Skocz do zawartości

E91 320d automat- awaria? (czy ściema MECHANIKA)


Diesel_28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem wibracje podczas postoju na włączonym silniku (coś jakby "silnik miał dreszcze"), ponadto też zauważyłem takie charakterystyczne kliknięcie kiedy odpuszczałem wcisniety hamulec i skrzynia załączała bieg.

Postanowilem odwiedzić warsztat (specjalizują sie w automatach) ponizej krótki opis zdarzenia:

-auto: bmw e91 320d automat 163km, 209 tyś przebiegu

- zdecydowalem sie na diagnostykę (150zł)

-auto wjechalo na warsztat (drzwi sie zamknely a nieupowaznionym wstep wzbroniony.. to sie nie pcham)

-25 minut pozniej: "w aucie jest błąd konwertera" koszt naprawy- regeneracja konwertera itp... 3500 zł MINIMUM

ja na to: ok, ale jakis wyruk macie z diagnozy?- no tak tak, ten mechanik co poszedł to robil, pewnie gdzies polozyl, albo wyrzucił...(!), ja na to: ok to prosze o ten wydruk, recepcjonista poszedl na warsztat, wraca i mówi: no na komputerze nie bylo błedów, ale sprawdzili manometrami i był odczyt, że konwerter uszkodzony.., to ja: ok, pan mi napisze co do zrobienia i koszt na kartce to ja sobie to przemyśle.. no i mi napisał..i ja sie pytam: to ile auto przejedzie: "no wie pan, przez to cale skrzynie lecą..ciezko powiedzieć"

i teraz co sądzicie szanowni koledzy?:

1). czuje, że mnie zrobiono na 150 zł, mechanik sobie poszedl, recepcjonista bawi sie w gluchy tel. i biega od warsztatu do biura i przekazuje info..

2). ktos wie jak taka diagnoza wygląda? auto stalo w zaryglowanym warsztacie, bez szans na zerkniecie co i jak.. maska nie otwierana- nie ma sladów złacze OBD nie ruszone, od dołu to sprawdzali???

3). BRAK błedów w komputerze, a awaria takiego podzespolu co moze posypać skrzynie???!!!

PAnowie, czy ktoś wogule słyszał o takiej awarii w tych skrzyniach? (te drgawki to tez mogą byc poduszki podobno)

 

WYPOWIADAĆ SWOJE OPINIE, PROSZĘ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/interfejs-bmw-obd2-inpa-polska-e46-e90-e39-e60-dis-i2496756881.html

 

 

kup sobie sciagnij inape z neta i sam sobie zrob dignoze :] i tyle :) za 60zł :) i masz to zawsze i wszędzie pod ręką :) bo bezsensu płacić za każdym razem 150zł za podłączenie pod kompa

 

EDIT: aj sorry nie zauważyłem rocznika :) twojego auta że to 2007r :) w takim razie interfejs będzie droższy :)

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-e36-e46-e39-e60-e38-e65-e83-e90-e63-i2515044683.html zadzwoń i spytaj czy ten łapie do 2007, jak nie to zostaje ci taki za około 300zł. Co fakt faktem przy jeżdżeniu na diagnozę po 150zł, zwraca się szybko :)

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Regeneracja konwertera w w211 mojego taty 3 lata temu kosztowala z wymiana oleju i filtra 1800 zl , 3500 to cena z kosmosu, zacznij od podjechania do kogos z forum kto juz ma kabelek i ogarnia temat, niech sprawdzi bledy czy to rzeczywiscie od skrzynki, potem live data na drodze , i ew adaptacja skrzyni lub nowsze stwrowniki do niej

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz, że OBD nie ruszane ?

 

Pozdr

 

Może wyjdę na nadmiernego łowcę spisków, ale zanim wjechalem do warsztatu to włożyłem biały paproszek, tak, że musialby wypaść na podłogę przy otwarciu zaślepki...czasem sam sie siebie boje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgawki mało mówią, to z twojego opisu pasuje nawet do wypalania filtra DPF.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Z-p6t_L_UCc&feature=g-upl

 

Bardzo proszę, przyjrzyj sie temu na filmie, dla ułatwienia: 53sek. 59 sek., 1:23 sek, i jeszcze kilka takich mało zauważalnych na filmie"drgawek" przed 55 i po 1:23 sek.

