Skocz do zawartości

E90 318i 320i N43 brzydka praca silnika


Robertas

Rekomendowane odpowiedzi

i jak zakonczyla sie przygoda z tym silnikiem, co do mojego tez mam duzo zastrzezen, tez mam n43

 

Chyba ja juz sie przyzwyczailem do tego jak ten silnik chodzi, wylaczylem podpowiadacz biegow, takze zmieniam biegi na wyzszych obrotach, jakos to jezdzi moj przebieg aktualny to 27.000 mil. Pozdrowki

 

P.s co do tego silnika to szału nie ma.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 325i (N52) mam tak samo :-(

Czasem przy przyspieszaniu czuję minimalny dołek w mocy (ok 3,5-4 tys obrotów). Też jak jest zimny to chodzi głośno i nierówno. Na światłach na D silnik się lekko trzęsie.

A ostatnio zapaliła się kontrolka Service Engine Soon.

Generalnie chodzi wyśmienicie ale dopiero po pełnych rozgrzaniu. Może to kwestia właśnie cewek, które są na wykończeniu i działają dobrze dopiero jak wyschną porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam takie odczucie, ze ten silnik musi byc porzadnie rozgrzany inaczej chodzi slabo.... Nie jest to zbyt miejskie auto.... Najlepsze jest to ze mialem raz problem pojechalem do aso w uk bo tam mieszkam i babka mi powiedziala ze problem jest z katem bo auto nie lubi krotkich odcinkow, zebym przegonil auto z 3o minut z predkoscia ok 60 mil/h. Gdzie dzien wczesniej wrocilem z polski i jechalem 900 km autobhanem z predkoscia 90 mil/h :/. Ona mowi ze wie bo komp jej powiedzial ale i tak musze to zrobic, albo oni moga zrobic to dla mnie, co zrobilem, wyśmialem ich.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie kazdy silnik powinien dzialac w sposob powtarzalny i stabilny, a w tym silniku obserwuje wlasnie niestabilnosc i brak powtarzalnosci, przyklad:

 

silnik pracuje, bieg jalowy, rozgrzany silnik 682 rpm, deptanie delikatne pedalu gazu tak zeby nie przekroczyc 900 obrotow:

 

- silnik wchodzi w 900 rpm, po czym czasem przytrzyma obroty i delikatnie zjedzie

- silnik wchodzi w 900 rpm, po czym nagle spadnie z obrotami do 400 rpm i wyreguluje do 682

 

w powyzszym - loteria raz tak , raz tak.

 

auto ma 77 000 km, cewki wymienione, swiece rowniez, wymienialem ostatnio czujnik temperatury plynu chlodniczego, brak lewego powietrza, przeplywomierz sprawny, przepustnica czysta, paliwo markowe

 

bledy z inpa ?

 

praktycznie przy kazdym odpaleniu auta po 4 minutach od uruchomienia blad czujnika plynu chlodzacego - wstawiony czujnik z ASO (wtf) - w opisie bledu nie wiadomo jakie sa symptomy, bardziej to jest warning niz blad bo mi nie wyswietla engine check

 

czasem bledy z NOX sensora (offset, linear, binary, electrical)

 

nie wiem gdzie szukac przyczyn, przedziwny ten silnik, radosc z jazdy raczej na niskim poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wypalanie kata nie zrobi sie automatycznie gdy spelnione beda warunki o ktorych jest napisane ? Trzeba to wymusic z softu ?

 

INPA u mnie jakos poszla, ale DIS'a na win7 i wirtualnych maszynach XP i DIS nie udalo mi sie odpalic.

 

Poza tym jakby byl kat zapchany to smierdzialo by jajcami czyz nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przechodziłem wypalanie nie raz jeśli jest sprawny katalizator to w zależności od ilosci mg w katalizatorze moze to potrwac od 15 do 30 minut max

 

Instrukcja:

1. W Disie ustawiamy wypalanie, nastapnie odlaczamy disa

2. wsiadamy do auta i wyjezdamy po osiagnieciu temperatury 600 stopni na katalizatorze nastąpi wypalanie.

