Skocz do zawartości

735i czy to pęknięta głowica???


DEF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie, jakis miesiąc temu miałem robioną uszczelke pod głowicą i przy tej okazji sprawdzona była też głowica. Test głowicy wyszedł pozytywnie, z tym, że robiony był na zimnej głowicy i z tego co wiem przy ciśnienu 100 atmosfer. Panowie poskładali wszystko do kupy, odebrałem auto i okazło się, że nadal gubi wode ale bardzo powoli-powiedzmy co 600 km trzeba było dolać jej 1litr. Po przejechaniu jakiś 3000 km od temtego czasu pod korkiem robi się konkretne masło, na bagnecie pianka, ale nie przybywa mi oleju w misce. Olej w misce ma taki dziwny zółto szary kolor. Wiem, że powinien być poprostu żołty bo był zmieniony razem z uszczelką, teraz jakby zielono-żołto-szary. Pamietam jak wyglądał olej w momencie jak poszła uszcelka- jasno biała maź wylała mi sie z miski i było tego z 6,5 litra zamiast 5,5 i nie było watpliwości co sie stało. Teraz stan oleju w normie, a po 3000 tysiącach i paru dolewkach powinno byc go znacznie więcej, chyba, że przedostaje woda do niego przez peknięcie w głowicy?????

Panowie co o tym sądzicie???

1. Jakie ciśnienie powinno być przyłożone w czasie testu głowicy na zimno, żeby wykryc wszystkie nawet najmniejsze pęknięcia i czy na zimno wszystko wykryje sie przy bardzo wysokim cisnieniu czy, są pękniecia które pokazują sie tylko przy cieplej głowicy?????

 

2. Z jaką siłą powinna być dokręcona głowica???

 

Jeśłi ktos zna te wartosci to prosze podajcie mi je bo wydaje mi sie ze panowie zjebali robote i próbują sie wykręcic jakimis tanimi opowiastkami!!

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli glowica byla sprawdzana w wyspecjalizowanym warsztacie to raczej zrobili to dobrze - no chyba ze ziomki do dupy byli.

Glowice wystarczy dokrecic na 10,5 w 3 etapach i tez bedzie dobrze - wartosc ta jest praktycznie uniwersalna dla silnikow benzynowych.

Ja sadze ze wina nalezy obarczyc specjalistow ktorzy Ci ta uszczelke wymieniali jakis czas temu (gdyz pekniecie bloku tez odpada skoro z poczatku nie brala duzo wody).

 

PS

Zaobserwuj czy nie idzie za autkiem duzo dymu - to jest pary wodnej (co moze byc dosc trudne do obiektywnego zaobserwowania o tej porze roku)

swiadczyloby to o uszkodzeniu uszczelki pomiedzy kanalem wodnym a cylindrem i w ten sposob poziom oleju nie bedzie sie podnosil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie, jakis miesiąc temu miałem robioną uszczelke pod głowicą i przy tej okazji sprawdzona była też głowica. Test głowicy wyszedł pozytywnie, z tym, że robiony był na zimnej głowicy i z tego co wiem przy ciśnienu 100 atmosfer. Panowie poskładali wszystko do kupy, odebrałem auto i okazło się, że nadal gubi wode ale bardzo powoli-powiedzmy co 600 km trzeba było dolać jej 1litr. Po przejechaniu jakiś 3000 km od temtego czasu pod korkiem robi się konkretne masło, na bagnecie pianka, ale nie przybywa mi oleju w misce. Olej w misce ma taki dziwny zółto szary kolor. Wiem, że powinien być poprostu żołty bo był zmieniony razem z uszczelką, teraz jakby zielono-żołto-szary. Pamietam jak wyglądał olej w momencie jak poszła uszcelka- jasno biała maź wylała mi sie z miski i było tego z 6,5 litra zamiast 5,5 i nie było watpliwości co sie stało. Teraz stan oleju w normie, a po 3000 tysiącach i paru dolewkach powinno byc go znacznie więcej, chyba, że przedostaje woda do niego przez peknięcie w głowicy?????

