Skocz do zawartości

AMATOR1337

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O AMATOR1337

  • Urodziny 19.07.1990

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 318i 2007r

Osiągnięcia AMATOR1337

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Model: E90 2007r Silnik: 318i N46B20B 129KM Przebieg: 110 000 km (udokumentowany) Styl jazdy: na zimnym zmiana biegów przy ok 2,5 tys obr, na ciepłym przy ok 3 tys obr. Użytkowanie: miasto (głównie 7,5 km do pracy i z powrotem z przystankiem przy sklepie) Zużycie bieżące na l/1000km: w okresie od połowy maja 2017 do lutego 2018 dolałem ok 1,5L/10 tys km, obecnie po dolewce w lutym po przejechaniu ok 2 tys km poziom trzyma się cały czas na max Instalacja LPG: nie DPF: nie Dotychczas: Motul 5W30 X-Clean + Zastanawiałem się nad Motul 5W30 X-Clean lub Valvoline Synpower XL-III C3 5W30. Jakieś sugestie? Może jeszcze coś innego?
  2. Ceny części trochę zawyżone, wiem o tym: Świece - 40zł/szt Cewka - 160zł/szt Wałek - 400zł/szt Dodatkowo jeszcze miałem wymieniany płyn hamulcowy. Pisałem wyżej gdzie oddaję auto. Auto było naprawiane w Zgierzu, firma PREMIUM, Pan Wiktor Rajski. Mimo wszystko uważam, że są godni polecenia. W woj. łódzkim są w czołówce jeśli chodzi o warsztaty zajmujące się tylko BMW.
  3. Nie jestem mechanikiem. Chodziło o powycierane przewody gdzieś w okolicach cewki. Świece były od nowości, więc sam nakazałem wymianę na nowe. Widziałem wałek - był wytarty. Też zdziwiłem się, że się wytarł, ale są tematy dotyczące N46 z tym problemem. Ja zamierzam wymieniać olej co 10 tys i mam nadzieję, że mnie już ten problem nie spotka. Gościu powiedział, że poprzedni właściciel pewnie wymieniał olej zgodnie z zaleceniami BMW co 30 tys i dlatego takie coś się wydarzyło.
  4. Obiecałem dać znać po naprawie. Auto oddałem wczoraj rano, a odebrałem dziś po południu: Diagnoza: mimo, że na kompie pokazywał błąd misfire cewki na 3 cylindrze, wymienione zostały: 1. Cewka na drugim cylindrze (poprzecierane przewody w okolicach cewki) 2. Komplet świec na NGK (stare były prawdopodobnie od nowości) 3. Wałek mimośrodkowy Auto w końcu daje radość z jazdy.
  5. Podsumowując, zebrałem chyba wszystkie możliwe opcje ze wszystkich tematów, które znalazłem z podobnym problemem dotyczącym silnika N46B20B z wtryskiem pośrednim (129 i 150KM) Możliwości są następujące: -cewki -świece -przetarte przewody przy cewkach/świecach -czujnik wałka mimośrodkowego / wałek mimośrodkowy -serwomotor valvetronica -silniczek/siłownik valvetronica -sprężynka w valvetronicu -czujnik położenia wałka rozrządu -czujnik położenia wałka korbowego -sonda lambda -ciśnienie na tłokach/cylindrach -wtrysk Jestem umówiony na kolejną wizytę w serwisie, ale dopiero po majówce z powodu braku terminów. Jak tylko uda się naprawić auto, dam znać co było przyczyną.
  6. Wczoraj błąd został usunięty, ale Pan Wiktor powiedział, że dziś rano na zimnym pewnie będzie to samo i nie mylił się. Dziś rano ten sam problem. Migający check przy przyspieszaniu i auto się dławi/dusi poniżej 2,5 tys obrotów. Przeszło mu dopiero jak się troszkę rozgrzał. Check migał do trzecich świateł (około 1,5km), później już przestał, ale auto jeszcze się troszkę dławiło, dopiero po kolejnych następnych minutach jazdy objawy stawały się mniej przeszkadzające.
  7. Byłem w Zgierzu na Aleksandrowskiej 142. Pan Wiktor się zajmował moim autem. Sprawiał wrażenie mega ogarniętego.
