Skocz do zawartości

318d sprężyny


dxtr71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie,

 

Jestem świeżo po zmianie z 15'' na 17'' alu i przy tejże okazji zauważyłem, że moje auto wisi o jakieś 2cm wyżej niż 320d kolegi.

Obaj mamy e46 po lificie, z tym, że on ma touringa a ja sedana - czy to może być spowodowane różnicą masy pomiędzy nimi?

 

Dodatkowo, może ktoś się orientuje w rodzajach sprężyn oryginalnych do E46?

Czym z wyglądu się różnią mpakietowe od normalnych? Czy kolory kropek coś oznaczają?

 

Generalnie, przeszkadza mi trochę coś co ma każde BMW - optycznie dużo większy prześwit z przodu niż z tyłu.

 

Co sugerujecie? Eibach Pro kit -25mm przód i -10 tył czy np m-pakiet sprężyny na przód -20mm a tyłu nie ruszać? Te drugie idzie kupić w dobrej cenie używane.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ori. Ale już zacząłem zgłębiać temat i tych ORI to jest pierdyliard wersji. Zależnie od typu nadwozia, co oczywiste, rodzaju silnika i wyposażenia. Tego ostatniego kryterium nie rozumiem, ale tak jest.

 

Chcę obniżyć przód a nie podwyższać tył. To ma raczej więcej sensu. Denerwuje mnie nie to, że tył siedzi, tylko to, że przód jest za wysoko. Tak naprawdę auto jest prosto a Beemki mają tak wyprofilowane nadkola.

Każda 3,5 czy 7 sprawia wrażenie jakby z przodu prześwit był większy.

 

Czy ktoś kto ma w serii 320, 318d, cokolwiek o zbliżonej masie i tym samym typie nadwozia, mógłby zmierzyć przestrzeń pomiędzy nadkolem a oponą? Mniej więcej.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wchodzi cala dlon czyli jakies 8-10cm i tez mnie to irytuje.Po swietach bede ogladal sprezyny tylne czy sa cale,ale tak miedzynami to powaznie mysle nad gwintem,poniewaz zakladalem podobny temat jakis tydzien temu i sensownych rozwiazan nie widze,a na gwincie bedzie boomka stala jak chce :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależnie od typu nadwozia, co oczywiste, rodzaju silnika i wyposażenia. Tego ostatniego kryterium nie rozumiem, ale tak jest.

Każde dodatkowe wyposażenie powoduje dodatkowy ciężar w aucie (np skrzynia automat lub ręczna) i żeby zachować odpowiednie prześwity trzeba dobrać odpowiednie sprężyny w ASO lub poprzez https://www.parts.bmwgroup.com/ . W realoem.com jak wchodzisz na sprężyny to nie ma numerów tylko opis - "Wybór odpowiednich sprężyn zależy od opcji zainstalowanych w Twoim pojeździe. Zapytaj swojego lokalnego dealera o szczegóły."

Także aby dobrać odpowiednie sprężyny należy udać się do ASO lub zalogować się do ASAP wybrać odp. wyposażenie auta i mamy nr, oem. sprężyn. Login i hasło jest gdzieś na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

:)

apropo spręzyn: miałem wcześniej 320ci-4 cylindry i tez mnie irytowało jak stała, wiec wymieniłem przód na obniżajace spreżyny(nie pamietam jakiej firmy)

30mm-40mm i był efekt SYPER!! Tył zostawiłem standard.

Zależy od Ciebie jak długo masz zamiar trzymac samochód, bo jest bardzo negatywny wpływ na pozostałe częsci tzn po 2 latach musiałem wymienic:

--amortyzatory przód!

