Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


niedawno zakupilem e39 i wlasnie jestem przed wymiana oleju


Model: E39 (2002)

Silnik: m54b25

Przebieg: 214 000 km potwierdzony w ASO BMW

Styl jazdy: normalny/umierkowany

Użytkowanie: glownie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie odnotowano

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: w serwisach BMW w DE byl to olej 5w30 BMW LL04, obecnie zalany jest Valvoline 5W30 LL04 (XL-III C3)


Z forum wyczytalem, ze do benzynowego M54 najlepiej zalac olej z norma LL01, do tego polecacie czesto Valvoline, zatem mysle zakupic ktorys z ponizszych:


1. Sympower 5W30 LLO1

czy przejsc na inny niz 5W30, np:

2. Sympower 5W40 LLO1

3. Sympower 0W40 LLO1

4. lub ew. Motul 8100 XMax 0W40 LLO1


Teraz pytanie, ktory z nich zalac u siebie i jaka bedzie roznica pomiedzy nimi?


Kolega @guzior2 widze czesto tu pomaga wiec moze odniesie sie do mojego pytania badz oczywiscie inni koledzy z forum cos zarekomenduja ze swojego doswiadczenia?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witajcie,


niedawno zakupilem e39 i wlasnie jestem przed wymiana oleju


Model: E39 (2002)

Silnik: m54b25

Przebieg: 214 000 km potwierdzony w ASO BMW

Styl jazdy: normalny/umierkowany

Użytkowanie: glownie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie odnotowano

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: w serwisach BMW w DE byl to olej 5w30 BMW LL04, obecnie zalany jest Valvoline 5W30 LL04 (XL-III C3)


Z forum wyczytalem, ze do benzynowego M54 najlepiej zalac olej z norma LL01, do tego polecacie czesto Valvoline, zatem mysle zakupic ktorys z ponizszych:


1. Sympower 5W30 LLO1

czy przejsc na inny niz 5W30, np:

2. Sympower 5W40 LLO1

3. Sympower 0W40 LLO1

4. lub ew. Motul 8100 XMax 0W40 LLO1


Teraz pytanie, ktory z nich zalac u siebie i jaka bedzie roznica pomiedzy nimi?


Kolega @guzior2 widze czesto tu pomaga wiec moze odniesie sie do mojego pytania badz oczywiscie inni koledzy z forum cos zarekomenduja ze swojego doswiadczenia?


Pozdrawiam

 

Jeśli jeździsz głównie w mieście i nie zaobserwowałeś strat oleju to możesz zalać Valvo synpower 5w30 LL01

Opublikowano

@guzior2 dzieki za szybka odp.


Tak glownie miasto, i raz na 2-3 tyg dluzsze trasy typu 600-800 km.


A co sadzisz o przejsciu na oleje LL01 Synpower 5W40 lub 0W40 ? Jaka jest roznica miedzy tymi dwoma a 5W30?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5w40 jest bardziej lepki i w zimie będzie gorszy aż nie osiągnie optymalnej temperatury ,0w40 mógłbyś zalać, ma odpowiednią lepkość przy zimnym starcie i dobrze chroni silnik przy obciążeniu w wysokich temperaturach ale jest droższy, w warunkach jakich się poruszasz optymalny będzie 5w30 ale wybór należy do Ciebie.
Opublikowano

Model: E90 2007r

Silnik: 318i N46B20B 129KM

Przebieg: 110 000 km (udokumentowany)

Styl jazdy: na zimnym zmiana biegów przy ok 2,5 tys obr, na ciepłym przy ok 3 tys obr.

Użytkowanie: miasto (głównie 7,5 km do pracy i z powrotem z przystankiem przy sklepie)

Zużycie bieżące na l/1000km: w okresie od połowy maja 2017 do lutego 2018 dolałem ok 1,5L/10 tys km, obecnie po dolewce w lutym po przejechaniu ok 2 tys km poziom trzyma się cały czas na max

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul 5W30 X-Clean +


Zastanawiałem się nad Motul 5W30 X-Clean lub Valvoline Synpower XL-III C3 5W30.


Jakieś sugestie? Może jeszcze coś innego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E90 2007r

Silnik: 318i N46B20B 129KM

Przebieg: 110 000 km (udokumentowany)

Styl jazdy: na zimnym zmiana biegów przy ok 2,5 tys obr, na ciepłym przy ok 3 tys obr.

Użytkowanie: miasto (głównie 7,5 km do pracy i z powrotem z przystankiem przy sklepie)

Zużycie bieżące na l/1000km: w okresie od połowy maja 2017 do lutego 2018 dolałem ok 1,5L/10 tys km, obecnie po dolewce w lutym po przejechaniu ok 2 tys km poziom trzyma się cały czas na max

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul 5W30 X-Clean +


Zastanawiałem się nad Motul 5W30 X-Clean lub Valvoline Synpower XL-III C3 5W30.


Jakieś sugestie? Może jeszcze coś innego?

