Skocz do zawartości

Skrętne ksenony przestały skecać E60


MOREN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie, już nie wiem czym to jest uzaleznione.

Mam soczewki z opcjąskretną, tylko ze nie skrecają... Czasami skeca lewa soczewka i potrafi tak zostać maksymalnie przekrecona w lewo ze jak jade w nocy to swieci na bok. Jak kręce kierownicą na postoju w róznych połozeniach przełącznika od swiateł, nic nie działa. błędów w inpie nie wywala, wiec co moze być przyczyną tej usterki? Uszkodzony moduł swiateł skretnych czy raczej sam mechanizm soczewki w lampie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem, sprawdzałem również w pozycji A (auto) i nic sie nie dzieje. Wczoraj wyciągnełem całą lampe, troche ją rozbebeszyłem i sprawdziłem czy mechanizm slimakowy od wychylania soczewki prawo/lewo działa, chodzi lużniutko od jednego położenia krańcowego do drugiego...

Czy jest mozliwe ze moduł od swiateł szfankuje?

Tak sie jeszcze zastanawiałem, może nie dostaje sygnału z położenia maglownicy ze koła skrecają? Czy ona też ma swój moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W DIS jest cały moduł testowy do skrętnych ksenonów. Polecam go przerobić. Miałem raz do czynienia z takim autem (X3). Tam po prostu AHL nie działało. Przyczyną był czujnik na pedale hamulca - jeden z bardzo wielu, które biorą udział w działaniu tego ustrojstwa.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

wracam do tematu bo nie daje mi to spokoju...

Poprosiłem kolege CAPAZa o zdiagnozowanie autka, według DISa wyszło że albo uszkodzony sterownik świateł (główny moduł) albo silniczek sterujący soczewką lewo/prawo. Po podmianie sterownika błąd nie ustał, wywaliło że jest to konkretnie silniczek, blokuje się i nie działa. O.k., kupiłem nowy (używany) wymieniłem odpaliłem auto i to samo... :cry: Dis pokazuje uszkodzony silniczek, że się zacina. Wyciągnełem lampe, zdjąłem dekielki z tyłu, wyciągnełem żarnik by mieć fizyczny dostep do tej przekładni ślimakowej która się obraca za pomocą silniczka, załączyłem test i dziwne jest to żę podczas tego, tą przekładnią za pomocą palcy da się ledwo co obrócić, jak by coś trzymało, a jak tylko test się skończy (brak napięcia) to chodzi całkowicie luźno... Wygląda na to że nie jest to mechaniczna sprawa i jak silnik dostaje napięcie to jak by trzymał i nie mógł się obracać, ale przecież jest nowy a efekty jak na starym, wiec o co chodzi zaczełem podejżewac albo walniety sterownik pod lampą (ten mały moduł) albo gdzieś zwarcie na wiązce doprowadzającej napięcie (zaznaczam że DIS nic nie podpowiada w temacie moich podejżeń). Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakim napięciem jest wysterowany silnik podczas pracy? Aha i powiedzcie mi co wedłuug was oznacza opis usterki : The swivel module in the left headlight sppears to be blocked as at least one of the specified positions was not reaced. Czy nie ma tu sugerowania że moduł skrętu pod lampą jest winny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
Witam. Mój problem jest o tyle dziwny gdyż czasami światła skrętne działają bez problemu (zielona dioda przy przełączniku świateł) a czasami mruga i nie działają światła skrętne. Przy uruchamianiu samochodu, czasem poziomują się światła a czasami po prostu się zapalają. Proszę o pomoc gdzie mogę szukać przyczny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Mój problem jest o tyle dziwny gdyż czasami światła skrętne działają bez problemu (zielona dioda przy przełączniku świateł) a czasami mruga i nie działają światła skrętne. Przy uruchamianiu samochodu, czasem poziomują się światła a czasami po prostu się zapalają. Proszę o pomoc gdzie mogę szukać przyczny?

 

Pierwsze co to zrób test skrętnych w DISie, od tego wypadałoby zacząć i zobaczyć co wyrzuci za komunikat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczałęm się zastanawiac nad tematem...bo np moje xenony po odpaleniu auta ustawiają się tylko w poziomie, a znalazłem filmik, gdzie po odpaleniu auta xenon reguluje się w poziomie i lewo/prawo

.

