Skocz do zawartości

F30 wady i zalety


swde

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście ja rowniez chciałbym płacić za auto 10% mniej, jednak BMW wie czym dysponuje. Spojrzenie na wyniki sprzedaży BMW za pierwszy kwartał... Powstaje pytanie: skoro, są one lepsze od poprzednich, a polityka cenowa juz funkcjonuje, to niby dlaczego maja obniżać cene? Każdy z nas kto kupuje BMW decyduje sie na to dobrowolnie, mogąc wybrac np Audi. Nie robimy tego jednak... Ja nie żałuje tych pieniędzy za F30. Miałem kiedyś nowa A4 B7 i wiem, ze teraz kiedy sprobowalem BMW, do Audi, nawet za te 10% nie wrócę. !:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 751
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście ja rowniez chciałbym płacić za auto 10% mniej, jednak BMW wie czym dysponuje. Spojrzenie na wyniki sprzedaży BMW za pierwszy kwartał... Powstaje pytanie: skoro, są one lepsze od poprzednich, a polityka cenowa juz funkcjonuje, to niby dlaczego maja obniżać cene? Każdy z nas kto kupuje BMW decyduje sie na to dobrowolnie, mogąc wybrac np Audi. Nie robimy tego jednak... Ja nie żałuje tych pieniędzy za F30. Miałem kiedyś nowa A4 B7 i wiem, ze teraz kiedy sprobowalem BMW, do Audi, nawet za te 10% nie wrócę. !:-)

 

.. to po co daja te 2 % - ja rozumie, iz ty z tego nie skorzystales:)

Mogli dac jakis pakiet dodatkowa gwarancja ,bagazniki , alumy a nie te 2% - lepiej by to wygladalo :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem wiecej niz 2%, ale gdybym ich nie dostał i tak dokonalbym zakupu. 2% jest po to, ze nie odmówić klientowi jakiegokolwiek rabatu, co w tym dziwnego, bo nie kumam Twojego rozgoryczenia? Masz 200tys na zakup, to i 210 znajdziesz, bez sensu jest roztrzasanie tematu rabatow w BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rabatów pewnie nie byłby tak eksploatowany, gdyby nie odmienna polityka Audi. Mi sprzedawca powiedział wprost, że po przeanalizowaniu wyników sprzedaży doszli do wniosku, że duże rabaty nie są im w tym momencie potrzebne. Faktycznie obserwacja ulic Warszawy w ostatnim czasie pozwala na stwierdzenie, że jak na tak drogą markę, jeździ mnóstwo nowych aut BMW. Spadnie sprzedaż, wrócą większe rabaty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rabatów pewnie nie byłby tak eksploatowany, gdyby nie odmienna polityka Audi. Mi sprzedawca powiedział wprost, że po przeanalizowaniu wyników sprzedaży doszli do wniosku, że duże rabaty nie są im w tym momencie potrzebne. Faktycznie obserwacja ulic Warszawy w ostatnim czasie pozwala na stwierdzenie, że jak na tak drogą markę, jeździ mnóstwo nowych aut BMW. Spadnie sprzedaż, wrócą większe rabaty.

 

Dokładnie, i na tym kwestia rabatow powinna zostac zamknięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Masz piekny samochod wart tej ceny nawet bez rabatu - mi chodzi o to aby nie dawac 1 czy 2 % - bo to smiesznie wyglda niech ida w inny pakiet i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Złota myśl. Może napisz podręcznik o sprzedaży?

 

Wiesz Miatamad szanuje twoje wypowiedzi ale do statniego postu jakie napisales... to nie bede tego komentowal... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie w każdej masowej marce można dostać rabat powyżej 10 % na auto do produkcji (np Opla Insignie jak robiłem sobie konfiga-oczywiscie nie miałem zamiaru kupować tego auta- dostałem od strzała 17 %, A4 10-12 % , Mercedes C350 - 10 % , Alfa Giulietta - 8-12 % - tyle ja sprawdziłem, sądze, że inne marki muszą dawać podobne zniżki).

