Skocz do zawartości

Ogrzewanie, chyba za wolno!


darek.666

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może mi powiedzieć czy wszystko jest w porządku z nagrzewaniem się mojej Beti?. Po około 5 min pracy silnika wskazówka temperatury jest już za niebieskim polem i choćbym niewiem jak długo jeździł nigdy nie dochodzi do pionu tylko jedną kreskę przed. Zaobserwowałem także momenty, w których rermostat wpuszcza zimną ciecz do układu, bo wskazówka gwałtownie opada. Gdy nie było mrozów było wszystko ok. Czy mam się już niepokoić czy poprostu jest za zimno na dworze i takie zachowanie jest normalne. Jak szybko wasze auta się nagrzewają?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i choćbym niewiem jak długo jeździł nigdy nie dochodzi do pionu tylko jedną kreskę przed. Zaobserwowałem także momenty, w których rermostat wpuszcza zimną ciecz do układu, bo wskazówka gwałtownie opada.Jak szybko wasze auta się nagrzewają?

Witaj,

Stawiam na termostat. U mnie bylo dokladnie tak samo.

Wskaznik temperatury plynu nawet w te mrozy stoi prosto.

Wskazowka NIE wacha sie w zaleznosci od tego czy auto jedzie czy stoi w korkach.

Auto nagrzewa sie teraz w te extremalne mrozy po przejechaniu jakichs 8-9 km Oczywiscie bez wkrecania na obroty - niepolecam na zimnym silniku !! Tyle kilometrow potrzeba aby wskazowka doszla do pionu. Ogrzewanie dobrze cieple pojawia sie w srodku, gdy wskazowka dojdzie mniej wiecej 3/4 do pionu.

Tak jest u mnie.

 

Pozdrawiam

Raf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zimno to wiadomo :mad2: , ja włożyłem dobie kawałek plexi w grill tylkotrzeba dopasowac wielkosc, zeby sie nie przegrzewał, i silnik sie dogrzewa, skoro jest zima wiadomo, żesilnik niedogrzany, ja tak zrobiłemi pomogło pozdr, chyba ze masz iny patent, a termostat swoja drogą sprawdz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekture twarda włożyłem na chłodnice bezposrednio a plekse za gril, nie widac a zawsze mniej mroznego powietrza sie dostaje i sniegu chociażby, więc jest to dobry pomysł :twisted: , a termostat ponoć ktoś kiedyś pisał, że mozna dostac bez obudowy sam, ale nie wiem do jakiego modeluto było, poszukaj na forum był już gdzieśten temat chyba jakos:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chyba i nie troche przesada, ale złodziejstwo!! Tutaj masz link do działu zrób ro sam z forum o wymianie termostatu:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie złodziejstwo kolego, pisze to co kiedyś ktoś napisał i co to ma wspólnego ze złodziejstwem :?: bo nie rozumiem, to że jesli mozna dostac termostat bez obudowy to czemu nie, częsci uzywanych jest mnóstwo i szrotówz częściami więc czemu nie spytać tam albo w jakimś sklepie z uzywanymi częściami lub tez kogos kto cośtakiego może sprzedać, ale nie jestem pewien czy do E36 mozna bez obudowy,nie mam pojęcia trzeba poszukac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukam jeszcze na forum jak się do tego zabrać. Jak nie znajdę to się odezwę czy ktoś z Was nie wie jak. Narka.

Nie wiem gdzie jest umieszczony termostat u Ciebie. Ale raczej na pewno bedzie trzeba troche plynu z chlodnicy upuscic. Tak wiec:

1/ jakies naczynie czyste miej w zapasie

2/ troche plynu na dolewke miec nie zaszkodzi (zawsze moze sie cos wylac)

3/ mozesz miec zapieczone sruby od termostatu

4/ moze byc koniecznosc odkrecenia wisco, co by przez przypadek lopat nie polamac jakby klucz sie osunal (w zaleznosci ilemasz miejsca na manewrowanie kluczem)

5/ nowy termostat warto jest dodatkowo uszczelnic w miejscu gdzie wchodzi do bloku (taki jakby silikon widzialem)

6/ odpowietrz uklad po calej robocie

 

To tyle co pamietam, jak wymieniali u mnie.

 

Pozdro

Raf

PS ja za oryginal termostat z obudow do mojego modelu zaplacilem 125 PLN.

