Skocz do zawartości

GetriebeProgramm dziwna praca skrzyni Pomoc?


Bmwfreak

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Dziwny problem pojawił się w moim samochodzie. Jechałem ostatnio po mieście nagle samochód szarpnął przód tył wyskoczył błąd getriebeprogramm i praktycznie nie jechał.

Tzn.Jak dawałem gazu to samochód zaczynał się toczyć nie jechać. Chociaż silnik kręci dobrze. Samochód nie pokazuje skrzyni tzn. Na wyświetlaczu nie widać czy jade na D N itp. Manualny tryb i sportowy też nie działa. Wyłączyłem włączyłem problemu nie ma. Za chwile znowu to samo, a teraz już cały czas jest ten błąd. Skrzynia jest na gwarancji oddałem oczywiście samochod do naprawy.. dzwoniłem dzisiaj jednak nie wiedzą co jest przyczyną? Miał ktoś taki fehler? Jest to spowodowne czyms z elektroniką czy moze coś mechanicznego? Jest to e38 końcówka roku 1997. silnik 4.4.

 

Dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mogłem podjechać na najazd. Reakcja auta taka sama jak u Ciebie. półtora lira dolałem i spokój. Ale to było zaraz po kupnie.

Masz gwarancję ale nie daj się, by cię nie wkręcili. Że to nie od naprawianych częsci. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem podobny problem po zmianie komputera silnika , sieben musiala sie "nauczyć zmieniać biegi na nowo, ale pewnie w Twoim przypadku jest cos innego , probowales przepiąć komputer skrzyni od innej ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie kolego masz uszkodzone sterowanie skrzyni. Miałem identycznie. Okazało się, że padło sterowanie w wyniku czego rozwaliło kosz. Naprawa 4000zl. Lecz jak masz na gwarancji to niech Ci robią. Łaski nie robią. A jak skrzynia wejdzie w tryb awaryjny "getriebenotprogramm" to masz jeden bieg tylko. Nie ma właśnie podświetlenia na blacie i nie działa sport ani manual. Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia na gwarancji owszem,ale za pierwszym razem jak poszła skrzynia to nie jechał samochod ani do przodu ani do tyłu. Pojechałem tam gdzie teraz mam gware na skrzynie powiedzili , ze kosz pękł. Wyminili wydąłem prawie 5tyś. Teraz jest ten problem, że samochod skrzyni nie widzi i ledwo jedzie. No jest gwarancja takze zobacze co oni tam z tym zrobia poki co zaraz bedzie 2 tyg od kiedy dalem samochod do naprawy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musza to naprawic. Jezeli wzieli sie za kompleksowy serwis skrzyni biegow, to teraz sa za to odpowiedzialni i koniec. Wyjatkiem jest sytuacja, jezeli usterka powstalaby przez 'razace niedbalstwo' uzytkownika, lub celowe uszkodzenie skrzyni, ale to na nich spoczywa obowiazek udowodnienia, ze tak wlasnie bylo, co oczywiscie nie ma sensu, bo nikt normalny po odebraniu samochodu z serwisu nie rozwalilby skrzyni.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odebrałem samochód i przy wkładaniu na bieg D wali w skrzyni coś tak jakby metal o metal. Powiedzieli, ze tak ma byc, ale tak nie moze byc takze zwróciłem samochód znowu łącznie już chyba tam miesiąc stoi. Powiedzieli,że jest zepsuty sterownik hydrauliczny skrzyni. Nie wiem czy to prawda. Może tak może nie. Nie znam się niestety na skrzyniach biegów,ale na logikę nie może walić metal o metal przy wkładaniu na DRIVE. Sterownik może powodować ,że skrzynia zmienia biegi jak by nimi rzucała o blachę? Chyba nie? Hmm....?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie. Coś spieprzyli przy naprawie i teraz nie chcą się przyznać. Jeżeli masz gwarancje na naprawe to ja bym się nie bawił tylko pojechał do nich jeszcze raz i pod groźbą udania się do rzecznika praw konsumenta ządał naprawy do naprawy jaką wykonali.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie. Coś spieprzyli przy naprawie i teraz nie chcą się przyznać. Jeżeli masz gwarancje na naprawe to ja bym się nie bawił tylko pojechał do nich jeszcze raz i pod groźbą udania się do rzecznika praw konsumenta ządał naprawy do naprawy jaką wykonali.

