Skocz do zawartości

320i E46 -NOSI na koleinach


marco9872

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem z moją e46 a mianowicie podczas jazdy po nierównej nawierzchni strasznie mnie nosi i mam problemy z utrzymaniem kierownicy i podczas wyprzedzania jest to samo,niewiem czy to wina opon czy zbieżności a może hamulców?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenia czy te opony są odpowiednie do twojego modelu, chodzi tu o rozstaw osi i o to jak się opona zachowuje w koleinach, a reguła taka , że czym węższe opony to lepiej się jeżdzi , zmień opony na 205 to zobaczysz różnicę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże znaczenie ma też stan bieżnika opon jak i ich jakość. Do tego dochodzi ewentualnie niewłaściwie dobrane ET felg.

Co poniektórzy wrzucają dystans 20 mm na tylną oś - i to załatwia sprawę myszkowania auta po koleinach.

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wina opon kolego. Wiem to z własnego doświadczenia. zarówno e e39 jak i e46. Zima 205/55/16 jazda spoko, gładko. Po zmianie na 225/45/17 niestety na koleinach, torowiskach wyrywa kierownicę z ręki;-P Trzeba się przyzwyczaić i nauczyć się z tym jeździć. Dodam że po wyminie drążków kierowniczych cała geometria była robiona więc to nie wina zbieżności.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy dobrze prawia ... zmien opony. Twoje opony nie nadaja sie na polskie drogi poprostu. zmien na 205/55 r16 to jest taki optymalny rozmiar dla 3. Dobry komfort i przyczepnosc

 

http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/kalkulator-zamiennikow/205/55/16/

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co poniektórzy wrzucają dystans 20 mm na tylną oś - i to załatwia sprawę myszkowania auta po koleinach.

Nie wierzcie w te bajki z dystansami. Przerabiałem temat u siebie i mogę śmiało stwierdzić MIT OBALONY!!! Nic to nie daje, a wręcz przeciwnie auto jest jakieś dziwne... nie potrafię tego opisać, po prostu jest dziwnie niebezpiecznie, nienaturalnie i ogólnie źle. Testowałem to ok 4 dni i dłużej już nie mogłem! Zrzuciłem czym prędzej i sprzedałem. Do driftowozów gdzie rozstaw osi ma znaczenie OK, do cywilnych aut NIGDY WIĘCEJ!

koledzy dobrze prawia ... zmien opony.

Zgadzam się! to tutaj jest przyczyna. Faktycznie na węższych gumach auto jest stabilniejsze i łatwiejsze w prowadzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem ze na 17'' 225/45 nie ma problemu w koleinach oczyiście jak opny są nowe. na starych była masakra nie szło jechać w koleinach. kupiłem nowe nadlewki po 140zł i jest super. w koleinach mozna kierownice puszczać i leci jak po linijce. tak ze nowe opony i po problemie. temat przerabiałem już w 3 samochodach i nie ma problemu z taką oponą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest jeden.. przy takiej feldze i oponie zawieszenie jest caly czas maksymalnie wykorzystywane. Bardzo szybko poleca ci koncowki drazka, wahacze swoznie itp nie mowiac o pompie wspomagania. Nie sa to ani felgi ani opony na polskie drogi, ale co kto lubi jesli wazniejszy jest wyglad od bezpiecznastwa i stanu technicznego to ok... kazdy ma swoja wizje.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem ze na 17'' 225/45 nie ma problemu w koleinach oczyiście jak opny są nowe. na starych była masakra nie szło jechać w koleinach. kupiłem nowe nadlewki po 140zł i jest super. w koleinach mozna kierownice puszczać i leci jak po linijce. tak ze nowe opony i po problemie. temat przerabiałem już w 3 samochodach i nie ma problemu z taką oponą.

 

Popieram tutaj kolegę w 100%, znam temat z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rzuć okiem na sprężyny czy są całe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie .. zapomnialem. Mam kombii i kieds zaluwazylem ze strasznie "siada" tyl przy nawet nie duzym bagazu. Wymienilem nowe amorki (chyba sachsa albo bilstaina bylo ponad rok temu wybor byl miedzy jednym albo drugim) i rewelacja zupelnie innaczej zaczelo sie prowadzic. Poza oponkami moze zacznij od amorkow
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 12 letnim aucie, które nie znało dobrego pana, zawsze znajdzie się kilka...naście rzeczy do wymiany. Sztuką jest znaleźć mechanika, który nie ściemnia i ma doświadczenie albo nauczyć się samemu wymieniać podstawowe podzespoły.

 

wiesz nie sztuką jest wymienić tylne zawieszenie, nie naprawiając problemu. Sam może i tego bym nie zrobił, ale z pomocą sąsiada jeszcze nigdy nic nam się nie przeciwstawiło. Sęk w tym, że każdy chciałby mieć pewność, że to 100% ta usterka, żeby nie wyrzucać kasy w błoto a z tym właśnie ciężko, bo gdzie nie zajedziesz to mówią co innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo trzeba wymienic kilka rzeczy, aby znaleźć problem :P

 

w mojej galerii widać, że tył jest niżej niż przód ;/ na początku tak nie było. Zastanawiam się, czy jak kupie sprężynki obniżające to nie obsadzi mi go jeszcze mocniej i będzie dalej fatalnie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.