Skocz do zawartości

[e39] 530i Błąd 227, 228. Padam z sił, proszę o pomoc.


Equation

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Otóż mam problem z e39 530i

Instalacja LPG STAG PREMIUM

Podczas pracy na benzynie wyskakują błędy sond, wszystkich. Dlatego, raczej nie wierzę, że wszystkie razem się uszkodziły.

Dodatkowo wskazania sond stoją w granicach 0.05 i się nie ruszają na wolnych obrotach. Na większych obrotach wartości się zmieniają.

Wyskakuje check, i silnik nie równo pracuje, czuć drżenie auta.

Na gazie silnik pracuje równo, brak błędów, sondy na wolnych chodzą.

 

Odma sprawdzona, disa sprawdzona. Wszystko jest ok.

W związku z tym, że na gazie jest ok, myślę, że coś jest nie tak z układem paliwowym. Co o tym myślicie ? Proszę o pomoc, bo już mi ręce opadają .....

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak sprawdziłes odme ? z tego co widze to ładnie rzezbisz to auto moze podmuchaj suszarką,albo zmywaczem do hamulców
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wiesz troche zajmuje się mechaniką i nie wierze w twoje i historie tak samo teraz piszesz ze sprawdzałes przewody od odmy i wcale Ci sie nie pokruszyły spoko a ile jest przewodów do odmy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w co nie wierzysz. Że wygrzałem Becera suszarką i przeleciałem się lutownicą po lutach i mi radio działa ?

Wykręcałem całą odmę, bo mam z tym problem od samego początku, odkąd kupiłem auto. Nic się nie pokruszyło, bo wyjmowane były jak nie było kolektora ssącego.

A jeśli chodzić Ci o przepływomierz, to masz rację, nie wiem czy był zepsuty czy nie, a doładowanie akumulatora jakoś się pokryło z tym, że auto po tym chwile pracowało w porządku.

Jestem informatykiem z zawodu a nie mechanikiem, dlatego szukam tu pomocy. Co się nauczę to moje.

Edytowane przez Equation
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie jestem na sprawdzianie, nie wiem. Robiłem to pierwszy raz ponad miesiąc temu. Trzy rurki chyba z tego co pamiętam.
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no widzisz czyli nie sprawdziłes wszyskich dlatego tez odzałuj pare groszy i wymien odme z przewodami bo nawet małe pęknięcie da lewe powietrze a to skolei powoduje checka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Jeszcze jedno. Nie wymieniłem jeszcze filtru paliwa. A tam z tego co wyczytałem to jest tam coś w rodzaju czujnika ciśnienia. Może to być coś z tym ?
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
generalnie jak kupujesz auto to wszyskie filtry się wymienia akurat w tym przypadku filtr paliwa jest drogi bo tak jak piszesz jest on z czujnikiem cisnienia ale nic nie słyszałem zeby cos się z tym działo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie mogę ją wymienić. Ale jak wytłumaczyć fakt, że na gazie jest w porządku? Gdyby odma łapała lewe powietrze to na gazie też by był problem. A na gazie nie ma najmniejszych problemów. Po odpięciu przepływomierza silnik zaczyna pracować równiej. Może to jednak przepływka ?

 

Tak to wygląda:

http://images40.fotosik.pl/1440/e2794b63b538b9bbmed.jpg

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bledy mowia o przekroczonych adaptacjach co najpewniej jest spowodowane zle ustawiona instalacja gazowa

w premium byly zdaje sie przypadki ze przy wlaczonej autoadaptacji, czy jak sie tam to zwie, adaptacje samochodu plynely

jak pisalem wiele razy, pierwszy krok to skasowanie adaptacji i sprawdzenie czy jest dobrze na benzynie - powinno byc dobrze u Ciebie

jak bedzie zle to szukaj dalej ale jezdzac tylko na benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze skasowałem adaptacje inpą, odłączyłem aku na całą noc i wyłączyłem gaz. I

ile mniej-więcej muszę zrobić km aby się na nowo zaadaptowało?

Dzisiaj podczas drogi do pracy czuć było delikatne drżenie, potem na światłach praktycznie było ok.

Podczas przyśpieszenia wyskoczył check. Nie podłączałem jeszcze kompa. Pojeżdżę zobaczę.

Mam jeszcze drugie pytanie. W kanalikach świec jest tłusto, tzn, jest trochę oleju.

Z wydruku z aso wyniki, że uszczelka pod pokrywą zaworów była wymieniana 10tys km temu. Może coś, błękitnokrwiści mechanicy ze Szwajcarii źle skręcili ?

Czy nie szczelność pokrywy zaworów może mieć z coś wspólnego z występowaniem błędów 227, 228?

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak adaptacje sie rozjechaly to po skasowaniu problem na benzynie ustepowal od reki

wklej sceena jak wygladaja adaptacje po jezdzie na benzynie i czy te same bledy sie pojawily

zanim zalozyles gaz bylo dobrze?

nieszczelnosc pokrywy zaworow?? - to moze zainteresuj sie tym co gorik79 pisze, czyli odma, bo jak mozesz miec nieszczelnosc pokrywy zaworow

taka nieszczelnosc powinno byc slychac i na pewno moze generowac takie bledy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bledy mowia o przekroczonych adaptacjach co najpewniej jest spowodowane zle ustawiona instalacja gazowa

w premium byly zdaje sie przypadki ze przy wlaczonej autoadaptacji, czy jak sie tam to zwie, adaptacje samochodu plynely

jak pisalem wiele razy, pierwszy krok to skasowanie adaptacji i sprawdzenie czy jest dobrze na benzynie - powinno byc dobrze u Ciebie

jak bedzie zle to szukaj dalej ale jezdzac tylko na benzynie

Przeczytałeś pirwszy post ?