mylisz się :wink: skrzynia może mieć nowe bebechy ale jeżeli sterownik hydrauliczny jest zepsuty, to tak może być, będzie walić przy wrzucaniu na d itd. 5hp24 tak ma niestety. Dla mnie ta skrzynia to jedno wielkie g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5hp24 tak ma niestety. Dla mnie ta skrzynia to jedno wielkie g.

To nie tak. Zarówno 5HP24, jak i 5HP30 to są bardzo dobre skrzynie, wymagają niestety pewnego zainteresowanie, gdyż nie są zupełnie bezobsługowe, jak sie wielu właścicielom wydaje.

Rzadko który pierwszy właściciel robi wymianę oleju i filtra, a ona powinna nastąpić najpóźniej po przejechaniu 150tys. Kolejne wymiany powinny już być po każdych następnych 100tys, a jeżeli w międzyczasie skrzynia zaczyna się pocić, to co 20-30 tys, trzeba uzupełniać stan oleju. Bywa, że taka dolewka to ponad litr, a te skrzynie nie lubią za niskiego stanu i nawet brakujące pół litra może długofalowo zniszczyć skrzynię.

Podsumowując: awarie skrzyń automatycznych są zawinione najczęściej niestety przez właścicieli samochodów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety skrzyni przy zakupie nie da się sprawdzić czy pochodzi jeszcze 100tyś km czy 10.. byłem w serwisie nadal powiedzieli,że sterownik. To pewnie jest sterownik. Strasznie upierdliwa rzecz. Miałem jaguara xj40 z 93 roku skrzynia ZF. Moim zdaniem najlepsza skrzynia biegów jaka istnieje. Jest pancerna i dobrze się trzyma. Dzięki Panowie za pomoc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając te wszystkie komentarze... i Twoj wpis kolego...

Stwierdzam że na bank kosz sprzegłowy i tylko to... miałem tak samo takie same objawy auto rusza z 3jki w trybie awaryjnym i juz... włożyli może Ci jakis uszkodzony kosz z jakas fabryczna wada i wystarczy... Ich wina! Cisnąć robotników :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam Wszystkich. Zauwazylem ze temat jest juz bardzo stary ale nigdzie nie moge znalezc pomocy tak wiec... Mam ten sam problem co Kolega czyli od pewnego czasu wyskakuje mi blad GETRIBEPROGRAMM. Autko jezdzilo normalnie az pewnego po odpaleniu skrzynia weszla w tryb awaryjny, zgasilem silnik, odpalilem od nowa i autko jechalo bez problemu nawet przy duzych predkosciach. Wczoraj i dzis znowu skrzynia weszla w tryb awaryjny ale nie raz tylko dwa razy na naprawde malej odleglosci ( przeparkowanie auta z miejsca na inne miejsce) zatem czy mozliwe jest ze skrzynia sie rozsypuje czy tez poprostu uszkodzony jest jakis sterownik czy co kolwiek. Naprawdę prosze o pomoc gdyz jestem za granica i nie wiiem czy ryzykowac jazda do polski na kolach czy tez na lawecie. Z gory dziekuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź poziom oleju w skrzyni, tak jak tu kolega wspomniał, trzeba czasami trochę dolać jak widać zapocenie. Jeżeli nie wydaje nadzwyczajnych dźwięków podczas jazdy i w miarę przepina, może nie będzie wielkiej tragedii, zapnij jakiś komputer, może zapisał się jakiś błąd który ukierunkuje problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.