  8. Po pracy wsiadłem do auta i pojechałem do mechanika na komputer. Na starcie oczywiście znów zaczął migać check, a po przejechaniu 500-600m zaświecił się już na stałę na desce i nie zszedł z deski. Po podłączeniu pod kompa, pokazał on, że cewka na trzecim cylindrze pada. Wymieniliśmy cewkę na nową Boscha, ale gościu powiedział, że wszystko byłoby ok, ale auto dalej nie wkręca się płynnie na obroty i na zimnym znów będzie się dławiło i najprawdopodobniej jutro rano znów wyskoczy ten sam błąd. Świece są w porządku. Magik powiedział, że trzeba by zmierzyć odczyty ciśnienia na cylindrach, ale z racji tego, że silnik był ciepły, odczyt nie byłby miarodajny. Włożył spowrotem starą cewkę, bo nie było sensu jej wymieniać, skoro nowa nic nie dała i powiedział, że wariant light to coś z valvetroniciem i koszt ok 3tys. Ktoś przechodził przez coś podobnego? Niestety innych błędów komputer nie pokazał, a czuć, że auto się dławi na zimnym.
  9. Cześć, kupiłem w czwartek auto i od tego czasu postawiłem pod blokiem do czasu zarejestrowania. Wczoraj udało się zarejestrować no i dziś rano wybrałem się w podróż do pracy. Rano temperatura około 8 stopni. Auto odpaliło bez problemu, ale po przejechaniu 50m zapaliła się kontrolka check engine i zaczęła migać przy przyspieszaniu. Dojechałem do świateł i zniknęła. Przy ruszaniu ze świateł znów to samo i gdy osiągnąłem stałą prędkość przestało. Na następnych światłach kontrolka już się nie pojawiała. Dodatkowym objawem jest to, że auto trochę przerywało na zimnym, gdy ta kontrolka migała. Pacjent to E90, 318i 129km z 2007 r, wtrysk pośredni, N46B20B. Przebieg 97500km. Rozrząd wymieniany przy 87 tys. Ktoś ma pojęcie co to może być? Jest się czym martwić? Może ktoś z Łodzi lub okolic podjąłby się zdiagnozowania?
  10. Cześć, wyjąłem dziś półeczkę pod climatronikiem w swoim E46 Compact, a moim oczom ukazał się kabelek mini jack. Auto kupiłem rok temu. Podłączałem jacka pod telefon, ale niestety nic. Czy ktoś ma pojęcie co ten kabel tam robi? Auto to E46 Compact, 2004r. Radio BMW CD Business. http://static.pokazywarka.pl/i/3022724/539352/cam00633.jpg http://static.pokazywarka.pl/i/3022724/428050/cam00636.jpg
  11. poleci ktoś lakiernika taniego, dobrego, który pomalowałbym nerki i listwy deski rozdzielczej w piano black w Łodzi/Pabianicach/Zgierzu?
  12. Ok, dziękuję za podpowiedzi, tak też myślałem, że któryś termostat jest winny.
  13. Cześć, mój "problem" wygląda następująco. Ruszam rano, temp. +2*C, wskazówka temperatury po ok 5-7km wychodzi z niebieskiego pola, do pierwszej białej kreski i mimo trasy, która liczy 30km, już dalej się nie podnosi. Czy to normalne? Jeśli nie, to co wg Was należy pierwsze sprawdzić? Co może być winne? Auto to e46 compact, 318td (2.0 diesel), 2004r.
  14. ok, dzięki chłopaki. A orientuje się ktoś, czy te będą pasowały do compacta i czy będą lepsze niż te mtsy? http://allegro.pl/show_item.php?item=3474652353 no właśnie wolałbym nie ładować tyle hajsu, chciałem dość tanim kosztem osiągnąć całkiem ładny efekt z dobrymi amortyzatorami. nawet nie chciałbym obniżać aż o 40mm, myślę, że gdyby wyszło tak -20-30mm byłoby super.
  15. Witam, jako, że czeka mnie wymiana przednich amortyzatorów w e46 compact (318td), a i przód nieco zbyt bardzo "pieje" to chciałbym wymienić amorki wraz ze sprężynami. Teraz pytanie, czy te amortyzatory + te sprężyny będą ok? Amortyzatory: http://allegro.pl/amortyzatory-bilstein-b4-przod-bmw-3-e46-compact-i3440745189.html lub http://allegro.pl/sachs-amortyzatory-przod-bmw-3-e46-i3472214001.html Sprężyny: http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-bmw-e46-40mm-przednie-mts-i3423589612.html Może ewentualnie jakieś inne propozycje?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.