Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam wczoraj nabilem klime bo nie chlodzila.po nabiciu i sprawdzeniu wszystko bylo ok.2 razu uzylem klimy w miescie ok 10min i wszystko bylo ok.3 raz jak wlaczylem klima zaczela dzialac lecz z pod maski zadymilo.Zatrzymalem sie i po sprawdzeniu okazalo sie ze plyn gdzies ucieka bo widac go na rurze od filtra powietrza.Pojechalem na sprawdzenie gosciu podpiol 20 barow i nigdzie nic nie uciekalo.Po wlaczeniu klimy po pol minuty znowu zadymilo z pod maski i przewod od klimy byl bardzo goracy.Po wlaczeniu klimy wiatrak sie nie wlaczyl.Co to moze byc??czujnik??bezpiecznik?kompresor?z gory dzieki za pomoc... Edytowane przez BMW e39
Opublikowano
Sam sobie odpowiedziałeś - wiatrak od klimy ( ten przed chłodnicami ) musi działać po załączeniu klimatyzacji. Proponuję uruchomić szukajkę i sprawdzać po kolei co jest winne - postów o wentylatorze klimy jest pod dostatkiem.
Opublikowano
Ciezko znalesc....Moze ktos wie co jest odpowiezialne za wlaczanie wiatraka przy klimatyzacji?czujnik ?bezpiecznik?
Opublikowano

Może oporniki Ci się zjarały (sterują obrotami wiatraka) a może magnesy Ci się odkleiły od obudowy i przez to zblokowały wirnik wentylatora przez co zaczyna się jarać bo chce się kręcić ale nie może bo magnesy go blokują.

Pzdr.

Opublikowano

Ja z kolei obstawiam, że faktycznie winny jest wiatrak. Zagrzał Ci się czynnik i go wygoniło zaworem bezpieczeństwa.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem, że nawet jak jest niewielka ilość czynnika to ciśnienie będzie podobne, jakby czynnika było full.

Czyli - gdyby tak faktycznie było - sprawdzenie ciśnienia nie da Ci odpowiedzi czy wygoniło czynnik czy nie.

 

Sprawdź najpierw wentylator klimy ;)

Opublikowano
Ja z kolei obstawiam, że faktycznie winny jest wiatrak. Zagrzał Ci się czynnik i go wygoniło zaworem bezpieczeństwa.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem, że nawet jak jest niewielka ilość czynnika to ciśnienie będzie podobne, jakby czynnika było full.

Czyli - gdyby tak faktycznie było - sprawdzenie ciśnienia nie da Ci odpowiedzi czy wygoniło czynnik czy nie.

 

Sprawdź najpierw wentylator klimy ;)

 

 

Wiatrak sprawdzony nie dziala,podlaczaylismy go bezposrednio do aku i sie nie wlaczyl,ale na kostce jest napiecie i masa nawet jak wylacze zaplon.Co to moze oznaczac??wiatrak do wymiany??da sie go moze jakos naprawic?dlaczego caly czas daje mase i napicie na niego skoro jest wyciagniety kluczyk?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolejny podpina wiatrak na ostro :duh:

A zanim podpiąłeś to poczytałeś o coś o nim?

Wiesz o tym że napięcie w na kostce będziesz miał zawsze, a wiatrak uruchamia sygnał cyfrowy z trzeciego przewodu?

Mogło się okazać że wiatrak był sprawny, a upalony został przez bezpośrednie podpięcie pod aku.

Opublikowano

Hehe - zanim spalisz swój samochód proponuję jednak poszukać kogoś kto ma INPE i zdiagnozuje co nawaliło:):)

E39 nie jest samochodem który naprawia się młotkiem!!! Większość elektryki sterowana jest modułami i szukając po omacku raczej nie znajdziesz rozwiązania, tu nawet wentylator klimatyzacji można sprawdzić i uruchomić komputerem z kabelkiem diagnostycznym podłączonym do auta.

Pisałem o wyszukiwarce:

viewtopic.php?f=72&t=127033&start=15

Jeśli masz trzypinowe zasilanie wentylatora to prawdopodobnie szukaj nowego. Jeśli 4 piny to być może wystarczy wymiana rezystorów.

