Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeszcze kończąc temat możliwości swapu to warto wspomnieć, że rozwiązanie montażu do E46 jest identyczne jak w przypadku modelu E60. Poniżej porównanie E46 (po lewej) do E60 (po prawej).

 

Czy to znaczy że można fotele z e60 wstawić do e46? Zawsze wydawały mi się szersze w e60

 

Jeżeli rozstawy śrub między szynami to -/+ 45cm to jak najbardziej. Właśnie tutaj będę się przyglądał tematowi bliżej, bo tak jak zostało wspomniane szyny fotela są montowane na płaskowniku, a więc nawet jeśli rozstaw okazałby się szerszy to śrubę montażową można puścić bezpośrednio przez szynę i wtedy fotele z E60 można by było próbować upchnąć na mocowania E46. Ale tak jak wspomniałem muszę wszystko pomierzyć i sprawdzić przede wszystkim czy fotele celowałyby swoją osią w oś podłużną między śrubami, czyli były zamontowane precyzyjnie po środku miejsca montażowego (MPakiety z E90 tę ważną cechę zachowują).

 

Po pierwsze to ciagle podziwiam za wklad i prace i ze dzielisz sie z nami wynikami...przyda sie juz wkrotce ;)

Rozgladalem sie jakis czas temu za poduchami ledzwi ale o poduchach bocznych nawet nie pomyslalem.

jakbys przypadkiem zawital kiedys do Lubelskiego to chetnie zobacze jak to dziala ;)

 

Dzieki za pomoc i napisz co teraz w planach ??

 

Dzięki eSo za słowa uznania. Poduchy lędźwi to wspaniałe udogodnienie na dlugie trasy kiedy kręgosłup potrzebuje wsparcia. Napewno każdy z Nas kojarzy sytuację kiedy w długiej trasie wyginamy kręgosłup tym samym próbując go trochę rozciągnąć i rozluźnić z powstałego napięcia/ściśnięcia itp. Poduchy podparcia lędźwi podtrzymują kręgosłup w odcinku lędźwiowym, ale również amortyzują wszelkie wstrząsy itp. Długa podróż nie jest już doskwierającym problemem.

 

Poduszki boczne regulacji szerokości oparcia to już badzo wyrafinowana i odjechana opcja. Gwarantują BEZPIECZNY, STABILNY i MOCNY chwyt kierowcy i pasażera. Ostre agresywne zakręty i łuki nie spowodują poślizgów (nawet na skórze :wink: ) do efektu wyrzucania na sąsiedni fotel lub na drzwi... co z resztą jest niemiłym doświadczeniem w momencie max skupienia kierowcy i zachowania szczególnie bezpiecznej kontroli nad autem. Fotele chwytają w swoje objęcia jak kleszcze dając poczucie bezpieczeństwa, komfortu i wygody. Szczerze mówiąc nigdy nie bywałem w tamtym regionie kraju, ale jak tylko coś by się tafiło to oczywiście dam znać.

 

W planach:

- jednak dołożenie elektrycznej opcji "KOMFORTU" z foteli z E38

- elektryczne zagłówki

- elektryczne stelaże foteli z pamięcią

- podgrzewanie tylnej kanapy (być może na uniwersalnych matach, ale z oryginalnym sterowaniem BMW)

- wzmacniacz HK + dobrej jakości nowe głośniki

 

Pozdr

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a co ciekawego jest w tej opcji "KOMFORTU" ??

 

nad tylna kanapa tez myslalem :)

przy obecnych cenach mat uniwersalnych (przynajmniej na allegro) chyba lepiej kupic znowu z e38 przynajmniej bedzie to plug and play z ori sterowaniem.

ja musialbym cala kanape puscic na 1 przelaczniku bo malo miejsce sie zrobilo z przodu w panelu ;)

myslalem tez zeby wlaczniki umiescuic w tunelu srodkowym maxymalnie z tylu moze podpopielniczka?

ale wtedy z przodu nie moglbym tego wygodnie kontrolowac

 

a Ty jak chcesz to rozwiazac ??

Opublikowano
a co ciekawego jest w tej opcji "KOMFORTU" ??

