Skocz do zawartości

Blad bremsbelung prufen wykrzyknik e39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wczoraj pojawil mi sie blad na kompie bremsbelung prufen i wykrzyknik,po zgaszeniu auta i odpaleniu zniknelo ale rano sie znowu zapalilo i juz tak zostalo.Zdziwilo mnie to bo klocki mam w bardzo dobrym stanie tzn sa grube ate.Sprawdzilem tez plyn hamulcowy i jest miedzy max a min czyli ok.Z hamulcami nie mialem nigdy problemow,hamuja dobrze.Wiem ze koncza mi sie tarcze ale chyba czujnik nie widzi tarcz??
Opublikowano
Jesli klocki sa ok, to uszkodzil sie czujnik zuzycia klockow. Mozesz go sprobowac zlutowac (jesli kabelek sie przerwal), zmostkowac (wtedy pilnuj zuzycia klockow) lub kupic drugi (dobrej firmy np ate).

 

Dzieki za szybka odpowiedz.Gdzie to sie dokladnie znajduje??

Opublikowano

Jeden przy przednim kole drugi przy tylnim

Na 99% to klocki , choć wydaja sie jeszcze w miarę dobre czujnik juz zadziałał

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Nie wiem po co czujnik dobrej firmy, przecież to tylko kawałek drutu. Miałem przed sobą dwa, jeden jakiś najtańszy i drugi oryginał, nie różniły się kompletnie niczym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujniki masz w zewnętrznych klockach po przekątnej samochodu, lewy przód, i prawy tył.

Co do różnic zamiennik-oryginał, kiedyś kupiłem 2 sztuki najtańsze, jedna padła po tygodniu, druga jakiś miesiąc później.

Kolejne kupiłem ATE, i chodzą do dziś.

Czasem się zdarza, że nie łączą kostki na czujnikach, (też przerabiałem) na to pomógł spray kontakt i po sprawie.

Jeśli nie wiesz który czujnik wskazuje zużycie, sprawdzisz to z inpy.

Opublikowano
Nie wiem po co czujnik dobrej firmy, przecież to tylko kawałek drutu. Miałem przed sobą dwa, jeden jakiś najtańszy i drugi oryginał, nie różniły się kompletnie niczym.

Tu nie chodzi o ORYGINALNE ze znaczkiem BMW a po prostu markowe (ATE, Textar itp). Jak założysz coś wyprodukowane przez firmę "Krzak" to zapewne po niedługim czasie będziesz musiał tu na forum zadawać pytanie "co się stało, bo świeci mi się jakaś kontrolka".

Te czujniki wizualnie się nie różnią niczym jednak - niestety - w funkcjonowaniu to zdecydowanie 2 różne ligi. Z najtańszymi, niemarkowymi ciągle są problemy - albo kontrolka od wymiany klocków nie chce zgasnąć, albo gaśnie i po krótkim czasie znów się zapala, itp, itd. Tak samo z czujnikami ABS. Niestety elektronika w e39 nie bardzo chce współpracować z tanim szmelcem dziwnych firm. Z drugiej strony markowy czujnik (np ATE) nie kosztuje nie wiadomo ile pieniędzy, żeby zmuszało to do szukania czujników niewiadomego pochodzenia.

No ale to wolny kraj więc Ty to sprawdź. :norty:

Pzdr.

Opublikowano
A jak Cię denerwuje czujnik, a nie chcesz żeby błąd się pojawiał i szkoda kasy to przetnij przewód od czujnika, złącz te 2 przewody ze sobą, zaklej izolacją i po problemie :D Ja jak kupiłem wcześniej e46 tak było zrobione bo komuś na czujnik było szkoda :duh:
Opublikowano

Manolito77,

 

ja jeżdżę na najtańszym czujniku i na razie jest ok, zobaczymy jak długo. Nie żałuję na części do samochodu i kupuję markowe, ale akurat ten drucik kupiłem najtańszy. Jedyny problem jaki widzę, który mógłby się pojawić, to problem ze słabo spasowaną wtyczką, albo przetartym kabelkiem. Żaden inny element, który mógłby się zepsuć, tam nie występuje. Jak dotąd i wtyczka i kabelek są w porządku, ale jak się coś z nimi stanie, to odszczekam moje słowa i poinformuję na forum dla potomności ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.