Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 751
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Moim zdaniem dla kogoś kto nie jest wrogiem diesli 320d będzie lepszym wyborem. Różnica duża w osiągach do setki na korzyści 328i, ale już jeśli chodzi o elastyczność przy normalnych drogowych prędkościach do wyprzedzania, to takich dużych różnic nie będzie. Jeśli chodzi o spalanie przy dużych prędkościach to doświadczenia tutaj nie mam, ale moim zdaniem nie będzie dramatycznych różnic między tymi silnikami. Za to duża będzie w mieście, pewnie około 4 litrów.

 

oj, różnica jest spora w osiągach: 328i vs 320d

Opublikowano
Pewnie że spora, ale różnica 0,5 s w czasach od 80 do 120 (które tak naprawdę mają znaczenie w pozaautostradowej eksploatacji) nie jest moim zdaniem aż tak istotna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja sie dziwie ludzia ktorzy jada ze srednia predkosc maja 190km/h a nawet wiecej - jadac z taka predkoscia powyzej 4h to naprwde jest meczace - bo czesto sie hamuje ( ktos wyprzedza i jedzie 140km/h lub tir tira mija...) zakrety deszcz itp. to dziwie sie jadac samochodem 3er z taka predkoscia tak dlugo - gratuluje rozsadku.
Opublikowano (edytowane)
Pewnie że spora, ale różnica 0,5 s w czasach od 80 do 120 (które tak naprawdę mają znaczenie w pozaautostradowej eksploatacji) nie jest moim zdaniem aż tak istotna.

 

Ale 80-180 różnica jest już powalająca. Za rok o tej porze na większości tras, które dzisiaj pokonuję pociągiem albo samolotem będę popylał autostradami i ten parametr będzie jak najbardziej istotny. Taka A1 od Torunia do Gdańska jest puściutka i prędkości rzędu 200 odpowiednim autem, które przy 200 ma jeszcze zapas mocy, potrafi wyhamować z tej prędkości bez stopienia klocków i nie wywróci się na łuku wcale nie są abstrakcyjne.

 

maja22 - piszesz jakbyś nigdy nie jechał(a?) autem, który masz w podpisie..., ba nawet nie wyobrażała sobie sytuacji, która większości osób tu piszących chyba nie dziwi jakoś szczególnie. Do tego piszesz w stylu baaaaardzo zbliżonym do jednego z moich faworytów pojawiającego się co jakiś czas na tym forum.

Edytowane przez Miatamad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

maja22 - piszesz jakbyś nigdy nie jechał(a?) autem, który masz w podpisie..., ba nawet nie wyobrażała sobie sytuacji, która większości osób tu piszących chyba nie dziwi jakoś szczególnie. Do tego piszesz w stylu baaaaardzo zbliżonym do jednego z moich faworytów pojawiającego się co jakiś czas na tym forum.

 

 

....wiesz ostatnio jechalem sred.180-190 km/h na A1 ( ~ 1h) i powiem tyle -bylem bardziej zmeczony niz mialem predkosc sred.155km/h.ta sama trasa (powrot A1)

...a dziwie sie tym ktorzy pedza srednio prawie 200km/h przez dluzej niz 3h - no chyba , iz ma cos wciagniete w nos:)- ok, moze ja juz wyroslem z takiej adrenaliny i staje sie starszy... :| :)

 

to ze mam pod maska 200 czy 300Km to nie zmusza mnie to jazdy ze stala predkoscia 200km/h - lubie miec dobra elastycznosc ( bezpieczenstwo przy wyprzedzaniu itp.) a tak na marginesie - dbam o moje auta:)

 

 

wracajac do tematu spalanie zalezy od wielu czynnikow ktos przy predkosci 180km/h ma 9l/100km a drugi bedzie mial 15l/100km

- wazne jest gdzie tyle jechal, jaka trasa

- jakie mial warunki atmosferyczne

- no i jaka skrzynia biegow bo automat ma 8 przelozen a manual 6 i tu jest troche inaczej jest przy takich predkosciach

- jaki ciezar mial samochod - 2,3,4 osoby.....

Edytowane przez maja22
Opublikowano
Ale 80-180 różnica jest już powalająca.

 

To bez dyskusji. W 320d zadowalające osiągi skończą się przy 140- 160 km/h

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale 80-180 różnica jest już powalająca.

 

To bez dyskusji. W 320d zadowalające osiągi skończą się przy 140- 160 km/h

przemekk23 masz racje powyzej 150km 320d nie ma juz przyspieszenia a do tego jak bedzie na pokladzie 4 osoby to mowimy juz o 130km/h

Opublikowano
Nie chce wchodzić w dyskusje, ale warunki: niemiecka autobana, prędkość 170-190, odcinek od Hamburga do Goerlitz, spalanie na poziomie 9l... Mowie to na podstawie i komputera i tego co lałem do baku. No chyba, ze niemieckie dystrybutory leja 100 litrów a kasują za 60, a bak ma dodatkową komorę, wtedy się zgodzę, że moje spalanie jest nieprawidłowe.

