Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A po wymianie bedziesz miał nadal luz,pomyśl logicznie jak ma wyglądać łańcuch w stanie spoczynku gdy napinacz wypełniany olejem pod ciśnieniem go nie napina,ale kto bogatemu zabroni. :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po wymianie bedziesz miał nadal luz,pomyśl logicznie jak ma wyglądać łańcuch w stanie spoczynku gdy napinacz wypełniany olejem pod ciśnieniem go nie napina,ale kto bogatemu zabroni. :norty:

 

Ale jest jeszcze sprężyna w napinaczu - czy nie powinna kasować luz.

Prosze nie traktować jako czepialstwo, bo sam mam taki silnik i mialem rozwalony ślizg po 70 tys km.

Opublikowano
Miałem dawno temu e30 z motorem 318is 136 koni dwa wałki super jezdził i łancuch na wyłączonym silniku też miał luz a wyglądał ja łancuch z Junaka(taki stary polski motocykl)tak solidnie i miałem w nim problem właśnie z napinaczem który napinał łancuch dopiero pow 1500 obrotów i nie była to wina napinacza a wywalonej zaślepki w kanale olejowym głowicy i za amłym cisnieniem oleju idacym do napinacza i mimo to łancuch ani sie nie zerwał ani nie przeskoczył a zrobiłem z tym uszkodzeniem ładnych kilka tys. km. zanim sam nie ogarnąłem tematu bo mechanicy rozkładali rece i tylko napinacze wymieniali bezskutecznie(miałem kilka na pamiątke).Reasumując jeśli podczas odpalania silnika nie ma niepokojąctch odglosów świadczących o żle przacującym rozrządzie to po co cosik kombinować i jeszcze jedno napinacz ostateczny i poprawiony jest produkowany od 2008r. taki sam jest w silniku n45 i na nie była akcja wiec poprawili.
Opublikowano
A po wymianie bedziesz miał nadal luz,pomyśl logicznie jak ma wyglądać łańcuch w stanie spoczynku gdy napinacz wypełniany olejem pod ciśnieniem go nie napina,ale kto bogatemu zabroni. :norty:

 

Coz, jesli przy jednym ulozeniu rozrzadu luzu nie ma, a pozniej jak sprawdzam i jest inne ulozenie rozrzadu to chyba wiadomo ze lancuch nie rozciagnal sie po calej dlugosci w jednakowy sposob, tylko jego czesc ...

 

polecam spojrzec na filmik

 

Opublikowano

Dla N42 ,N46 i N45 była akcja na napinacz a po ew.przeskoczeniu wymieniali łańcuch i wanosy bo przawdopodobnie one sie blokowały i powodowały przeskoczenie a nie zerwanie łańcucha.

A Zesp. regulacyjny wałka który chciałeś pzry okazji wymienic to ok.1600zł sztuka razy dwa.i z teoretycznie 500zł za komplet rozrzadu plus 300 uczczelki plus 1000 robota robi sie 5tys.

Ten sam łańcuch,i inne bebechy rozrządu sa w silnikach N43 N53-2,5 I 3,0l oraz N54 3,5l. i tam jakoś sie trzymaja :norty:

Opublikowano

Napinacz wymienilem... cos mi klepie jak odpale i zejdzie z obrotow po ssaniu, dopoki sie nie rozgrzeje do okolo 60 stopni, i prawdopodobnie nie jest to napinacz ani popychacz

 

Czemu te gowienko

 

http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/374849_x800.jpg

 

