Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy. Pisze w takiej nei typowej sprawie. Zakupiłem BMW e36 1.8 z uszkodzoną głowicą... i niech ktoś mi powie jak ją sie dokręca - w jakiej kolejności lub może jakaś fotoporada ??

Mowa o silniku 1.8 m40 na pasku rozrządu 4 cylindrowy.

Opublikowano

trzeba dać nowe,bo stare przy zakręcaniu ulegają pewnemu wyciągnięciu i mogą nie wytrzymać drugiego dokręcania

są tacy,którzy dają stare śruby,ale jest to ryzyko

od pokrywy nie trzeba wymieniać one są dokręcane dość lekko

Opublikowano
to dobrze,że mi powiedziałeś. a drogie takie śruby przyjacielu ?? a i przy okazji może wiesz kto by miał głowice do e38 318 1.8 m40 ? na pasku
Opublikowano
te śruby to tzw szpilki jest ich 8 i mozna kupic do 50zł za komplet ;) trzeba pamietac zeby dokrecac je z odpowiednia siłą i potem 2x po 90 stopni
Opublikowano
nie piszcie ile razy po 90 stopni bo kolega przekręci gwinty!!! i to nie tyle na śrubach co w bloku!!! radze zapożyczyć od kogoś klucz dynamometryczny i dokręcać w zgodzie z siłą jaką możesz przeczytać w książce. a takie śrubeczki fakt ulegają odkształceniom, nie ma opcji wkręcać ich drugi raz;) warto też dodać coś o podkładkach;) nie znam się jaki tam skład muszą mieć ale to muszą być te same podkładki które tam były u mnie w silniku znalazłem chyba 15oryginałów i jedną zwykłą podkładkę... a ja zdziwiony czemu uszczelka się skończyła.. ;)
Opublikowano
to ja wnioskuje,że podczas zakładania głowicy daje się nowe śruby i nowe podkładki pod te śruby tak ? :) głowice przykręci mi znajomy mechanik żeby nie było jaj he :D
Opublikowano
Nie przesadzajcie z tymi srubami ja w swojej karierze złożyłem bardzo dużo silników (30 lat w silnikach) nigdy nie wymieniałem śrub na nowe chyba że uszkodzony gwint i nigdy nie miałem reklamacji.Oczywiście zawsze trzeba przestrzegać kolejności przykręcania oraz mjoment dokręcania śrub.
Opublikowano
Nie przesadzajcie z tymi srubami ja w swojej karierze złożyłem bardzo dużo silników (30 lat w silnikach) nigdy nie wymieniałem śrub na nowe chyba że uszkodzony gwint i nigdy nie miałem reklamacji.Oczywiście zawsze trzeba przestrzegać kolejności przykręcania oraz mjoment dokręcania śrub.

 

 

poltor dobrze napisał - nie ma co się srać ze śrubami , one z masła nie są a kolejność dokręcania oraz siła to podstawa :roll:

Opublikowano
powodzenia zycze. one nie sa z masla, ale sa ze stali ktora tez sie odksztalca, a ze tego nie widac bo nie jest maslem, to nie znaczy ze nie traci wlasciwosci. Traci, kazdy zrobi jak uwaza. ja bym drugi raz ich nie skrecil. zwlaszcza M8/M10. To nie sa zwykle sruby 10.9. sorki ze bez polskich znakow ale cos klawiatura pisze greckie æ © ß ;)
Opublikowano
dokreca sie od srodka glowicy po okregu zgodnie z ruchem zegara w palcach do oporu puzniej 40 nmertow i puzniej znowu az do chyba 120 nmetrow chyba tak to sie robi
jedynakk
Opublikowano
na pewno nie po okręgu!!! przeciwne śruby zawsze się łapie, po przekątnej;] i nie 120!!!;] 30Nm plus dwa ruchy klucza tak to chyba jest u nas;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.