Po klubowych znizkach oczywiscie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle to które przewody podczas rozgrzewania się samochodu powinny być zimne bo ja mam dwa grube. Ten który odchodzi od termostatui idzie do dołu chłodnicy jest zimny, ale ten który przychodzi do chłodnicy od góry jest raczej ciepły, ten drugi wchodzi też w blok silnika tylko bardziej od góry i chyba nie ma na nim jakiegoś drugiego termostatu?. Poza tym jak wyłączyłem ogrzewanie kabiny to wskazówka dobiła pionu!!!! :mad2:Już sam nie wiem o co chodzi??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Masz walnięty termostat. Sprawdź podczas nagrzewania się auta, czy przewody do chłodnicy są ciepłe w momencie, kiedy wskazówka nie stoi w pionie. Jeżeli są ciepłe - termostat możesz wyrzucić.

 

Pzdr,

 

Piotrek

A co jeżeli te przewody są zimne aż wskazówka nie osiągnie pionu??? Ja mam taką sytuację, że silnik nie chce się zagrzać podczas jazdy natomiast ów przewód (od termostatu do chłodnicy)jest zimny nawet jeśli na postoju silnik osiągnie ok 80 stopni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się dowiedziałem odnośnie mojego przypadku to powiem.

Otóż termostat mam walnięty na pewno, ale nie całkiem,poprostu otwiera odpływ gorącej cieczy z silnika do chłodnicy za wcześnie. Powinien otwierać dopiero jak temperatura osiągnie 95 st. C a otwiera przy 70 st. C. Tak więc nawet przy 80 st. C wąż od termostatu do chłodnicy powinien być zimny. I ot cały problem. Każdy nadmuch gorącego powietrza powoduje pobór tej ciepłoty i spadek temp. w silniku powodujęc przymknięcie termostatu. Tak więc tylko wymiana i po sprawie. Tylko musze znaleźć gdzieś taki bez fajki, bo ponoć gdzieś można, tylko że nawet w instrukcji "Sam Naprawiam" piszą ,że występuje zawsze z fają.

Pozdrawiam i powodzenia. Dzieki z podpowiedzi:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzwoniłem po sklepach w Poznaniu taki termostat kosztuje tu wraz z obudową 150 zł można gdzieś kupić bez obudowy. Może ktoś wie gdzie?

 

Ja dzisiaj kupowałem termostat bo mam podobne objawy tj. wskazówka w te cholerne mrozy nie stała pionowo brakowało jej jakieś 5mm. Termostat bez obudowy wraz z uszczelką 51 zł na ul.Głogowskiej (niedaleko mostu Górczyńskiego). Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No!! Panowie naprawiłem.Wymieniłem termostat.Teraz grzeje jak marzenie. Po przejechaniu 2-3 km wskazówka stoi już w pionie. Do tego momentu przewód od chłodnicy do termostatu jes zimny jak lód. Gdy wskazówka minimalnie przekroczy pion termostat się otwiera i wypuszcza wode do chłodnicy. Wszystko przebiega zawsze tak samo niezależnie od temperatury otoczenia. Trochę jednak się meczyłem z odpowietrzeniem układu, bo niby to takie proste ale okazuje sie że nie wystarczy odkręcić śrubki na chłodnicy. :8) Należy to zrobić tak:

 

1. Po wymianie termostatu nalewamy cieczy chłodzącej do pojemnika po sam brzeg, pamiętając, że śrubę odpowietrzającą, korek chłodnicy, i śrubkę którą spuszczaliśmy ciecz zakręcamy.

 

2. Uruchamiamy silnik i czekamy aż wskazówka temperatury dojdzie do w pobliże czerwonego pola

 

3.Wyłączamy silnik.

 

4.Wykręcamy lekko śrubkę odpowietrzającą i czekamy aż tumany pary wodnej przestana lecieć.

 

5. Gdy już jest bezpiecznie, delikatnie odkręcamy korek wlewu płynu chłodzacego i wykręcamy go całkowicie .Wtedy poziom cieczy w zbiorniczku zmniejszy się i zejdzie prawie do zera.

 

6. Dolewamy cieczy do pozycji "Kalt" na zbiorniczku. Zakręcamy korek.

 

7.Powtarzamy czynności 2-6 dwukrotnie

 

8. Po dwóch trzech dniach sprawdzamy jeszcze poziom w zbiorniczku chłodnicy na zimnym silniku i przy dobrych układach mamy spokój na parę latek :mrgreen:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.