Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prośba o pomoc w dobrze oleju

Model: e39

Silnik: 530d 184

Przebieg: 300000km

Styl jazdy: spokojny / czasem mocniejszy

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie: Znikome

Zalany olej: Valvoline Maxlife 10w40

 

Chciałbym zejść na syntetyk

 

Polecam zastosować płukankę np. firmy Liqui Moly z serii Pro-Line i przejść na 5w30 lub 5w40 z specyfikacją BMW LL01

Opublikowano
dziękuję . ile litrów kupić, 4 czy 5 ?

jakie filtry?

 

5 litrów. Filtry Mann lub Knecht

 

dzięki . mam pytanie. auto miało wymianę oleju na 54 tys teraz ma 55 tys. natomiast od okresu 54 stało przez 6 miesięcy . Wymieniać olej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dziękuję . ile litrów kupić, 4 czy 5 ?

jakie filtry?

 

5 litrów. Filtry Mann lub Knecht

 

dzięki . mam pytanie. auto miało wymianę oleju na 54 tys teraz ma 55 tys. natomiast od okresu 54 stało przez 6 miesięcy . Wymieniać olej?

 

Olej się starzeje nawet jak jest nie eksploatowany ale jeśli twój samochód stał w ocieplanym garażu to możesz zaczekać z 6 miesięcy z wymianą, natomiast jeśli stał pod chmurką to jednak bym wymienił.

Opublikowano

 

Olej się starzeje nawet jak jest nie eksploatowany ale jeśli twój samochód stał w ocieplanym garażu to możesz zaczekać z 6 miesięcy z wymianą, natomiast jeśli stał pod chmurką to jednak bym wymienił.

 

oki a jak z filtrami?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy kiedy były ostatnio wymieniane, kabinowy i powietrza co rok, paliwa co 50 kkm, oleju wiadomo przy wymianie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam

F10 530D 245KM 270 tys przebiegu motul xclean 5W40 będzie ok?

 

Możliwy aczkolwiek jeszcze nie do końca podjąłem decyzje, chip w okolice 300KM

 

Xclean będzie ok. ale wystarczy spokojnie 5w30, przynajmniej w zimie będzie lżej.

Opublikowano
witam

F10 530D 245KM 270 tys przebiegu motul xclean 5W40 będzie ok?

 

Możliwy aczkolwiek jeszcze nie do końca podjąłem decyzje, chip w okolice 300KM

 

Xclean będzie ok. ale wystarczy spokojnie 5w30, przynajmniej w zimie będzie lżej.

 

spotkałem sie z opiniami ze przy wyższym przebiegu lepszy będzie 5w40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

spotkałem sie z opiniami ze przy wyższym przebiegu lepszy będzie 5w40

 

Ale w czym będzie lepszy ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapewne komuś chodziło o to że 5w40 jest bardziej lepki i przy silniku który jest w złym stanie pozwoli zmniejszyć pobór oleju, ale to kiepski pomysł na oszczędności.

 

BMW twinpower turbo jest porównywalny z xclean tak że wybór należy do Ciebie.

Opublikowano
Prośba o pomoc w dobrze oleju oraz filtrów :

Model: F11 LCI

Silnik: 525d 218km

Przebieg: 55.000km

Styl jazdy: spokojny / czasem mocniejszy

Użytkowanie: głównie miasto + + 4-5 razy długa trasa w roku

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem ( nowe auto)

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem

 

brak napraw/ brak modyfikacji

 

Polecam 5w30 z specyfikacją LL04 np. Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30, SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30

 

Zamowiony ten : https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-1810-5x-1L-Shell-Helix-Ultra-Professional-AM-L-5W30.html

Filtr ten : https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-3370-Filtr-oleju-MANN-HU-6004-x.html

 

Dzieki za pomoc

Opublikowano

Czy Valvoline SynPower 0w40 specyfikacja sie zmienila?

Chcialem kupic a tu LL 98 a nie LL 01! i to w kilku zrodlach! :?: :shock:

O co chodzi?

Approvals / Performance Grades:

API SJ/CF

ACEA A3-98, B3-98, B4-98

BMW LL-98

MB-229.3*

VW 501.01 (5/2000)

VW 502.00/505.00

* including Mercedes-Benz 229.1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy Valvoline SynPower 0w40 specyfikacja sie zmienila?

Chcialem kupic a tu LL 98 a nie LL 01! i to w kilku zrodlach! :?: :shock:

O co chodzi?

Approvals / Performance Grades:

API SJ/CF

ACEA A3-98, B3-98, B4-98

BMW LL-98

MB-229.3*

VW 501.01 (5/2000)

VW 502.00/505.00

* including Mercedes-Benz 229.1

 

Na oficjalnej stronie Valvoline Europe jest LL01: http://www.valvolineeurope.com

Opublikowano
Cześć wszystkim!! Zakupiłem BMW F10 528i xdrive z 2012r z silnikiem N20 czyli 2.0 245KM. Auto ma 12000km przebiegu, miało już cztery wymiany oleju w serwisie BMW. Jest to auto z USA i miało lany olej 5W30 LongLife 01. Jaki olej polecacie do tego silnika?? Płukanki i ceratec polecacie?? Co ile km wymieniać olej?? Pozdrawiam wszystkich i życzę spokojnej niedzieli ;)
Opublikowano

No witam, zastanawiam się czy temat jest jeszcze aktywny.

