Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam i przepraszam jeśli było. Niestety mam bardzo ograniczony dostęp do Internetu i nie mam możliwości grzebać po forum, skrobnąłem w domu a wysyłam posta z pracy ;). W mojej buni (E46 320d 136koni 2000r) stała się dziwna rzecz, mianowicie od pewnego czasu zaczęła mi ubywać płyn chłodniczy, samochód dymi bardzo dziwnie bo na biało/szaro i dziwnie śmierdzące spaliny ma, ni to olej i chyba to ten płyn chłodniczy, jednocześnie ciężko zapala za pierwszym razem, ale to chyba nie połączone z dymieniem (pewnie świeca padła). Robiłem wymianę filtrów (tzn. mój ojciec który troche zna się na mechanice) i oleju tydzień temu, nigdzie nie było wycieku płynu, nie kapie nigdzie także, węże które przepatrzył tata też ok. Myślałem że to ten filtr odmy (wymieniłem, wyczyściłem), tak mi mówił znajomy, ale po wymianie nic się nie zmieniło inny mówił że gładzie cylindrów,ale wtedy chyba kopcił by na niebiesko i brał olej a nie wodę?. Dodatkowo silnik się przestał dogrzewać (trzeba jakieś 20km żeby osiągnął swoją temperaturę), jakby termostat, ale dziwne że zaczęło się to dziać razem z ubywaniem płynu. Najgorsze jest, że podczas przyspieszania –tylko pierwsze dwa trzy razy wali białe obłoki zwłaszcza zauważyłem je w nocy gdy ktoś za mną jedzie i świeci światłami. Po paru „załączeniach” turbiny przestaje dymić i wszystko jest ok., aż do następnego poranka. Czy to możliwe, że pcha płyn do turbiny, bo nie wiem w jaki sposób? Uszczelkę pod głowicą raczej mam dobrą, mazi na oleju nie było i nie ma, ani przy bagnecie, ani przy korku oleju nie przybywa. Silnik jak się już nagrzeje to trzyma temperaturę. Acha, płynu ubywa ok. 0,5 litra tygodniowo (robie 300km). Miał może ktoś taki problem? Mojego nadwornego mechanika to przerasta ;), a właściwie to nie ma czasu szukać bo jest zajęty do końca przyszłego tygodnia, a może do tego czasu będę miał jakieś rozwiązanie. Za pomoc z góry dziękuję wszystkim forumowiczom i przepraszam za długi elaborat.
Opublikowano
Nie wiedziałem ,że jest coś takiego, jak to wygląda, gdzie jest umiejscowione...rozumiem że tam chłodzone są spaliny cieczą??
Opublikowano

Dokładnie część spalin która przez EGR idzie do dolotu powietrza jest chłodzona cieczą. Chłodniczka - to srebrne cuś masz na samym wierzchu jak zdejmiesz osłony

 

http://farm6.static.flickr.com/5296/5422610376_149d4e4a1f.jpg

Opublikowano
Ja też nie miałem "masła" pod korkiem i na bagnecie od oleju było ok a jednak uszczelka :) (tez mi ubywalo z 0,5 tygodniowo i nie bylo zadnych wyciekow) zrob test na zawartosc co2 i bedzie wiadomo czy uszczelka
Opublikowano

miałem IDENTYCZNY problem. bałem się, że to głowica ale okazało się, że chłodnica spalin, czyli ta EGR tak jak kolega wyżej napisał i dołączył zdjęcie, żeby to sprawdzić można bardzo łatwo obejść chłodniczke kawałkiem węża i wtedy płyn nie będzie szedł na chłodniczke tylko wtedy ominiesz też termostat i nie będzie Ci się nagrzewał ale wystarczy przejechać 10-20 km i zobaczyć czy dalej dymi czy już nie. jeśli wszystko wróciło do normy (pomijając temperaturę) to wymienić chłodnice egr. ja zrobiłem dokładnie tak jak to opisałem tylko że dodatkowo zacisnąłem szczypcami zaciskowymi to obejście żeby auto się nagrzało bo jak wspomniałem wtedy wywalamy termostat a padło mi to w zimie.

AHA i trzeba uważać żeby przypadkiem nie zaczadzić się w kabinie, bo spaliny mogą przez jakąś nieszczelność wychodzić pod maską. Po całej akcji najlepiej złozyc na paście do tłumików, żeby układ wydechowy był szczelny.

Chodzi o część nr 1. paste proponuję nałożyć na elementy nr 4

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2231&hg=11&fg=50

Opublikowano
aha i pragnę zauważyć, że nowa chłodniczka tylko w oryginale dostępna JUŻ od 1600 zł. Moja e46 musiała się zadowolić używką z allegro. pozdrawiam i mam nadzieję że to tylko chłodnica spalin a nie głowica...
Opublikowano
Ja kupiłem chłodniczke za 350 zł. była tylko jedna okrągła na allegro (reszta same kwadratowe a one mają chyba inaczej umiejscowione wyjścia). 350 zł to chyba dobra opcja w porównaniu do ściągania głowicy :) i o ile szybsza naprawa... :cool2:
Opublikowano
a jak ktoś ma całkowice odłaczony egr to można zlikwidować chłodniczkę zaślepić węże układu chłodzenia oraz układu wydechowego?? (oczywiscie podczas awarii chłodniczki- przepuszczania płynu)
Opublikowano
uważam że tak, tylko jak ominiesz chłodniczke nie omijając termostatu? Może mógłbyś wstawić na tym odcinku jakiś inny termostat albo zaślepić otwory i zostawić na jednym, ale jednak pomyślałbym nad tym żeby jednak były 2 bo niby wystarczy 1 ale jednak zawsze może się zaciąć i szybko przegrzejesz auto (mało prawdopodobne). 4 wyjścia w chłodnicy wtedy musisz zaślepić. A może zaślepić spaliny gdzieś wcześniej przed chłodniczką...?
Opublikowano
Dziekuje bardzo za pomoc,zabieramy sie za to koncem tygodnia. Dzisiaj dopiero mialem dluzszy dstep do netu i moglem poszukac. Rzeczywiscie to prawdopodobnie ta chlodniczka. Napisze nastepnym razem jak postepy. Dziekuje jeszcze raz wszystkim
Opublikowano
...uważam że tak, tylko jak ominiesz chłodniczkę nie omijając termostatu?...

Wydaje mi się że w przypadku gdy nie ma chłodniczki spalin woda nie będzie się od niej podgrzewała i termostat stale będzie zamknięty... - zresztą jak jest niepotrzebnie otwarty to są problemy z dogrzewaniem auta.

W/g mnie cały ten obwód należy zaślepić tak by nie było przepływu. Sytuacja jak przy zamkniętym termostacie.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
no tak. jak zaślepisz to powinno być ok, jednak bezpieczniej mieć 2 termostaty bo zdarza się tak (wypadki losowe), że termostat się zatnie na zamkniętym i przegrzejesz szybko silnik. najprościej zaślepić tak jak piszesz i po sprawie :cool2:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wszystko zrobione, tzn. wymieniona chlodnica egr,ale nie przeszlo, wymienilem tez termostat egr i przeszlo, wydaje mi sie ze wymienilem dobra chlodniczke, a termostat byl problemem. Tylko nie wiem jaka cholera przez termostat woda szla do spalin ? Dzieki wszystkim serdeczne za pomoc. Pozdrawiam
  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.