Skocz do zawartości

E46 SWAP MPakietowych foteli z E90 do E46


yoshimura01

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze kończąc temat możliwości swapu to warto wspomnieć, że rozwiązanie montażu do E46 jest identyczne jak w przypadku modelu E60. Poniżej porównanie E46 (po lewej) do E60 (po prawej).

 

Czy to znaczy że można fotele z e60 wstawić do e46? Zawsze wydawały mi się szersze w e60

 

Jeżeli rozstawy śrub między szynami to -/+ 45cm to jak najbardziej. Właśnie tutaj będę się przyglądał tematowi bliżej, bo tak jak zostało wspomniane szyny fotela są montowane na płaskowniku, a więc nawet jeśli rozstaw okazałby się szerszy to śrubę montażową można puścić bezpośrednio przez szynę i wtedy fotele z E60 można by było próbować upchnąć na mocowania E46. Ale tak jak wspomniałem muszę wszystko pomierzyć i sprawdzić przede wszystkim czy fotele celowałyby swoją osią w oś podłużną między śrubami, czyli były zamontowane precyzyjnie po środku miejsca montażowego (MPakiety z E90 tę ważną cechę zachowują).

 

Po pierwsze to ciagle podziwiam za wklad i prace i ze dzielisz sie z nami wynikami...przyda sie juz wkrotce ;)

Rozgladalem sie jakis czas temu za poduchami ledzwi ale o poduchach bocznych nawet nie pomyslalem.

jakbys przypadkiem zawital kiedys do Lubelskiego to chetnie zobacze jak to dziala ;)

 

Dzieki za pomoc i napisz co teraz w planach ??

 

Dzięki eSo za słowa uznania. Poduchy lędźwi to wspaniałe udogodnienie na dlugie trasy kiedy kręgosłup potrzebuje wsparcia. Napewno każdy z Nas kojarzy sytuację kiedy w długiej trasie wyginamy kręgosłup tym samym próbując go trochę rozciągnąć i rozluźnić z powstałego napięcia/ściśnięcia itp. Poduchy podparcia lędźwi podtrzymują kręgosłup w odcinku lędźwiowym, ale również amortyzują wszelkie wstrząsy itp. Długa podróż nie jest już doskwierającym problemem.

 

Poduszki boczne regulacji szerokości oparcia to już badzo wyrafinowana i odjechana opcja. Gwarantują BEZPIECZNY, STABILNY i MOCNY chwyt kierowcy i pasażera. Ostre agresywne zakręty i łuki nie spowodują poślizgów (nawet na skórze :wink: ) do efektu wyrzucania na sąsiedni fotel lub na drzwi... co z resztą jest niemiłym doświadczeniem w momencie max skupienia kierowcy i zachowania szczególnie bezpiecznej kontroli nad autem. Fotele chwytają w swoje objęcia jak kleszcze dając poczucie bezpieczeństwa, komfortu i wygody. Szczerze mówiąc nigdy nie bywałem w tamtym regionie kraju, ale jak tylko coś by się tafiło to oczywiście dam znać.

 

W planach:

- jednak dołożenie elektrycznej opcji "KOMFORTU" z foteli z E38

- elektryczne zagłówki

- elektryczne stelaże foteli z pamięcią

- podgrzewanie tylnej kanapy (być może na uniwersalnych matach, ale z oryginalnym sterowaniem BMW)

- wzmacniacz HK + dobrej jakości nowe głośniki

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a co ciekawego jest w tej opcji "KOMFORTU" ??

 

nad tylna kanapa tez myslalem :)

przy obecnych cenach mat uniwersalnych (przynajmniej na allegro) chyba lepiej kupic znowu z e38 przynajmniej bedzie to plug and play z ori sterowaniem.

ja musialbym cala kanape puscic na 1 przelaczniku bo malo miejsce sie zrobilo z przodu w panelu ;)

myslalem tez zeby wlaczniki umiescuic w tunelu srodkowym maxymalnie z tylu moze podpopielniczka?

ale wtedy z przodu nie moglbym tego wygodnie kontrolowac

 

a Ty jak chcesz to rozwiazac ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ciekawego jest w tej opcji "KOMFORTU" ??

