Skocz do zawartości

Historia powstania,produkcji,budowy i prób renowacji BMW..02


WEBRETTI

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam taki temat, ponieważ myślę, iż brakuje na forum takich tematów związanych z historią i przygoda, jaką jego użytkownicy rozpoczęli, lub zamierzają rozpocząć. Ja za jakiś czas napiszę tu to, co mam na temat zero dwójek i o swoich planach, wstępnie ustępując miejsca osobom, którzy można powiedzieć zjedli zęby na tym modelu i poznali go, co do każdej śrubeczki.

Zapraszam użytkowników, szczęśliwych posiadaczy BMW z serii ..02 do zaprezentowania i rozwinięcia tematu....

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tej 02?

 

http://cgi.ebay.co.uk/1975-BMW-2002-CONVERTIBLE-CABRIOLET-RED_W0QQitemZ4607233508QQcategoryZ31357QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

To przeróbka czy oryginalnie były również cabrio?

Pozdrawiam

radosc

BMW 2800 csa 70 Nachtblau

BMW 628CSi 85 Karminrot

BMW 635CSiA 89 Shadowline Highline Motorsport

[ Currently: Motorsport na tapecie ]

[ WSZYSTKIE CZĘŚĆI DO E24 = tel 510635633 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tej 02?

 

http://cgi.ebay.co.uk/1975-BMW-2002-CONVERTIBLE-CABRIOLET-RED_W0QQitemZ4607233508QQcategoryZ31357QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

To przeróbka czy oryginalnie były również cabrio?

Pozdrawiam

radosc

 

jesli to 2002 cabrio to zgodnie z tym co autor ponizszych danych napisal, jest to bialy kruk wsrod zabytkow ze wzgledu na mala ilosc wyprodukowanych aut.

ponizsze dane pozwolilem sobie zapozyczyc ze strony o historii bmw

http://bmw-orr.org/historia/Historia_bmw1.html#Seria2

 

Seria "2" (E6, E10, E20, E114)

 

- Poprzednik serii "3"

- Produkowany jako 2-drzwiowa limuzyna (E10, E20, E114) 1966-1977

- Produkowany jako Kombi (E6) 1971-1974

- Wyprodukowano sztuk: 850.311 oraz 12.892 po za krajem

 

- 1600 Cabriolet: 1,6 l 4-cyl. (Gaźnik), 85 KM (63 kW), 162 km/h (1967-1971, 1.682 szt.)

- 2002 Cabriolet: 2,0 l 4-cyl. (Gaźnik), 100 KM (74 kW), 175 (aut. 170) km/h (1971-1975, 200 szt.)

- E10C 2002 Cabriolet (1971-1971)

- E10Cab 2002 Cabriolet z "pałąkiem" (Targa) (1971-1975)

- E114C 1600-2 Cabriolet (1967-1971)

 

http://bmw-orr.org/historia/E10Cab_2002_Targa_bok.jpg

http://bmw-orr.org/historia/E10C_2002_Cabrio_bok.jpg

http://bmw-orr.org/historia/E10C_2002_Cabrio_przod1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... nie jestem posiadaczem 02 ale bardzo mi się podoba... ale do rzeczy, dużo wiadomości jest w numerze GT Classic Marzec-Kwiecień 2005...

 

i tu:

http://www.bmw02.neostrada.pl/

odbudowa nie wiem nic więcej na temat tej 02...

 

a co do Gazetki, to może gdzieś można ją dostać, jest na temat 02 jest 15stron... odbudowa 2002tii, 1502, 2002, jest coś o turbo i jak kupować 02, dane techniczne... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie dołaczę do grona sympatyków linku i bedę się starał być pomocny. :8) Choruje na ten model od wielu lat....może wieć tym razem? :wink:

A ja jako założyciel tego tematu zapraszam wszystkich posiadaczy "02" (tych z forum jak i z poza[wtedy telepatycznie :mrgreen: ]) do zaprezentowania swoich "02" na łamach tego tematu i opisanie jego histori jak i prac renowacyjnych.

