dotychczas olej: prawdopodobnie oryginał BMW 5W30

Przebieg rocznie 10-20 tys

DPF - TAK

 

Co polecacie? Castrol EGDE którego zaleca BMW czy coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , posiadam :

Model E61 2009 r.

Silnik 520d N47/177KM

Przebieg około 160 000 km

Styl jazdy ; średni

Użytkowanie : 40 % trasa, reszta miasto

Zużycie bieżące na l/1000km -?

Dotychczas olej: prawdopodobnie oryginał BMW 5W30

Przebieg rocznie 10-20 tys

DPF - TAK

 

Co polecacie? Castrol EGDE którego zaleca BMW czy coś innego ?

 

@guzior2 nie nadąży odpowiadać :-)

 

1. Już nie zaleca .

2.5-W30 ze specyfikacją LL-04

3. Np

https://czescidobmw.pl/clientcatalogue/83212405948,23-1-0BMW-----83212405948.aspx

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zalałem ostatnio do swojego 320d e90 M47 [ MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5w30 ]. Bajka, inny samochód. Miałem wcześniej Castrola 0w30. Millers to eliksir młodości, samochód jakby od nowa się narodził :). Przed zrobiłem płukankę oczywiście również millersem, i odkręciłem kolektor dolotowy -> 4h czysciłem (polecam taki zabieg). Co 2-3 wymiany oleju czyście kolektory dolotowe , tym bardziej jak przechodzicie z tego badziewia jakim jest Castrol na coś lepszego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e90 325i

Silnik: n53b30

Przebieg: 166000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie:glownie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: brak info przejechalem dop 800km wiem tyle ze serwis byl robiony 2tys mil przed sprzedaza w specjalistycznym serwisie bmw a czujnik podaje ciagle max

DPF: nie

Dotychczas: castrol

 

Witam chcialem wymienic olej jak bede w polsce na wakacjach na cos pozadnego myslalem o motul tylko nie wiem jaki xclean czy xcess czym sie roznia i jaki bylby lepszy do mojej bawarki a i jaka plukanke uzyc mozna poprosic o konkretny typ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , posiadam :

Model e46 2002r

Silnik m54b25 192km

Przebieg około 326 000

Lpg-tak

Styl jazdy ; średni

Zużycie oleju na l/1000km - 1lllitr może nawet 1-5l

Dotychczas olej: valvoline 10w60

Przebieg rocznie- 15-20tys

Będę robił remont silnika wymiana pierścieni, głowica do remontu nie wiadomo jak panewki wyglądają.. Jaki olej polecacie po remoncie? I pytanie jakie świece zastosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: e90 325i

Silnik: n53b30

Przebieg: 166000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie:glownie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: brak info przejechalem dop 800km wiem tyle ze serwis byl robiony 2tys mil przed sprzedaza w specjalistycznym serwisie bmw a czujnik podaje ciagle max

DPF: nie

Dotychczas: castrol

 

Witam chcialem wymienic olej jak bede w polsce na wakacjach na cos pozadnego myslalem o motul tylko nie wiem jaki xclean czy xcess czym sie roznia i jaki bylby lepszy do mojej bawarki a i jaka plukanke uzyc mozna poprosic o konkretny typ

 

Do twojego silnika polecam 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40, Motul X-max 0w40, płukanka Liqui Moly z serii Pro-Line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam , posiadam :

Model e46 2002r

Silnik m54b25 192km

Przebieg około 326 000

Lpg-tak

Styl jazdy ; średni

Zużycie oleju na l/1000km - 1lllitr może nawet 1-5l

Dotychczas olej: valvoline 10w60

Przebieg rocznie- 15-20tys

Będę robił remont silnika wymiana pierścieni, głowica do remontu nie wiadomo jak panewki wyglądają.. Jaki olej polecacie po remoncie? I pytanie jakie świece zastosować?

 

Polecam 5w40 z specyfikacją LL01 np. ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w-40-synpower-4l-valvoline,11-5W~640~1SYNPOWER~14L-FVALVOLIN-0-0-OLEJ~111268~2VLV.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e90 325i

Silnik: n53b30

Przebieg: 166000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie:glownie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: brak info przejechalem dop 800km wiem tyle ze serwis byl robiony 2tys mil przed sprzedaza w specjalistycznym serwisie bmw a czujnik podaje ciagle max

DPF: nie

Dotychczas: castrol

 

Witam chcialem wymienic olej jak bede w polsce na wakacjach na cos pozadnego myslalem o motul tylko nie wiem jaki xclean czy xcess czym sie roznia i jaki bylby lepszy do mojej bawarki a i jaka plukanke uzyc mozna poprosic o konkretny typ

 

Do twojego silnika polecam 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40, Motul X-max 0w40, płukanka Liqui Moly z serii Pro-Line.

 

mam ten sam silnik, W40 i polecane oleje jak najbardziej ale dlaczego 0W ? a nie np bardziej popularne 5W ?

