Skocz do zawartości

łancuszek rozrzadu 318i 118PS - jednak to zawór DISA


paskudek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przy moim bmw mam maly problem z rozrzadem. Odpala OK, na wolnych obrotach cisza, jak dodaje gazu jest dobrze, ale jak dodam gazu do np 4tys. i silnik schodzi z obrotow do normalnej pracy slychac lancuszek rozrzadu tzn jak by byl za luzny lub ocieral sie o obudowe . :(

 

Co robic w tym temacie, wymieniac calosc rozrzadu czy to tylko napinacz.

Dodam ze na razie jeszcze nic nie rozkrecalem.

 

Moze da sie jakos to sprawdzic przez INPE??

 

Pozdrawiam

Edytowane przez paskudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nastepny weekend przyjedzie szwagier to rozkrecimy i zobaczymy.

Na razie wiem ze napewno jest do wymiany napinacz i mozliwe tez ze slizgi.

Bete kupilem 2 miechy temu - sprowadzoana z DE. Przy kupnie cos juz slyszalem ze jest nie halo z rozrzadem ale bardziej bylem zainteresowany zawieszeniem i czy nie byla bita. Przebieg niby 163tys ale wydaje mi sie ze handlarze musieli go skrecic.

Oprócz tego Beta jest OK - spalanie gazu 10l/100 sekwencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie az tak to nie jest, gdybym mial taki dzwiek jak na filmie to bylbym w szoku.

Na wolnych chodzi OK. jak dodaje gazu tez jest OK.

Slychac tylko jak przegazuje i schodzi z obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% sa to odglosy z rozrzdu .

Do wymiany jest napewno napinacz i moze tez slizgi.

Za tydzien bedzie u mnie szwagier mechanik ( pracuje tak jak ja jako frezer CNC )

rozkrecimy i zobaczymy .

Na razie mozemy gdybac co jest do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wstepnych ogledzinach rozrzad jest OK, profilaktycznie wymienilem ODME na febi.

Po tych wymianach bylo tak samo. Odlaczylismy DISA i odziwo jest roznica :):)

Silnik chodzi tak jak powiniem.

Jutro rozbieramy znowu i zobaczymy czy da sie naprawic DISA czy trzeba kupic nowy.

Dam znac pozniej.

 

 

 

 

 

Zawor DISA jest do kosza nie dziala- caly czas jest otwarty (po wlaczeniu zaplonu powinien sie zamknac i powyzej 3500rpm powinien sie otwierac ) Na razie zrobilismy go na stale ze jest zamkniety zobaczymy czy powyzej 3500rpm bedzie OK.

Nowy koszt okolo 600pln - bede szukal uzywki.

 

 

Po odpaleniu samochodu jest OK. Na obroty ladnie sie wkreca. Inpa pokazuje blad DISA. Zobaczymy jak bedzie podczas jazdy.

 

 

Po wymianie Odmy obroty nie faluja. Czesto na swiatlach bylo widac po obrotomierzu ze skakalo od 500 do 900obr/min

 

Po odlaczeniu zaworu DISA samochod chodzi OK ale widac ze jest slabszy po przekroczeniu 3500rpm.

Bede szukal uzywki, jak znajde napewno zamontuje i podlacze zeby bylo jak fabryka wypuscila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdzilem Bete na trasie 100km w jedna strone czyli lacznie 200km-bez DISY czyli chodzi jak 105KM

Srednia predkosc na kompie 90km/h ,z ta ktora jechalem to okolo 100-110km/h , na obwodnicy Olesnicy 150km/h

Spalanie gazu 9,5 z wlaczona klima, wydaje mi sie ze jest OK skoro ojcu E34 2.0 pali podobnie i szwagrowi e36 IS pali podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór DIS to jest ten od recyrkulacji spalin ??

 

czy za co odpowiada ?

 

bo jak to jest ten co mówię to czy można go ominąć/zaślepić puki jest sprawny :)

 

po co dusić auto spalinami ? niech dostaje świeże powietrze :)

 

wytłumaczcie mi dokładnie co i jak z tym DISem

 

mam ten sam silnik co autor tematu

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,

Kolrgo Ty mowisz o EGR :)

Mialem diesla Ibize i nie chce znac tego sprzetu.