Mi przede wszystkim chodzi o tzw. "łamane" fotele i chłopaki muszę przyznać, że podparcie górnego odcinka kręgosłupa oraz samej głowy jest REWELACYJNĄ opcją :twisted: :twisted: :twisted: zresztą słowa są zbędne, zobaczcie filmik :wink:

 

a tutaj filmik z fotelami z e60, też komfort:

 

nad tylna kanapa tez myslalem :)

przy obecnych cenach mat uniwersalnych (przynajmniej na allegro) chyba lepiej kupic znowu z e38 przynajmniej bedzie to plug and play z ori sterowaniem.

Jasna sprawa, jak już tył na pokładzie grzany to naprawdę jest GRUBO :8) odnośnie cen mat uniwersalnych jak i ori to powiem, że osobiście szukałbym całych foteli z e38 w pełnej opcji za jakieś rozsądne pieniądze, tak żeby można było przerzucić oprócz samego grzania, podparcie lędzwi i elektryczne zagłówki na tylną kanapę, niewiele większy koszt jak za maty, a fotele wypakowane na full :twisted:

 

ja musialbym cala kanape puscic na 1 przelaczniku bo malo miejsce sie zrobilo z przodu w panelu ;)

Wydaje mi się, że nie ma takiej potrzeby, ponieważ wszystko sobie ładnie ułożysz w tylnej części, zresztą jak by sobie regulowali temp. pasażerowie (?) bo przecież to frykas dla nich :wink:

 

myslalem tez zeby wlaczniki umiescuic w tunelu srodkowym maxymalnie z tylu moze podpopielniczka?

ale wtedy z przodu nie moglbym tego wygodnie kontrolowac

Też tak uważam i zgadzam się w 100% :cool2: rozwiązanie umieszczenia przycisków pod popielniczką jest bardzo rozsądne...

 

a Ty jak chcesz to rozwiazac ??

Hmm, myślę nad tym, aby przyciski były wmontowane na sztywnym stelażu ukrytym pod tapicerką w podłokietniku, w jego przedniej części pionowej, tak aby regulacja temp. przez pasażerów była jak najbardziej komfortowa bez zbędnego wychylania się do przycisku itp. po prostu pełny dostęp i wszystko pod ręką.

Co do pompowania lędżwi, to będę próbował przeszczepić ori stelaż z e38 (znajduje się na "rogu" kanapy) do tego jest przystosowany pod przycisk pompowania i regulacji wysokości zagłowka także kwestię pewnego i stabilnego chwytu miałbym z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie cen mat uniwersalnych jak i ori to powiem, że osobiście szukałbym całych foteli z e38 w pełnej opcji za jakieś rozsądne pieniądze, tak żeby można było przerzucić oprócz samego grzania, podparcie lędzwi i elektryczne zagłówki na tylną kanapę, niewiele większy koszt jak za maty, a fotele wypakowane na full :twisted:

 

masz racje ceny do e38 sa smieszne :)

tez myslalem o kupnie calych foteli ale jednak odpuscilem, moze po zimie wroci plan poduszek ;)

 

apropo grzanej kanapy to zobacz to:

http://allegro.pl/bmw-e38-kanapa-wrzosowa-podgrzewana-rarytas-i3559018187.html

 

135 z przesylka, same maty nie wyjda taniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W związku z tym, że zakupiłem przyciski do podgrzewania tylnej kanapy przeprowadziłem próbę montażu w przedliftowym stelażu półki. Okazało się, że pasują Plug&Play :wink:

 

http://img203.imageshack.us/img203/7702/dwbz.jpg

 

http://img14.imageshack.us/img14/4619/m08i.jpg

 

http://img196.imageshack.us/img196/992/6kvm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z punktu widzenia funkcjonalnosci to nie wiem czy dobra lokalizacja przyciskow ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn to nie jest rozwiązanie pod grzanie kanapy tylnej, bo dla niej planuję lokalizację w tylnej ścianece tunelu środkowego. Po prostu zamieściłem fotki tak informacyjnie dla wszystkich oglądajacych i zainteresowanych, że do przedliftowego stelaża można bezproblemowo zamontować przyciski ze starszych BMW. Przyciski można kupić za smiesznie małe pieniądze na szrocie, więc dla kogoś kto chce sobie dorzucić podgrzewanie foteli przednich i mieć indywidualne sterowanie z poziomu potencjometrów to można sobie takie rozwiązanie sprawy wykonać. Jeszcze raz zazanczam, że idea dotyczy sterowania podgrzewania foteli przednich :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kończąc temat możliwości swapu to warto wspomnieć, że rozwiązanie montażu do E46 jest identyczne jak w przypadku modelu E60. Poniżej porównanie E46 (po lewej) do E60 (po prawej).

