Skocz do zawartości

[E61] 530d - brak mocy


waldos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pewnie gdzieś jest już taki temat ale szukałem i niestety nie udało mi się znaleźć otóż mam taki problem w E61 3,0d 218 KM jakoś tydzień temu turbina mi działała tylko do około 3 tys obrotów a od dwóch dni moja munia stoi na podwórku ponieważ mam brak mocy a na komputerze nie pokazuje się żaden błąd pomóżcie za co się zabrać :( ?? Edytowane przez waldos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokazało się najpierw 6 błędów świec żarowych a po podłączeniu po 20 min pokazał się błąd 7 filtr cząstek stałych po diagnostyce komputerowej samochód działał normalnie 3 h po tym znów blokuje moc :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Ja w swojej miałem podobny problem. Wysoczył mi błąd 6 świec w związku z czym musiałem wymienić sterownik świec zarowych. Mozliwe, ze masz to samo.

W ASO koszt 490 zł a w sklepie motoryzacyjnym ten sam kosztuje 320 tylko bez znaczka BMW.

Drugą rzeczą był brak mocy i tak jak u Ciebie komputer nic nie pokazywał. Okazało się, że padł sterownik turbiny. Nie można go było kupić więc dałem do regeneracji. Koszt 320 zł i gwarancja na rok. Teraz śmiga super. Na początku przed zrobieniem nie wchodził na obroty jak był rozgrzany, na zimnym było ok. Po czasie nawet na zimnym silniku brakowało mocy i do tego zaczął wyskakiwać błąd ze spalinami dlatego nie było na co czekać i to zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx za radę po u mnie niby dpf zapchany i będę się go pozbywał a świece też pokazuje ale po skasowaniu dpf wszystko chodziło jak bajka świecami zajmę się w późniejszym terminie jak to nie pomoże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam

Jestem nowy na forum i nie wiem dokładnie gdzie mam opisać swój problem, najbardziej ten opisany wyżej pasuje mi do mojego, aczkolwiek to dalej nie to

Otóż posiadam BMW E60 3.0d samochód fabrycznie powinien posiadać silnik 218 ale poprzedni właściciel zmienił silnik na nowszy również od E60 ten chyba 231 konny. Natomiast moj problem polega na tym że byłem już chyba u 4 mechaników i nikt nie jest w stanie pozbyć się usterki, mianowicie samochód na początku wogole nie przyspiesza ma muła jest po prostu dramat. Zrobiłem mi hamowanie i wyszło że samochód kręci do 1300 obrotów po czym linia zaczyna się uginać wrecz się załamuje i zaczyna spowrotem lecieć do góry i dostanie kopa dopiero od 2100 obrotow. Moment obrotowy mam zaledwie 420 gdzie z tego co wiem powinien być około 500. Samochód generuje ledwo 180 koni gdzie powinno ich być około 218. Wymieniony przepływomierz 2 razy. Uszelnione wszystko co mógł być( sam sprawdzalem) turbina regenerowana. Pompa vacum ma dobre ciśnienie, elektrozawory sprawdzone. Gruszka sprawdzona, było to sprawdzane metodami domowymi jak i podpinane pod kompa., EGR zaślepiony. Czego bym nie zrobił i tak nic. Spalanie mi pokazuje bardzo duże bo około 16-17. Jest dramat. Zero Błędów. Nic nie wywala. Posiadam wykres z hamowni i inne zamierzone ciśnienia, wszystko niby jest w porządku, mógłbym je tu dodać ale nie wiem jak to się robi.Na prawdę nie wiem co mam już robić. Proszę o jakąś pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żaden program nie pokaże błedu,jedynie może pokazać niepoprawne wartości ale też wcale nie musi...

Kolega Robert0707 idealnie Cie nakierował na rozwiązanie problemu.

Rozłącz układ wydechowy od turbiny i się garnij autkiem-jak moc wruci,a z tego co opisujesz pewnie tak będzie ,to masz przytkany układ wydechowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika co się zajmuję BMW powiedział mi że jest błąd przepływomierza. Powiedział żebym kupił oryginał, bo miałem już 2 zamienniki i nic to nie dało. Sprawdził również ciśnienia paliwa. Nie ma DPF jest katalizator. Oprócz błędu przepływomierza nie ma żadnych błędów. Wysłałbym tu wszystkie pomiary ciśnien itd ale nie wiem jak się dodaje zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przed turbo masz kolekto wydechowy,wiec tu nie możesz rozłączyć-musisz rozłączyć za turbiną.

Nie kupuj żadnego przepływomierza bo skoro ten pokazuje wartości to działa,a że wartości się nie zgadzają to tylko dlatego,że turbo zasysa za mało powietrza.

Staraj sie omijać fachowców których odwiedziłeś do tej pory,bo szkoda tego komentować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego raz piszesz ze auto nie ma zadnych bledow, potem ze jednak jest blad przeplywki.

Mozesz podac jaki blad dokladnie masz (kod bledu)?

Jaki masz układ wydechowy (pytam bo piszesz ze silnik wymieniany)-chodzi mi czy masz DPF oddzielnie czy razem z katalizatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.