Skocz do zawartości

E46 2.0D 136KM nierówno przyspiesza


adi155k

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pamiętaj pierwszy prawidłowy krok to solidna diagnostyka modułów auta, odczyt i poprawna interpretacja błędów, oraz pomiary statyczne i dynamiczne. Dopiero po tym należy zdecydować o kolejności napraw typowo mechanicznych. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczęściej słowo mechanik nie idzie w parze z diagnosta , zwłaszcza jeśli chodzi o bmw ... najlepiej jak ktoś o ogarnia tą markę to nie będzie miał z tym problemów ...znajdź kogoś z klubu kto zrobi CI diagnostykę ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu masz nieodpowiednich mechaników którzy mało sie znają na pracy diesla na dodatek tak skomplikowanego. Potrzebujesz kogoś kto spojrzy na cisnienie doładowania, kąty wtrysków, zmierzone powietrze na przepływce i powie że to i to do wymiany/regulacji/naprawy.

90% mechaników za braki w mocy zaraz by turbo chcieli wymieniać bo z tego kasa jest :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

jest ktos taki na podkarpaciu zeby sprawdzil to u mnie w 320d m47?? zeby zrobic diagnostyke bo tez mi sie wydaje ze moje auto nie ma tych 136km

 

Nie wiem skąd jesteś, ale jak nie znajdziesz nikogo bliżej to zapraszam do mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

i co nadal nie znasz przyczyny? u mnie jest podobny problem. auto ma dziury w obrotach, tnie dawke paliwa i zwalnia.

sprawdzalem wszystko i tez bez zmian. zostalo mi jeszcze wgrac nowy soft pod przepływke. moze tu jest przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dokładnie... Adam był u mnie na diagnostyce i wymianach dotyczących procedury "odzyskania mocy". U Adama wykonano:

 

- pełna diagnostyka DIS, INPA, BMW Scanner

- reset wszystkich dostępnych funkcji serwisowych w DIS (oprócz kodowania EWS)

- wymiana wężyków vacum (sylikon)

- wymiana elektrozaworu turbiny N75

- sprawdzenie i czyszczenie elektrozaworu N18 (poprzedni miał spaloną cewkę)

- szczegółowa diagnoza przepływomierza, VTG, początku wtrysku itd

- szczegółowa diagnostyka VP44

- przepływomierz BOSCH 527 (uszkodzony - zaniża wartości) i nowy Pierburg (trzyma wartości... mimo to auto nie jedzie)

 

Błędy:

- przepływka - za mało powietrza... po wymianie zero poprawy.

- EGR za mało powietrza.

- elektryczny podgrzewacz płynu.

 

Po kasowaniu:

- elektryczny podgrzewacz.

 

Zauważyłem, że wodzik turbiny przy obciążeniu silnika w ogóle nie reaguje, tj nie odchyla się do max dmuchania. Turbina ostro niedomaga na dole i przeładowuje na górze. Dodam, że turbo było regenerowane... na łopatkach wirnika sprężarki widać malutkie wyszczerbienia tak jakby po piasku. Po wyłączeniu silnika słychać głuchy SZUM z okolic korpusu sprężarki. Auto nie dymi, nie dławi się i co najgorsze NIE POKAZUJE, że coś ją boli z jakiegokolwiek czujnika :roll: Auto za chwilę stuknie 700 tys km przebiegu i już jest zamontowana ostatnia uszczelka podgłowicowa, drugi nadwymiar. Wyciek oleju z nadlewki śruby osłony termicznej...

 

Podejrzewam jeszcze okablowanie elektryczne... być może przy wcześniejszych pracach ktoś uszkodził wiązkę. Osłonka jest w jednym miejscu przytopiona, ale przewody całe. Lub usterkę sterownika silnika, ewentualnie nieudany chiptuning. Wszystkie wartości są OK, poza tym niedoładowaniem z dołu i przeładowaniem na górze.

 

Co najciekawsze turbina ładuje 1,5 bara! :shock: Adam nie zna historii napraw i ewentualnych modyfikacji auta, ale ja jeszcze sprawdziłbym oprogramowanie bo przy takim przeładowaniu i niedoładowaniu sterownik powinien wychwycić błąd, a tutaj wygląda to tak jakby tak po prostu miało być :roll: Widać, że ktoś przed Adamem ogarniał temat ponieważ soft zaktualizowany na D5 i wstawiona przepływką BOSCH 527 (która aktualnie jest zużyta - testy w moim aucie potwierdziły diagnozę). Być może ktoś chciał tanim sposobem podnieść moc i wgrał "DRUTA" z ogólnodostępnej płyty z "super jakości" gotowcami, albo jakiś nieudolny chiptuner skopał modyfikację.

 

Po raz pierwszy zdażył mi się tak trudny i wyrafinowany przypadek... auto nie pokazuje, że coś mu dolega. Ekonomizer zamyka na każdym biegu, masa powietrza na nowym Pierburgu perfekcyjna, natomiast to doładowanie dziwnie "zaprogramowane"... do 1700 obr/min brak mocy nieobjawiający się żadnym zadymieniem, dopiero po przekroczeniu fabrycznych obr max momentu obrotowego zaczyna się coś dziać i turbina w piku ma 1,5 bara. Czy ktoś może coś poradzić?? Sprawdziłem wszystko co było możliwe, każdy sterownik silnika przetrzepany wzdłuż i wszerz, testy statyczne i dynamiczne wykonane, wszystko sprawdzone po kilka razy. Osobiście podejrzewam kombinowany program, ale to trzeba by było zweryfikować przez doświadczonego tunera.

 

Od razu uprzedzam pytanie o sprzęgle. Jest w dobrej kondycji... ponadto obroty idą proporcjonalnie do "rozpędzania się" auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno to nie jest program ! ponieważ widziałem ori i tam nie był aktualizowany soft !!!!!! chyba że mi się osoby pomyliły ale wątpie...

kolega Yoshi mówił o Adi więc jednak mi się osoby pomyliły ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soft zaktualizowany D5, liczba kodowań = 3, układ wydechowy drożny, ODMA drożna, VTG pracuje w pełnym zakresie. Tak jeszcze myślę o tej uszczelce nadwymiarowej. Jeżeli ktoś dałby nadwymiar, a nie splanował głowicy (chociaż nie podejrzewam o to), lub nieprawidłowo określił max próg GMP tłoków to wtedy obniżyłby się automatycznie ciśnienie sprężania... jeżeli tak to byłaby przyczyna braku mocy w niskich partiach obrotów... Jeżeli byłby przedmuch w cylindrach to znowu waliłoby do skrzyni korbowej i dalej przez ODME do dolotu = szare/czarne zadymienie :think:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.