 

Natomiast BMW liczy na świadomych klientów, którzy wiedzą czego chcą - a jezeli tak to wiedzą, że tego co dostaną w BMW nie dostaną u konkurencji (w kategorii F30/F10, bo akurat od F20 fajniejszym autem (uwzględniając jakość do ceny) , prawie równie dobrze jeżdżącym jest AR Giulietta a w klasie superluksusowych pojazdów zaś o wiele lepszym wyborem od 7 będzie niestety - niestety dla mnie jako fana BMW - np Panamera S , S klasa czy A8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast BMW liczy na świadomych klientów, którzy wiedzą czego chcą - a jezeli tak to wiedzą, że tego co dostaną w BMW nie dostaną u konkurencji (w kategorii F30/F10, bo akurat od F20 fajniejszym autem (uwzględniając jakość do ceny) , prawie równie dobrze jeżdżącym jest AR Giulietta a w klasie superluksusowych pojazdów zaś o wiele lepszym wyborem od 7 będzie niestety - niestety dla mnie jako fana BMW - np Panamera S , S klasa czy A8).

 

Czyli jak prawnikowi czy tam lekarzowi sprzedaje dajmy na to 10% taniej, albo z uwagi na pracodawcę nawet 20%, to już nie liczy na świadomego klienta? Ewentualnie na rodzimym rynku też na takich klientów nie stawia?

Firma tak samochody wycenia bo może i tyle, żadnej elitarnej filozofii to nie dopisujmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie jest spalanie przy stałej prędkości 180-200km/h ?? obecnie mam E90 320d po remapie i auto jest bardzo, bardzo ekonomiczne. przy F30 mam duży dylemat 20d czy 28i.

trasa Kassel-Szczecin-Kassel (~1100km), 4 dużych mężczyzn (~400kg) + 4x mały bagaż (~60kg), but cały czas w podłodze (200-250km/h), średnie spalanie: 23l/100km, chałas uniemożliwiający rozmowę czy słuchanie radia, od 6 tys. obrotów dźwięk od silnika typu "litości rozwalam się"...

 

jak w mieście czy w trasie do 150km/h to super :cool2: to powyżej 200km/h mega porażka :duh:

 

Powyżej 200 km/h szum powietrza zagłusza dźwięk silnika, więc nie siej propagandy oto dowód:

 

kolejny "spec" z doświadczeniem z youtube...przedstaw jeszcze dane z katalogu odnośnie spalania i przyspieszeń :wink:

 

sugestia: przejdź się różnymi aktualnymi autami (osobiście, nie oglądając "youtube") porównaj odgłos jaki idzie od silnika przy maksymalnym obciążeniu motoru i zakresie powyżej 6 tys. a nastęnie napisz swoją opinię jako odnośnik do innych motorów o porównywalnej mocy, jako engineer nie będzie trudno tego technicznie opisać...

 

"chałas" dla mnie jest to całość nieprzyjemnych dźwieków: motor, wydech, szum opon, szum opływającego powietrza, wibracje, akustyka całości... niezależnie od prędkości pojazdu...po przejechaniu się ~1100 km z pełnym załadunnkiem i z prędkością zbliżoną do maksymalnej dla mnie opinia jest jedna: BMW 328i NIE NADAJE SIĘ DO TEGO CELU...

 

calkiem możliwe, że motor 2,8i jest obecnie najlepszym motorem w swojej klasie ale nie zmienia to faktu, że dla mnie jego jedyną zaletą jest cena,

 