Opublikowano

hehe :) jeszcze nic straconego. Ma na 100% 3 piny

BMW e39: aktywuj wiatrak z INPY, masz to w activate i el. fan control bodajże, ustawiasz wartość procentową i na tej podstawie uruchamia sie wiatrak z predkoscią relatywnie do wpisanej wartości.

Być moze masz uszkodzony czujnik cisnieniowy w instalacji, który kontroluje m.in. temperature (wieksze cisnienie = wyzsza temperatura)

 

Dlatego źle nabita klimatyzacja fałszuje sterownik złymi odczytami z tego czujnika, a jak wiadomo karteczka z napisem o czynniku znajduje się na pasie przednim, który nierzadko z racji dzwonu jest z innego auta, o czym właściciel niekoniecznie musi wiedzieć :norty: :mrgreen:

Opublikowano
Kolejny podpina wiatrak na ostro :duh:

A zanim podpiąłeś to poczytałeś o coś o nim?

Wiesz o tym że napięcie w na kostce będziesz miał zawsze, a wiatrak uruchamia sygnał cyfrowy z trzeciego przewodu?

Mogło się okazać że wiatrak był sprawny, a upalony został przez bezpośrednie podpięcie pod aku.

 

 

Nie ja go podpinalem tylko mechanik a ja przy tym bylem ale auto stalo juz na warsztacie wiec to on za to odpowiada.Wiatrak na 3 piny.Co teraz sprawdzic?czy wiatrak sie wlacza od razu po wlaczeniu klimatyzacji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój startuje kilka sekund po włączeniu klimy.

Można go do sprawdzenia uruchomić z inpy, podajesz wartość z jaką ma się kręcić (w procentach) i odpalasz.

Btw, dobrego masz mechanika.

Opublikowano
Mój startuje kilka sekund po włączeniu klimy.

Można go do sprawdzenia uruchomić z inpy, podajesz wartość z jaką ma się kręcić (w procentach) i odpalasz.

Btw, dobrego masz mechanika.

 

Ok to moj sie w ogole nie wlaczal od poczatku.Co teraz sprawdzic??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz od kogoś podmienić? wentylatory mają na tyle długie wiązki że jak rozepniesz swoją kostkę to bez przekładania podpinasz drugą dmuchawa i sprawdzasz.

No chyba że gdzieś przetarła się wiązka i sygnał sterujący nie dociera.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.moze ktos ma pomysl co moze byc przyczyna nie dzialajacej klimy w mojej 530d 2002r.gas zostal nabity w serwisie bmw,zadnych wyciekow nie stwierdzono,cisnienie w ukladzie tez jest ok.Po wlaczeniu klimy wentylator 3-piny sie nie zalacza,brak zasilanie na sprezarce,sprawdzilem wszystkie bezpieczniki i sa ok.komputer diagnostyczny nie chce podlaczys sie pod uklad klimatyzacje wiec nie bardzo mozna zczytac ewentualne bledy.Czy ktos mial podobny przypadek?czy mozebyc to wina jeza?
Opublikowano
U mnie podobnie się nie załączał do tego wywaliło mi cały płyn chłodniczy i jak mechanik stwierdził odpadły magnesy i nie było do zrobienia na allegro kupiłem zamiennik w cenie 450zł. śmiga bez problemu od roku :)
Opublikowano
Czyli powodem moze byc wentylator?sprezarka nie dostanie pradu dopoki nie odpali wentylator?czy ktos wie jak mozna sprawdzic ten 3-pionowy nie palac go ewentualnie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3-pinowy wentyl można uruchomić z inpy podając wartość z jaką ma się kręcić w procentach, w razie jego uszkodzenia w pamięci auta zostaje błąd.

Jeśli nie wystartuje wiatrak, to sprężarka też nie ruszy.