 

Dobra, my tu mielimy powietrze a jedyna konkretna wypowiedź zginęła w dywagacjach o tym kto ma większe cojones na autobahnie ;) Wojtek - ty masz 328i tak? Bardzo dobry wynik. W 530d miałem 9/100 przy średniej 160 ale jeździe baardzo spokojnej. W benzynach zawsze mi jakiś kosmos spalaniowy wychodził.

Opublikowano
Lemon jeżeli dużo jeździsz i spalanie jest waże polecam 320d...uwierz te 184 konie i świetna elastyczność naprawdę wystarczy, a i tak objedziesz 90 % aut w PL...przy tym spalanie będziesz miał naprawdę niskie...średnio nawet o 3-4 a nawet 5l (jezeli jezdzisz duzo po miescie) mniej od 328i.

 

Dodatkowo 320d jest tańsze od 328i o te 7 tys zł.

chyba niestety jestem skazany na diesla (w dupowozie oczywiście :wink: ). muszę się jeszcze przejecachać 184 konnym, bo w F30 tylko siedziałem.

Nie chce wchodzić w dyskusje, ale warunki: niemiecka autobana, prędkość 170-190, odcinek od Hamburga do Goerlitz, spalanie na poziomie 9l... Mowie to na podstawie i komputera i tego co lałem do baku. No chyba, ze niemieckie dystrybutory leja 100 litrów a kasują za 60, a bak ma dodatkową komorę, wtedy się zgodzę, że moje spalanie jest nieprawidłowe.

dzięki bardzo Wojtku :)

Ja sie dziwie ludzia ktorzy jada ze srednia predkosc maja 190km/h a nawet wiecej - jadac z taka predkoscia powyzej 4h to naprwde jest meczace - bo czesto sie hamuje ( ktos wyprzedza i jedzie 140km/h lub tir tira mija...) zakrety deszcz itp. to dziwie sie jadac samochodem 3er z taka predkoscia tak dlugo - gratuluje rozsadku.

ja mówię tylko o autostradach. przy 150km/h to na autobahnie się zasypia ;)

 

F30 bardzo mi się podoba, na 5kę troche za młody jestem i mam dylemat- świeże E90 vs 2-3 letnie E60 vs F30 (drogoooo).

Opublikowano
Średnie spalanie w aucie testowym u Smorawinskiego 328 10,2 ale jak zobaczyłem jaka trasa głownie miasto plus odcinki 2 pasmowe ( gdzie dusilem po 170)to stwierdzam ze przy normalnej jeździe ten sam nie może wiecej palić jak 7-9 l jedno jest pewne Panowie tak jak w moim przypadku ten samochód nie zastąpi nigdy mocnego diesla (audi3,0tdi) to taka wersja eko na otarcie łez !,,
Opublikowano
A tak na marginesie to myślałem o m3 sedan znalazł mi kumpel z przełomu 2010 -2011 faul opcja tv inne bajery 14000 przebiegu za 270 na gotowość
Opublikowano
Ja sie dziwie ludzia ktorzy jada ze srednia predkosc maja 190km/h a nawet wiecej - jadac z taka predkoscia powyzej 4h to naprwde jest meczace - bo czesto sie hamuje ( ktos wyprzedza i jedzie 140km/h lub tir tira mija...) zakrety deszcz itp. to dziwie sie jadac samochodem 3er z taka predkoscia tak dlugo - gratuluje rozsadku.

 

Trzeba jeszcze rozróżniać co to jest średnia prędkość. Nikt chyba z tutaj piszących nie pisze o średniej pokazywanej przez komputer, tylko o średniej jaką jedzie gdy warunki na to pozwalają, a gdy warunki pozwalają w 70% pokonywać trasę z taką prędkością to chyba można stwierdzić, że średnia wskazanie licznika wynosiło około powiedzmy 170km/h. maja22 widocznie jeszcze nie poruszała(e)ś się jeszcze nigdy w takich warunkach, więc gratulacje przyjmuję :) ;)

 

Dobra, my tu mielimy powietrze a jedyna konkretna wypowiedź zginęła w dywagacjach o tym kto ma większe cojones na autobahnie ;) Wojtek - ty masz 328i tak? Bardzo dobry wynik. W 530d miałem 9/100 przy średniej 160 ale jeździe baardzo spokojnej. W benzynach zawsze mi jakiś kosmos spalaniowy wychodził.

 

Tak, mam 328i. Mam F30 od 3 miesięcy i 4 dni i wiem, że dokonałem słusznego wyboru (samochód i silnik są fanstastyczne, ale następne auto to będzie na pewno R6 lub więcej ;)

 

A tak na marginesie to myślałem o m3 sedan znalazł mi kumpel z przełomu 2010 -2011 faul opcja tv inne bajery 14000 przebiegu za 270 na gotowość

Genialny samochód. To właśnie moje następne auto, tylko czekam na nową M3.