 

Nie wiem, ale nie sądzę, żeby to było wypalanie dpf... chociaz zapach po wyjsciu z auta był specyficzny, ale to chyba normalne spaliny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

You made my day :cool2: :modlitwa:

 

W takim wypadku kupuj kabel i tyle - sam sobie będziesz sprawdzał a nie płacił za ładne drzwi do warsztatu :duh:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/interfejs-bmw-obd2-inpa-polska-e46-e90-e39-e60-dis-i2496756881.html

 

 

kup sobie sciagnij inape z neta i sam sobie zrob dignoze :] i tyle :) za 60zł :) i masz to zawsze i wszędzie pod ręką :) bo bezsensu płacić za każdym razem 150zł za podłączenie pod kompa

 

EDIT: aj sorry nie zauważyłem rocznika :) twojego auta że to 2007r :) w takim razie interfejs będzie droższy :)

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-e36-e46-e39-e60-e38-e65-e83-e90-e63-i2515044683.html zadzwoń i spytaj czy ten łapie do 2007, jak nie to zostaje ci taki za około 300zł. Co fakt faktem przy jeżdżeniu na diagnozę po 150zł, zwraca się szybko :)

 

pzdr. Łukasz

 

Łukasz, dzięki za poradę, juz taki sprzęt zakupiłem, dostalem nawet plyte z programem (programami) niestety nie są kompatybilne z moim windowsem, szukałem tego programu na necie, ale nie dałem rady, jestem za cienki w te klocki, może jest szansa, żebyś podesłał link, jeśli namierzyłeś to w necie...

dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o padniętych konwerterach w skrzyni ZF na tym forum. Było bardzo dużo.

Te objawy to nie sa objawy padniętego konwertera.

Fakt przy usterce konwertera INPA nie wykazuje błędów.

Cena podana jest ok ale za nowy.

 

Mariusz, teraz nadrabiam i czytam,im głębiej jestem w lesie, tym ciemniej... ja jestem humanista, nie techniczny :D

Cena 3500 to "jest minimum" i to jest regeneracja konwertera z tzw. robocizną, wymiana oleju, uszczelek i "tarczek" w tamtym warsztacie (serwisie) co jest wyspecjalizowany w automatach...

Ciągle się zastanawiam gdzie oni te manometry dołożyli, daliby rade w 25 minut zrobic diagnoze na kompie (co na 90% nie była robiona), rozebrać osłonę pod skrzynią i odkręcić jakies srubki z boku skrzyni i powsadzac tam dwa manometry i na podstawie tego ocenic, że to konwerter?

Ciągle wierzę w ludzi, ale tutaj to raczej przycieli zemną ... auto postalo, z mojego opisu wynikało im, że to moze być konwerter..bo siada najczęsciej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awarie konwertera to 50% mechanicznych usterek skrzyni ZF 6HP...

 

przez podpięcie kompa gość NIE może wycenić naprawy: ponieważ może wystarczy wymiana tylko płyty sterownika (mechatronics), która pada najczęściej a objawami jest niewłaściwa praca...

 

jak wymienia cały konwerer, sprawdza mechniczny sterownik, płytę i robi adaptację to możesz liczyć nawet na 5000zł, jeżeli tylko płyta to 300zł + robcizna...

 

wg mnie wrasztat NIE jest godny zaufania (bazując na Twoim opisie)...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj nazwę warsztatu, przyda się dla potomnych.. ;)

Bardzo proszę: Auto Wawer, chyba mają zbyt dużo roboty, naprawdę nie jestem zbyt wymagającym klientem...a moim zdaniem tną w ch... i oczywiście paragonu ani f-vat tez nie zobaczyłem, może walą i właściciela, a 150 z postawionej "diagnozy" poszło na jakiś raucik :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awarie konwertera to 50% mechanicznych usterek skrzyni ZF 6HP...

 

przez podpięcie kompa gość NIE może wycenić naprawy: ponieważ może wystarczy wymiana tylko płyty sterownika (mechatronics), która pada najczęściej a objawami jest niewłaściwa praca...

 

jak wymienia cały konwerer, sprawdza mechniczny sterownik, płytę i robi adaptację to możesz liczyć nawet na 5000zł, jeżeli tylko płyta to 300zł + robcizna...

 

wg mnie wrasztat NIE jest godny zaufania (bazując na Twoim opisie)...

Warsztat- absolutnie nie godny zaufania.

wg. realoem.com moje autko ma silnik M47N2, skrzynia: GA6HP19Z.