Opublikowano
Dzieki Panowie.sprawdze wiec wentylator,mam nadzieje ze w koncu sie uda rozwiazac ten problem,tak zawsze jest z nowo kupionymi autami,niby wszystko ok a tu prosze.
Opublikowano
sprezarka nie dostanie pradu dopoki nie odpali wentylator?

 

Ja - kiedy miałem uszkodzony wentylator - odpalałem klimę, i sprężarka normalnie się sprzęgała. Pracowała normalnie, choć wentylator nie startował.

Zresztą kilka postów wyżej kolega opisał sytuację, w której miał niesprawny wentylator, klima mu działała, ale wygoniło czynnik.

 

Inna sprawa, że skoro do modułu nie można się podłączyć modułem diagnostycznym, a do tego podzespoły nie startują (sprężarka) - obstawiam walnięty moduł.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale to za to chyba jest odpowiedzialny sam panel klimatyzacji.

Opublikowano
U mnie działała klima(wiatrak nie kręcił) podczas jechania z większą prędkością bo powietrze samo chłodziło w innym wypadku, kiedy stałem w miejscu to auto się grzało i było pu :P
Opublikowano
w moim przypadku czynnik nie jest wyrzucany bo nie zalacza sie sprezarka.Jest to moje pierwsze Bmw(od tygodnia)ale poczytalem troche i wiem ze w modelach po lifcie,nie wiem jak przed,warunkie zalaczenia sie sprezarki jest wlasciwa praca wiatraka,wlasnie po to zeby ukladu nie rozsadzilo cisnienie,czy tak?kiedy sprezarka zostala podlaczona na krotko klima chlodzila az milo,wiec jest dobra.dzis wymienilem jeza z nadzieje ze to moze to ,ale niestety dalej to samo,podobne objawy u innych.na roznych forach,inne przyczyny:)co do panelu klimatyzacji,tez o tym myslalem,ale po wcisnieciu sniezynki zapala sie zielona dioda,chyba ze jest uszkodzony uklad sterujacy w panelu.czy jest gdzies jeszcze jakis przekaznik,pod prawym filtrem nie ma zadnego od klimy?w tym momecie obstawiam uszkodzony wiatrak klimy.jakies inne pomysly?
Opublikowano
Jeżeli ,,jeż'' by Ci siadł to by nawet wentylacja nie chodziła, sprawdź wiatrak czy na krótko działa, jeżeli nie to musisz wyciągnąć ,,go'' i sprawdzić co jest nie tak jest możliwość naprawy ale ciężka sprawa będzie :) lepiej kupić zamiennik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź wiatrak czy na krótko działa,

 

A bierzesz na siebie odpowiedzialność jak upali coś?

Sprawdź sobie jakie masz sterowanie wiatrakiem, (3 kable, cyfrowe, nie sprawdzisz na krótko bo go upalisz, 4 kable, to zwykłe, te można sprawdzić).

W e39 często padają wentylatory, ale to że się nie załącza nie znaczy że zawsze samo dmuchadło musiało paść, a takimi próbami na ostro bez orientacji z czym mamy do czynienia kończa się zazwyczaj sporymi wydatkami.

Opublikowano
Na krotko nawet nie probuje bo wiem czym moze sie skonczyc w 3 pinowym;)dzis podlaczylem drugi wiatrak z innej bmw(benzynowej) i tez nie ruszyl,moglem sprawdzic swoj wiatrak u kumpla ale skoro jego dobry nie ruszyl u mnie to moj jest chyba ok.panel sterowania klimatyzacji podmieniony i tez zadnych reakcji,dodam ze u kolegi wszystko dziala poprawnie.przymierzam sie do zakupu ipny,moze dzieki temu cos wiecej da sie rade ustalic?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Inpą odczytasz błędy itp.

Nie wiem, czy czasem po wywaleniu błędu wentylatora, nie jest tak żeby nowy wentylatorek ruszył trzeba błąd skasować.

Pewności nie mam, ale wiem że z jakimś czujnikiem tak miałem u siebie, że po wymianie nie ruszył, dopóki nie skasowałem błędu.

Ew. dogadaj się z jakimś forumowiczem który ma inpe, to ci sprawdzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.