 

swoją droga CrushedOcean mam ten sam olej i silnik po przeczytaniu kilkunastu tematów to ten olej jest poprostu jak śliska woda i castrol 5W30 nie nadaje się :P

 

teraz po przejechaniu 2tys km zmieniam olej na 5W40 motula (lub 0W jak się tylko do wiem dlaczego warto ;) )

Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60

Silnik: M54B25

Przebieg: 247000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto czasem trasa 1200km w jedna ztrone

Zużycie bieżące na l/1000 km- od ostatniej wymiany- 232000 km dolalem jakies 800-900 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: 5W30 nie wiem dokladnie jaki :/

 

Jaki olej polecacie? Czy np BMW Twinpower turbo 5w30? Tylko teraz LL01 czy moze LL04? I czy wymiana co 20 tys to nie za późno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: e90 325i

Silnik: n53b30

Przebieg: 166000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie:glownie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: brak info przejechalem dop 800km wiem tyle ze serwis byl robiony 2tys mil przed sprzedaza w specjalistycznym serwisie bmw a czujnik podaje ciagle max

DPF: nie

Dotychczas: castrol

 

Witam chcialem wymienic olej jak bede w polsce na wakacjach na cos pozadnego myslalem o motul tylko nie wiem jaki xclean czy xcess czym sie roznia i jaki bylby lepszy do mojej bawarki a i jaka plukanke uzyc mozna poprosic o konkretny typ

 

Do twojego silnika polecam 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40, Motul X-max 0w40, płukanka Liqui Moly z serii Pro-Line.

 

mam ten sam silnik, W40 i polecane oleje jak najbardziej ale dlaczego 0W ? a nie np bardziej popularne 5W ?

 

swoją droga CrushedOcean mam ten sam olej i silnik po przeczytaniu kilkunastu tematów to ten olej jest poprostu jak śliska woda i castrol 5W30 nie nadaje się :P

 

teraz po przejechaniu 2tys km zmieniam olej na 5W40 motula (lub 0W jak się tylko do wiem dlaczego warto ;) )

 

5w40 też może być ale 0w40 szybciej dotrze do najdalszych zakamarków silnika przy zimnym rozruchu co przełoży się na lepszą ochronę. 5w40 bardziej polecam do starszych silników z większymi przebiegami takich jak np. M54 które lubią "wypić" olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E60

Silnik: M54B25

Przebieg: 247000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto czasem trasa 1200km w jedna ztrone

Zużycie bieżące na l/1000 km- od ostatniej wymiany- 232000 km dolalem jakies 800-900 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: 5W30 nie wiem dokladnie jaki :/

 

Jaki olej polecacie? Czy np BMW Twinpower turbo 5w30? Tylko teraz LL01 czy moze LL04? I czy wymiana co 20 tys to nie za późno?

 

Na pewno LL01 a lepkość to proponuje 5w40 lub ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w40-ll-01-oryginal-bmw,11-0W40~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405944.aspx

Wymień lepiej po 15 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki guzior,

ja do swojej benzyny zalewam:

https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-cess-5w40

 

 

motul ma ogolnie same dobre recenzję a akurat mam oficjalnego dystrybutora blisko :) co jest też ważne bo na polskim rynku jest bardzo dużo podróbek.

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: F32

Silnik: N55

Przebieg: 53000

Styl jazdy: normalny ale czasami lubię dać dechę w podłogę :twisted:

Użytkowanie: głównie miasto czasem trasa 80km.

 

Chciałem zapytać jakiego Millersa polecacie?

Zastanawiam się nad

1.Millers Oils EE LONGLIFE 5W40 (NANODRIVE BMW LL04)

2.Millers Oils EE LONGLIFE 5W30 (NANODRIVE BMW LL04)

3.Millers Oils XF Longlife 0W40 (BMW LL01)

4.Millers Oils CFS 5w40

Chyba że jakiś inny polecacie?

 

Drugie pytanie to czy robić płukanie po Castrolu ? Płukanka millersa czy Liqui Moly Pro Line?

Edytowane przez Masta5690
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: F32

Silnik: N55

Przebieg: 53000

Styl jazdy: normalny ale czasami lubię dać dechę w podłogę :twisted:

Użytkowanie: głównie miasto czasem trasa 80km.

 

Chciałem zapytać jakiego Millersa polecacie?

Zastanawiam się nad

1.Millers Oils EE LONGLIFE 5W40 (NANODRIVE BMW LL04)

2.Millers Oils EE LONGLIFE 5W30 (NANODRIVE BMW LL04)

3.Millers Oils XF Longlife 0W40 (BMW LL01)

 

Drugie pytanie to czy robić płukanie po Castrolu ? Płukanka millersa czy Liqui Moly Pro Line?

 

Płukanka LM pro line i olej 0w40 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam bmw 118d z dpf z przebiegiem 250k aktualnie od 3 lat jezdze na oleju total quartz ineo long life 5w30 i pomyslalem nad zmiana oleju na inna marke liqui moly/motul/millers. Czy taki zabieg ma sens czy jezeli nic sie nie dziej z tym olejem co na nim jezdze to nic nie zmieniac. Wszystkie specyfikacje beda zachowane tylko marka inna i byc moze lepszy olej, ktos sie wypowie :)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, posiadam bmw 118d z dpf z przebiegiem 250k aktualnie od 3 lat jezdze na oleju total quartz ineo long life 5w30 i pomyslalem nad zmiana oleju na inna marke liqui moly/motul/millers. Czy taki zabieg ma sens czy jezeli nic sie nie dziej z tym olejem co na nim jezdze to nic nie zmieniac. Wszystkie specyfikacje beda zachowane tylko marka inna i byc moze lepszy olej, ktos sie wypowie :)?

 

Polecam ten olej: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w-30-mst-4l-valvoline,11-5W~630~1MST~14L-FVALVOLIN-0-0-OLEJ~118347~2VLV.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.