Serdecznie zapraszam, napewno pomoże to w promowaniu dbania o dobra historyczne, a moze i nawet spowoduje to ze ktos po przeczytaniu tego topicu zarazi sie ta jakże wielką ale i piękną chorobą jaką jest pasja do pojazdów zabytkowo-historycznych i sam postanowi też odbudować np. "02", a efekt tego już widać na przykładzie kolegi Diesla :mrgreen: :cool2:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie zapraszam, napewno pomoże to w promowaniu dbania o dobra historyczne, a moze i nawet spowoduje to ze ktos po przeczytaniu tego topicu zarazi sie ta jakże wielką ale i piękną chorobą jaką jest pasja do pojazdów zabytkowo-historycznych i sam postanowi też odbudować np. "02", a efekt tego już widać na przykładzie kolegi Diesla :mrgreen: :cool2:

Mnie juz kompletnie rozłożylo przez tą chorobę :mrgreen:

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słów kilka o kosztach odbudowy oraz cenach części bmw '02 na przykałdzie mojego 1602.

Koszty odbudowy można podzielić na stałe oraz zmienne. Stałe to np.: koszt zrobienia blacharki oraz malowania - w zasadzie są takie same w przypadku PF 125p oraz bmw '02. Zmienne natomiast to ceny części.

Tu oprę się na konkretnym przykładzie więc powyższy podział nie ma znaczenia.

Koszt prac blacharskich w "moim" przypadku zamkął się sumą 3 tys. zł (wiem, że to sporo ale auto robił profesjonalista - jego auta sprzedawane były np. na aukcjach w Szwajcarii). Koszt malowania to 2,5 tys. zł. Prace związane z rozebraniem i złożeniem wykonałem sam (samo montaż "po wszytkim" to poprostu miodzio).

Ceny części i materiałów (jeżeli przy cenie występuje litera U oznacza to że dany element kupiłem jako używany):

- farba, szpachla, podkłady, konserwacja - 1,5 tys zł

- błotniki przednie - 700 zł

- lampy przednie - 200 zł - allegro (ja mam nowe - gratis od poprzedniej mojejgo bmw)

- progi - 240 zł

- reperaturki tylnych błotników - 140 zł

- ścianka przednie - 1 tys. zł

- kliny szyb - 360 zł - ASO

- kły przód - 180 zł U

- listewka epoksydowana maski - 110 zł - ASO (UWAGA: takich i podobnych listewek auto ma ponad 30 - warto na nie zwrócić uwagę)

- listwy progowe - 360 zł U

- sprzęgło kpl. - 700 zł

- pompa wody - 300 zł

- kopułka z palcem - 200 zł ASO

- kable - 120 zł

- chłodnica - 500 zł

- tarcze - 300 zł

- klocki - 30 zł

- szczęki - 150 zł

- bębny - 250 zł

- tuleje mostu - 240 zł ASO

- amortyzator wału - 180 zł

- chromowanie ok. 15 zł za decymetr

- drążki kierownicze (3 szt.) - 500 zł

- pompa wody - 300 zł

- amoryzatory: przód 300 zł, tył 240 zł

- renowacja kół - 250 zł

- opony 500 zł (do niedawna można było kupić oryginalny rozmiar firmy Dębica - produkowany w... Angli)

- siłownik i pompa sprzęgła - 700 zł

To nie wszystkie wydatki rachunki w razie jak by co posiadam więc mogę podać ceny oraz adresy firm w Polsce i w Niemczech. Większość rzeczy kupiłem w Polsce ale w Niemczech zostawiłem też około 1 tysiąca euro. Nie liczyłem kosztów tapicerskich - mam ładną, niezniszczoną i oryginalną tapicerkę:) - zresztą zerodwójki miały b. wytrzymałe tapicerki.

Poza tym dochodzi remont silnika. Mój ma około 160 tys. km i nigdy nie był remontowany. Ale czas leci i kiedyś będzie trzeba się za to zabrać.

