Skocz do zawartości

[E34 M50b25] przeciągnięcie obrotów do ok 11 tysięcy


crespo32

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Prowadnice kupowałem tu

http://www.prowadnice-zaworow2.home.pl/Prowadnice_zaworow-k1-0-3-default.html

Co do zaworów to Freccia może być.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Te cylindry na których niemam śladu uszkodzenia zalej benzyną ekstrakcyjną albo nafta . Jak zleci to zawory do dotarcia pastą . Planowanie niby nie jest konieczne bo uszczelka nie walnęła ale jak masz zrobione to śpisz spokojnie

 

Jak już podnosić głowice to nie lepiej dotrzeć wszystkie zawory?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory sprawdzę jak radzi dulas735i z czystej ciekawości. Wymieniając uszczelniacze grzechem było by nie dotrzeć zaworów.

Części zostały zamówione z opcją zaworów firmy Freccia. Miejmy nadzieje że części dojdą do soboty.

Koszt uszczelki pod głowice, uszczelki pod klawiaturę, zaworów, uszczelniaczy, prowadniczek to 500zł + uszczelki pod kolektory

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jesteś pewien, że ucierpiała tylko głowica? Ja bym się przyjrzał panewką po wjechaniu na takie obroty.. Chociaż nie wiem czy możliwe jest uzyskanie aż 11tys obrotów. Żeby nie było tak że złożysz wszystko do kupa a okaże się ze silnik klepie bo masz po panewkach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem trochę czasu i dostęp do neta.

Sprawa z silnikiem ma się następująco głowica poszła do góry na pierwszy rzut oka było widać iż co najmniej 2 zawory są krzywe, 1 z 6 cylindra i jeden z 5 cylindra. Po cichu miałem nadzieje że tylko te dwa ale wtedy spojrzałem na tłoki no i niestety na każdym tłoku od strony wydechowej odbity był ślad uderzenia o zawór. Wyjąłem zawory z 5 i 6 cylindra 2 z nich były okropnie wygięte aż dziw że nie postrzelały, zresztą na jednym znalazłem mikro szramę wiec niewiele brakowało. Do wymiany pójdzie cała strona wydechowa gdyż nie mam pewności że pozostałe są w 100% proste :(

Zaczynam obawiać się o te panewki na wale. Jak można je sprawdzić?

No ale żeby było tego mało moje bystre oko wypatrzyło dwa pęknięcia na listwie łożyskowej wałka rozrządu tak że koszty rosną w zastraszającym tempie :(

Pociesza mnie tylko to że gładzie cylindrów są idealne jak by wczoraj z fabryki silnik wyszedł przebieg 300 tyś.

Mam tylko nadzieję że Bunia będzie jeździć i pracować jak z przed tego incydentu.

 

poniżej parę zdjęć

 

http://img99.imageshack.us/img99/3032/zdjcie0411e.jpg

Shot at 2012-05-21

 

Na drugiej szklance bystre oko dostrzeże pęknięcie takie pęknięcia są 2

http://img861.imageshack.us/img861/6572/zdjcie0417a.jpg

Shot at 2012-05-21

 

http://img607.imageshack.us/img607/6696/zdjcie0423g.jpg

Shot at 2012-05-21

 

http://img442.imageshack.us/img442/2352/zdjcie0425e.jpg

Shot at 2012-05-21

 

Zdjęcie tak tego nie oddaje ale zawór po lewej naprawdę jest mocno pogięty i na nim dostrzegłem pęknięcie

http://img827.imageshack.us/img827/2441/zdjcie0426k.jpg

Shot at 2012-05-21

 

Wyraźnie widać jak zawory uderzały

http://img846.imageshack.us/img846/4166/zdjcie0427e.jpg

Shot at 2012-05-21

 

http://img152.imageshack.us/img152/7416/zdjcie0429q.jpg

Shot at 2012-05-21

 

http://img835.imageshack.us/img835/1906/zdjcie0442me.jpg

Shot at 2012-05-21

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Że też Ci się chciało wytargać głowice razem z kolektorami :D .Do obróbki i tak muszisz wszystko odkręcić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę napięty budżet więc chciałem trochę zaoszczędzić na uszczelkach dlatego wydarłem z kolektorami, po za tym nie było tak ciężko 6 śrub od wydechu i do góry wszystko. A z tłokami trzeba je trochę przeszlifować, najgorzej jest na 6 i 5 tłoku reszto to tylko delikatny ślad bez żadnych zadziorów.

