Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Już jakiś czas temu wymieniłem termostat ponieważ ubywał mi płyn chłodniczy i wydawało mi się że samochód się nie dogrzewa. Po wymianie problem z wyciekającym płynem znikł a jednak wydawało mi się że wskazówce od temp. brakuje jeszcze około 1 mm do pionu. Dzisiaj z ciekawości włączyłem test 7.0 i wybrałem się na małą wycieczkę. Ku mojemu zdziwieniu auto dogrzało się do 90 (st. albo % bo nie wiem w jakich wartościach pokazuje komputer) i potem dalej się dogrzewał gdy jechałem dynamicznie albo samochód pracował na postoju temp. na komputerze wynosiła 99-105 a gdy jechałem w miarę spokojnie 95-96.

 

Dodam że dzisiaj temp. na dworze to 36 st. ale moim zdaniem nie powinno mieć to większego wpływu na temp. silnika.

Nawiasem mówiąc na wskaźniku zegarowym wskazówce ciągle brakuje około 1 mm do pionu a na komputerze temp. wybiega ponad 90 st.

Czy to normalne że auto przekracza temp. 90 st.? A jeśli nie to gdzie może leżeć przyczyna?

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano

U mnie w 530d też tyle pokazywał dopóki mi termostat nie padł ;)

i to jest prawidłowe ok 96 stopni więc ja bym się tym nie martwił. Mi teraz pokazuje na teście 7.0 ok 75 stopni i dopiero po dłuższej trasie pokazuje ponad 90 stopni.

A wskazówka mimo tego,że jest w pionie to nie pokazuje 90 stopni ;)

Opublikowano

sprobuj zrobic kalibracje wskaznikow w tescie nr 21.To normalne ze auto przekracza 90* i wplywa tez na to wysoka temp.zewnetrzna ,ktora tak nie chlodzi.Wez sprawdz czy nie masz syfu miedzy chlodnicami.

Na jaki termostat wymieniles?

Opublikowano (edytowane)

Myślisz że test 21 pomoże na to że wskazówka nie leży dokładnie na pionie? (kalibrować na włączonym silniku czy na zapłon 1?)

Termostat nowy OEM.

Edytowane przez Jac3k
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
warto sprobowac.Jak nie pomoze to mozesz recznie ustawic bo najwazniejsze ze trzyma temp.90*+-3* a wskazowka mogla jakos sie opuscic.
Opublikowano
warto sprobowac.Jak nie pomoze to mozesz recznie ustawic bo najwazniejsze ze trzyma temp.90*+-3* a wskazowka mogla jakos sie opuscic.

 

Ręcznie? Powiedz jak :twisted:

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
To ja lepiej zostawię tak jak jest :P
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
w moim byłym E46 330d 204KM temperatura silnika zawsze utrzymywała się w granicach 88-92 w teście 7.0 i nigdy, powtarzam, nigdy na sprawnym termostacie nie zauważyłem żadnej odchyłki od tego przedziału.
Opublikowano
Hmm a może przydałoby się wymienić jeszcze termostat EGR... Jak jest walnięty termostat to chyba powinien być błąd pod kompem. Czy może się mylę?
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
nie będzie błędu bo to typowo mechaniczna cześć. Nie wiem czy ta twoja temp. nie jest za duza czasem. Jakbys zmieniał duży termostat to nie kupuj czasem dziwnych zamienników tylko produkt BEHRa kup. A termostat EGR można szybko sprawdzić, wykręc go i dmuchnij przez niego, jak przechodzi powietrze to do zmiany, jak jest opór to działa.
szukam
Opublikowano

Korekta. Bo zrobiłem teraz drugą wieczorną przejażdzkę.

 

1. W momencie przyśpieszania:

- 95 do 99 st. (gwałtowne przyśpieszanie do końca rpm. 99-104 st.)

 

2. Postój / prędkość stała:

- 95 do 96 st.

 

Profilaktycznie wymienie oba termostaty bo to jakiś szał cenowy nie jest.

Komplet termostatów na czescibmw.pl to około 250 zł (główny OEM, egr BEHR).

No chyba że ktoś da sobie rękę uciąć że to normalna temperatura przy tym silniku.

 

Ryba co do testu 21 czyli "kalibracji zegarów" w moim przypadku niestety nic to nie dało.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
Czyli rozumując mój może mieć wyższą temp. otwarcia? Lub co gorsze coś go boli. :twisted:
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
moze duzy szwankowac ale wymieniles na ORI wiec powinno byc ok.Maly jak jest zepsuty to nie trzyma a to nie wplywa na wyzsza temp.Sprawdz jeszcze ilosc plynu chlodniczego i czy nie ma syfu miedzy chlodnicami.
Opublikowano
A czy w 320d jeśli po jeździe mam czasem nawet 105 stopni to nie ma się czym martwić? Termostat mam walnięty główny na pewno i się nie dogrzewa trochę.
Opublikowano
Nie dogrzewa się i masz 105 st.?
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
105* to juz troszke za duzo.Duzy moze byc nie sprawny ale przy wyzszej temp.moze blokowac i nie puszcza.I tak jak wyzej do sprawdzenia
Opublikowano

Założyłem oba ori termostaty ponad 2 lata temu, czasem jeżdżę z włączonym testem 7.0 i podglądam jak kształtuje się temperatura (termostat główny ma temperaturę otwarcia 88st.)...

 

Temperatura utrzymuje się najczęściej 88-90st. Kiedyś zostawiłem pracujący silnik na 20 min. i nie było możliwości aby przekroczyła te 95st.

Innym razem zrobiłem taką obserwację przy upalnej pogodzie +35st. i potrzeba było około 15min. pracy na luzie aby temperatura doszła do 99 stopni, ale wyżej już nie dało rady...

 

 

Mam nadzieję że te obserwacje dadzą jakieś pojęcie na temat kształtowania się temperatury, mimo że jest to 320d... :)

Opublikowano
Dokładnie nie dogrzewa się trochę silnik ale wiadomo przy mocniejszej jeździe po mieście dogrzewa się bez problemu. W moim przypadku czasem po takiej jeździe nawet lekko przegrzewa. Myślę że to przez ten zepsuty termostat który przepuszcza ale też nie jest całkiem otwarty. Dzięki bo wcześniej czytałem że nawet 105* to jest normalne i wszystko OK.
Opublikowano
podłączę się do tematu, u mnie w krakowskich korkach dzisiaj było między 93 a 98... średnio 96. maksymalnie udało mi się osiągnąć temperaturę 98. czy taka temp. jest w porządku? co prawda sprawa dotyczy E90 330xd, ale termostat jest identyczny jak w E46 330d.
Opublikowano
Wymienie obydwa termostaty i sprawdze syf pomiędzy chłodnicami. A wtedy zdam relacje czy coś się zmieniło i będzie wiadomo jaka jest prawidłowa.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
jednak u mnie też walnięty termostat... na trasie nie trzyma temperatury i spada do ok. 70. mam na szczęście jeden swój stary od E46, sprawny, tylko uszczelkę nową kupie ;) a w E90 termostat główny jest identyczny i zgadza się też numer części.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.