Wart zastanowienia jest jednak zakup nowego. Tak zrobił mój kolega z Warszawy Paweł, właściciel bmw 2002ti - znanego niektórym z rajdów a niektórym z Automobilisty. Koszt - około 10 tys zł. Myślę, że remont silnika powinien zamknąć się w kwocie 4-5 tys. zł (w tym robocizna około 1,2 tys. zł)

Całkowity koszt remontu mojego auta zmknął się w kwocie 27 tys. zł.

Gdybym miał jeszcze raz się za to zabierać to dołożyłbym z 10 tys. i kupił w Niemczech auto o przebiego około 70 tys. km i z oryginalną farbą - jeszcze takie można spotkać.

Cena zakupu mojego bmw 1602 - 3,7 tys zł:) Auto było na chodzie. Jego właścicielka nie jeździła nim 10 a była w jego posiadaniu około 15 lat.

Jako ciekawostę podam fakt, że mam oryginalny brief a w nim wpisaną poprzednią właścicielkę - Niemkę.

Rejestracja na "zabytek" - około 800 zł.

Postaram się zamieścić zdjęcia z remontu oraz sprzed remontu. Aktualne jest w dziale: Youngtimer - ale dorzucę jeszcze więcej.

Oczywiście na niektórych rzeczach można oszczędzić a niektóre trzeba będzie zrobić dodatkowo dlatego koszty proszę traktować orientacyjnie.

Wspominałem już, że niedługo ruszy strona poświęcona tylko i wyłącznie bmw z serii '02 . Bedzie tam wszystko co tylko udało się mi i mojemu koledze ze Szczecina (właścicielowi bmw 1602 '70 oraz bmw 1602 '74) znaleźć na ten temat: historia, sport, tuning, najlepsze bmw '02 w Polsce, dane techniczne, palety barw, odbudowa itp itd. Jak ruszy napewno dam znać.

Adres: www.bmw02.pl

Edytowane przez ROBERT MALINOWSKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słów kilka o kosztach odbudowy oraz cenach części bmw '02 na przykałdzie mojego 1602.

Koszty odbudowy można podzielić na stałe oraz zmienne. Stałe to np.: koszt zrobienia blacharki oraz malowania - w zasadzie są takie same w przypadku PF 125p oraz bmw '02. Zmienne natomiast to ceny części.

Tu oprę się na konkretnym przykładzie więc powyższy podział nie ma znaczenia.

Koszt prac blacharskich w "moim" przypadku zamkął się sumą 3 tys. zł (wiem, że to sporo ale auto robił profesjonalista - jego auta sprzedawane były np. na aukcjach w Szwajcarii). Koszt malowania to 2,5 tys. zł. Prace związane z rozebraniem i złożeniem wykonałem sam (samo montaż "po wszytkim" to poprostu miodzio).

Ceny części i materiałów:

- farba, szpachla, podkłady, konserwacja - 1,5 tys zł

- błotniki przednie - 700 zł

- progi - 240 zł

- reperaturki tylnych błotników - 140 zł

- ścianka przednie - 1 tys. zł

- kliny szyb - 360 zł -ASO

- listewka spoksydowana maski - 110 zł - ASO (UWAGA: takich i podobnych listewek auto ma ponad 30 - warto na nie zwrócić uwagę)

 

W sumie około 9500 zł, czy to są wszystkie koszta odbudowy, czy są jeszcze jakieś inne wydatki :?:

Poza tym ile w Twoim przypadku kosztował samochód przed rozpoczeciem prac renowacyjnych i w jakim stanie był blacharsko-lakierniczym, technicznym i mechanicznym :?:

Mógłbyś zamieścic zdjęciajakieś, np. przed remontem, w trakcie i obecny wygląd :?: Jeśli tak to założę Temat Galeria 02 :mrgreen: A co :?: Czas najwyższy aby wkońcu i prawdziwe KLASYKI miały tu swoją galerię, bo jak na razie to mamy głównie E30, E34 i E36 :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- listwy progowe - 360 zł U