Kolejne me kroki są takie: odpalam INPA (już jestem blisko tylko musze sie uporać z dość częstym błedem

Error #28

IFH-0018:INITIALIZATION ERROR

jak juz sprawdze auto pod kątem błedów, sprawdzę live data jak to wygląda podczas jazdy, to napisze co i jak dla potomnych...

ponadto poczekam miesiąc do powrotu zaufanego servicemana i bede dalej działał w celu wyeliminowania domniemanej usterki,

a póki co... czeka mnie urlop i wyjazd nad morze, zapakuję rodzinę i polece jakby sie nic nie działo ( w końcu takie objawy występują ze zmienną czestotliwością juz długi czas, faktycznie do opcji słynnej "tarki"- sztandarowego objawu panietego konwertera, to mi duuużo brakuje.

Koledzy dzięki za wypowiedzi. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie nad to morze jedziesz ??. Moze okolice swinoujscie miedzyzdroje, dziwnow itp ?

 

Pzdr.Łukasz

 

Będziemy w Karwii, to za Jastrzębią kawałek, zabieram rowery a auto będzie odpoczywać ( w końcu urlop ;)

 

Do Poznania mam kawałek z Warszawy, ale życie pokazuje, że jak trzeba to i do Krakowa sie jedzie (np. po dobry chiptuning z tego co wyczytałem)

Edit:

Najnowsze wieści: Błędy sprawdzone.. nie ma nic w skrzyni, jakies bzdety, żarówki, dodatkowa pompa wody- to do zrobienia, błąd czujników klocków- to wiedzialem ;)

Gorzej podają dwa wtryski, ale to jeszcze do przetestowania na ciepłym siniku, jak na razie na ciepłym silniku nie sprawdzane.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadzwon do Teodora Myszkowskiego i opowiedz mu wszystko,- na pewno cos doradzi a na naprawe

najwyzej zrobisz sobie wycieczke do Pnia- masz autostrade :)

 

potwierdzam, też tam byłem . Bez naciągania, poproś aby szef się z Tobą przejechał. Moje autko wziął polatał sprawdził kompem i wszystko ok, powiedział, że lepiej mi chodzi automat niż w jego X5 hehe. Bez naciągania i zna się na rzeczy. Zmieniłem u nich olej i filtr bo jest razem z miską za 1100 zł może od razu też to zrób (miałem wtedy przebieg ok 175 tys) . Olej się wymienia wbrew temu co niektórzy mówią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz, że OBD nie ruszane ?

 

Pozdr

 

Może wyjdę na nadmiernego łowcę spisków, ale zanim wjechalem do warsztatu to włożyłem biały paproszek, tak, że musialby wypaść na podłogę przy otwarciu zaślepki...czasem sam sie siebie boje..

 

:cool2: To mi sie podoba i od razu wiadomo ze zlacze nie bylo ruszane.

Mysle ze jak sie nie unormuje rynek warsztatow, to za jakis czas w autach beda monowane kamerki, ktore beda nagrywaly wszystko co sie dzieje wkolo.

Prywatnie nie rozumiem takich warsztatow gdzie przycinaja na maxa. :duh:

Sam serwisuje auto w warsztatach, ktore moze najtansze nie sa ale kolesie na wskros uczciwi, jak nie maja o czyms pojecia to mowia od razu ze nie podejmuja sie i koniec a jak sie podejmuja to robia uczciwie.

I takie warsztaty i osoby szanuje.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam taki dziwny okres.. ostatni tydzień przed urlopem to trzeba nadgonić w robocie, potem 7-10 dni odpoczynku, a potem wjazd na pełnej... w robotę, to pewnie we wrześniu na dobre zabiorę się za tą skrzynię, mam jeszcze zaufanego człowieka od bmw, ale on ma miesięczny urlop ;)

Akurat jego powrót zbiegnie się z moim.. jeśli nic nie wymodzi, to będe atakował Poznań, a póki co, po wczorajszym dniu diagnostycznym auto jeździ lepiej, wykasowałem stare błedy, popatrzyłem przez kompa jak silnik pracuje na żywo, skrzynia chodzi bez problemu, nie ma drgawek, które wcześniej obserwowałem.. tak na marginesie:

http://www.youtube.com/watch?v=Z-p6t_L_UCc&feature=g-upl

CZY KTOŚ Z WAS widzi te falowanie obrotów/ słyszy to na tym filmie? Jak sie wsłuchać to słychać i widać drgnięcie na obrotomierzu a w aucie czuć delikatne wibracje..ale może ja jakiś jestem przewrażliwiony? (olej w skrzyni to i tak do wymiany, to fakt powszechnie znany, pomimo zaleceń serwisu BMW)