Mi przede wszystkim chodzi o tzw. "łamane" fotele i chłopaki muszę przyznać, że podparcie górnego odcinka kręgosłupa oraz samej głowy jest REWELACYJNĄ opcją :twisted: :twisted: :twisted: zresztą słowa są zbędne, zobaczcie filmik :wink:

 

a tutaj filmik z fotelami z e60, też komfort:

 

nad tylna kanapa tez myslalem :)

przy obecnych cenach mat uniwersalnych (przynajmniej na allegro) chyba lepiej kupic znowu z e38 przynajmniej bedzie to plug and play z ori sterowaniem.

Jasna sprawa, jak już tył na pokładzie grzany to naprawdę jest GRUBO :8) odnośnie cen mat uniwersalnych jak i ori to powiem, że osobiście szukałbym całych foteli z e38 w pełnej opcji za jakieś rozsądne pieniądze, tak żeby można było przerzucić oprócz samego grzania, podparcie lędzwi i elektryczne zagłówki na tylną kanapę, niewiele większy koszt jak za maty, a fotele wypakowane na full :twisted:

 

ja musialbym cala kanape puscic na 1 przelaczniku bo malo miejsce sie zrobilo z przodu w panelu ;)

Wydaje mi się, że nie ma takiej potrzeby, ponieważ wszystko sobie ładnie ułożysz w tylnej części, zresztą jak by sobie regulowali temp. pasażerowie (?) bo przecież to frykas dla nich :wink:

 

myslalem tez zeby wlaczniki umiescuic w tunelu srodkowym maxymalnie z tylu moze podpopielniczka?

ale wtedy z przodu nie moglbym tego wygodnie kontrolowac

Też tak uważam i zgadzam się w 100% :cool2: rozwiązanie umieszczenia przycisków pod popielniczką jest bardzo rozsądne...

 

a Ty jak chcesz to rozwiazac ??

Hmm, myślę nad tym, aby przyciski były wmontowane na sztywnym stelażu ukrytym pod tapicerką w podłokietniku, w jego przedniej części pionowej, tak aby regulacja temp. przez pasażerów była jak najbardziej komfortowa bez zbędnego wychylania się do przycisku itp. po prostu pełny dostęp i wszystko pod ręką.

Co do pompowania lędżwi, to będę próbował przeszczepić ori stelaż z e38 (znajduje się na "rogu" kanapy) do tego jest przystosowany pod przycisk pompowania i regulacji wysokości zagłowka także kwestię pewnego i stabilnego chwytu miałbym z głowy.

Opublikowano

odnośnie cen mat uniwersalnych jak i ori to powiem, że osobiście szukałbym całych foteli z e38 w pełnej opcji za jakieś rozsądne pieniądze, tak żeby można było przerzucić oprócz samego grzania, podparcie lędzwi i elektryczne zagłówki na tylną kanapę, niewiele większy koszt jak za maty, a fotele wypakowane na full :twisted:

 

masz racje ceny do e38 sa smieszne :)

tez myslalem o kupnie calych foteli ale jednak odpuscilem, moze po zimie wroci plan poduszek ;)

 

apropo grzanej kanapy to zobacz to:

http://allegro.pl/bmw-e38-kanapa-wrzosowa-podgrzewana-rarytas-i3559018187.html

 

135 z przesylka, same maty nie wyjda taniej :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W związku z tym, że zakupiłem przyciski do podgrzewania tylnej kanapy przeprowadziłem próbę montażu w przedliftowym stelażu półki. Okazało się, że pasują Plug&Play :wink:

 

http://img203.imageshack.us/img203/7702/dwbz.jpg

 

http://img14.imageshack.us/img14/4619/m08i.jpg

 

http://img196.imageshack.us/img196/992/6kvm.jpg

Opublikowano
ok ale lepszej lokalizacji nie ma, bardzo fajnie wyszło wpasowanie sterownia !

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Tzn to nie jest rozwiązanie pod grzanie kanapy tylnej, bo dla niej planuję lokalizację w tylnej ścianece tunelu środkowego. Po prostu zamieściłem fotki tak informacyjnie dla wszystkich oglądajacych i zainteresowanych, że do przedliftowego stelaża można bezproblemowo zamontować przyciski ze starszych BMW. Przyciski można kupić za smiesznie małe pieniądze na szrocie, więc dla kogoś kto chce sobie dorzucić podgrzewanie foteli przednich i mieć indywidualne sterowanie z poziomu potencjometrów to można sobie takie rozwiązanie sprawy wykonać. Jeszcze raz zazanczam, że idea dotyczy sterowania podgrzewania foteli przednich :wink:
Opublikowano
Jeszcze kończąc temat możliwości swapu to warto wspomnieć, że rozwiązanie montażu do E46 jest identyczne jak w przypadku modelu E60. Poniżej porównanie E46 (po lewej) do E60 (po prawej).