 

Czy to znaczy że można fotele z e60 wstawić do e46? Zawsze wydawały mi się szersze w e60

 

Jeżeli rozstawy śrub między szynami to -/+ 45cm to jak najbardziej. Właśnie tutaj będę się przyglądał tematowi bliżej, bo tak jak zostało wspomniane szyny fotela są montowane na płaskowniku, a więc nawet jeśli rozstaw okazałby się szerszy to śrubę montażową można puścić bezpośrednio przez szynę i wtedy fotele z E60 można by było próbować upchnąć na mocowania E46. Ale tak jak wspomniałem muszę wszystko pomierzyć i sprawdzić przede wszystkim czy fotele celowałyby swoją osią w oś podłużną między śrubami, czyli były zamontowane precyzyjnie po środku miejsca montażowego (MPakiety z E90 tę ważną cechę zachowują).

 

Po pierwsze to ciagle podziwiam za wklad i prace i ze dzielisz sie z nami wynikami...przyda sie juz wkrotce ;)

Rozgladalem sie jakis czas temu za poduchami ledzwi ale o poduchach bocznych nawet nie pomyslalem.

jakbys przypadkiem zawital kiedys do Lubelskiego to chetnie zobacze jak to dziala ;)

 

Dzieki za pomoc i napisz co teraz w planach ??

 

Dzięki eSo za słowa uznania. Poduchy lędźwi to wspaniałe udogodnienie na dlugie trasy kiedy kręgosłup potrzebuje wsparcia. Napewno każdy z Nas kojarzy sytuację kiedy w długiej trasie wyginamy kręgosłup tym samym próbując go trochę rozciągnąć i rozluźnić z powstałego napięcia/ściśnięcia itp. Poduchy podparcia lędźwi podtrzymują kręgosłup w odcinku lędźwiowym, ale również amortyzują wszelkie wstrząsy itp. Długa podróż nie jest już doskwierającym problemem.

 

Poduszki boczne regulacji szerokości oparcia to już badzo wyrafinowana i odjechana opcja. Gwarantują BEZPIECZNY, STABILNY i MOCNY chwyt kierowcy i pasażera. Ostre agresywne zakręty i łuki nie spowodują poślizgów (nawet na skórze :wink: ) do efektu wyrzucania na sąsiedni fotel lub na drzwi... co z resztą jest niemiłym doświadczeniem w momencie max skupienia kierowcy i zachowania szczególnie bezpiecznej kontroli nad autem. Fotele chwytają w swoje objęcia jak kleszcze dając poczucie bezpieczeństwa, komfortu i wygody. Szczerze mówiąc nigdy nie bywałem w tamtym regionie kraju, ale jak tylko coś by się tafiło to oczywiście dam znać.

 

W planach:

- jednak dołożenie elektrycznej opcji "KOMFORTU" z foteli z E38

- elektryczne zagłówki

- elektryczne stelaże foteli z pamięcią

- podgrzewanie tylnej kanapy (być może na uniwersalnych matach, ale z oryginalnym sterowaniem BMW)

- wzmacniacz HK + dobrej jakości nowe głośniki

 

Pozdr

Kolego jeżeli mogę coś doradzić to zastanów sie nad tym wzmacniaczem HK, mam u siebie już drugi. Pierwszy przerywał - działał jak mu sie widziało, kupiłem używany drugi - działał poł roku i zaczęło sie to samo to co w pierwszym. Jak było gorąco na dworze to zazwyczaj działał jak temp spadła poniżej 10st. - raz działał - raz nie. Jak przymroziło to zadziałał :shock: . Dowiedziałem sie od jednego magika z wielkopolski, ze głowną ich wadą jest pękająca płyta główna - u mnie w mieścinie próbowałem naprawić tego pierwszego, ale jeden go całkiem zrypał a reszta robiła takie oczy :shock: fachowcy kurde w dupe. No chyba że sam umiesz robić takie sprzęty... to wtedy :cool2:

Ja bede chyba musiał wysłać wzmaka spedycją do tego gościa co temat ogarnia, ale też jest ryzyko bo dzis trafić na uczciwego fachowca to prawie jak 6 w totka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

panowie mam problem a mianowicie wstawiłem fotele do mojej E46 z E90 coupe elektryczne podłączyłem plusy minusy i tak fotele działają chwile i później tak jak by brakowało prądu działają tylko pompowane boczki. i tu pytanie czy czegoś jeszcze nie podłączyłem czy co?? w oby dwóch taka sama sytuacja.. doda ze podłączyłem fotele pod gniazdo zapalniczki na wtyczkę tymczasowo ponieważ gdy odłączenie całkowicie zasilanie i podłącze powtórnie po 3-5min znów działają przez chwile

proszę o pomoc dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sytuacja dziwna nie powiem probowalem bezpośrednio do drugiego akumulatora i to samo. nie wiem czy musze podłączyć diagnostykę fotela czy co. mam też pamięć fotela nie wiem czy to może mieć coś wspólnego.. i czy w ogóle da rade podłączyć pamięć fotela?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompowane boczki to inny + niż elektryka w tych fotelach. Może podłączyłeś tylko ten od boczków i jakimś cudem łapie on prąd na elektrykę przez chwilę?

U mnie wszystko śmigało tylko po dostarczeniu prądu (tak jak yoshi napisał z prawej strony z czerwonego przewodu ciągnąłem), więc diagnostyki nie robiłem.

 

Jeżeli to coś zmienia, to tez miałem z coupe.

 

Co do pamięci to nie pomogę, ja miałem pół elektryczne więc problemu nie było, ale chyba moduł komfortu byłby potrzebny ? Nie wiem ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa plusy i dwie masy raz

em podłączyłem i doprowadziłem pr

ad wiec tutaj na pewno nie chodzi o napięcie :( przynajmniej tak mi się wydaje. ogolnie fotel da się ustawić ale meczu mnie to bo powinien cały czas chodzić :( każda wskazówka mile widziana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kolego mowisz ze fotele od e90 m pak roznia sie od e46 mpak? bo z wygladu niewiele sie różńia :D mowisz ze co są jakby twardzsze i lepiej trzymaja niz te z e46? ja jeszcze nie mialem okazji siedziec w e90 dlatego pytam czy taka duza róznica jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wyglądu też się różnią dość znacząco :)

co do trzymania to moim zdaniem lepiej trzymają i to dużo i są wygodniejsze

 

 

ps. yoshi a ja podłączałem tego k-busa? Bo z tego co pamiętam to dawałem prąd + wypuszczałem kable pod grzanie a reszty nie pamiętam ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wheel u Ciebie tylko zasilanie pomp i elektryki. U kolegi jest inaczej, bo ma pamięć foteli więc musi być wyprowadzony KBus.

 

Odnośnie foteli MPakiet z E90 to jest to zupełnie inna liga, niż "sporty" z E46. Trudno opowiedzieć... jak dla mnie są rewelacyjne i niezastąpione :wink: Nie powiedziałem nigdzie, że są twardsze. Po prostu stabilniej trzymają kierowcę i pasażera, a funkcja pompowanej regulacji szerokości oparcia zupełnie zmienia ich charakter od zwykłych SSów z E46. Najlepiej sobie wypróbować u kogoś, bo tak z opowiadania nic właściwie nie masz. Mnie się mogą podobać i nie ma dla mnie lepszych, dla Ciebie mogą być zupełną pomyłką. Spróbuj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda nic mnie nie pompowało itp, jedynie przejechałem kilka km w m pakietowych fotelach w e92 ale zapamietalem je jako nic szczegolnego wzgledem tych co mam u siebie

pamiętam pomyślałem sobie - "zero ewolucji, wsadzili to samo ale po co zmieniać coś co jest dobre... "

teraz inaczej podszedłbym do tematu, skupiłbym sie bardziej na porównaniu wzgledem swoich skoro są takie "zajeb iste" ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.