 

Druga sprawa - gdy koła są ustawione na wprost, xenon świeci prosto - gdy skręce w lewo to praktycznie nic sie nie dzieje, natomiast gdy w prawo, to xenon leci w prawo. Czy to normalne, że xenon skrętny jest nastawiony bardziej na skręcanie w prawo l, a może to tylko z jakiś początkowych lat produkcji? Na filmie poniżej widzę, żę w lewo skręca bardziej niż u mnie...

 

I jeszcze tak na marginesie- czy kolumna kierownicy reguluje się tylko góra/dól, czy są opcje też regulacji wsunięcie/wysunięcie. Ja mam el. regulację z guzikem oznaczonym góra/dól i tylko tak się reguluje, ale ten guzik mogę też pociągnac do siebie i odepchac, ale kierowca nie wsuwa się ani nie wysuwa tylko hmm tak jakby pyka o pol milimetra np w góre, albo w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem z niedziałającym poziomowaniem. Czyli mrugająca zielona dioda koło wł. śwwiateł, poziomuje jedynie w pionie w opcji automatyczne światła. U mnie niestety nie pomogła wymiana reflektorów na nowe. Przyczyną podejrzewam jest uwalony któryś z modułów pod lampą, nie wiem na 100% bo niestety nie ogarniam DIS'a :duh: ale pytanie czy jest możliwe że da się to softowo odblokować skasować jakiś błąd i będzie działało czy ryzykować i szukać modułów które nie są wcale tanie :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem z niedziałającym poziomowaniem. Czyli mrugająca zielona dioda koło wł. śwwiateł, poziomuje jedynie w pionie w opcji automatyczne światła. U mnie niestety nie pomogła wymiana reflektorów na nowe. Przyczyną podejrzewam jest uwalony któryś z modułów pod lampą, nie wiem na 100% bo niestety nie ogarniam DIS'a :duh: ale pytanie czy jest możliwe że da się to softowo odblokować skasować jakiś błąd i będzie działało czy ryzykować i szukać modułów które nie są wcale tanie :/

 

U mnie nie ma błędu, tzn kontrolka na auto świeci normalnie ciagłym światłem. Sory, że tak zawalam filmami, ale u mnie jest coś jak na filmie poniżej (tyle, że światła poziomują się przy przękręceniu zapłony, ale pewnie tutaj ktoś nie miał ustawionego na AUTO).

Może, to zależy od wersji....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest coś jak na filmie poniżej
ale na tym filmiku wyglada że wszystko jest ok albo czegoś nie kumam :shock:

a mnie sie wydaje ze nie skrecaja w lewo...

Jezeli kontrolka swieci caly czas a xenony skrecaja tylko w jedna strone,to byc moze wystarczy samo przekodowanie modulu skretu?

U mnie tez tak wlasnie bylo i po przekodowaniu wszystko wrocilo do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie na postoju ksenony skręcają tylko w prawo aby nie oślepiać innych - jest nawet o tym wzmianka w instrukcji. Wystarczy jednak wyjechać na drogę i widać jak światło podąża za ruchem kierownicy w obie strony. A testowanie świateł z filmiku - czy czasem przekręcona kierownica przy uruchomieniu silnika nie jest powodem ruchu świateł w lewo i prawo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam!

 

Postanowiłem odgrzebać stary temat, gdyż u mnie po zdjęciu kierownicy przestały działać skrętne xenony.

Zakupiłem inną kierownicę i chciałem ją przełożyć i oczywiście odpiąłem minusową klemę z akumulatora i zabrałem się do roboty ale okazało się, że ta inna kierownica nie pasuje bo w tej mojej są dodatkowe moduły do skrętnego xenonu - myślałem przełożyć same przyciski ale nawet nie da się jej przykręcić bo jest zupełnie inna.

 

Po tym zabiegu jak poskładałem wszystko i podpiąłem klemę nie świeci się zielona dioda obok pozycji "A" i na A się nawet nie zapalają a na normalnie krótkich świecą światła.

Co to może być?

 

Posiadam zdjęcia ale w tej chili nie mam za bardzo dużo czasu - wieczorem mogę podrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
wracam do tematu bo nie daje mi to spokoju...

