Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Piszac tutaj, oczekuje pomoc od Was w mojej sprawie.

Obecnie szykuje sie do kupna mojego pierwszego samochodu, i po 3-miesiecy szukania, zdecydowalem na BMW, i najbardziej mi sie podobal model e46.

Jezli idzie wszystko z planem to bede mial przy sobie okolo 25k zl za 2 m-cy. Ale jest taki problem, ze wiekszosc pieniedzy dostam od moich rodzicow, i w tym samym czasie jestem studentem. Miesiecnie oszczedzam okolo 500zl i wiecej, i co kilka miesiecy mam od rodzicow okolo 2k zl. Samochod glownie bede uzywal na dluzsze trasy, w weekendach, na zakupy, a na uczelnie glownie jade komunikacja miejska. Wiec moje pytanie brzmi, wedlug waszych doswiadczen, czy bede w stanie utrzymywac taki samochod?? Jaki model mi polecacie?

Dziekuje za odpowiedzi :)

(sry za bledy w pisowni, ale nie jestem Polakiem, i jestem w Polsce od 4 lat)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie ma sensu pchać się w stare BMW przy Twoich dochodach. Jak masz mieć BMW a do tego ma Ci ledwie starczać na życie, to jaki to jest sens? Nawet nie będziesz miał za co laskę do kina zaprosić. Kup sobie jakieś świeższe auto tanie w utrzymaniu. Jesteś młody, na BMW przyjdzie czas. :)
Opublikowano

Myślę o BMW, bo świetnie się prowadzi taki samochód i jest solidny :)

A nie da się trafić na dobry egzemplarz na benzynę z instalacją gazową w okolicy 25k zł? Czy mam szukać tańszych egzemplarzy i zostawić kilka złotych na eksploatację?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy takim starym aucie nigdy nie wiesz jak trafisz. Jeżeli już się upierasz na BMW, to może i faktycznie mądrym rozwiązaniem będzie kupienie auta starszego a przez to tańszego ale jednak solidnego za te 20 tys zł i mieć rezerwowe 5 tys zł na nieprzewidzane wydatki. Na kupienie solidnego E46 w Polsce masz nikłe szanse.
Opublikowano
z 20 tys zł można myśleć o E46, oczywiście przed liftem. 320i albo 323i z LPG to się znajdzie... tam są małe hamulce, wchodzą felgi 15, M52 "się nie psuje", więc powinno być ok.
Opublikowano

Niestety, ale zrezygnuje "narazie" z kupna BMW :cry: Rzeczywiscie, nie dam rady utrzymywac BMW w dobrym stanie ze wzgledu na stan finansowy. Na poczatek chyba wezme golf V tdi, z tego co czytalem, tanie w utrzymaniu, i spalanie okolo 6l/100km.

Chyba za 2 lata, kiedy skoncze studia i zaczne pracowac, to jeszcze raz do forum tu wroce, zeby szukac rady w kupnie kolejnego samochodu, czyli BMW :)

Pozdrawiam i dziekuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Golfa V TDI za 20 tys??? Hohoho.. to Ci zdrowia życzę taką perełkę kupisz. :)))
Opublikowano
golf V za 20k pln to będzie oferta 4in1 (po przejechaniu miliona kilometrów uderzył w filar wiaduktu , zapalił się , a na koniec wpadł do rzeki) :mrgreen:
Kamil
Opublikowano

Hehehe no tak do 20k chyba trudno, ale szukam w przesziale do 25k,i mowie "chyba" golf V :) jezli nie ma dobrego egzemplarza ktory nie wpadl do rzeki ;), no trudno, szukam cos innego, ale z nizszych lub srednich segmentow. Bo na BMW z tego co czytalem mi nie stac, zwlascza ze chcialem e46 poliftowe (ktore jest mniej awaryjne).

Ale nie zgadzamy sie ze silnik tdi jest mniej awaryjny niz te silniki ktore sa np. w e46 320d ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na Golfa V te 30k to takie minimalne minimum :mrgreen:

Patrzyłem po All znajdzie się coś tam za 27-28 ale to naprawdę najtańsze egzemplarze i nie sądzę żeby były one w rewelacyjnym stanie.

Jest jeszcze jedno-w tym okresie wszystkie silniki 1,9 TDI były na pompo-wtryskach.Ja bał bym się tego, bo to jest porażka zresztą z tego powodu wszyscy producenci aut (VW i Audi jako ostatnie) przestali się bawić w to gó**o i zastąpili CR-em.Zresztą 2,0 TDI też jest nie lepszy,chociaż nie w tych pieniądzach.Właśnie przez te motory ludzie przestali "patrzeć jak w obraz" na VW i zaczeli kupowac inne marki.To tak jak Mercedesy od modelu W210.

Nie przesadzajcie też, że E46 2,0d pali tak dużo.