Panowie co o tym sądzicie???

1. Jakie ciśnienie powinno być przyłożone w czasie testu głowicy na zimno, żeby wykryc wszystkie nawet najmniejsze pęknięcia i czy na zimno wszystko wykryje sie przy bardzo wysokim cisnieniu czy, są pękniecia które pokazują sie tylko przy cieplej głowicy?????

 

2. Z jaką siłą powinna być dokręcona głowica???

 

Jeśłi ktos zna te wartosci to prosze podajcie mi je bo wydaje mi sie ze panowie zjebali robote i próbują sie wykręcic jakimis tanimi opowiastkami

 

 

DEF

 

czy glowica byla planowana??

 

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie oczyścili dobrze powierzchni gdzie jest uszczelka pod głowicą to możesz mieć mikro przedmuch. Dokręcali ci głowice na ciepłym silniku? Chyba w twoim jak i w moim przpadku ostatni etap dokręcania odbywa się właśnie na ciepłym silniku czyli trzeba ponownie zdjąć pokrywe zaworów a nie każdemu mechanikowi się chce :lol:
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dudi a jak stwierdzisz ze glowica jest prosta??

I nie jest to zadne doprezanie silnika bo po planowaniu nie kupuje sie zwyklych uszczelek tylko grubsze.

Jak sie sciaga glowice to szczelnosc i planowanie powinno sie robic za kazdym razem - no chyba ze masz za duzo pieniedzy i zaraz zrobisz cala robote jeszcze raz.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centrino ja mam specjane narzedzie do sprawdzania czy głowica jest prosta. nie widze potrzeby planowania za kazdym razem.

a co do pekniecia u kolegi. robimy to tak:

sprawdzamy wizualnie uszczelke i głowice. zazwyczaj miejsca pekniecia sa te same. jezeli nic nie widac idzie do przeswietlenia w politechnice lubelskiej. wtedy mam 100%pewnosci. sprawdzanie cisnieniem, no cóz, mam watpliwosci co do pełnej skutecznosci zabiegu.

pozdro.

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Głowica była delikatnie splanowana bo po prostu tego wymagała.

Wczoraj spusciłem olej z miski i niestety nie wyglądał on tak jak powinien-mial szaro-zielony kolor i delikatne białe smugi miejscami na nim było widać, wiec z cała pewnoscia było w nim troche wody, ale co mnie najbardziej dziwi w tym przypadku, poziom oleju był idelany- nie przybyło go ani troche, auto stało 24 godziny zanim sprawdziłem poziom na bagnecie - na bagnecie tez była pianaka- i nastepnie go spusciłem z miski i tak jak napisałem wcześniej jego kolor był szaro-zielony z lekkimi białymi smugami miejscami!!! [/b]Olej ten był zmieniony miesiac temu, gdy zmieniona była uszcelka.

 

Zastanawia mnie czy ten syf w oleju to po prostu resztki z tego co pozostało w silniku gdy poszła uszczelka a wiadomo filtr wszystkiego nie wyłapie jak tego duzo jest i sie to przmieszało z olejem?????? Możliwe???

 

Dzisiaj wlalem nowy olej, zmienilem filrt oleju przejechalem jakies 20km- na bagnecie czysto, pod korkiem lekkie masełko, ale wiadomo, że pod deklem jest tam teraz syfu troche wiec dmucha pod korek. CZekam co będzie dalej!!!

 

Jeszce jedno pytanko- mam problem w chwili obecnej z przerwami pracy silnika- gubi gdzies prad. Zmienilem wszycho pod macha od kabli po cewke, impulstator, kopólkem palec - caly uklad wysokiego napiecia i wciaz to samo.