Wole bene+gaz

 

Co do zaworu DISA, da sie bez niego jezdzic (teraz tak mam)

moze mniejsze osiagi ale i tak biore 3/4 wiary nie szalejac.

Najpierw myslalem ze to rozrzad.

Jednak po przysluchaniu dzwiek dochodzil w komorze silnika od strony kierowcy.

Na wolnych obrotach jest OK. po przegazowaniu i wejsciu silnika na obr. pow. 5000rpr OK

Na zejsciu z obrotw slychac chrobotanie jakby rorzrzad byl luzny.

 

Odlaczylismy zawor DISA i wszystko umilklo. Silnik mruczy (wg mnie jak by mial 6 garow)

Zawor disa zaslepilismy i na razie jest OK.

Jak znajde uzywke zaloze (nowa 600pln w serwisie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor disa odpowiada za to ze daje krotkie dojscie powietrza do cylindrow czyli pow. tych obrotow 35000.

Czyli daje lepsze dojscie powietra. Jak lecisz pow. 3500 rpm

Mam 318i aktualnie bez DISA i chodzi czyli jak bym mial 316i

 

 

Kolego masz juz bete czy masz zamiar kupic ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam od marca - ale nie wnikałem w budowe silnika

wiadomo jakieś pierdoły musiałem zrobić

czyli czyszczenie seperatora/odmy + uszczelnienie podstawy filtra + świece + płyny + jedna tuleja wahacza

autko działa bardzo dobrze - dlatego może nie wnikałem co tam dokładnie siedzi pod maską

 

kiedyś jak będzie wolna chwila to nadrobie zaległości :)

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 3-3.5rpm nie ma zadnej.

Powyzej 3.5 rpm czuc ze jest mniej mocy ale tragedii nie ma.

Spalanie podobne.

 

Glowna roznica byla taka ze u mnie bylo slychac pow.3500rpm chrobotanie - brzeczenie.

Myslalem ze to lancuszek rozrzadu ale to byla DISA.

Po odlaczeniu DISY i zaslepieniu silnik chodzi bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kupilem DISE

Uzywana

Wymiana zajela 3 godz.

Mozna powiedziec ze musialem rozkrecic polowe kabli.

Kolektor ssacy gorny.+ przepustnica +przeplywka+filtr powietrza.

kolektor ssacy dolny i troche kombinacji zeby wyjac DISE .

Na razie jest wszystko OK.

Zero bledow w kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem DISE

Uzywana

Wymiana zajela 3 godz.

Mozna powiedziec ze musialem rozkrecic polowe kabli.

Kolektor ssacy gorny.+ przepustnica +przeplywka+filtr powietrza.

kolektor ssacy dolny i troche kombinacji zeby wyjac DISE .

Na razie jest wszystko OK.

Zero bledow w kompie.

 

 

ile cie kosztowała używka ? ?

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem DISE

Uzywana

Wymiana zajela 3 godz.

Mozna powiedziec ze musialem rozkrecic polowe kabli.

Kolektor ssacy gorny.+ przepustnica +przeplywka+filtr powietrza.

kolektor ssacy dolny i troche kombinacji zeby wyjac DISE .

Na razie jest wszystko OK.

Zero bledow w kompie.

 

hehe 3 godziny :O. DIse można wyjąć bez odkręcania dolotu góra 1 godz. roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywka 90zl z przesylka (na allegro jest kilka za 150zl)

Wyjmij Dise w 1 godz. Zycze szczescia :)

Odkrecic sruby od disy to moge w 5 minut, ale ja wyciagnac sie nie da bo chaczy dolem o pompe hamulcowa :)

Wiec nie gadaj ze da sie szybciej, chyba ze odkrecisz pompe hamulcowa :)

Wiem co mowie bo mam w domu E34,E36,E46(troche sie narozkrecalem betek).

A jezeli potrafisz szybciej to podziwiam Cie :) I daj filmik ze zrobisz to szybciej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.