Skocz do zawartości

e46 323ci czujnik polozenia walka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, udzielam sie na sasiednim forum bmw-sport ale nie potrafie sobie poradzic z pewnym problemem wiec zapytam i tutaj.

Mam problem z czujnikiem polozenia walka, walcze z tym od dluzszego czasu,ponizej zamieszczam screene z INPY

http://i.imgur.com/34Owb.jpg

http://i.imgur.com/EAPJq.jpg

http://i.imgur.com/THtyS.jpg

http://i.imgur.com/BV7Ii.jpg

http://i.imgur.com/QJuLD.jpg

http://i.imgur.com/8T0hb.jpg

http://i.imgur.com/pLKfa.jpg

http://i.imgur.com/Ek7q1.jpg

http://i.imgur.com/3AFsB.jpg

Historie o zamiennikach i ori uzywkach sobie daruje, wkleje jeszcze to co napisalem na "sporcie":

 

"Panowie, dzis otrzymalem czujnik z aso i niestety nie dziala. Kilka sekund po wykasowaniu bledu znow sie pojawia... W opakowaniu byla informacja ze czujnik wymaga adaptacji, to ostatnie wyjscie jakie mi zostalo... (jak to zrobic?)Wykonalem reset(spiecie klem) znow komp read>error :( Odpinalem odme,przeplywke, wszystkie czujniki itp od razu bledy wyskakiwaly, a po ponownym podpieciu wszystko ladnie sie kasuje oprocz bledu nr 18 :rozpacz: Probowalem jezdzic bez podlaczonego czujnika i jezdzi jak zawsze czyli to z pewnoscia ten czujnik...

Nie wiem do czego juz wsadzic rece..."

 

p.s. moje BeeM

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249

Opublikowano
Może to głupie pytanie - wymieniasz oczywiście właściwy czujnik bo wiesz że jest outlet i intake?

bez kabelka

Opublikowano
Jeżeli czujnik BEZ kabla to dobry został wymieniony (wydechowy). Ale na Twoim miejscu sprawdziłbym nadajnik impulsów na kole wałka rozrządu. Może jest po prostu zanieczyszczone i dlatego czujnik nie odczytuje impulsów.
Opublikowano
Dzieki za podpowiedz, wiazke sprawdze przy najbilzszej okazji. Idac Twoim tropem wczoraj odlaczylem przeplywke i rozladowalem kondensatory, pozniej przeprowadzilem adaptacje i autko przydlawia sie troszke przy ruszeniu ale na pozostalych biegach jest wyraznie mocniejsze i ladnie bulgocze jak v8 . Niestety spalanie po 15km od razu wyskoczylo ponad 13l wiec czy przeplywka jest sprawna to temat do dyskusji. Odkrecilem ponowne cewki , popryskalem "kontaktem", przeszlifowalem obie masy jednak telepanie budy na zimnym silniku dalej pozostalo... Dzis podlacze autko do kompa i zobacze jakie bledy widnieja aktualnie, aczkolwiek czekam jeszcze na Wasze sugestie gdyz bede mial teraz kilka dni na grzebanie w aucie.
Opublikowano

blad masz zaznaczony jako "sygnal nie wazny" w takich wypadkach moze masz doczynienia z usterka mechaniczna , najlepiej podlacz oscyloskop (najlepiej 3 kanalowy)

sprawdz zgodnosc sygnalow z walkiem intake i z walem korbowym

Opublikowano
blad masz zaznaczony jako "sygnal nie wazny" w takich wypadkach moze masz doczynienia z usterka mechaniczna , najlepiej podlacz oscyloskop (najlepiej 3 kanalowy)

sprawdz zgodnosc sygnalow z walkiem intake i z walem korbowym

Mowisz o mechanicznym uszkodzeniu czujnika czy gdzies "dalej" ? Jesli o czujniku to w dzisiejsczych czasach wszystko mozliwe, ale zeby ori uzywka, febi i 2x aso byly uszkodzone?

Opublikowano

mowie o mozliwej usterce mechanicznej (niezgodnosc wzajemnego polozenia walkow ) ktora takze moze powodowac ten blad

nie obstawiam , mysle ze warto to sprawdzic stosujac oscyloskop , jest to latwiejsze niz rozbieranie silnika , czy otwieranie wiazki

Opublikowano

Mam pytanie Jaki zamiennik zastosować zamiast czujnika walka rozrzadu z Aso ?

 

Jaka firma nie bedzie wywalala błędu ?

 

E46 323i

Nie ma dobrych tanich BMW jezeli chcesz kupic dobre tanie BMW kup dwa jedno dobre drugie tanie.
Opublikowano

Z zamiennikami nigdy nic nie wiadomo. Nikt nie powie ci czy i który zamiennik będzie działał i na jak długo. To działa na takiej zasadzie że jednemu MEYLE padnie po 50 kilometrach, a innemu wytrzyma nawet 20tys km. Tak czy inaczej ciągłe wymienianie zamienników w ostatecznym rozrachunku wyjdzie drożej niż kupno oryginału ;)

 

U mnie wstawili TOPRAN i padł po miesiącu czyli około 1000km. Wymieniłem na oryginał za 420zł i wciąż działa :)

Opublikowano

Screeny z obciazenia cylindrow na biegu jalowym zaraz po uruchomieniu, podczas najwiekszego telepania (a wlasciwie walenia mlotkiem po podlodze) po 12godzinnym postoju.

http://i.imgur.com/wkSQP.jpg

http://i.imgur.com/1HiPE.jpg

http://i.imgur.com/Mh899.jpg

Opublikowano

Jak już uporasz się z czujnikiem wałka rozrządu to silnik powinien zacząć pracować równo.

 

Po screenach widać że ECU nie dostaje sygnału z czujnika, błąd jest statyczny i występuje również w chwili odczytania kodów błędów. Brak połączenia ECU - czujnik, lub używka którą kupiłeś jest zepsuta.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Odebralem auto od elektromechanika, sprawdzil wszystkie kable i polaczenie z ecu. Prad jest, masa jest, impulsy ok. Po wlaczeniu silnika dalej wyskakuje blad i nie da sie go skasowac. Wspomnial cos o "wysepkach na kole zamachowym", ze moglo sie tam cos zabrudzic... :wstyd: :( Co dalej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odebralem auto od elektromechanika, sprawdzil wszystkie kable i polaczenie z ecu. Prad jest, masa jest, impulsy ok. Po wlaczeniu silnika dalej wyskakuje blad i nie da sie go skasowac. Wspomnial cos o "wysepkach na kole zamachowym", ze moglo sie tam cos zabrudzic... :wstyd: :( Co dalej?

 

Ktoś kiedyś napisał, że mogą być zaolejone - zalepione olejem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Udało się rozwiązać problem?

 

U mnie z uporem maniaka występuje bład 104 w INPA.

Koledzy podpowiecie jak dalej procedować? Jak sprawdzić czy coś tam jest zaolejone? Da się to zobaczyć dysponując kompletem kluczy i dwoma rękami?:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.