Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co maja klapki do egr?!

 

cos jednak maja, dlatego wystepuja razem, doczytaj albo niech ktos ci wytlumaczy

Opublikowano
klapki są, jak jest dpf i el. klapa przy egr - te 3 elementy współpracują ze sobą w ścisły sposób i usunięcie jednego pozbawia sensu montowania reszty owych podzespołów, jak wytniesz klapki to problemy z mocą - chwilowe i trwałe - to tylko kwestia czasu a także pewne błędy w dde. popieram kolegę od druciarzy.pl - dobre :D - jeżeli bierzesz się za tego typu przeróbki silnika bmw :duh: to po prostu masz chyba problem z jego utrzymaniem, to do nikogo osobiście ale tak to widzę. widuję również dziesiątki kolektorów wymienianych po raz pierwszy przy ok 150 tkm z powodu wycieków ale nigdy z powodu urwanych klapek, wniosek dla mnie; jak urywają się klapki to masz już ze 250 tkm i kolektor dawno już powinieneś zmienić, tak jak olej, hamulce itp - bez obraz panowie, proszę

 

Bo może widujesz te poprawione kolektory, które wprowadzono w którymś roku produkcji, w nich klapki rzeczywiście się rzadko urywają jednakże często dochodzi do rozszczelnień i to już przy przebiegach niewiele ponad 100 tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co maja klapki do egr?!

 

cos jednak maja, dlatego wystepuja razem, doczytaj albo niech ktos ci wytlumaczy

 

Klapki w kolektorze ssącym występują również w modelach bez DPF i bez przepustnicy tak że jedno z drugim nie ma nic wspólnego a montowali je dlatego żeby wprawić powietrze w zawirowania przy wolnych obrotach co podobno miało się przełożyć na lepszą dynamikę w dolnym zakresie obrotów + najważniejsze to poprawa emisji spalin, zaznaczę że nie we wszystkich modelach występowały klapki bo np. w 318d E46 i E90 oryginalnie ich nie ma tak że nie jest to takie niezbędne a z tego co słyszałem to BMW rezygnuje z ich montażu w najnowszych modelach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
e46 320d 136ps ma egr, brak dpf i klapek

- a to dobre :D tam są po prosu dwa katy lub dodatkowy filtr paliwa cząstek stałych, nieregenerowalny, nie mylić z dpf, to taki prototyp, brak niezbędnego czujnika przeciwciśnienia..

klapki występują również bez dpf i przepustnicy i wtedy faktycznie ich rola nie jest za znacząca, przy dpf biorą znaczący udział w procesie jego oczyszczania, bez nich nie masz szans na stworzenie właściwego procesu oczyszczania. jakoś nie widzę żeby bmw odeszło od klapek w nowych silnikach, są w n47, potem od wersji ede są luźnym elementem, po prostu wmonowali je w uszczelkę, świetny i trochę spóźniony pomysł, w n57 też ciągną temat dalej aż do najnowszego tri turbo, a co do foty to pstryknę co tylko chcesz ale nie wiem o jakim czujniku mowa...

Opublikowano

Czy ktoś ma jeszcze coś do dodania na temat "pakietu startowego"? Cała strona nie na temat!

 

Proponuję założyć nowy temat lub przenieść się do tematu o klapkach!!!

Opublikowano

z tymi klapkami w kolektorze to przesadzacie......znacie osobiscie choc jedna osobe ktorej sie urwala ta klapka???? bo ja nie!!

a wszyscy o tym bredza non stop.

stalo sie to komus raz i teraz legendy krążą.....

 

mam znajomego w Bawaria ASO Katowice i sie tylko smial jak mu to mowilem......

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tymi klapkami w kolektorze to przesadzacie......znacie osobiscie choc jedna osobe ktorej sie urwala ta klapka???? bo ja nie!!

a wszyscy o tym bredza non stop.

stalo sie to komus raz i teraz legendy krążą.....

 

mam znajomego w Bawaria ASO Katowice i sie tylko smial jak mu to mowilem......