Jak zrobic aby nastopilo to szybko, a nie bujac sie autem nie wiadomo ile.

To co jest napisane w disie zeby jechac z predkoscia 110km/h przez 30 minut mozna zlac. Z własnego doświadczenia bardzo dlugo to trwa.

Mieszkam niedaleko a2 i mam troche latwiej. Chodzi o to aby auto caly czas bardzo wonlo ale przyspieszalo gdyz spaliny przy przysipieszaniu ciągłym sprawniej podgrzewają katalizator i bedzie to szybsze, kilka razy powtarzamy procedure takiego przyspieszania.

Odnosnie obrotow trzymamy powyżej minimum 4 tysiace wtedy szybko katalizator osiagnie temperature 600 stopni co spowoduje uruchomienie procedury wypalania zapoczatkowaniej w disie. Nie musimy gonic na 6 biegu 4000 obrotow mozna rowniez to zrobic na niższych biegach.

 

Ciekawostka dropsa.

Z obserwacji powyżej 400mg siarki w katalizatorze wyskakuje mi blad

objawy:

zamulenie auta gdyż zaplon przestawiany jest przez komputer

dluzej kreci przy odpalanaiu (moja obserwacja)

 

W razie pytań piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co za dno, wszyscy producenci teraz stosuja ten czujnik nox i u kazdego sa te same problemy, chyba trzeba kupic stare v8 i miec w d... ekologie, nie ma problemow jak w tych nowszych wynalazkach, u mnie sporadycznie pokazuje sie ten blad czasem po wykasowaniu nie ma go misiac a czasem wraca po 2 dniach a i tak 90% to trasa ci co jezdza tylko po miescie to pewnie sie dopiero wk....wiaja.

Potem trzeba jakos to wylaczyc w disie czy to jakos samoczynnie przestaje grzac katalize ?

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za dno, wszyscy producenci teraz stosuja ten czujnik nox i u kazdego sa te same problemy, chyba trzeba kupic stare v8 i miec w d... ekologie, nie ma problemow jak w tych nowszych wynalazkach, u mnie sporadycznie pokazuje sie ten blad czasem po wykasowaniu nie ma go misiac a czasem wraca po 2 dniach a i tak 90% to trasa ci co jezdza tylko po miescie to pewnie sie dopiero wk....wiaja.

Potem trzeba jakos to wylaczyc w disie czy to jakos samoczynnie przestaje grzac katalize ?

 

 

ekologia wali po kieszeni i wplywa na jakosc np benzyny, dodaja tam eko cos tam i gowno z tego jest, ciekawe kiedy diesel w polsce przestanie byc "miejskim" autem i bedzie zakaz na wjazd diesle'a do centrum duzych miast

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem świeżo po wgraniu nowego oprogramowania w aso do mojego auta. Koszt około 520 pln. Szczegóły niebawem opiszę jak pozbieram spostrzeżenia, nie chce się podniecać za szybko a potem pisać ze nadal lipa. Pojezdze i wrócę z opisem.

Przypomnę ze miałem soft w aucie z 2007 wgrano z 2011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej,

 

Pytalem juz Robertasa o moje numery VIN i podobno zadnej akcji serwisowej na samochody nie bylo.

 

Niestety wczoraj samochod na autostradzie nagle zaczal troche trzasc i zapalila sie zolta lampka silnika.

Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu telepanie ustalo.

Niestety przy mocniejszym dodaniu gazu silnik znow stracil moc, zaczal sie trzasc i swiecic kontrolka....

 

Oczywiscie wszystko to dzieje sie 3 miesiace po uplynieciu gwarancji.

Dobrze, ze jest jeszcze rok prawa do reklamacji... :)

 

Jak moge znalezc info o tej akcji serwisowej? Czy gdzies jest to publikowane?

 

:duh:

 

Zadzwoń do ASO i podaj swój VIN, a odpowiedzą Ci czy jest akcja na to konkretne auto czy nie, a jesli jest to na co i wtedy trzeba się zwykle umówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czas uporzadkowac kilka kwestii w sprawie siarki w benzynie i bledow, ktore rejestruje samochod.

