Skocz do zawartości

Czyszczenie egr intercolera kolektora ssacego e39 3.0d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegow.Chce wyczyscic profilaktycznie egr ic oraz kolektor ssacy.Czy taki zabieg moze cos zepsuc pogorszyc??dodam ze z autem nie mam problemow tylko chce to zrobic profilaktycznie gdyz jak patrzylem ostatnio jest troche zasyfone.Czy moze to miec jakies negatywne skutki i lepiej nie ruszac nic jak wszystko dziala poprawnie??
Opublikowano
Czyścić. Odbije sie pozytywnie na pracę, sam zobaczysz

 

Czym czyscic?jak wyczyscic dokladnie kolektor w srodku??czy duzo roboty zeby wyjac ic?

Opublikowano

Zabawa z kolektorem to brudną robota na dwa dni. Do uprzednio zdemontowanego kolektora zalewasz płyn AKRA do czyszczenia silników i zostawiasz na noc jeśli jest mocno zasyfiony nagarem a na drugi dzień myjesz pod ciśnieniem karcherem żeby wszystkie osady dokładnie wypłukać.Przy okazji wywal klapki z kolektora jeśli są bo mogą wyrządzić niezłe szkody w silniku (temat wiele razy poruszany na forum)

Powodzenia

 

Wysłane z HTC SXE za pomocą TT2

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Albo benzynka ekstrakcyjna, pędzelek i jedziesz :mrgreen:

Polecam również czteropaczek Żubra, bo to żmudna i nudna robota...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Zabawa z kolektorem to brudną robota na dwa dni. Do uprzednio zdemontowanego kolektora zalewasz płyn AKRA do czyszczenia silników i zostawiasz na noc jeśli jest mocno zasyfiony nagarem a na drugi dzień myjesz pod ciśnieniem karcherem żeby wszystkie osady dokładnie wypłukać.Przy okazji wywal klapki z kolektora jeśli są bo mogą wyrządzić niezłe szkody w silniku (temat wiele razy poruszany na forum)

Powodzenia

 

Wysłane z HTC SXE za pomocą TT2

 

 

Zaraz po zakupie auta chcialem wymatowac klapki ale u mnie ich na szczescie nie bylo....Interesuje mnie konkretne czyszczenie takie jak opisales ,dobry srodek i czyszczenie karcherem bo juz kiedys pedzielkiem sie bawilem i duzo nie ugralem...Tylko chce to robic u mechanika,wiec auto bym musial zostawic na noc....a jak z czyszczeniem intercolera?dzieki za pomoc...

Opublikowano
Pędzelkiem to możesz jedynie egr wyczyścić dokładnie bo kolektor szybko i sprawnie umyjesz w. w. sposób chyba ,że chcesz wyglądać jak górnik :norty:
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
A jak czyscic intercoler?czy jak "wjade" karcherem do kolektora to nic tam sie nie uszkodzi /nie rozszczelni??przypominam ze z moim autem wszystko dobrze,i nie chcialbym tego zmienic/zepsuc...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz śmiało karczerkiem śmigać, ale z rozsądkiem, nie przykładać bezpośrednio dyszy do icka, bo faktycznie można go uszkodzić.

Tylko wiesz, że musisz wszystko idealnie wysuszyć, bo jak silnik pociągnie wody to będzie nieciekawie :nienie:

Tak samo czyszczenie musi być dokładne, żeby tam w kolektorze żaden kawałek nagaru nie został luzem, bo też może wlecieć do silnika i narobić spustoszenia.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Odgrzebuję temat, żeby nie zakładać nowego ;)

 

Jestem w trakcie regeneracji wtrysków i do tego celu zrzuciłem kolektor. Okazał się on zadziwiająco czysty, ma tylko lekki nagar schodzący po przejechaniu palcem. Podobnie uszczelki są czyściutkie i wyglądają na idealny stan. Stąd pytanie, może trochę "druciarskie" ;) Radzicie obowiązkowo, profilaktycznie wymienić komplet uszczelek? Zrobiłbym to bez zastanowienia, ale widzę że oryginalne kosztują stosunkowo sporo i nie wiem czy jest to faktycznie niezbędne, skoro obecne są sprężyste, nieodkształcone, nie wygląda żeby puszczały itd. Może jednak je zostawić?

Opublikowano

Zobacz na datę tamtych postów ;)

 

No właśnie też mi się wydaje, że chyba nie ma sensu zmieniać tych uszczelek, skoro są w porządku. Z tego co widziałem pobieżnie, to komplet oryginałów kosztuje 160 zł, wolałbym to wydać na coś bardziej potrzebnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.