Zakupiłem dzisiaj 2 silnik M50b25 z pękniętą głowicą, za grosze udało mi się znaleźć. Muszę ocenić jego stan i w razie czego będę miał na podmiankę.

Silnik nie jeździł nigdy na gazie więc zastanawiam się czy w przypadku gdyby zawory były w dobrym stanie nie wypalone przełożyć do mojego czy jednak kupić nowe. Jak myślicie? Co wy byście zrobili ?

Edytowane przez crespo32
Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć dobre to kup nowe dobrej firmy a jak tanio to wstaw z tamtej głowicy . Pasty do szlifu dopasują

a to nie jest może ten silnik za 256 zł z allegro co miał niby uszczelkę walniętą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik dorwałem w Nowym Sączu z e36, gość wstawił auto do komisu a miał zalaną wodę no i w zimie rozsadziło głowicę od strony ssącej małe pęknięcie, środek nietknięty.

Zauważyłem że zawory z tego silnika a raczej grzybki czy jak to się nazywa są grubsze od moich. Czyżby e36 było seryjnie przygotowane do wzmożonego katowania hehe :)

 

A gość zapłaci za swój błąd

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatnie 2 dni moja Bunia została złożona do kupy i jakiś 2 godz temu nastąpiła próba odpalenia. Dzięki Bogu nie było żadnego problemu odpaliła na dyk.

Chwilę pochodziła układ chłodzenia został odpowietrzony, silniczek chodzi cicho i równo. Muszę zsumować poniesione koszta żeby wystawić rachunek za naprawę.

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten kolega ma pokryć koszta (a słusznie) to nie wiem po co tak kombinowałeś z cięciami kosztów. Lepiej było zrobić porządnie. Ja jeszcze zajrzał bym na panewki i sprawdził w jakim są stanie. Silnik na wierzchu to taka czynność trwa niecałą godzinkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt części wraz z tym 2 silnikiem to 1100 zł plus potencjalne koszty robocizna których nie poniosłem robiliśmy wszystko sami z kumplem ( na koniec dnia pracy 07 musiało być hehe).

A Koszty starałem się obniżyć gdyż auto trzeba było zrobić w miarę szybko, trzeba czymś jeździć. Kasę na części musiałem wyciągnąć z własnej kieszeni która niestety nie jest głęboka. Gość nie jest w stanie zwrócić mi kosztów w jednej racie. No i dlatego tak to wszystko wyszło. Wiem że nie naprawa przebiegła nie do końca tak jak powinna ale tego już nie odwrócę.

Części które wymieniłem: 12 zaworów wydechowych pochodzące z 2 silnika oczywiście dotarte, listwa łożyskowa wałka rozrządu wraz z wałkiem wałkiem konikami komplet z 2 silnika, Wymienione 24 uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowicę nowa, uszczelka pod pokrywę zaworów nowa, uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy oraz uszczelka pomiędzy kolektorem wydechowym o rurą wydechową 2 sztuki wszystko nowe, olej i płyn chłodniczy.

 

Został mi się dół silnika gładzie cylindrów jak prosto z pod igły, krokowiec, 2 pompy wody, zawory ssące, listwa łożyskowa wałka rozrządu wraz z wałkiem wszystko do zchandlowania coś się na pewno wróci, za pękniętą głowice na złomie wziąłem 100zł :)

 

 

Podsumowując jeśli ktoś jeździ na zwykłym gazie niech go wypier.... jak widzicie może to sporo kosztować.

Od naprawy autem zrobiłem 200 km na szczęści jeździ tak jak z przed całego incydentu

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dulas :D :dance:

 

To nie koniec przygód z M50b25 brat gościa który mi to wszystko składał ma e36 2 litry ale już jakiś czas temu zakupił M50b25 i pomału szykujemy się do swapu :twisted:

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.