Skocz do zawartości

Wibracje przy wyższych prędkościach


kamiloo98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przy prędkości powyżej 140 auto wibruje. Po odjęciu gazu wibracje ustają. Na pewno nie są to nie wyważone koła, na kierownicy nie są odczuwalne żadne drgania. Nie występują zawsze, tylko jak jadę np przez 5km z większą prędkością.

 

Czy to może być wina dwumasu ? ( żadnych innych objawów nie zaobserwowałem )

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro napisałem, że jest ok to jest OK. A poza tym gdyby to były koła to bez znaczenia byłoby czy trzymam gaz czy nie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie kiedys tez tak wydawało. Podporę wału wymieniłem bo jak dawałem gaz przy 100 do coś dziwnie biło. Fachowcy diagnozowali podpore i ją wymieniłem. Niepotrzebnie bo dopiero po wymianie niby dobrych opon przeszło. Załóz inne koła i sprawdź a nie upieraj się ze są dobre:-)
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czasem koła wyważone, a np. w oponie "druty puściły" i drży - najlepiej przełożyć wszystkie koła on innej e90 i sprawdzić. Poza tym jeśli nie czuć na sterze to znaczy, że koła z przodu wyważone są ok, ale niewyważone koła z tyłu przenoszą bardzo wibrację na karoserię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ale mówię wam, że ja ujmę gazu albo wyrzucę auto na luz to jak ręką odjąz i czy to będzie 160 czy 220 to wibracje ustają, nawet jak mam bieg wrzucony i dodaje i ujmuje gazu to auto zaczyna wibrować dopiero pod obiążeniem.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przerzucę dla pewności koła na zimowe i zobaczymy, ale nie ja bym się nie upierał przy tym, bo jak ujmuję gazu bicie ustaje jak dodaje to na powrót się nasilają.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie zaczynało wibrować od 140km/h przy 170 było czuć najmocniej wibracje na karoserii, nie na kierownicy. Wystarczyło np przy 180km/h odjąć gazu lub całkowicie puścić gaz i wibracje zanikały.

 

Więc jak masz drugi komplet kół to ja bym się nie zastanawiał tylko zmienił i zobaczył. jeżeli nic to nie da to będziesz miał już pewność ze to coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie olśniło, że to może być na 80 % podpora wału walnięta. Jak masz luzy na mocowaniu wału to pojawiają się wibracje karocy w trakcie jazdy.

 

Wiem zaraz napiszecie,że jak zdejmujesz nogę z gazu to wał się kręci a wibracje znikają- to fakt kręci się ale bezwładnie a lekki luz może wibrować tylko jak ciśniesz gaz.

Poczytaj na forach e46 itd często się pojawia watek podpory wału, kiedyś sam przerabiałem ten problem w mojej 525.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj auto było na kanale i nie widać jakiegoś specjalnego zużycia podpory wału ( tej środkowej ) tzn nie ma luzu , Prócz tego są jeszcze gumy ( łożyska ) niewiem jak to nazwać jedna od strony skrzyni biegów druga wchodząca do mostu.

 

Jakieś sugestie ?

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wczoraj auto było na kanale i nie widać jakiegoś specjalnego zużycia podpory wału ( tej środkowej ) tzn nie ma luzu , Prócz tego są jeszcze gumy ( łożyska ) niewiem jak to nazwać jedna od strony skrzyni biegów druga wchodząca do mostu.

 

Jakieś sugestie ?

 

Pozdrawiam

 

Zamieniłeś opony a najlepiej całe koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony były na wyważarce są idealnie wyważone, felgi są proste. A poza tym czemu uczepiłeś się kolego tak tych kół, skoro po odjęciu gazu wibracje ustają.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo miałem tak samo w e60 kolegi - okazało się, że jakiś idiota zapomniał założyć pierścieni centrujących....Poza tym pytasz o radę to radzę. Zawsze zaczyna się od najprostszych i najtańszych czynności, chyba, że wolisz podmianiać półosie, łożyska kół lub cały wał napędowy. Opona może mieć wadę konstrukcyjną, której nie zobaczysz gołym okiem, ewentualnie po ściągnieciu jej z felgi, czego mniemam jeszcze nie zrobiłeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mialem podobne objawy, wibracje calego auta, szczegolnie jak przyspieszalem.

Bylo troche zabawy ze znalezieniem przyczyny ale udalo sie.

 

Problemem byl wal napedowy. Wymienilem elastyczny lacznik walu napedowego (taka guma) i dalem wal napedowy to ponownego wywazenia. Pomoglo w 100.

Wymien te gume i koniecznie daj wal do wywazenia. dla doswiadczonego mechanika zadnem problem, musi wyjac wal i zawiezc do firmy ktora sie zajmuje takimi rzeczami. Ja za wszystko zaplacilem cos 600zl, problemy ustaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też od 130 auto drży tyle że jak dam na luz dalej to samo też drży. W poprzedniej e39 między 120-140 było to samo ilu to ja specjalistów nazwiedzalem, problemem okazały się wyząbkowane opony.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.