Skocz do zawartości

Nietypowy problem z chłodzeniem w e36


michaellll

Rekomendowane odpowiedzi

Mam bardzo nietypowy problem, przynajmniej żaden z 3 mechaników nie umie go rozwiązać.

Zacznijmy od początku...

BMW e36 316i z roku 1996 sedan silnik m43 - gaz sekwencyjny założony zaraz po zakupie.

Zawsze od momentu kupna stan wody był około 10 cm niżej od kreski wyznaczającej poziom.

Nawet po dolaniu płynu i przejechaniu kilku kilometrów poziom płynu wracał do tego samego poziomu.

Przez dwa lata było ok, auto używane głównie na krótkich trasach i 2 razy wyjazd nad morze (około 430 km w jedną stronę)

W tym roku postanowiłem wybrać się w góry...

Auto w 7 dniu pobytu zaczęło się grzać - wskaźnik temp. wody wchodził na czerwone pole i natychmiast się zatrzymywałem.

Znalazłem mechanika, który stwierdził że termostat, wymienił go (przy okazji zablokował - nie wiem jak immobiliser - co kosztowało mnie dodatkowe 250 zł)

i było wszystko bardzo dobrze.

Wracam do domu (550 km) po 300 km problem powrócił.

Auto zaczęło szarapać (to marznący reduktor) aż w końcu po zatrzymaniu się na stacji temp./ zaczełą wchodzić na czerwonme.

Spod maski parowało, zatrzymywałem się co 40 km, dolewałem wody i tak dojechałem w nocy do domu.,

Udałem się do kolejnego mechanika, który wymienił chłodnicę (w starej była dziura i się zapowietrzał układ).

Problem z grzaniem ustał jednak po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika, wzrasta ciśnienie płynu i poprzez

ten zawór na dole chłodnicy nadmiar jest po prostu wyrzucany na zew - sika z dobre 3-4 setki.

Dodam, że po wyłączeniu silnika wentylator również się wyłącza.

Dzwoniłem do kolejnego mechanika, który stwierdził, że w tym modelu wentylator wyłącza się w momencie wył zapłonu

i nie powinno się tak dziać (wyrzucać płyn) :)

Podczas pracy silnika wszystko jest w porządku.

Proszę o pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich moich samochodach, ktore mialy wentylator elektryczny nie byl on zalezny od stacyjki.

Dzialal do wychlodzenia chlodnicy.

Moze po prostu popros elektryka, aby podpial Ci w ten sposob.

 

A poza tym, wydaje mi sie, ze wentylator elektryczny to mial tylko compackt.

 

pozdr.

 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie właśnie w compact m44b19 jest elektryczny wentylator i gdy pracuje wentylator po wyłączeniu zapłonu wentylator wyłącza się, dlatego jak tylko mogę to nie wyłączam silnika, gdy pracuje wentylator, nie ma jak visco...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a co chodzi z tym elektrycznym wentylatorem? jam mam podobnie,tzn po wyłączeniu silnika(zapłon w pozycji 0) przestaje chodzic wiatrak na chłodnicy co mnie zastanawia zawsze i tez tak mam, ze czasami mi ubywa płynu - ok 200 ml. pacnet jak w opisie.

te typy tak maja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wentylatora to tak mają - wentylator wyłącza się po ustawieniu zapłonu na I,

 

co do ubywania płynu to nie - nie może go ubywać - prawdopodobnie masz nieszczelną chłodnicę na łączeniu zbiorniczka z nią ale nieszczelność jest tak mała że ubywający płyn zaraz odparowuje - proponuję poszukać nieszczelności.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodze sie z kolegą to morze być korek (w ASO pare groszy)

przy pewnym ciśnieniu powinien puszczać ale jak jest zasyfiony to lipa ciśnienie wywali w innym najsłabszym miejscu.

tylko przypadkiem nie dolewaj wynalazków do uszczelniania chłodnic bo to straszny syf

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w końcu problem się rozwiązał.

Byłem dziś u elektryka i po włączeniu silnika czekał co się będzie działo.

Za pierwszym razem włączył się tylko drugi bieg wentylatora

Coś tam pomierzył miernikiem.

Odpalił silnik po raz drugi i się zagotował płyn.

Wiatrak w ogóle się nie włączył.

Powiedział, że przyczyną jest ten rezystor na chłodnicy, który w ogóle nie załącza pierwszego biegu.

Auto grzeje się i jest chłodzone tylko na drugim biegu.

Po wyłączeniu silnika wyłącza się wentylator a temp. płynu ma prawie 100 stopni, nie ma go co schłodzić ciśnienie rośnie i płyn jest wyrzucany przez korek.

Po wymianie czujnika i tego rezystora powinno być dobrze.

Będę informował na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.