Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

Mam taki problem,silnik m40 nie "chodzi" na czwartym cylindrze, na wolnych obrotach telepie całym samochodem powyżej 2500obr/min już ciągnie dobrze.Zauważyłem że na czwartym cylindrze na zaworze wydechowym wytarty jest wałek(pozostałe krzywki są ok), dziwne, bo po tej stronie po której ma luz między dzwigienką(zamknięty zawór),tak jakby popychacz się zacią, zakupiłem więc nowe popychacze i dzwigienki na ten cylinder wypolerowałem wałek i dotarłem zawory bo miałem głowicę wyciągniętą,złożylem całą górę i dalej to samo-nie chodzi na czwarty. Mechanik zdiagnozował że w zakresie od ok 700 do 2000 obr/min na czwartym cylindrze ciśnienie ma 5 atm. powyżej 2000obr/min ma 12atm.(tak jak powinien).

A więc koledzy, pytanie do was -co może być przyczyną?

brak pomysłów przeszukane całe forum?

pomocy

Opublikowano

słuchaj a przewody i kopułkę sprawdzałeś? ale dziwne ze na niskich ma tak małe ciśnienie... Ja sam się borykam z tym problemem

Możesz powiedzieć ile dałeś za wałek?? dzwigienki zawory ? bo mnie to czeka... kopułke swiece przewody wymienione mam juz...

Opublikowano
A kolego ciśnienie jak mierzyłeś? Jak miałeś głowicę zdjętą to cylindry oblukałeś czy nie porysowane? Z olejem jak?? Nie łyka? I kwestia zaworu czy otwiera go jak trzeba, bo piszesz że wałek polerowałeś(to już nowe wraz z kompletem się zakłada bo potem klocki wychodzą) :? Teraz może być dużo wycięty i już nie dociska zaworu jak powinien :? A po za tym ściąg pokrywę zaworów,wykręć świece i obracaj wałem ręcznie i oglądaj jak pracuje klawiatura; druga sprawa pomiar kompresji na zimnym i ciepłym.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

kopułka i palec nowy przewody(sylikonowe) i swiece też

wałek 300zł(nowy ale już wytarty na czwartym cylindrze na wydechu)

dzwigienki 8x37zł

popychacze 8x30zł

Opublikowano

cisnienie było mierzone u mechanika, zamiast swiecy wkręcony czujnik.

oleju od wymiany do wymiany(co 15tyś.) ok. 400ml. dolewam

wałek jest wytarty ok 0.3mm(jak pisałem wyżej- "po przeciwnej stronie krzywki(gdy zawór zamknięty)"

Opublikowano
A no to kolego się kłania wyczyszczenie listwy smarującej bo widocznie tam jest przytkana i już nie wklepuje. A jeszcze ściąg tą pokrywę i jakimś prętem spróbuj docisnąć(tylko ustawiaj tak żeby zawór miał się już otworzyć i uważaj) na zawór bo może sprężyna też być wyruchana i za luźno zawór pracuje :?
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
Aha a czasem sam wałek na gnieździe nie ma luzu?? Sprawdzałeś??
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
pokrywa klawiatury była zdjęta, magistrala leje na wszystkie zawory, właśnie apropo sprężyny zapomniałem dodać że na tym zaworze wydechowym zmieniałem już 3 razy sprężynę bo była peknieta.
Opublikowano
kolego mam podobny problem ale z 3cim cylindrem, u mnie jest zagadka bo ten silnik by uruchamiany i było ok dopiero po zamontowaniu silnika do mojej beci przestał palić na ten cylinder i też nikt nie ma pojęcia co może być przyczyna
Opublikowano
Ja wam powiem że miałem takie same objawy i winna była kopułka, przy okazji wymieniłem kable champion i świece NGK, no i oczywiście kopułka, trochę portfel schudł, ale już jest wszystko ok. Ale szlak mnie trafił przy tym kilka razy, zanim doszedłem do tego, bo na benzynie dobrze wszystko było, tylko chu.owo na gazie, na początku szukałem winy właśnie w gazie,przy okazji wyciągnąłem cały reduktor wyczyściłem obejrzałem, myślałem że któraś membrana pękła, bo tak miałem we wcześniejszym aucie, ale było wszystko ok, tylko strasznie dużo syfu...
Opublikowano
No to albo prowadzenie zaworu ma luz(wytarło dziurę) albo gdzieś na koniku bije bo rzeczywiście masakra :roll:
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

dzisiaj kupiłem głowicę kpl.używaną w całkiem dobrym stanie(wałek,popychacze,dzwigienki) bo już sie pomysły skończyły.

zauważyłem że są w niej nowe zawory i prowadnice,ale żeby mieć pewność dotarłem jeszcze zawory jutro wstawię nowe uszczelniacze no i montaż zaworów.

niema bata teraz musi chodzić. :D

Opublikowano
no teraz to musi :D bo wydałeś już na remont swojego m40 więcej niż kosztuje zdrowe m43 :D.....

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.