Także w początku września sie zacznie... doprowadzę to do końca, potem rozejrzęsie za wirusem, może dołożę M zderzaki i progi,lub ewentualnie poszukaam kogoś, kto mi zrobi wydech taki jak w 335x, te dwie rury bardzo mi pasują, a może od razu poprawi się trochę dźwięk (łudzę się)... chyba nie będzie wsi, jak zrobie auto na 200 km i wstawie taki wydech :norty:

 

zadzwon do Teodora Myszkowskiego i opowiedz mu wszystko,- na pewno cos doradzi a na naprawe

najwyzej zrobisz sobie wycieczke do Pnia- masz autostrade :)

 

potwierdzam, też tam byłem . Bez naciągania, poproś aby szef się z Tobą przejechał. Moje autko wziął polatał sprawdził kompem i wszystko ok, powiedział, że lepiej mi chodzi automat niż w jego X5 hehe. Bez naciągania i zna się na rzeczy. Zmieniłem u nich olej i filtr bo jest razem z miską za 1100 zł może od razu też to zrób (miałem wtedy przebieg ok 175 tys) . Olej się wymienia wbrew temu co niektórzy mówią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz, że OBD nie ruszane ?

 

Pozdr

 

Może wyjdę na nadmiernego łowcę spisków, ale zanim wjechalem do warsztatu to włożyłem biały paproszek, tak, że musialby wypaść na podłogę przy otwarciu zaślepki...czasem sam sie siebie boje..

 

:cool2: To mi sie podoba i od razu wiadomo ze zlacze nie bylo ruszane.

Mysle ze jak sie nie unormuje rynek warsztatow, to za jakis czas w autach beda monowane kamerki, ktore beda nagrywaly wszystko co sie dzieje wkolo.

Prywatnie nie rozumiem takich warsztatow gdzie przycinaja na maxa. :duh:

Sam serwisuje auto w warsztatach, ktore moze najtansze nie sa ale kolesie na wskros uczciwi, jak nie maja o czyms pojecia to mowia od razu ze nie podejmuja sie i koniec a jak sie podejmuja to robia uczciwie.

I takie warsztaty i osoby szanuje.

Te kamerki to dobry patent, ale wyobraźmy sobie jak człowieka szlag by trafiał.. (brudne gacie i siada w fotelu, grzebanie po schowkach, podkręcanie radia, jakieś żarty z właścicela...podejrzewam, że to nagminne, a co do reszty...ręce opadają, może nie ma co zbytnio demonizować, ale ci mechanicy (znakomita większośc) jak juz im sie kręci impreza, to mają tak wyjeb... na klienta, a przecież wystarczy odrobina empatii, szczerości i rzetelności, i pieniązki płyną szerokim strumieniem od klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie dziwne.

Nie mówię żeby naskakiwać klientom ale zdarzyło mi się kilka razy trzasnąć maską mówiąc "żegnam!" po głupim zachowaniu Pana Mechanika i zakład taki zostaje wpisany na moją prywatną czarną listę / czasem znajomi z listy tej również korzystają B-) /

To tak działa że jeden wkurzony klient więcej zaszkodzi niż przyniesie 10ciu zadowolonych.

 

Kwestia brania roboty o której nie ma się pojęcia i liczenie że jakoś będzie, może się uda.. To nawet nie ma jak kulturalnie skomentować.

 

 

Ps.

Mamy tu na forum kilku Forumowiczów z ogromną wiedzą i chwała im za dzielenie się wiadomościami swoimi.

 

 

Diesel_28, sorry za OT :-)

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pierwszym objawem padniętego konwertera jest falowanie obrotów podczas jazdy przy jednostajnej szybkości 80-90 km/h.

Wymiana nowego konwertera to koszt 2200zl-konwerter (oczywiscie nie kupuwany w ASO)

800zl- olej miska (oczywiscie nie w ASO)

600 zl robocizna (ale to juz jest cena zalezna od warsztatu)

Co do INPY. Na chomiku masz gotowce randolfa.

Z tym, ze INPA nie zdiagnozuje usterki konwertera, ani zaden inny fejs ani program.

Kolega ze wczesniejszego posta sie myli. Wlasnie konwerter jest najbardziej zawodnym elementem skrzyni. Z tym ze w twoim przypadku jest bardzo malo prawdopodobne, zeby konwerter padl, 2.0d ma zbyt maly moment obrotowy. Tym bardziej ze nie masz objawow padnietego konwertera.

Jak obroty faluja na biegu jalowym, to przyczyny nalezy szukac w elementach silnika (EGR, przeplywka,wtryski etc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.