Skocz do zawartości

e46 323ci czujnik polozenia walka


cav87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, udzielam sie na sasiednim forum bmw-sport ale nie potrafie sobie poradzic z pewnym problemem wiec zapytam i tutaj.

Mam problem z czujnikiem polozenia walka, walcze z tym od dluzszego czasu,ponizej zamieszczam screene z INPY

http://i.imgur.com/34Owb.jpg

http://i.imgur.com/EAPJq.jpg

http://i.imgur.com/THtyS.jpg

http://i.imgur.com/BV7Ii.jpg

http://i.imgur.com/QJuLD.jpg

http://i.imgur.com/8T0hb.jpg

http://i.imgur.com/pLKfa.jpg

http://i.imgur.com/Ek7q1.jpg

http://i.imgur.com/3AFsB.jpg

Historie o zamiennikach i ori uzywkach sobie daruje, wkleje jeszcze to co napisalem na "sporcie":

 

"Panowie, dzis otrzymalem czujnik z aso i niestety nie dziala. Kilka sekund po wykasowaniu bledu znow sie pojawia... W opakowaniu byla informacja ze czujnik wymaga adaptacji, to ostatnie wyjscie jakie mi zostalo... (jak to zrobic?)Wykonalem reset(spiecie klem) znow komp read>error :( Odpinalem odme,przeplywke, wszystkie czujniki itp od razu bledy wyskakiwaly, a po ponownym podpieciu wszystko ladnie sie kasuje oprocz bledu nr 18 :rozpacz: Probowalem jezdzic bez podlaczonego czujnika i jezdzi jak zawsze czyli to z pewnoscia ten czujnik...

Nie wiem do czego juz wsadzic rece..."

 

p.s. moje BeeM

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czujnik BEZ kabla to dobry został wymieniony (wydechowy). Ale na Twoim miejscu sprawdziłbym nadajnik impulsów na kole wałka rozrządu. Może jest po prostu zanieczyszczone i dlatego czujnik nie odczytuje impulsów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić wiązkę od kompa do czujnika.

 

BTW, masz rozjeżdżone adaptacje długoterminowe. Jeśli po zmianie czujnika nie wrócą do normy to sprawdź przepływomierz, ewentualnie możesz go wyczyścić ale tak żeby nie uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz, wiazke sprawdze przy najbilzszej okazji. Idac Twoim tropem wczoraj odlaczylem przeplywke i rozladowalem kondensatory, pozniej przeprowadzilem adaptacje i autko przydlawia sie troszke przy ruszeniu ale na pozostalych biegach jest wyraznie mocniejsze i ladnie bulgocze jak v8 . Niestety spalanie po 15km od razu wyskoczylo ponad 13l wiec czy przeplywka jest sprawna to temat do dyskusji. Odkrecilem ponowne cewki , popryskalem "kontaktem", przeszlifowalem obie masy jednak telepanie budy na zimnym silniku dalej pozostalo... Dzis podlacze autko do kompa i zobacze jakie bledy widnieja aktualnie, aczkolwiek czekam jeszcze na Wasze sugestie gdyz bede mial teraz kilka dni na grzebanie w aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blad masz zaznaczony jako "sygnal nie wazny" w takich wypadkach moze masz doczynienia z usterka mechaniczna , najlepiej podlacz oscyloskop (najlepiej 3 kanalowy)

sprawdz zgodnosc sygnalow z walkiem intake i z walem korbowym

Mowisz o mechanicznym uszkodzeniu czujnika czy gdzies "dalej" ? Jesli o czujniku to w dzisiejsczych czasach wszystko mozliwe, ale zeby ori uzywka, febi i 2x aso byly uszkodzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zamiennikami nigdy nic nie wiadomo. Nikt nie powie ci czy i który zamiennik będzie działał i na jak długo. To działa na takiej zasadzie że jednemu MEYLE padnie po 50 kilometrach, a innemu wytrzyma nawet 20tys km. Tak czy inaczej ciągłe wymienianie zamienników w ostatecznym rozrachunku wyjdzie drożej niż kupno oryginału ;)

 

U mnie wstawili TOPRAN i padł po miesiącu czyli około 1000km. Wymieniłem na oryginał za 420zł i wciąż działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screeny z obciazenia cylindrow na biegu jalowym zaraz po uruchomieniu, podczas najwiekszego telepania (a wlasciwie walenia mlotkiem po podlodze) po 12godzinnym postoju.

http://i.imgur.com/wkSQP.jpg

http://i.imgur.com/1HiPE.jpg

http://i.imgur.com/Mh899.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już uporasz się z czujnikiem wałka rozrządu to silnik powinien zacząć pracować równo.

 

Po screenach widać że ECU nie dostaje sygnału z czujnika, błąd jest statyczny i występuje również w chwili odczytania kodów błędów. Brak połączenia ECU - czujnik, lub używka którą kupiłeś jest zepsuta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Odebralem auto od elektromechanika, sprawdzil wszystkie kable i polaczenie z ecu. Prad jest, masa jest, impulsy ok. Po wlaczeniu silnika dalej wyskakuje blad i nie da sie go skasowac. Wspomnial cos o "wysepkach na kole zamachowym", ze moglo sie tam cos zabrudzic... :wstyd: :( Co dalej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odebralem auto od elektromechanika, sprawdzil wszystkie kable i polaczenie z ecu. Prad jest, masa jest, impulsy ok. Po wlaczeniu silnika dalej wyskakuje blad i nie da sie go skasowac. Wspomnial cos o "wysepkach na kole zamachowym", ze moglo sie tam cos zabrudzic... :wstyd: :( Co dalej?

 

Ktoś kiedyś napisał, że mogą być zaolejone - zalepione olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.