Ja za te pieniądze szukał bym E46,ba nawet bym zrobił zamach na E39.

A jak nie to Golfa IV,Passata B5, Octavię ew. Audi A4 ze starym dobrym 1,9 TDI na pompie.

Myślę że te propozycje są jak najbardziej na miejscu.

Ale co kupisz to twoja sprawa.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, nie obraź się ale bzdura bzdurę popycha w Twojej wypowiedzi. Nie masz jak widac bladego pojęcia dlaczego VW przeszedł na Common Rail. Klasyczne TDI wcale nie jest bardziej awaryjne od systemu CR, nie jest gorszym rozwiązaniem w sensie osiągów, spalania itd. Jest troszkę głośniejszy, ale też nie ma co przesadzać, bo znam auta z CR, które brzmią znacznie gorzej od "starego" TDI.

 

Nie będę Ci kładł na tacy powodu przejścia na CR koncernu VW, poczytaj, poszukaj a sam zobaczysz, że powód nie ma związku z tym co nas, jako użytkowników interesuje czyli osiągi, spalanie, kultura pracy i przede wszystkim awaryjność. Na prawdę nie wiem skąd Twoja wiedza, żę klasyczne TDI na pompowtryskiwaczach jest do bani i należy się tego bać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Bo pompo-wtryski są bardzo delikatne i wrażliwe na jakość paliwa.I jeszcze jedno są drogie w naprawie lub w zakupie.

A stąd bo widziałem ile osób ma z tym problemy.I to nie jest tylko wiadomość zasłyszana.

Cieszę się że ty wiesz dlaczego zawieszono produkcję silników wyposażonych w pompo-wtryski.

Skoro jest pompo-wtrysk tak doskonały to dlaczego wszyscy po rezygnowali z tego patentu?Ile lat to wkładali 5-6?

Stare dobre TDI to TDI na pompie wtryskowej.

Dobrze że Ty nie piszesz bzdur.

Tak czy inaczej :handshake: PZDR.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
ja jestem zwolennikiem CR z jednego powodu: jest to system prostszy w budowie niż system PD. ma on znacznie mniej ruchomych części a przy tym jest dużo bardziej elastyczny (możliwość dowolnego sterowania czasem wtrysku oraz ilością wtrysków). jedyną mechaniczną ruchomą częścią w systemie CR jest pompa wysokiego ciśnienia. można by rzec, że PD duplikuje cały obwód wtryskowy dla każdego cylindra oddzielnie... zupełnie niepotrzebnie. nie mówiąc już o skomplikowanej budowie głowic silników zasilanych PD.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo pompo-wtryski są bardzo delikatne i wrażliwe na jakość paliwa.I jeszcze jedno są drogie w naprawie lub w zakupie.

A stąd bo widziałem ile osób ma z tym problemy.I to nie jest tylko wiadomość zasłyszana.

Cieszę się że ty wiesz dlaczego zawieszono produkcję silników wyposażonych w pompo-wtryski.

Skoro jest pompo-wtrysk tak doskonały to dlaczego wszyscy po rezygnowali z tego patentu?Ile lat to wkładali 5-6?

Stare dobre TDI to TDI na pompie wtryskowej.

Dobrze że Ty nie piszesz bzdur.

Tak czy inaczej :handshake: PZDR.

 

Jacy wszyscy skoro tylko koncern VW go stosował? VW musiał przejść na Common Rail z powodów ekologicznych. Poczytaj o tym. Gdy Common Rail wchodził na rynek TDI VW było dużo doskonalszym systemem wtrysku i praktycznie dopiero najnowszy system CR dorównał TDI. VW przeszedł na Common Rail ponieważ konstrukcja pompowtryskiwaczy nie pozwalała na uzyskanie bardzo wielu faz wtrysku, dzięki czemu Common Rail najnowszych generacji jest cichszy i przede wszystkim (a to w zasadzie pogrzebało pompowtryskiwacze) pozwala spełnić wysokie normy emisji spalin. Oczywiście CR jest też prostszy w budowie itd ale nie to było powodem rezygnacji VW z pompotwryskiwaczy.

 

A wspomniane przez Ciebie 2.0 TDI nie miały problemów z układem wtryskowym tylko pękającymi głowicami. Zobacz klasyczne 1.9 TDI. Silniki nie do zdarcia, dopracowane przez lata do tego stopnia, że nie ma z nim praktycznie żadnych problemów. Co z tego, że Renówka ma np. fajne, ciche, elastyczne silniki na Common Railu skoro często nie dociągają 200 tys km bo obracają się panewki i dzieję inne cuda, po których silnik jest do remontu. Takich przykładów jest wiele z różnych koncernów i wszystkie to Common Rail. Oczywiście problemy nie mają związku z systemem wtrysku. Chodzi mi tylko o to, że system wtrysku nie ma związku z awaryjnością silników.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.