Na gazie samochód jeździ dobrze problem jest z instalacja paliwową samochodu

Sondy leża tylko na benzynie na wolnych obrotach, po przełączeniu na lpg działają normalnie tak jak na benzynie podczas jazdy nie zwalajcie wszystkiego na instalacje gazową.

 

Tu po skasowaniu adaptacji nie jest dobrze na benzynie i założyciel postu pyta co może być przyczyną.

 

Z tego co mi wiadomo to ssanie lewego powietrza nie ustawało by po przełączeniu na lpg więc wymienianie sprawnej odmy za ok 300zł jest bezcelowe, lewe powietrze dostaje się inaczej niż przez przepustnicą, ale odma odpowietrza skrzynie korbową i wejście ma przed przepustnicą więc pojęcie lewego powietrza przy odmie jest niezasadne (kiedyś ta rurka szła pod samochód a teraz mamy ekologię i trzeba było to uszczelnić żeby się do atmosfery nic nie dostawało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mialem problem z odma po wymianie ustapilo tzn ciezko odpalal,po odpaleniu za niskie obroty mial na benzynie i na gazie podczas jazdy nic nie bylo czuc tylko na postoju buda sie trzesla i za niskie obroty byly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak nie działa na benzynie a działa na gazie to według mnie jest coś nie tak z układem zasilania w benzynę.

Wtryski przylewają?

Padł regulator ciśnienia paliwa?

 

Ja mam podobnie < u mnie check się nie zaświeca bu u mnie jest to nieaktywna kontrolka> ale błędy na kompie są.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałeś pirwszy post ?

Na gazie samochód jeździ dobrze problem jest z instalacja paliwową samochodu

Sondy leża tylko na benzynie na wolnych obrotach, po przełączeniu na lpg działają normalnie tak jak na benzynie podczas jazdy nie zwalajcie wszystkiego na instalacje gazową.

...

pojęcie lewego powietrza przy odmie jest niezasadne

...

 

przeczytalem

mam instalacje gazowa od ponad 10 lat w roznych autach i wiem jak dziala, jesli sie jezdzi na gazie(a po to sie go zaklada) to adaptacje sa ustawione dla gazu i jesli gaz jest zle ustawiony to silnik na benzynie nie bedzie dobrze pracowal - wiec zaczelismy od podstaw czyli prawidlowego wykluczenia gazu z problemu

i w tym watku wychodzi na to ze to nie gaz jest problemem

 

odkryj sobie korek od oleju i zobacz jak wyglada Twoja teza o lewym powietrzu przy odmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wydruku z aso wyniki, że uszczelka pod pokrywą zaworów była wymieniana 10tys km temu. Może coś, błękitnokrwiści mechanicy ze Szwajcarii źle skręcili ?

 

Pokrywę mogło rozwalić od ciśnienia które powoduje właśnie uwalona odma. Wtedy ciśnienie "ucieka" znajduję sobie drogę uszczelkami bagnetem oleju itd. Świece są prawdopodobnie mokre od oleju przed uszczelkę pokrywy. Jeśli ją znowu wymienisz to w następne mrozy albo jak nie będziesz miał szczęścia to jeszcze szybciej znowu wywali Ci uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Problem rozwiązany, przyczyną okazała się uszkodzona uszczelka pod pokrywą zaworów, dokładnie "okulary". Po wymianie na nowe wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Otóż ja miałem ten sam problem: podczas jazdy wszystko spoko, a na wolnych obrotach czasami rzucało trochę autem. Pasażerowie z którymi miałem okazję czasami jeździć nawet nie zwracali na to uwagi, a we mnie się gotowało. Podłączyłem swojego face'a (chodzi pod CS 6.5) i wyskoczyły mi 4 błędy:

- 2 z nich to skład mieszanki (bank 1 i bank 2)

- pozostałe 2 to przekroczone wartości z sond lambda cylindry 1-3 i 4-6

Podejrzenie padło na dolot (lewe powietrze). Sprawdziłem w TIS BMW po symptomach (była pozycja nierównomierna praca silnika) i wyskoczyła informacja, że w silnikach M52TU (takich jak ja mam) w przypadku stwierdzenia nierównomiernej pracy silnika i wyrzucaniu błędów jak wyżej, należy wymienić rurkę powrotną od układu odpowietrzenia skrzyni korbowej. Nie jest ona jednak podłączana bezpośrednio do odmy, a odchodzi od jednej z rurek odmy pomiędzy kolankami kolektora dolotowego 1 i 2 cylindra, i prowadzi do króćca pomiędzy kolankami kolektora dolotowego 5-6 cylindra. Rurka jest widoczna jak zdejmie się pokrywę listwy układu wtryskowego. W moim przypadku przy kolanku na wysokości 2 cylindra rurkę "wessało" do jej środka aż zrobiła się dziura. To właśnie powoduje przedostawanie się lewego powietrza do silnika.

Po wymianie wszystko wróciło do normy: silnik pracuje na wolnych obrotach równo, a zużycie godzinowe paliwa wyświetlane w ukrytym menu OBC ustabilizowało się na poziomie 0.9-1.1 litra/godzinę (przed wymianą było 1,0-1,6 litra/godzinę i zmieniało się gwałtownie).

Jeśli zatem ktoś posiada silnik M52TU i ma wyrzucone takie cztery błędy jak powyżej, a silnik pracuje nierównomiernie, proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić stan tej właśnie rurki. Dodam, że odma nie była podejrzana, ponieważ nie było i ma w moim przypadku charakterystycznych oznak padniętej odmy (dławienie się silnika, czy gwizdanie po odkręceniu korka wlewu oleju).

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.