 

Tak więc:

 

Model: E46

Silnik: 318i N42B20A

Przebieg: 307 000 km

Styl jazdy: NORMALN + CZASEM DYNAMICZNY

Użytkowanie: głównie mieszany, czasem trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: trudno powiedzieć myślę że 300 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Mobil Super 2000 10W40 półsyntetyk

 

Wymiana raz na rok, przebieg roczny do 10k/km, żadnych modyfikacji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam dylemat,Valvoline 5w40 max life czy synpower? BMW e46 1.9 105 hp, przebieg 280k. :wink:

 

Synpower z specyfikacją LL01

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć wszystkim!! Zakupiłem BMW F10 528i xdrive z 2012r z silnikiem N20 czyli 2.0 245KM. Auto ma 12000km przebiegu, miało już cztery wymiany oleju w serwisie BMW. Jest to auto z USA i miało lany olej 5W30 LongLife 01. Jaki olej polecacie do tego silnika?? Płukanki i ceratec polecacie?? Co ile km wymieniać olej?? Pozdrawiam wszystkich i życzę spokojnej niedzieli ;)

 

Dalej lej 5w30 z specyfikacją LL01, wymiana max. co 15 kkm lub co rok, płukankę możesz stosować a o ceratec się nie wypowiem bo nigdy nie używałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No witam, zastanawiam się czy temat jest jeszcze aktywny.

 

Tak więc:

 

Model: E46

Silnik: 318i N42B20A

Przebieg: 307 000 km

Styl jazdy: NORMALN + CZASEM DYNAMICZNY

Użytkowanie: głównie mieszany, czasem trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: trudno powiedzieć myślę że 300 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Mobil Super 2000 10W40 półsyntetyk

 

Wymiana raz na rok, przebieg roczny do 10k/km, żadnych modyfikacji

 

Do tego silnika powinieneś lać olej lekko bieżny 5w30 lub 0w30 z specyfikacją LL01

Opublikowano

Witam

 

Model: E61

Silnik: 525i N52 (218KM)

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 70% trasa 30%

Zużycie bieżące na l/1000km: jeszcze nie wiem

Instalacja LPG: pojawi się w ciągu miesiąca (Stag)

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Przeszukałem temat i znalazłem E60 525i (218KM) z tą różnica że bez gazu. Tam doradzałeś 0W40 ze specyfikacja LL01.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Model: E61

Silnik: 525i N52 (218KM)

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 70% trasa 30%

Zużycie bieżące na l/1000km: jeszcze nie wiem

Instalacja LPG: pojawi się w ciągu miesiąca (Stag)

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Przeszukałem temat i znalazłem E60 525i (218KM) z tą różnica że bez gazu. Tam doradzałeś 0W40 ze specyfikacja LL01.

 

Zgadza się, 0w40 lub 5w40 z specyfikacją BMW LL01

Opublikowano

1.

Model: X3 E83

Silnik: 3.0 SD 286 KM 210 KW

Przebieg: 136 500 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 80% trasa 20%

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: serwis w BMW Breczko co 30 tyś km

 

2.

Model: 5 F07 GT

Silnik: 535D 313 KM 230 KW

Przebieg: 176 500 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 80% trasa 20%

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: niby co 15k

 

Od wczoraj męczę ten temat i trochę już zgłupiałem :) przedwczoraj zalałem Mobil 1 ESP Formuła 5W30 do E83 w zeszłym tygodniu miałem wypalanego DPF-a i zamówiłem dzisiaj Castrol Edge FST 5W30 C3 do F07 .

Wcześniej nie miałem takich dylematów ponieważ serwisowałem w ASO. Jednak po tym jak w zeszłym roku serwis BMW Breczko przy przeglądzie auta z 120k nie potrafił zdiagnozować braku oleju w xDrive , a wymienili olej w automacie. Szarpanie przy zmianie biegów tłumaczyli różną srednicą opon i oczywiście padła propozycja sprzedaży mi nowych :), a objawy nie ustąpiły po zmianie na opony letnie. Następnie polecony zakład przeprowadził diagnostykę automatu (stan idealny) i od razu sprawdzając olej w xDrive i bingo . Koszt usługi z uzupełnieniem oleju 130 zł.

Wracając do tematu oleju. Dlaczego Castrol ma tu takie słabe opinie? Aż się zacząłem zastanawiać nad zwrotem i kupna innego. Jakie są opinie na temat Mobil-a ? Oba oleje kupiłem w filtrytotu.pl zastanawiam się czy nie podróby :) ? Jakieś porady na przyszłość, czy nie zalewać Castrola tylko wymienić na coś lepszego ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.