Skocz do zawartości

320D - Tarcze hamulcowe


Piotrek9333

Rekomendowane odpowiedzi

Co do tarcz Bosha, to ja mam je na przodzie już jakiś rok i żadnych problemów.

Klocki ATE (zwykłe) i te niestety przy mocnych hamowaniach puchną. Kilka razy po mocniejszej jeździ nawet z nich dymiło, a nic się z tarczami nie stało.

Podstawa to DOBRY montaż tarcz i brak defektów powodujących ich deformację.

Jeśli będzie źle oczyszczona/krzywa piasta, to pokrzywi każdą tarczę. Nie raz się właśnie z tym spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy pisze co innego i ten co teamt zalozyl dalej nie wie co wybrac bo nie moze stwierdzic na podstawie 1 oppini ktora firma jest dobra. co innego jak by 10 osub polecilo by mu np ATE to wiedzial by co wziac. ja Mam przod Zimerman sport nawiercane tyl Bosh i klocki przod tyl zimerman sport troche pyla zrobilem juz na nich okolo 15tys narazie nie nazekam odpukac hamowanie swietne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brembo jakies pobobno slabe teraz robi te tarzcze ze wadliwe, kazdy kupuje ATE te sa pobobno najlepsze
mam brembo i jest ok ,ATE podobno lipa

 

widze że każdy piesek swój ogon chwali... tak nie dojdziemy do porozumienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega w 330d wymienił na brembo, pojezdził normalnie po miescie jakis czas (miesiac albo lepiej wiec już dotarte były i ułożone), potem zrobił jedno hamowanie w trasie z 200 do 100 i tarcze musiał wyrzucić do smietnika bo tak sie pokrzywiły.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

Z mojego doświadczenia Brembo to nie są złe tarcze. Nasi Klienci częściej wybierają ATE, Textar i Zimmermann ale od 2007 roku sprzedaliśmy sporo zestawów z tarczami Brembo i w tym okresie mieliśmy na tarcze tego producenta 4 reklamacje. Dla kontrastu mogę przesłać link do dość starych postów naszego stałego Klienta który bardzo intensywnie eksploatował tarcze Brembo w swoim 740i i bardzo je chwalił:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66323&start=800

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66323&start=840

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brembo jakies pobobno slabe teraz robi te tarzcze ze wadliwe, kazdy kupuje ATE te sa pobobno najlepsze
mam brembo i jest ok ,ATE podobno lipa

 

widze że każdy piesek swój ogon chwali... tak nie dojdziemy do porozumienia

 

 

nie każdy piesek ...tylko pisze jak jest po co miałbym chwalic cos co jest tandetą

fakt nie hamowałem z 200do 100 może wtedy było by inaczej :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia Brembo to nie są złe tarcze. Nasi Klienci częściej wybierają ATE, Textar i Zimmermann ale od 2007 roku sprzedaliśmy sporo zestawów z tarczami Brembo i w tym okresie mieliśmy na tarcze tego producenta 4 reklamacje. Dla kontrastu mogę przesłać link do dość starych postów naszego stałego Klienta który bardzo intensywnie eksploatował tarcze Brembo w swoim 740i i bardzo je chwalił:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66323&start=800

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66323&start=840

 

 

a na ATE, Textar jakieś reklamacjei? ucieszyla by mnie procentowa liczba reklamacji w stosunku do ilości sprzedanej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim jak się martwicie pogiętymi tarczami, to jedździe do porządnego warsztatu, gdzie będzie pomiar bicia po montażu.

Każda tarcza się może pokrzywić jak będzie zamontowana na źle oczyszczoną lub krzywą piastę.

Dopuszczalne bicie nowych tarcz po montażu to z reguły max ~0,05mm.

Ciekawy jestem ile osób płaczących na pokrzywione tarcze to robi??.

A naprawdę wystarczy tylko trochę korozji na pieście by było dużo większe, lub ściąganie starych tarcz młotkiem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Z mojego doświadczenia Brembo to nie są złe tarcze. Nasi Klienci częściej wybierają ATE, Textar i Zimmermann ale od 2007 roku sprzedaliśmy sporo zestawów z tarczami Brembo i w tym okresie mieliśmy na tarcze tego producenta 4 reklamacje. Dla kontrastu mogę przesłać link do dość starych postów naszego stałego Klienta który bardzo intensywnie eksploatował tarcze Brembo w swoim 740i i bardzo je chwalił:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66323&start=800

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66323&start=840

 

 

a na ATE, Textar jakieś reklamacjei? ucieszyla by mnie procentowa liczba reklamacji w stosunku do ilości sprzedanej

 

ATE mają na większości for bardzo skrajne opinie. Widać wyraźny podział na zwolenników i przeciwników tych tarcz. Z tego powodu przez długi czas nie polecaliśmy ich najmocniej ze wszystkich oferowanych tarcz. Mimo to od 2007 roku sprzedaliśmy bardzo dużą ilość zestawów ATE i przez ten czas mieliśmy tylko 2 reklamacje na tarcze tego producenta. Także doświadczenia z ATE mamy zdecydowanie dobre. Jeśli chodzi o wielkość sprzedaży tarcz tych trzech producentów to kolejność jest następująca: Zimmermann, ATE, Textar. Na tarcze Textar nie mieliśmy ani jednej reklamacji. Natomiast w przypadku Zimmermann od 2007 roku zdarzyło się około 20-30 przypadków reklamacji (co stanowi jakieś 2-3% sprzedanych zestawów), jednak tarcz tego producenta sprzedaliśmy 3-4 razy więcej niż ATE i kilkanaście razy więcej niż Textar.

 

Reklamacje na ogół są uznawane za zasadne, chyba że ślady niedbałego montażu są bardzo ewidentne. Mimo to w moim przekonaniu przyczyna większości reklamacji nie tkwi w samych tarczach.

 

Przede wszystkim jak się martwicie pogiętymi tarczami, to jedździe do porządnego warsztatu, gdzie będzie pomiar bicia po montażu.

Każda tarcza się może pokrzywić jak będzie zamontowana na źle oczyszczoną lub krzywą piastę.

Dopuszczalne bicie nowych tarcz po montażu to z reguły max ~0,05mm.

Ciekawy jestem ile osób płaczących na pokrzywione tarcze to robi??.

A naprawdę wystarczy tylko trochę korozji na pieście by było dużo większe, lub ściąganie starych tarcz młotkiem :).

 

To prawda - osobiście nie widziałem w żadnym warsztacie by mierzono bicie boczne tarczy po jej założeniu na piastę. A bez tego nie można mieć pewności że powierzchnia piasty została przygotowana prawidłowo. Tacy producenci jak TRW, Brembo czy EBC w udostępnianych materiałach technicznych podkreślają bardzo wyraźnie że właśnie ten błąd montażu powoduje problemy z biciem tarcz po przejechaniu 500-2000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.