jest takie drogie ? w oryginale kosztuje 320 $

Opublikowano
Mniemam że ślizg łańcucha wymieniałeś na gwarancji,jesli tak masz dwa lata i reklamuj głośną prace moze ci reszte wymienia.
Opublikowano
witam mam takie same objawy jak u kolegi głośna praca na zimnym i potem cisza wymieniłem napincz na nowy na chwile pomogło i potem tak samo! przebieg auta 140 tyś do wymiany łańcuch rozrządu koszta to kopletny rozrząd 360 zł plus koło na dole 30 zł i uszczelka pokrywy zaworów i zimering na wale to 240zł robocizna u mechanika 350 zł razem 980 zł .po rozmowie z mechanikem łańcych rozrządu ma być cały czas naciągnęty a nie raz luziny !!! to jest wada tych silników nie trwały rozrząd a poztym bardzo dobre mało palą ja mam ten n43 170 koni
Opublikowano
witam mam takie same objawy jak u kolegi głośna praca na zimnym i potem cisza wymieniłem napincz na nowy na chwile pomogło i potem tak samo! przebieg auta 140 tyś do wymiany łańcuch rozrządu koszta to kopletny rozrząd 360 zł plus koło na dole 30 zł i uszczelka pokrywy zaworów i zimering na wale to 240zł robocizna u mechanika 350 zł razem 980 zł .po rozmowie z mechanikem łańcych rozrządu ma być cały czas naciągnęty a nie raz luziny !!! to jest wada tych silników nie trwały rozrząd a poztym bardzo dobre mało palą ja mam ten n43 170 koni
Opublikowano

Dla uscislenia, napinacz rekompensuje tylko luz miedzy walem korbowym a walkiem rozrzadu - wydechowym....

miedzy walkiem dolotowym a wydechowym nie ma napinacza a wg mnie powinien byc, bo tu dochodzi to ciecia zebow kol vanosa...w kazdym razie, jesli dochodzi to rozciagniecia lancucha na sciezce wal - walek wydechowy, to juz potem leci na walek dolotowy, na poczatku lekki luz, potem ciecie zebow...

 

@jacekopony - dzieki za podanie cen, czemu tylko kolo na wale jest u Ciebie do wymiany ? kola vanosa sa ok ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moze to nie jest najlepszy watek, ale chyba jesli chodzi o N43 najpopularniejszy.

 

Jesli korzystacie z INPA, zmiencie sobie MSD80 na MSD81 to dedykowany sterownik silnika dla tego modelu. Jak potrzebne szczegoly, moge uzupelnic ten wpis.

Opublikowano

Nalezy przeedytowac pliki z jakiegokolwiek notatnika i wprowadzic zmiany lub dopisac nową wartość (ENTRY) jak kto woli do plikow:

 

C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT\E90.ENG

C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT\E90.GER

 

w miejscu [ROOT_MOTOR]

 

---------------------

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

...

...

...

ENTRY= MSD80_ALT,MSD 81.0 for N43 N53 & N54 with EWS4/CAS,

 

----------------------

 

MSD80_ALT - to dokladnie MSD81.2 czyli dokladnie ten sterownik ktory wystepuje w silniku N43, jest w nim rozszerzeone menu. Powodzenia.

 

Sprawdzone na gotowcu trandolfa na VMWare czyli na INPA EA-90X.

Opublikowano

Panowie, jezeli to zly watek to przepraszam, ale moze ktos sie spotkal z problemem przy dopalaniu ? E90 N43 320i. Samochod odstawiony na parking okolo 22 w srode, stal caly czwartek na parkingu, a filmik nagrany w piatek rano. Generalnie mam wrazenie, ze im dluzej stoi tym dluzej odpala. O co biego ? Pompa paliwa, filtr ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=xRYZnWu2KL4

Opublikowano
Czyli też miałeś problemy z odpalaniem? I wymiana czujnika pomogła? Moja czasami dłużej kręci, a potem jak odpala to tak jakby na 2 potem 3 i 4 cylindry. Potem już jest spoko. Dzieje się tak jak postoi na słońcu i się popiecze. W komputerze brak błędów cewki świece mają jakieś 15tys. wtryski mają 70tys. kilometrów najechane jak i całe auto nie wiem co to może być bo wkurza, a BMW nie dostoi takie odpalanie. Jakieś pomysły? Tak myślałem jakby pompa wysokiego ciśnienia padała, że nie trzyma ale wtedy chyba by cały czas świrowała w czasie jazdy. Brak mi pomysłów.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Świece prawie nowe NOX też zawór Vanosu (chodzi o ten elektrozawór w głowicy) wykluczam bo on chyba nie od tego jest co do czujnika wałka to ten na dole w bloku czy ten co liczy impulsy w głowicy masz (pamiętasz) może jego numer? Wymienię obligatoryjnie i zobaczę jak to się sprawdzi.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Dzieki za zdjecia, wyglada na to, ze wymiana jest prosta. Potrzebne jakies specjalne narzedzia ? Da sie to wymienic samemu na parkingu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.