 

Wystarczy użyć szukajki a znajdziesz tematy z urwanymi klapkami a w poprzednich modelach (E39, E46) to jest multum tematów z tym problemem. Kiedy ja sprawdzałem samochód przed zakupem w BMW Inchcape W-wa pytałem czy w tym modelu też jest problem z klapkami w kolektorze i mechanik doskonale wiedział o czym mówię i niestety potwierdził że również w tych modelach zdarzają się przykre incydenty związane z odfruwającymi klapkami co najlepszym dowodem jest na to mój kolega który ma E60 z 2006 r. który po zdemontowaniu kolektora zobaczył trzymającą się klapkę na włosku i teraz podejrzewa że jakaś mała część od niej wpadła do komory spalania i narobiła szkód ponieważ na 4 cylindrze występuje głośny stukot narastający wraz z obrotami tak że jak widzisz nikt nie przesadza.

Opublikowano
Podpisuje się pod tym . 153 kkm , oryginalnego przebiegu. Klapka na włosku . Wyrzucone w ostatnim momencie . Mówicie ,że przerabianie kolektorów i usuwanie klapek to manufaktura , że nie przystoi. A ja Wam powiem tak. Zrobiłem bez klapek już 15 kkm , żadnych negatywnych oznak pomijając mniej łagodne gaszenie. Myślałem o zmianie kolektora, ale mam znajomego w jednym z krakowskich ASO , powiedział że wszyscy z jego znajomych mają już dawno zastąpione zaślepkami . Po co zmieniać kolektor na taki z e53 bez klapek , skoro naprawdę solidnie można się ich pozbyć zastępując je wkręcanymi bezpiecznymi zaślepkami ? .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
żadnych negatywnych oznak pomijając mniej łagodne gaszenie.

 

Kolego ale te klapki nie odpowiadają za łagodne wygaszenie silnika, u mnie silnik gasi się tak samo delikatnie jak przed pozbyciem się klapek, jeśli u Ciebie silnik wygasza się nie delikatnie to zapewne masz wersję bez DPF a co za tym idzie bez przepustnicy która ma jedną wielką klapę służącą miedzy innymi do delikatnego wygaszenia silnika, na filmiku dobrze jest to pokazane.

 

Opublikowano
Guzior , mam wersję z DPF . Różnie to mówią , za co te klapki są odpowiedzialne . Być może to już siła perswazji i po prostu sobie to wmówiłem ,że gasi się mniej łagodnie . :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odsyłacz podesłany przez kolegę pieczek faktycznie bardziej wyczerpuje temat, mogę tylko na koniec potwierdzić zamieszczoną tam gdzieś opinię serwisanta z aso z 9 letnim stażem, ja mam dwa razy tyle stażu i też nie widziałem takiego przypadku..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odsyłacz podesłany przez kolegę pieczek faktycznie bardziej wyczerpuje temat, mogę tylko na koniec potwierdzić zamieszczoną tam gdzieś opinię serwisanta z aso z 9 letnim stażem, ja mam dwa razy tyle stażu i też nie widziałem takiego przypadku..

Bo jak sie komus klapka oberwie,to nie jedzie do ASO,z wiadomych powodow:$$$$.

Zazwyczaj szuka sie drugiego silnika,dlatego te Mechaniki :D w aso zbyt wiele nie widza :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na pewno kwestia finansowa, poza tym nie robię tego w polsce i dużo łatwiej serwisantom doradza się prewencyjne wymiany poza krajem, sam piszesz jakie jest u nas podejście do tematu i doświadczenia z tym związane, zaufania klienta do serwisu w polsce nie ma. na pewno tez nie widzę większości pojazdów po pewnym wieku/ przebiegu/ utracie wartości, znikają one na dobre z listy klientów aso i to jest akurat w miarę normalne, serwis ma czasem idiotycznie wysokie ceny ale z drugiej strony bardzo dużo napraw i kosztów części - na zachodzie - idzie przepychać gwarancją, rękojmą i innymi całościowymi bądź częściowymi formami wyrównania kosztów ze strony bmw, sam zajmuję się specjalizacją w uznaniach gwarancyjnych i muszę zaznaczyć, że owe uznanie wynika tylko i wyłącznie z postawionej przez serwisanta diagnozy. oznacza to, że musi on miec doskonale opanowane wszelkie procedury testowe w ista i innych i potrafi za pomocą umiejętnie poprowadzonych modułów testowych dojść do odpowiednich wydruków dla mnie, wraz z kodami gwarancyjnymi - z tego co mi się o uszy odbiło to w polsce normą jest icom na warsztacie i komputer gdzieś w biurze, serwisant się nie zajmuje - z powodu braku wiedzy lub innych - diagnozą komputerową i decydowaniem o jej przebiegu - jak dla mnie porażka i nie dziwię się wcale negatywnym opiniom
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aha, i nie bój się, widuję sporo, wrzucam ciekawy przypadek z ostatnich dni, na pierwszym foto nowo zaadoptowany od koncernu psa silnik n13 prosto z mini po małych przeróbkach, w tle model 502 z v8 pod maską - nie, nie zamierzamy swapować :) to po prosu zestawienie jakości z kiczem - dlaczego? druga fota wyjaśnia problem, klient kupił f20, pojechał na wakację, a motor girę wytknął :) jakości e38 itp juz nie ma, mam za to dużo pracy - sad but true - przebieg 4km, 5 miesięcy w użytkowaniu;