--sprężyny z tyłu--popękały!!--prawdopodobnie od hustania sie tyłu, co jest zauważalne po założeniu sprężyn obniżających na standardowe amory!!!

więc jeśli chcesz chwilową poprawe wyglądu, tanim kosztem i myslisz o sprzedazy auta -spoko. Ale gdy jestes z auta zadowolony i chcesz nim dluzej jezdzic to radze kupić gwint, ceny juz od 700zl na allegro.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100 % seryjny amor nie jest przystowsowany do takich obniżeń ( inny skok ) ,

poza tym dla mnie obniżenie jakie daje mpakiet jest akurat ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależnie od typu nadwozia, co oczywiste, rodzaju silnika i wyposażenia. Tego ostatniego kryterium nie rozumiem, ale tak jest.

Każde dodatkowe wyposażenie powoduje dodatkowy ciężar w aucie (np skrzynia automat lub ręczna) i żeby zachować odpowiednie prześwity trzeba dobrać odpowiednie sprężyny w ASO lub poprzez https://www.parts.bmwgroup.com/ . W realoem.com jak wchodzisz na sprężyny to nie ma numerów tylko opis - "Wybór odpowiednich sprężyn zależy od opcji zainstalowanych w Twoim pojeździe. Zapytaj swojego lokalnego dealera o szczegóły."

Także aby dobrać odpowiednie sprężyny należy udać się do ASO lub zalogować się do ASAP wybrać odp. wyposażenie auta i mamy nr, oem. sprężyn. Login i hasło jest gdzieś na forum.

 

To powiedz mi jaki dodatkowy ciężar powoduje nawigacja, że trzeba wymieniać sprężyny?

Amortyzatory są w 4 różnych wersjach, m pakiet II, sportowe dostosowanie, automat i standard i to też pewnie wpływa na dobór.

Touring na pewno ma inne bo tył 100kg cięższy.

Są też 4 rodzaje (grubości) stabilizatora z przodu.

Jest też jakiś dodatek śmieszny, jakby poduszka pod mocowanie kielicha - dodatek na złe drogi. Jak na moje oko zwiększa prześwit.

 

Generalnie, to można doktorat z tego dobry zrobić i faktycznie jedyna opcja to albo M-Pakiet - sprężyny i amortyzatory albo gwint.

 

Jaki gwint polecacie z tych tańszych? Można gwint zestroić tak, żeby był w miarę komfortowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiedz mi jaki dodatkowy ciężar powoduje nawigacja, że trzeba wymieniać sprężyny?

Jednostkowe doposażenie nie jest powodem do wymiany sprężyn, bez przesady. Kilogram plus minus jest bez znaczenia ale już większy silnik, skrzynia biegów i nadwozie już tak. O to mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, a reguła w BMW jest taka, że biorą pod uwagę nawet jednostkowe wyposażenie i dlatego ciężko dojść co oznacza ilość kropek i ich kolor na sprężynie.

Chyba tylko M-Power jest pewny - 1 czerwona?

 

Generalnie powoli zaczynam się skłaniać do tego, że jedyny wyjście z sytuacji do gwint. Jedyne pewne i paradoksalnie najtańsze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint jest twardy jak cholera. Jeździć po Warszawie było super ale w Trójmieście myślałem że koła odpadną.

Wolę zestaw sportowe amory + springi.

Jak dasz springi na -60mm to będzie w E46 już dobrze wyglądać i nie będzie za twardo.

Teraz tak mam w E46 i jednak jest bardziej komfortowo niż na gwincie w E36.

Amory mam od pół roku Bilstein B4 i pewnie długo nie pociągną na -60mm ale jak padną to kupie MTS-y.

Zmieniłem amory z przodu i z tyłu na czas kolejnej wypłaty weszły 3 letnie MTS-y z E36. Po wypłacie Bilstein na tył i zawiodłem się na nich.

Teraz bardzo żałuję że kupiłem Bilsteiny za 900zł jak mogłem mieć dużo lepsze i przystosowane do obniżenia MTS-y za 500zł ale sugerowałem się opiniami na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś kupić przynajmniej b6 bilsteina ... B4 nie jest do obnizonego zawieszenia ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie porównuj B4 do B6 ... a poza tym od b6 wzwyż można je regenerować i zmieniać charakterystykę do woli ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.