na motoryzację patrzę przez inny filtr dlatego ja tego motoru dla siebie nigdy nie kupię, inne priorytety, w ofercie jest tyle dobra, że dla każdego coś miłego...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie taki dylemat czy mega wypasione 328 czy słabe 330 d zdrugiej strony 328 z xd do setki 5,7 s cena 240 po rabacie mega wypasione za takie same 330d trzeba dać 50 wiecej co do silnika to ile w ciagu roku będę nim jeździł powyżej 200 5-10 max z 3000 km a wPolsce głownie trasa na której szybciej nie pojedziesz jak 120 -140 do tych prędkości nie ma żadnej różnicy w jakości jazdy a jak będziecie chcieli panowie pojeździć na torze to proponuje kupić m3 bo nawet 335 i będzie tam za słabe bez napinania wiadomo ze jak ktoś ma sporo kasy do wydania to da te 50 koła wiecej jest sprawa jeszcze trwałości silnika ale to wcale nie musi być reguła może sie okazać ze ta 2,0 litrowka będzie miała bardzo trwały silnik a te 3,0 litrowka bedą sie psuly wszyscy psioczyli na laguna ja kupiłem kiedyś gt przyjechałem ja 130 tys km szwagier już nakręcił z 60 i nic sie z silnikiem nie stało a jest to jednostka 2,0 litrowa po modyfikacjach mająca 255 koni . A panowie braliscie na tapete tego nowego lexusa gs 250 208 km faul opcja 270 tys pakiet f faull parametry takie sobie ale fajny wozik i rabaty 10 %!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nowy GS to dla mnie wygląda jak stuningowana Toyota Avensis, do której tak naprawdę nic nie mam (sam właśnie taką sprzedałem) poza tym, że kosztuje 2 razy mniej. Ciężko też GSa porównać do F30, bo rozmiarami to prawie F10.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 miesiące. Odebrałem 4 dni po premierze samochodu w salonach. Zamówiłem jakoś w połowie listopada.

 

wow to ty jako pierwszy w kraju miales dla siebie F30. a teraz tak samo czeka sie na F30 3 m-ce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nowy GS to dla mnie wygląda jak stuningowana Toyota Avensis, do której tak naprawdę nic nie mam (sam właśnie taką sprzedałem) poza tym, że kosztuje 2 razy mniej. Ciężko też GSa porównać do F30, bo rozmiarami to prawie F10.

 

Avensis w przebraniu to IS, GS to już rozmiar wyżej spokojnie (a nawet dwa, bo przeskakujemy Camry -> ES).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę dodatkowych obserwacji z eksploatacji 335i w róznych warunkach:

 

- jak już pisałem, to dwa auta w jednym. Do autostradowej jazdy, szybkiej ale spokojnej, pasuje jak ulał tryb comfort. Oczywiście w razie potrzeby auto w tym trybie też ostro odjedzie, ale trzeba go do tego zmusić. Hałas niewielki, prędkość nieodczuwalna co najmniej do 150-160,

 

- na zwykłych drogach do wyprzedzania kolumn ciężarówek, przepychanek z jakimiś kretynami-ścigantami itp. trzeba koniecznie przełączyć na sport, wóz sam się zrywa, a silnik błyskawicznie nabiera obrotów bez potrzeby jakiegoś szczególnego deptania,

 

- do jazdy w mieście auto nadaje się średnio, chyba że do lansu (póki jest ich mało :D ). Odczuwalnie się "męczy" , a różnice w spalaniu są gigantyczne. W mieście pali cca 13/100, w trasie przy w miarę spokojnej jeździe potrafi zejść poniżej 8/100. Poza tym eksploatacja miejska powoduje kilkakrotne skrócenie przebiegu do najbliższej obsługi ( głównie z uwagi na stan oleju, komputer traktuje 1 km jazdy miejskiej jako 5 km),

 

- z innych drobiazgów kuriozalny jest system odchylania piór wycieraczek np. w celu umycia szyby. Natomiast, żeby się już trzymać szyby, zadziwiająco skuteczny jest szary pasek przeciwsłoneczny.

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba samemu zobaczyć :D Generalnie np. skrzynia biegów jest "zdezorientowana" , kiedy przełączyć z 1 na 2 i odwrotnie. Po ruszeniu z miejsca i następnym dość powolnym zatrzymaniu (czyli w praktyce w korku lub kolejce do świateł), długo czeka z redukcją na 1, a obroty silnika są dość wysokie (z kolei zmiana na 2 następuje szybko). W efekcie jazda żadna, a spalanie wysokie.

 

Oczywiście ciężko winić auto, to warunki są patologiczne. Z drugiej strony to na pewno nie jest samochód miejski i gdyby ktoś go chciał nabyć tylko w takim celu, lepiej sobie darować.

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 100% zgadzam się z opinią Primatora. Ja powoli dochodzę do porozumienia z systemem ASS. Dojeżdżając np do świateł, hamuje bardzo, bardzo łagodnie i silnik nie gaśnie. Gwałtowne naciśnięcie hamulca, to gwarancja zatrzymania pracy silnika. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.