 

Zacznijmy od benzyny.

Poki co nie jest to produkt syntetyczny, a ze polprodukt do jej produkcji (ropa naftowa) zawiera sporo siarki wiec mimo bardzo wysokiej technologii odsiarczania benzyny zawsze cos tam jednak zostanie.

Bledy w komputerze pojawiaja sie juz przy ok 400mg siarki w katalizatorze.

 

Cala idea silnikow benzynowych z wtryskami i ich oszczednosci opiera sie na spalaniu bardzo ubogiej mieszanki, ktora normalnie nigdy by sie nie zapalila gdyby nie odpowiednie kierowanie strumienia powietrza w cylindrze i wtryskiwania benzyny w ostatnim momencie w obszar wokol swiecy.

Taki sklad mieszanki i sposob jej wtryskiwania obnizaja temperature w cylindrze a to oczywiscie tez oznacza mniejsze straty energii idacej w cieplo.

 

Nie ma co w tym wszystkim potepiac ekologii. Gdyby nie trojdrozny katalizator juz niedlugo mogloby nie byc czym oddychac. Jaki to ma wplyw na ekonomie gospodarki nie bede sie rozpisywal. To chyba kazdy powinien uswiadamiac sobie sam.

 

Jak wiec dziala dalej ten system?

W normanym trybie pracy (oszczedna jazda bez zwiekszonych obciazen) wypalanie siarki w katalizatorze sterowane jest czujnikiem NOx i nastepuje srednio co 50-60 sekund i trwa okolo 2-3 sekund.

Nie wplywa to znaczaco na zwiekszenie spalania a dzieki calej operacji katalizator sie nie degraduje.

W trybie wysokiego obciazenia (szybkiej jazdy) silnik nie dziala juz na ubogiej mieszance tylko zachowuje sie jak "normalny" benzyniak tyle, ze z wyzszym stopniem kompresji.

Oszczednosci paliwa znikaja a katalizator osiaga stala temperature, w ktorej siarka spala sie na biezaco.

 

W czym wiec problem?

Mam to szczescie, ze mam dwa samochody z silnikiem N43. To co mnie zawsze zastanawialo to dlaczego lzejsza 1-ka pali wiecej niz 3-ka.

Przez dlugi czas zwalalem to na styl jazdy mojej lepszej polowki. Z czasem jednak zauwazylem, ze nie jezdzi ona znaczaco roznie ode mnie. To raczej ja cisne mocniej na gaz, ostrzej hamuje itd. :twisted:

Naturalnym wytlumaczeniem bylo to, ze ona robi krotsze dystanse i stad wieksze spalanie (ona 60km dziennie a ja ok 130km).

Ostatnio zdarzylo sie jednak, ze ja wiecej jezdzilem 1-ka. I tu pojawil sie kolejny znak zapytania. Spalanie na trasie na ktorej ja bez wiekszych przeszkod zchodze do 6,5l/100km jest w 1-ce nie do osiagniecia.

Zaczalem gdybac nt. map wtryskow i tym podobnych spraw.

Okazuje sie jednak, ze to wina katalizatora i ewentualnie samego czujnika NOx.

Podczas jazdy okazalo sie, ze tryb wypalania siarki nie jest w stanie jej usunac z kata i silnik przez wiekszosc czasu chodzi w tym trybie.

Oszczdnosci paliwa biora w leb a komputer rejestruje bledy.

Rozmawialem juz jednym znajomym, ktory jezdzi 1-ka z silnikiem N53. Tak na marginesie ten silnik nigdy nie byl montowany m.in. w Ameryce Polnocnej i Australii z powodu wyzszej niz w Europie zawartosci siarki w paliwie.

U niego wystepowal podobny problem i po kilku wizytach w serwisie zmieniono mu katalizator i czujnik NOx. Teraz spalanie znaczaco spadlo (ponad 1l/100km) a bledy przestaly sie pojawiac.