Opublikowano
Ciesz się z F30 328i , to też jest naprawdę genialne auto, w zasadzie pod każdym względem poza liczbą cylindrów (brakuje jednak tych 2 do kultowej R6).
Opublikowano
Ciesz się z F30 328i , to też jest naprawdę genialne auto, w zasadzie pod każdym względem poza liczbą cylindrów (brakuje jednak tych 2 do kultowej R6).

 

I zawaliłem sprawę, że wziąłem zawieszenie M, zamiast adaptacyjnego :( 2tys zł tylko różnicy. Trudno, następnym razem będę mądrzejszy. Auto jak dla mnie na M zawieszeniu jest za miękkie. Nie chce myśleć jak to wygląda w standardowym wydaniu....

Opublikowano
jakie jest spalanie przy stałej prędkości 180-200km/h ?? obecnie mam E90 320d po remapie i auto jest bardzo, bardzo ekonomiczne. przy F30 mam duży dylemat 20d czy 28i.

trasa Kassel-Szczecin-Kassel (~1100km), 4 dużych mężczyzn (~400kg) + 4x mały bagaż (~60kg), but cały czas w podłodze (200-250km/h), średnie spalanie: 23l/100km, chałas uniemożliwiający rozmowę czy słuchanie radia, od 6 tys. obrotów dźwięk od silnika typu "litości rozwalam się"...

 

jak w mieście czy w trasie do 150km/h to super :cool2: to powyżej 200km/h mega porażka :duh:

 

Powyżej 200 km/h szum powietrza zagłusza dźwięk silnika, więc nie siej propagandy oto dowód:

 

Ciesz się z F30 328i , to też jest naprawdę genialne auto, w zasadzie pod każdym względem poza liczbą cylindrów (brakuje jednak tych 2 do kultowej R6).

 

I zawaliłem sprawę, że wziąłem zawieszenie M, zamiast adaptacyjnego :( 2tys zł tylko różnicy. Trudno, następnym razem będę mądrzejszy. Auto jak dla mnie na M zawieszeniu jest za miękkie. Nie chce myśleć jak to wygląda w standardowym wydaniu....

 

Przecież sportowe zawieszenie jest najtwardsze, wszelkie adaptacyjne, seryjne tylko je zmiększają

Opublikowano
Czy aby napewno tryb sport w adaptacyjnym zawieszeniu jest bardziej miękki niż zawieszenie M które wkładają do F30? Pytam, bo nie jeździłem F30 z adaptacyjnym zawiasem.
Opublikowano
Ja miałem zawieszenie sportowe (stałe) w E91 , obecnie mam adaptacyjne w F30. Wydaje mi się, że owo stałe z E91 odpowiada mniej więcej sportowemu trybowi w F30 z adaptacyjnym .Ale z kolei nie wiem jak wygląda owo "stałe" w F30 :D
Primator
Opublikowano
Hehe, tego już sobie chyba nie wyjaśnimy za pomocą słów :) A czy tryb sport zawieszenia jest wg Ciebie ok, czy wciąż za miękki?
Opublikowano
Moim zdaniem wystarczająco twardy, tym bardziej że wrażenie po przełączeniu z trybu Comfort jest piorunujące.
Primator
Opublikowano

Wg porównań na innych forach (f30post) wychodzi, że zawieszenie adaptacyjne w pozycji sport jest minimalnie twardsze niż sportowe pasywne. Mogę tylko potwierdzić, że w adaptacyjnym sport jest ogromna różnica, szczególnie jeśli chodzi właśnie o zawieszenie i kierownicę

 

A co do spalania to wciąż mam poniżej 8l/100km mimo, że już przekroczyłem magiczne 2000 km przebiegu ;-)

 

pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Krotko o zaletach napisze porownujac A4 2.0 TFSI vs BMW 328i f30

 

BMW :

+ wyglad

+ silnik( osiagi )

+ komfort podrozy

+ uklad kierowniczy

+ automatyczna skrzynia

+ wyposazenie

+ cena

 

Audi

+ naped 4x4

+ wyciszenie kabiny

+ spasowanie elementow

 

No powiem tylko tyle ze A4 wiekszoci przegrywa i tyle...

Opublikowano
No cena to raczej jest plus Audi, bo mimo, że auta po odopwiednim i podobnym doposażeniu kosztują prawie tyle samo , to jednak na Audi dostanie się taki rabat, że A4 wyjdzie taniej o jakieś 18-20 tys zł. Co w przypadku tych stanowi około 10 % ceny, więc jest to istotna kwota.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
zgadza sie w Audi maja dobra polityke cenowa ( dobre rabaty nawet do 12% za nowy samochod) Edytowane przez maja22

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.