- sprzęgło kpl. - 700 zł

- pompa wody - 300 zł

- kopułka z palcem - 200 zł ASO

- kable - 120 zł

- chłodnica - 500 zł

- tarcze - 300 zł

- klocki - 30 zł

- szczęki - 150 zł

- bębny - 250 zł

- tuleje mostu - 240 zł ASO

- amortyzator wału - 180 zł

- chromowanie ok. 15 zł za decymetr

- drążki kierownicze (3 szt.) - 500 zł

- pompa wody - 300 zł

- amoryzatory: przód 300 zł, tył 240 zł

- renowacja kół - 250 zł

- opony 500 zł (do niedawna można było kupić oryginalny rozmiar firmy Dębica - produkowany w... Angli)

- siłownik i pompa sprzęgła - 700 zł

To nie wszystkie wydatki rachunki w razie jak by co posiadam więc mogę podać adresy firm w Polsce i w Niemczech. Większość rzeczy kupiłem w Polsce ale w Niemczech zostawiłem też około 1 tys euro. Nie liczyłem kosztów tapicerskich - mam ładną i niezniszczoną oryginalną tapicerkę:)

 

OK zliczam dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lutowym numerze niemieckiego "Motor Klassik" i w dwóch następnych ukaże się historia budowy przez Mobile Tradition nowego BMW 2002 tii z nowych części. To chyba będzie prawdziwa gratka dla miłośników tego wątku i nie tylko !!

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowity koszt remontu mojego auta zmknął się w kwocie 27 tys. zł.

Gdybym miał jeszcze raz się za to zabierać to dołożyłbym z 10 tys. i kupił w Niemczech auto o przebiego około 70 tys. km i z oryginalną farbą - jeszcze takie można spotkać.

Cena zakupu mojego bmw 1602 - 3,7 tys zł:) Auto było na chodzie. Jego właścicielka nie jeździła nim 10 a była w jego posiadaniu około 15 lat.

Jako ciekawostę podam fakt, że mam oryginalny brief a w nim wpisaną poprzednią właścicielkę - Niemkę.

 

A jak wyglądały blachy w dniu nabycia i czy od razu został poddany renowacji czy tez użytkowałeś go jakiś czas przed. Jakie miejsca były najbardziej skorodowane, które zostały wymienione na nowe a które łatane?? Piszesz również, że auto stało od 10 lat, pod dachem czy pod chmurką??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lutowym numerze niemieckiego "Motor Klassik" i w dwóch następnych ukaże się historia budowy przez Mobile Tradition nowego BMW 2002 tii z nowych części. To chyba będzie prawdziwa gratka dla miłośników tego wątku i nie tylko !!

 

A gdzie można nabyć takowe pisemko i czy jest ono wydawane tylko po niemiecku :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stało raz pod dachem a raz pod chmurką w uroczej wiosce w okolicach Wrześni. U brata rzeczonej właścicielki, na warsztacie -jak to w Wielkopolsce bywa:)

Skorodowane były:

- progi

- błotniki przednie

- błotniki tylne

- nadkola przednie

- podłoga w nogach kierowcy

- ścianka tylna - u dołu

- ścianka przednia - również u dołu

Poza tym korozja pojawiała się również w miejscach mocowania listewek okalających auto - z tych względów (oraz w celu zmniejszenia kosztów produkcji) ostatnie z serii '02 czyli bmw 1502 nie miało tych elementów.

Auto kupiłem w pażdzierniku 2002 (!) roku. W listopadzie auto pojechało o własnych siłach na warsztat. Remont skończyłem w maju roku następnego.

Dodam jeszcze, że w aucie zainstalowałem nowe (choć wyprodukowane 30 lat temu) halogeny Hella. Miały być firmy Cibie ale nie znalazłem ładnych i odpowiednio małych.