 

Pojechalem na dignostyke i podlaczlem ja pod kompa na zapalonym siniku- wsztsytkie parametry pracy w normie i w momencie gdy natepowala ta krotka przerwa w pracy silnika- 1/4 sekundy, komp tracil polaczenie z autem i wyrzucal komunikat zeby wlaczyc zaplon mimo ze silnika dalej chodzil!!!!! CZy to stacyjka to powoduje???? NA CALYM SILNIKU BRAKUJE NA ULAMEK SEKUNDY PRADU A PRZERWY SA NIEREGOLARNE I SLYCHAC ZE ROZLACZANE SA PRZEKAZINKI OD POMPY PALIWA, ITP ITD, a na 100% przekazniki sa sprawne i rozłaczane przez modul bo on sam nie ma pradu. Przerwy wystepuja co 2min, 5min, CZASAMI 15 MIN nie ma regoly! Czy ktos sie spotkal z tym kiedys wczesniej??? Zmieniac stacyjake czy proponujecie cos innego-cos tam moglo w niej poleciec co mozna naprawic, przeczyscic itp itd??? Te przerwy w pracy zaczely wystepowac po awari Modulu elektronicznego sterujacego praca silnika, ktory zasilany jest prosto ze stacyjki. Modul sie ten spalil po prostu. Teraz modul mam nowy, przekazniki wymienilem tez na nowe-bo ten bialy, główny od elektryki tez sie lekko przytopil, wiec musialo tam być naprawde goraco!!!

 

Jak macie jakies pomysly to piszcie Panowie, bo ja tu daleko na obczyznie i nie chce dawac tego auta juz wiecej do angielskich patałachow!!!

pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno,

Glowica była dokręcana w 3 etapach i na cieplym motorze tez.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dudi a jak stwierdzisz ze glowica jest prosta??

I nie jest to zadne doprezanie silnika bo po planowaniu nie kupuje sie zwyklych uszczelek tylko grubsze.

Jak sie sciaga glowice to szczelnosc i planowanie powinno sie robic za kazdym razem - no chyba ze masz za duzo pieniedzy i zaraz zrobisz cala robote jeszcze raz.

 

Pozdro

Wystarczy stol traserski lub przymiar liniowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy stol traserski lub przymiar liniowy :)

 

Stół traserski kosztuje jedynie 10 000 netto:

http://www.kreator.ceti.pl/poleasingowe.php?kat=2&id=6&ile=13

 

i faktycznie kazdy warsztat go posiada.

 

Do tego nie zobaczysz na takim stole jak przylega wewnetrzna czesc glowicy.

Tak a frezarke kazdy ma w domu bo jest tansza ;) (4500 netto) pozatym jest jeszcze cos takiego jak tusz traserski :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze powiem tak jak jest woda litr w oleju to po 200 km powinien oparwac i przy sprawnym silniku po 200 km nie powinno być sladu... tak jest u mnie a miałem gdzieś przeciek.Wywaliłem 1200zł na naprawe szczelnosć ,zawory , uszczelka ,robota szczelnosć sprawzął mi na gorącej głowicy 4 bary to tak sie sprawza? i co ciekawe po skręceniu było to samo wsypałem śroek K2 o chłonicy wyciek znikł tzn na 400 km wleje z litr wody... ale nie ma śladu w oleju ... zastanawia mnie co to mozę być wygląda na blok ? skoro środek (proszek ) uszczelił!!!! i zrobiłęm 4000 km i jest bez zmian jest troche oleju w wodzi i czasem widze biały nalot na bagnecie... ale to raczej od nie dogrzania ... BMW tak lubi ... ale wszytko działa i musze tak jeździć ... ale generalnie obserwuj autko ja dopiero za następne 4000 km nabiore pwenosci a moze jeszcze sie samo uszczelni...:)

 

prosze o informacje jak sprawdzc szczelnośc na gorąco ile barów...

 

HMMM przeswietlać głowice? Rany boskie no bez jaj pod cisnieniem chyba wystarczy? jeszcze troche to do nasa trzeba będzie wysyłać ...

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.