Poprosiłem kolege CAPAZa o zdiagnozowanie autka, według DISa wyszło że albo uszkodzony sterownik świateł (główny moduł) albo silniczek sterujący soczewką lewo/prawo. Po podmianie sterownika błąd nie ustał, wywaliło że jest to konkretnie silniczek, blokuje się i nie działa. O.k., kupiłem nowy (używany) wymieniłem odpaliłem auto i to samo... :cry: Dis pokazuje uszkodzony silniczek, że się zacina. Wyciągnełem lampe, zdjąłem dekielki z tyłu, wyciągnełem żarnik by mieć fizyczny dostep do tej przekładni ślimakowej która się obraca za pomocą silniczka, załączyłem test i dziwne jest to żę podczas tego, tą przekładnią za pomocą palcy da się ledwo co obrócić, jak by coś trzymało, a jak tylko test się skończy (brak napięcia) to chodzi całkowicie luźno... Wygląda na to że nie jest to mechaniczna sprawa i jak silnik dostaje napięcie to jak by trzymał i nie mógł się obracać, ale przecież jest nowy a efekty jak na starym, wiec o co chodzi zaczełem podejżewac albo walniety sterownik pod lampą (ten mały moduł) albo gdzieś zwarcie na wiązce doprowadzającej napięcie (zaznaczam że DIS nic nie podpowiada w temacie moich podejżeń). Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakim napięciem jest wysterowany silnik podczas pracy? Aha i powiedzcie mi co wedłuug was oznacza opis usterki : The swivel module in the left headlight sppears to be blocked as at least one of the specified positions was not reaced. Czy nie ma tu sugerowania że moduł skrętu pod lampą jest winny?

Witam, u mnie też miga dioda i nie skręcają i nie poziomują. Mam ISTE i pokazuje mi cały czas moduł AHL na czerwono.Niestety nie znam na tylę ISTE żebym mógł to ogarnąć.Może jest ktoś na forum i zrobi mi to zdalnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wracam do tematu bo nie daje mi to spokoju...

Poprosiłem kolege CAPAZa o zdiagnozowanie autka, według DISa wyszło że albo uszkodzony sterownik świateł (główny moduł) albo silniczek sterujący soczewką lewo/prawo. Po podmianie sterownika błąd nie ustał, wywaliło że jest to konkretnie silniczek, blokuje się i nie działa. O.k., kupiłem nowy (używany) wymieniłem odpaliłem auto i to samo... :cry: Dis pokazuje uszkodzony silniczek, że się zacina. Wyciągnełem lampe, zdjąłem dekielki z tyłu, wyciągnełem żarnik by mieć fizyczny dostep do tej przekładni ślimakowej która się obraca za pomocą silniczka, załączyłem test i dziwne jest to żę podczas tego, tą przekładnią za pomocą palcy da się ledwo co obrócić, jak by coś trzymało, a jak tylko test się skończy (brak napięcia) to chodzi całkowicie luźno... Wygląda na to że nie jest to mechaniczna sprawa i jak silnik dostaje napięcie to jak by trzymał i nie mógł się obracać, ale przecież jest nowy a efekty jak na starym, wiec o co chodzi zaczełem podejżewac albo walniety sterownik pod lampą (ten mały moduł) albo gdzieś zwarcie na wiązce doprowadzającej napięcie (zaznaczam że DIS nic nie podpowiada w temacie moich podejżeń). Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakim napięciem jest wysterowany silnik podczas pracy? Aha i powiedzcie mi co wedłuug was oznacza opis usterki : The swivel module in the left headlight sppears to be blocked as at least one of the specified positions was not reaced. Czy nie ma tu sugerowania że moduł skrętu pod lampą jest winny?

Witam, u mnie też miga dioda i nie skręcają i nie poziomują. Mam ISTE i pokazuje mi cały czas moduł AHL na czerwono.Niestety nie znam na tylę ISTE żebym mógł to ogarnąć.Może jest ktoś na forum i zrobi mi to zdalnie ?

Masz pewnie oddzielny moduł AHL za schowkiem,jak jest na czerwono to nie ma z nim komunikacji.Najlepiej było by jakbyś podmienił na inny i zobaczył czy wtedy zadziała.Jaki masz rok produkcji auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.