Zmieniłem także kierownicę z oryginalnej (leży oczywiście w domu) na Nardi Torino. Jeżli ktoś takową widział to wie dlaczego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglądało auto po zakończeniu blacharki, potem zostało rozebrane i pomalowane. Zdęcia z etapów wcześniejszych i późniejszych mam niestety tylko w formie analogowej. Przy okazji zrobię zatem fofo z foto:) i dodam... aaa zdjęcia można naturalnie powiększać.

 

http://img233.imageshack.us/img233/8759/1020243img3of.th.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/4390/1020263img9xq.th.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/2003/1020272img7os.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji co myślicie o tych felgach?:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82519363

Kolega z Poznania własnie takowe pobrał i zamierza po pochromowaniu zainstalować do swojej 2002ti. Ja też o tym myślę ale chromować nie zamierzam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji co myślicie o tych felgach?:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82519363

Kolega z Poznania własnie takowe pobrał i zamierza po pochromowaniu zainstalować do swojej 2002ti. Ja też o tym myślę ale chromować nie zamierzam:)

 

Również obserwuję tę aukcję jak i inne części do "02", uznałem że lepiej jak będę przygotowany w pewien zapas części jak juz zakupie jakis ładny model do renowacji, będę uzbrojony w jakieś pierdółki, zaskoczę ją :mrgreen: :duh: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronce są pikne (jak to górale mówią) m.in. 2002tii i turbo, ależ one sa piękne, coraz bardziej rozkłada mnie ta choroba :mrgreen: :modlitwa: :modlitwa:

 

http://www.europeancarweb.com/features/0201ec_history/index.html

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A gdzie można nabyć takowe pisemko i czy jest ono wydawane tylko po niemiecku :?: :?:

 

w EMPIKU, chyba tylko po niemiecku...

co do tych kół z Allegro, jakoś nie mogę się zdecydować, czy akurat takie bym założył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdięciu poniżej wzmiankowana przez mnie wcześniej kierownica Nardi Torino. Cena na allegro - 300 zł.

Widoczny także obrotomierz (koło dźwigni zmiany biegów). Nie wygląda najlepiej ale się przydaje. Cena nowego - 120 zł.

Na lusterku kultowe korki z lat '70 Made in Poland. Cena na allegro - 10 zł.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img56.imageshack.us/img56/9686/k3zz.png

 

Jeszcze coś z literatury. Dwie niezbędne moim przy zakupie i odbudowie książki. Książka pt. Das Grosse... jest zdecydowanie lepsza niż Bmw '02... . Niemniej jednak obie się wzajemnie uzupełniają i warto kupić obie.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img78.imageshack.us/img78/3195/dscn03596ex.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie renowacji 02 jest chyba sensowna pozycja po angielsku:

 

Bmw '02 Restoration Guide

 

http://www.amazon.com/gp/product/1855204517/qid=1138213240/sr=8-1/ref=sr_8_xs_ap_i1_xgl14/002-4189617-4108046?n=507846&s=books&v=glance

 

Przeglądałem ją i wydaje się całkiem całkiem. Taka pozycja od A do Z za rękę. 220stron.

 

pozdrawiam

radosc

BMW 2800 csa 70 Nachtblau

BMW 628CSi 85 Karminrot

BMW 635CSiA 89 Shadowline Highline Motorsport

[ Currently: Motorsport na tapecie ]

[ WSZYSTKIE CZĘŚĆI DO E24 = tel 510635633 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Postanowiłem uzupełnić temat bmw '02 o dwa ważne (nie tylko dla tego auta) dokumenty o które warto się postarać po zakończeniu odbudwy.

Są to:

1. Karta Ewidencyjna - wydana przez PZM (niestety tylko dla członków klubów zrzeszonych w PZM) zwierająca min. ocenę techniczną niezbędną do startów w Eliminacjach Mistrzostw Polski. Bez niej też można startować ale w przypadku udziału w drugim rajdzie z kolei otrzymuje się 20 pkt karnych.

2. Zezwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na wielokrotne przekraczanie granicy (bez niego celnik ma prawo - ale nie obowiązek - nie wypuścić z kraju JAKIEGOKOLWIEK auta którego wiek przekracza 25 lat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.