 

Zalej Valvoline synpower 5w30 z specyfikacją LL01

Opublikowano

Witajcie,

Model: E46 2001

Silnik: 330xi Touring M54 231KM

Przebieg: 210 000 km

Styl jazdy: ekonomiczny (o ile da się tak po mieście), czasem lubie przycisnąć

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: brak danych, samochód mam od 30.03.2018, w tej chwili wyciek spod misy olejowej

Instalacja LPG: nie!

DPF: nie wiem

Skrzynia: automatyczna (tu pewnie nie potrzebna informacja)

Dotychczas: podobno Motul 5w30, deklaracja poprzedniego właściciela, brak naklejki z wymiany


Jeśli można też zapytać o olej w przednim dyfrze to poproszę. Przy naprawie wycieku będą mi rozpinać napęd. Nie wiem czy jakieś ulepszacze się wlewa...

E46 330xi 2001 touring \m/
Opublikowano

jaki olej polecacie do:


BMW f30 320i

silnik benzynowy n20

przebieg ok 34 tys km.

chcę wymienić olej między przeglądami w ASO


0w30, 5w30, 0w40, 5w40 z tego co wyczytałem do benzyny norma longlife-01

jakiego producenta prócz oryginalnego BMW Twinpower turbo warto kupić i o jakiej lepkości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jaki olej polecacie do:


BMW f30 320i

silnik benzynowy n20

przebieg ok 34 tys km.

chcę wymienić olej między przeglądami w ASO


0w30, 5w30, 0w40, 5w40 z tego co wyczytałem do benzyny norma longlife-01

jakiego producenta prócz oryginalnego BMW Twinpower turbo warto kupić i o jakiej lepkości?

 

Polecam Valvoline synpower 5w30 z specyfikacją LL01 lub ten https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w30-ll-01-oryginal-bmw,11-5W30~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405947.aspx

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki za odzew.

czyli to potwierdzone, że lepiej do benzyny nawet nowej lać z normą ll-01 a nie ll-04?

 

Tak zaleca producent, zobacz do instrukcji obsługi (str. 285), LL04 też może być ale jest wymieniony jako 3 a w niektórych instrukcjach jest alternatywny do silników benzynowych.

Opublikowano

Model e60 520i 170KM 2004r

Silnik. M54

Przebieg ponad 500tys

Styl jazdy : lubie przycisnac

70procent duze miasto reszta autostrady. Na codzień miasto, plus minus 500km miesięcznie (samo miasto).

Do tej pory jezfzil na 10w40. Zrobiłem płukanke i wlałem 5w30 ll-04. Zrobiłem 2tys i pasuje zalać olej docelowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model e60 520i 170KM 2004r

Silnik. M54

Przebieg ponad 500tys

Styl jazdy : lubie przycisnac

70procent duze miasto reszta autostrady. Na codzień miasto, plus minus 500km miesięcznie (samo miasto).

Do tej pory jezfzil na 10w40. Zrobiłem płukanke i wlałem 5w30 ll-04. Zrobiłem 2tys i pasuje zalać olej docelowy.

 

Do tego silnika z tym przebiegiem polecam 5w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40 lub Motul 8100 X-cess 5w40

Opublikowano

Model e60 523i 177KM 2005r

Silnik. N52

Przebieg ponad 205 tyś

Styl jazdy : raczej lubię przycisnąć

około 1600 km miesięcznie. duże miasto

Założony gaz 2 tygodnie temu.

Nie wiem jak był poprzedni olej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model e60 523i 177KM 2005r

Silnik. N52

Przebieg ponad 205 tyś

Styl jazdy : raczej lubię przycisnąć

około 1600 km miesięcznie. duże miasto

Założony gaz 2 tygodnie temu.

Nie wiem jak był poprzedni olej

 

Do tego silnika proponuje 0w40 lub 5w40 z specyafikcją LL01. np Valvoline synpower 0w40

Opublikowano
Chyba dotknął mnie problem ze smarowaniem. Jak jest zimny to słychać jakieś stukanie w górnej części, po rozgrzaniu cisza Może jak zmienię olej coś się poprawi,zamierzam też zrobić płukanie przed wymianą. Tylko lepiej 0W czy 5W.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba dotknął mnie problem ze smarowaniem. Jak jest zimny to słychać jakieś stukanie w górnej części, po rozgrzaniu cisza Może jak zmienię olej coś się poprawi,zamierzam też zrobić płukanie przed wymianą. Tylko lepiej 0W czy 5W.

 

Zalej 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40 lub Motul 8100 X-max 0w40

Opublikowano
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem e60 550i, więc czas na wymiane filtrów i olejów i tu mam problem. Jaki olej zalać do tego silnika ? Zastanawiam się nad 5w30, lecz jakiej marki ? Wiem, że musi spełniać normy ll04. Castrol, Motul, Valvoline ? Czy może Shell ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, że musi spełniać normy ll04.

 

Skąd to wiesz ? W instrukcji obsługi nie jest przypadkiem zalecany LL01 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proponuje Valvoline synpower 5w30 lub 0w40 z specyfikacją LL01

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.