 

Czy to znaczy że można fotele z e60 wstawić do e46? Zawsze wydawały mi się szersze w e60

 

Jeżeli rozstawy śrub między szynami to -/+ 45cm to jak najbardziej. Właśnie tutaj będę się przyglądał tematowi bliżej, bo tak jak zostało wspomniane szyny fotela są montowane na płaskowniku, a więc nawet jeśli rozstaw okazałby się szerszy to śrubę montażową można puścić bezpośrednio przez szynę i wtedy fotele z E60 można by było próbować upchnąć na mocowania E46. Ale tak jak wspomniałem muszę wszystko pomierzyć i sprawdzić przede wszystkim czy fotele celowałyby swoją osią w oś podłużną między śrubami, czyli były zamontowane precyzyjnie po środku miejsca montażowego (MPakiety z E90 tę ważną cechę zachowują).

 

Po pierwsze to ciagle podziwiam za wklad i prace i ze dzielisz sie z nami wynikami...przyda sie juz wkrotce ;)

Rozgladalem sie jakis czas temu za poduchami ledzwi ale o poduchach bocznych nawet nie pomyslalem.

jakbys przypadkiem zawital kiedys do Lubelskiego to chetnie zobacze jak to dziala ;)

 

Dzieki za pomoc i napisz co teraz w planach ??

 

Dzięki eSo za słowa uznania. Poduchy lędźwi to wspaniałe udogodnienie na dlugie trasy kiedy kręgosłup potrzebuje wsparcia. Napewno każdy z Nas kojarzy sytuację kiedy w długiej trasie wyginamy kręgosłup tym samym próbując go trochę rozciągnąć i rozluźnić z powstałego napięcia/ściśnięcia itp. Poduchy podparcia lędźwi podtrzymują kręgosłup w odcinku lędźwiowym, ale również amortyzują wszelkie wstrząsy itp. Długa podróż nie jest już doskwierającym problemem.

 

Poduszki boczne regulacji szerokości oparcia to już badzo wyrafinowana i odjechana opcja. Gwarantują BEZPIECZNY, STABILNY i MOCNY chwyt kierowcy i pasażera. Ostre agresywne zakręty i łuki nie spowodują poślizgów (nawet na skórze :wink: ) do efektu wyrzucania na sąsiedni fotel lub na drzwi... co z resztą jest niemiłym doświadczeniem w momencie max skupienia kierowcy i zachowania szczególnie bezpiecznej kontroli nad autem. Fotele chwytają w swoje objęcia jak kleszcze dając poczucie bezpieczeństwa, komfortu i wygody. Szczerze mówiąc nigdy nie bywałem w tamtym regionie kraju, ale jak tylko coś by się tafiło to oczywiście dam znać.

 

W planach:

- jednak dołożenie elektrycznej opcji "KOMFORTU" z foteli z E38

- elektryczne zagłówki

- elektryczne stelaże foteli z pamięcią

- podgrzewanie tylnej kanapy (być może na uniwersalnych matach, ale z oryginalnym sterowaniem BMW)

- wzmacniacz HK + dobrej jakości nowe głośniki

 

Pozdr

Kolego jeżeli mogę coś doradzić to zastanów sie nad tym wzmacniaczem HK, mam u siebie już drugi. Pierwszy przerywał - działał jak mu sie widziało, kupiłem używany drugi - działał poł roku i zaczęło sie to samo to co w pierwszym. Jak było gorąco na dworze to zazwyczaj działał jak temp spadła poniżej 10st. - raz działał - raz nie. Jak przymroziło to zadziałał :shock: . Dowiedziałem sie od jednego magika z wielkopolski, ze głowną ich wadą jest pękająca płyta główna - u mnie w mieścinie próbowałem naprawić tego pierwszego, ale jeden go całkiem zrypał a reszta robiła takie oczy :shock: fachowcy kurde w dupe. No chyba że sam umiesz robić takie sprzęty... to wtedy :cool2:

Ja bede chyba musiał wysłać wzmaka spedycją do tego gościa co temat ogarnia, ale też jest ryzyko bo dzis trafić na uczciwego fachowca to prawie jak 6 w totka :(

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

panowie mam problem a mianowicie wstawiłem fotele do mojej E46 z E90 coupe elektryczne podłączyłem plusy minusy i tak fotele działają chwile i później tak jak by brakowało prądu działają tylko pompowane boczki. i tu pytanie czy czegoś jeszcze nie podłączyłem czy co?? w oby dwóch taka sama sytuacja.. doda ze podłączyłem fotele pod gniazdo zapalniczki na wtyczkę tymczasowo ponieważ gdy odłączenie całkowicie zasilanie i podłącze powtórnie po 3-5min znów działają przez chwile

proszę o pomoc dzieki

Opublikowano
Hmm :think: Troche dziwna sytuacja. Spróbuj dać bezpośredni plus z grubego czerwonego przewodu biegnącego wzdłuż prawego progu auta.
Opublikowano
sytuacja dziwna nie powiem probowalem bezpośrednio do drugiego akumulatora i to samo. nie wiem czy musze podłączyć diagnostykę fotela czy co. mam też pamięć fotela nie wiem czy to może mieć coś wspólnego.. i czy w ogóle da rade podłączyć pamięć fotela?
Opublikowano

pompowane boczki to inny + niż elektryka w tych fotelach. Może podłączyłeś tylko ten od boczków i jakimś cudem łapie on prąd na elektrykę przez chwilę?

U mnie wszystko śmigało tylko po dostarczeniu prądu (tak jak yoshi napisał z prawej strony z czerwonego przewodu ciągnąłem), więc diagnostyki nie robiłem.

 

Jeżeli to coś zmienia, to tez miałem z coupe.

 

Co do pamięci to nie pomogę, ja miałem pół elektryczne więc problemu nie było, ale chyba moduł komfortu byłby potrzebny ? Nie wiem ;/

Opublikowano

dwa plusy i dwie masy raz

em podłączyłem i doprowadziłem pr

ad wiec tutaj na pewno nie chodzi o napięcie :( przynajmniej tak mi się wydaje. ogolnie fotel da się ustawić ale meczu mnie to bo powinien cały czas chodzić :( każda wskazówka mile widziana...

Opublikowano

z wyglądu też się różnią dość znacząco :)

co do trzymania to moim zdaniem lepiej trzymają i to dużo i są wygodniejsze

 

 

ps. yoshi a ja podłączałem tego k-busa? Bo z tego co pamiętam to dawałem prąd + wypuszczałem kable pod grzanie a reszty nie pamiętam ;/

Opublikowano

Wheel u Ciebie tylko zasilanie pomp i elektryki. U kolegi jest inaczej, bo ma pamięć foteli więc musi być wyprowadzony KBus.

 

Odnośnie foteli MPakiet z E90 to jest to zupełnie inna liga, niż "sporty" z E46. Trudno opowiedzieć... jak dla mnie są rewelacyjne i niezastąpione :wink: Nie powiedziałem nigdzie, że są twardsze. Po prostu stabilniej trzymają kierowcę i pasażera, a funkcja pompowanej regulacji szerokości oparcia zupełnie zmienia ich charakter od zwykłych SSów z E46. Najlepiej sobie wypróbować u kogoś, bo tak z opowiadania nic właściwie nie masz. Mnie się mogą podobać i nie ma dla mnie lepszych, dla Ciebie mogą być zupełną pomyłką. Spróbuj :wink:

Opublikowano

co prawda nic mnie nie pompowało itp, jedynie przejechałem kilka km w m pakietowych fotelach w e92 ale zapamietalem je jako nic szczegolnego wzgledem tych co mam u siebie

pamiętam pomyślałem sobie - "zero ewolucji, wsadzili to samo ale po co zmieniać coś co jest dobre... "

teraz inaczej podszedłbym do tematu, skupiłbym sie bardziej na porównaniu wzgledem swoich skoro są takie "zajeb iste" ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
a tego juz nie ustale czy miały taka opcję, byc moze ogolnie są lepsze ale tego nie wyczułem, jak bede miał mozliwosc sprawdzę ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.