 

Mysle, ze ten przypadek jest podstawa do tego, zeby probowac walczyc w serwisach o prawidlowe zdiagnozowanie problemow i ich naprawe. Jesli samochodu nie obejmuje juz gwarancja to warto myslec o prawie do reklamacji wadliwego produktu. Nie wiem jak to dokladnie wyglada w Polsce. U mnie prawo to rozciaga sie takze na 3-ci rok od zakupu samochodu.

 

Dzis zamowilem wizyte w serwisie na przyszly tydzien.

To co napawa optymizmem, to fakt, ze po opisie problemu koles z serwisu nie splawil mnie od reki tylko milczaco potwierdzil potrzebe sprawdzenia co tam nie gra.

 

Pozdrawiam i zycze powodzenia! :cool2:

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dwa posty wyzej pisalem ze wgralem w ASO nowa wersje oprogramowania do auta. Pisze dopiero teraz bo mialem przeboje z autem.

 

Generalnie zabieg polecam. Wgranie softu odbylo sie bez komplikacji.

 

Zauwazalnie jednostka napedowa nagrzewa sie znaczniej do 105 stopni wczesniej mialem zawsze 83, pierwszy raz uslyszalem w swoim aucie wiatrak od chlodnicy. Auto jest za kazdym razem takie samo jak do niego wsiadam, wczesniej jak sobie odpalil tak sie zachowywal, a to reagowal z opoznieniem , a to brakowalo przyspieszenia, po staniu w korku pracowal jakby za chwile mial zdechnac, bezsil itd, teraz tego nie ma. Obrotow nie zrzuca, jest przewidywalny. Po wlaczeniu klimatyzacji nie czuc takiego ubytku mocy. Auto jest zrywniejsze, mniej pali, nie sa to jakies duze wartosci w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dwa posty wyzej pisalem ze wgralem w ASO nowa wersje oprogramowania do auta. Pisze dopiero teraz bo mialem przeboje z autem.

 

Generalnie zabieg polecam. Wgranie softu odbylo sie bez komplikacji.

 

Zauwazalnie jednostka napedowa nagrzewa sie znaczniej do 105 stopni wczesniej mialem zawsze 83, pierwszy raz uslyszalem w swoim aucie wiatrak od chlodnicy. Auto jest za kazdym razem takie samo jak do niego wsiadam, wczesniej jak sobie odpalil tak sie zachowywal, a to reagowal z opoznieniem , a to brakowalo przyspieszenia, po staniu w korku pracowal jakby za chwile mial zdechnac, bezsil itd, teraz tego nie ma. Obrotow nie zrzuca, jest przewidywalny. Po wlaczeniu klimatyzacji nie czuc takiego ubytku mocy. Auto jest zrywniejsze, mniej pali, nie sa to jakies duze wartosci w spalaniu.

 

Witaj. Gdzie to robiłeś i ile kosztowało? Pozdr. ZW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje beta znow padla!! Brak mocy dlawienie sie itd..... Kontrolka silnika wskoczyla na pulpicie... Jeszcze nie wiem co to, beta jest w Aso.... Co za auto szkoda slow, dostalem na ten czas nowa 1ke.... Jakies pomysly co moglo znow pasc??? Cewki ? Katalizator, wtryski, czy przeplywomierz..loteryja....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam z siebie pewnie nie padl a i takich rabatow z dobrej woli nie ma.

U mnie tez kilka razy proponowali mi rabaty a tak naprawde to chcieli zebym partycypowal w kosztach.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No znow odpalilem zimne auto, i slychac strzelanie w wydechu jak przygazuje i obroty zaczynaja spadac, ale jak tylko silnik chwile pochodzi i pozniej juz tego nie ma. Czy to normalne? Tez tak macie?? A kat zostal wymieniony ten srodkowy, a widzialem na realoem ze jest jeszcze taki kolo kolektora? Sa dwa katalizatory?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PF52&mospid=51027&btnr=18_0732&hg=18&fg=10

 

I ten

 

Mi wymienili ten srodkowy

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PF52&mospid=51027&btnr=18_0733&hg=18&fg=10

 

A przegonilem auto 140km/h i wszystko chodzi pieknie, nie wiem co mam o tym myslec....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.