Skocz do zawartości

DIAGNOSTYKA STEROWNIKÓW BMW DIESEL


fok78

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć witam wszystkich

Mam mały(spory:))problem podczas jazdy czasami włączają się kontrolki (ABS,Układ kierowniczy,uszkodzenie opony,dsc)opada wskazówka prędkości

radio gra z przerwami

autko także potrafi bez powodu całkowicie stracić zasilanie -znajduje się na swiatłach system start/stop wyłączył silnik zielone sprzęgło bieg

zaskoczył-zgasł całkowicie zero zasilania totalna ciemność nawet awaryjne nie działają nie da się wyjąc kluczyka

co ciekawe:) za jakiś czas 5 min zasilanie wraca pojawia sie kontrolka wykrzyknik odpalam jadę dalej

jestem pod domem dokładnie to samo następnego dnia i tak wiele razy w różnych sytuacjach ????

Proszę o pomoc co się dzieje

wizyta u mechanika i komputer kasacja błędów problemy wracają po kilku dniach

Lista błędów diagnostyka-sterowników BMW Diesel EDC 17C

4992 Sygnał CAN z zestawu wskazników

BŁĄD W PRZESYŁANIU DANYCH

49F2 komunikacja CAN obroty kół

BŁĘDNY

3F62 komunikat magistrali CAN

PRĘDKOŚĆ JAZDY BRAK SYGNAŁU

D373 komunikacja z grupą przełączników na kolumnie kierownicy

BŁĘDNY

5E40 sygnał CAN z czujnika skrętu kierownicy

NIEPRAWDOPODOBNY

5DF7 napięcie akumulatora

ZA WYSOKIE NAPIĘCIE

Tyle wiem ale co dalej proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zacząłbym od ostatniego błędu:

5DF7 napięcie akumulatora

ZA WYSOKIE NAPIĘCIE

 

Sprawdź jakie masz napięcie (można to sprawdzić w ukrytym menu no i też woltomierzem). Jak Ci podaje za wysokie napięcie, to wszystkie te dziwne zachowania mogą być tym spowodowane.

 

EDIT: Oczywiście, jeśli będzie za wysokie (zdaje się, że przy włączonym silniku powinno być 14V, a przy wyłączonym 12V), to pewnie regulator napięcia do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czyli po wymianie akumulatora wszystkie błędy Ci zniknęły? bo ten to na pewno: 5DF7 (napięcie akumulatora ZA WYSOKIE NAPIĘCIE) ?

Ja nie mam problemu z autem, nic mi nie szaleje, ale akumulator jest oryginalny jeszcze, a autko z 2005 roku.

 

Ostatnio mi się tylko kontrolka zapaliła taka jak tutaj w pierwszym poście: http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=50319

Zniknęła od razu i nie pojawia się od kilku tygodni. Zauważyłem, że chyba mi tylne koła nie hamują jak wpada tył w poślizg - stąd wydaje mi się, że mam coś z DSC (czekam na śnieg albo jak będzie mokro żeby to jeszcze w 100% potwierdzić), więc podpiąłem się u kolegi sprawdzić błędy i mam te: 4992 i D373. Chciałbym wiedzieć co ewentualnie w autku sprawdzić co nie gra.

 

Wiem, że jest jakiś czujnik skrętu kierownicy i może on nawalił? możliwe, że wtedy własnie wywala błąd D373 ?

D373 udalo sie skasowac, sprawdze po tygodniu czy powroci, a 4992 niestety nie i wg komputera od jakis 17 000 km błąd ciagle sie powtarza. Tak wiec szukam przyczyny.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej "Sweeper" widzę, że mamy coś wspólnego, też mam jeszcze pierwszy akumulator z 2005 i też mi już któryś raz wywalił błąd D373 (przy okazji też kilka innych), ciekawe czy ma to coś ze sobą wspólnego? Ja na razie nie przejmuje się tym zbytnio, bo zawsze po ponownym włączeniu zapłonu żadna kontrolka nie świeci się. Akumulatora na razie nie zmieniam dopóki auto zapala bez problemu, bo i tak nie dostanę tak dobrego aku jak dają na pierwszy montaż. Większość opinii na forach jest taka, że D373 wywala właśnie czujnik skrętu koła kierownicy, ale mówią, że przyczyną może być również słaby aku... czas pokaże. Jakbyś rozwiązał swoją zagadkę to daj znać, ja też na pewno podzielę się na forum jak rozwiąże swoją :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

5DF7 DSC: Napięcie sieci pokładowej za wysokie

5E40 DSC: Czujnik kąta skrętu: Wiarygodność

D373 Brak komunikatu (centrum sterowania kolumny kierownicy 0xC8, 0xC9), adresat DSC, nadawca SZL/LWS


Wklejaj błędy z opisem albo podaj jaki masz sterownik dsc, ponieważ dla różnych są różne opisy. Jeżeli masz jak wyżej to zajmij się regulatorem napięcie i zrób synchronizację czujnika kąta skrętu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Błedy powklejaj tu

http://bmwfault.codes/

Np. na temat ostatniego w zaleznosci od modułu znaczy

D373 No DSC message (F_CAN_YWRT_1, ID:0x0D8), transmitter DSC sensor dsc_56 Stability system EBC_450

D373 Message (steering column switch cluster 0xC8, 0xC9) missing, receiver DSC, transmitter steering column switch cluster/LWS dsc_87 Dynamic stability controlMK60

D373 DSC: Insignificant CAN fault: clear fault memory dxc8_p Dynamic Stability Control DSC8 Plus

D373 DSC: insignificant CAN fault: Delete fault memory dxc_70 Dynamic stability control EHB3

D373 DSC: Insignificant CAN fault: clear fault memory dxc_90 Dynamic Stability Control DSC8 Plus


Moduły powytłuszczałem. Niestety miałem tylko błąd 5e40, który pojawił się po ingerencji wzawieszenie. Ustawienie geometri usunęło błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

5014 EGS: Napięcie akumulatora

Więc od tego zacznij, pod maską oczywiście.

Nie masz opisów do tych błędów? Same kody?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Plus pod maska po stronie pasażera pod takim czerwonym kapturkiem blużej grodzi. A minus do masy np. do silnika. Jedt też specjalny bolec minusowy po stronie pasażera przymocowaby przy błotniku między lampą a kielichem amortyzatora. Taki wystający 6 kątny pręcik. Nie wiem jak ci to lepiej opisać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzina to zdecydowanie mało, obserwuj napięcie, jak masz skoki powyżej 16-17 V (co sugeruje błąd) to regulator napięcia w alternatorze do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.