Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Witam jako olej do bmw 320 d 163 ps efficient dynamics. Raczej spokojnie jezdze momentami ostrzej. Co polecacie?

 

Polecam Valvoline synpower MST C3 5w30 lub XL-III C3 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam co polecicie

v8 n62b40 lpg:) brc p&d

Miasto /poza miastem 50/50 ok 1tys/msc

Zima garaz

Obecny olej 5w40 castrol ll04

Teraz mysle cos ll01... pozdrawiam


Moze macie jakies doswiadczenia z shell 5w40

 

Do twojego silnika Valvoline synpower 5w40 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E87 2007r

Silnik: 123d 204KM

Przebieg: 190 000 km

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero zacząłem przygodę z autem, wziął (w przeliczeniu) ok. 0,5-1,0l/10000km

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: brak info, serwis w Szwajcarii


Instrukcja poleca Castrol z normą LongLife-04, ale ogólna opinia o Castrolu i fakt, że w internetach (oleje z niemiec) znalazłem pojemności po 1l tylko, jakoś mnie nie przekonują. Jednocześnie nie chciałbym przekombinować i czegoś schrzanić bo się na tym nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E87 2007r

Silnik: 123d 204KM

Przebieg: 190 000 km

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero zacząłem przygodę z autem, wziął (w przeliczeniu) ok. 0,5-1,0l/10000km

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: brak info, serwis w Szwajcarii


Instrukcja poleca Castrol z normą LongLife-04, ale ogólna opinia o Castrolu i fakt, że w internetach (oleje z niemiec) znalazłem pojemności po 1l tylko, jakoś mnie nie przekonują. Jednocześnie nie chciałbym przekombinować i czegoś schrzanić bo się na tym nie znam.

 

Do twojego silnika polecam 5w30 z specyfikacją LL04 np. Valvoline synpower MST C3 5w30 lub XL-III C3 5w30, SHELL HELIX ULTRA AM-L 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Wiecie może czy różnią się od siebie te oleje: BMW twin power turbo ll-04 5w30 i shell helix ultra professional am-l 5w30 ? Z tego co wiem shell robi olej dla BMW i zastanawia mnie właśnie czy to nie jest ten sam olej. A jeśli nie jest to który z tych dwóch olei byście wybrali?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie jest ten sam olej. Roznia się specyfikacją. Cenowo wychodza ppdobnie wiec bierz bmw

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Bardzo proszę o pomoc, bo mam już straszny mętlik w głowie.


Model: E60

Silnik: 530i N52B30

Przebieg: 178 000 km

Styl jazdy: szybki

Użytkowanie: częste długie przeloty z prędkościami +200km/h

Zużycie bieżące na l/1000km: ~133 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 0W40


W związku z tym, że zużycie na 10 tys. km sięga blisko 1,3 L myślę żeby zwiększyć lepkość oleju.


Który z tych olejów wybrać?

Millers Oils XF Longlife C3 5W30

Motul 8100 X-clean+ 5W30

Shell Helix Ultra Profesional 5W30, bo podobno teraz w Aso taki stosują.


Jeśli nic z powyższych proszę o Wasze propozycje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Bardzo proszę o pomoc, bo mam już straszny mętlik w głowie.


Model: E60

Silnik: 530i N52B30

Przebieg: 178 000 km

Styl jazdy: szybki

Użytkowanie: częste długie przeloty z prędkościami +200km/h

Zużycie bieżące na l/1000km: ~133 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 0W40


W związku z tym, że zużycie na 10 tys. km sięga blisko 1,3 L myślę żeby zwiększyć lepkość oleju.


Który z tych olejów wybrać?

Millers Oils XF Longlife C3 5W30

Motul 8100 X-clean+ 5W30

Shell Helix Ultra Profesional 5W30, bo podobno teraz w Aso taki stosują.


Jeśli nic z powyższych proszę o Wasze propozycje :)

 

Pozostań przy 0w40 ale zalej np. Valvoline synpower 0w40 lub Motul 8100 X-max 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za odp.. Czyli to zużycie nie jest zbyt wysokie?

Co do zaproponowanych olejów to żaden z nich nie ma specyfikacji bmw LL-04. To chyba niedobrze... Sa jeszcze jakieś opcje ze specyfikacja bmw LL-04?

 

Bo do twojego silnika ma być specyfikacja LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce mam wymienione 3: LL01, LL01 FE, LL04.

Zależy mi tez na tym żeby olej jak najmniej zostawił osadow. Juz samo lpg i tak jest zasiarczone nawet do 5 razy bardziej niż Pb. No i ta temperatura spalania... Na pewno lepszym będzie LL01? Do tej pory był lany na pewno LL04. Teraz to już całkiem się pogubiłem, bo tylko w tej 04 specyfikacji szukałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

LL04 jest również ok dla twojego silnika ale głównie przeznaczona dla silników diesla z filtrem cząstek stałych ponieważ ma ograniczone ilości popiołów siarczanych, fosforu i siarki a te dodatki mają dobry wpływ na ochronę silnika. W niektórych instrukcjach obsługi BMW podają że dla silnika benzynowego LL01 jest zalecany a LL04 alternatywny tak że wybór pozostawiam Tobie.



http://i68.tinypic.com/293blax.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To i ja podpytam.

e91 320i 150 km, 2006 r. Jest to drugie auto w domu i jeździ nim żona. Samochód wielkie przebiegi już ma za sobą. Nalatane jest 175 tyś. W sobotę będą wymieniane uszczelniacze zaworowe + niwelowane ewentualne drobne wycieki. Do tej pory jeździłem chyba na Castrol Edge Titanium 5W30 C3 ale to podobno syf. Co polecacie? Dodam, że samochód będzie pokonywał 6-7 tyś rocznie - przynajmniej do tej pory tak był używany poprzedni samochód żony. Głównie miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To i ja podpytam.

e91 320i 150 km, 2006 r. Jest to drugie auto w domu i jeździ nim żona. Samochód wielkie przebiegi już ma za sobą. Nalatane jest 175 tyś. W sobotę będą wymieniane uszczelniacze zaworowe + niwelowane ewentualne drobne wycieki. Do tej pory jeździłem chyba na Castrol Edge Titanium 5W30 C3 ale to podobno syf. Co polecacie? Dodam, że samochód będzie pokonywał 6-7 tyś rocznie - przynajmniej do tej pory tak był używany poprzedni samochód żony. Głównie miasto.

 

Polecam 5w30 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za odpowiedź, ale dlaczego akurat ten olej (Valvoline synpower 5w30)?

 

Valvo robi bdb oleje, testowałem kilka firm i z tej byłem najbardziej zadowolony, możesz wybrać inną markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guzior2 kupilem tak jak mi poleciles tego valvo 5w40 . Filtr mann...Teraz jeszcze mam mysli czy to oryginal dalem za4l 88zl...jeszcze takie pyt co myslicie o jakis uszlachetniaczach typu ceramizery...xado itp....czy to po zuzyciu nie zrobia sie wieksze luzy jak bys to przestal stosowac.silnik mam ok nie chodzi o jakies naprawianie itp.jestem po wymianie uszczelniaczy zaworowych w n62. Edytowane przez BARTRSL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.