http://img826.imageshack.us/img826/838/koza3.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/3110/koza4.jpg

ps; 502 z 1957r roku odpala na dotyk, malutkie wycieki z silnika, części i naprawa parę dyszek :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

E61 530xD i mój pakiet startowy (pierwsze 3 m-ce):

nadprogramowa akcyza (UC stwierdził, że za tanio kupiłem :) ) 2800 PLN

letnie gumy: 2000 PLN

dorobienie drugiego kluczyka i zakodowanie: 1400 PLN

wymiana filtrów, oleju itp: 1300 PLN

żarówki do ringów: 120 PLN

regeneracja odbłyśników w reflektorach: 800 PLN

2 nowe palniki ksenonowe: 200 PLN

tarcze hamulcowe na przód: 1040 PLN

klocki hamulcowe na przód: 540 PLN

akumulator: 550 PLN

diagnostyka i upgrade softu: 400 PLN

robocizna: ok 500 PLN

opony zimowe: 2000 PLN

suma: 10850 PLN (bez akcyzy)

 

Cóż... potwierdza się magiczne 10K na start :)

Opublikowano

...regeneracja odbłyśników w reflektorach: 800 PLN

masz bixenony skrętne czy zwykłe ?

to cena z rozbiórką i złożeniem lamp tak ?

Opublikowano

masz bixenony skrętne czy zwykłe ?

to cena z rozbiórką i złożeniem lamp tak ?

1 - tak, mam biksenony skrętne

2 - tak, to cena z rozbiórką i złożeniem lamp.

 

Opisywałem już sprawę. Zrobione całkiem porządnie. Znów można było coś przed autem zobaczyć! :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dorobienie drugiego kluczyka i zakodowanie: 1400 PLN

 

W tym przypadku chyba zostałeś naciągnięty na $, w innym ASO ok. 700 zł i nie koduje się kluczyka bez grota ponieważ po włożeniu do stacyjki i uruchomieniu silnika sam automatycznie się koduje po krótkiej chwili. Info z innego ASO.

Opublikowano

dorobienie drugiego kluczyka i zakodowanie: 1400 PLN

 

W tym przypadku chyba zostałeś naciągnięty na $, w innym ASO ok. 700 zł i nie koduje się kluczyka bez grota ponieważ po włożeniu do stacyjki i uruchomieniu silnika sam automatycznie się koduje po krótkiej chwili. Info z innego ASO.

Hmm... to jak uruchomić silnik, kiedy immobiliser nie zna kluczyka? W takim razie złodziejowi wystarczy "pusty" kluczyk do odpalenia dowolnego BMW? :) Samo dorobienie grota do kluczyka tez kosztuje bodaj 200 PLN

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego kluczyki są zamawiane na podstawie twojego nr. VIN w Niemczech i przysyłają je już gotowe do użytku, po uruchomieniu silnika następuje tylko inicjalizacja aby centralny działał.
Opublikowano

I jak to jest wreszcie z tą wymianą oleju w skrzyni ? Gra warta świeczki ? Bo już slyszałem tyle opini że mam mętlik w głowie...

Producent skrzyni zaleca wymiane oleju co 10lat lub 160tyś km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.