Skocz do zawartości

[e90] Jaki olej?


virek_kk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
ja bym brał Neste, jeżdże na nim od ostatniego zalania w N53B30 i jest miodnie, silnik pracuje aksamitnie, obecnie 2500km od wymiany i zero ubytku. Jakby nie było to full PAO i bardzo niski NOACK więc jakościowo jest kosa, do tego Archoil 9100 i jest bajecznie.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Może być ten sam, możesz też "szarpnąć" się na motula, jak masz wycięty dpf to x-cess będzie dobry.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Motula to się szarpać nie trzeba, bo jest chyba nawet tańszy od Castrola. Zastanawiam w jakiej mierze zawdzięcza swoją popularność cenie, a w jakiej lepszej jakości, jeżeli rzeczywiście taką ma. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego napisałem w cudzysłowie, to dobry olej w dobrej cenie, po kilku latach jazdy zmieniłem na millersa, ale wrócę do motula, nie odczuwam różnicy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Panowie,

BMW e90 318i silnik n43 benzyna. 143konie, autko z 2010 roku.

Chce zrobić płukankę po castrolu :/ polecicie coś?

I jaki olej po plukance zalać? 5w40 pewnie ale możecie podać jaki motul? Xces, xclean?

Jazda 80% po mieście. Dość. Wysoko kręcę obroty.

 

Polecam millersa 5w40 ee miało go w poprzedniej bmw i był :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Wchodzi 4,25l, 5w40 z normą ll-04, czyli np. motul x-clean.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie tak jest z castrolem, poza tym że nie jest modny?

 

Ja osobiście nie mam zaufania do castrola, zresztą do motula też już nie wystarczy kuknąć na specyfikacje i można mniejszą cenę kupić lepszy olej

 

Castrol, też wcześniej używałem, bo przeciez bmw poleca :D mechanik odradzil mi ten olej ze względu na osad jaki pozostaje po nim w silniku. Teraz helix I rzeczywiście jest różnica, po przejechaniu 10k na tym oleju silnik już nie jest taki 'zażółcony' jak po castrolu, co pozwala mi sądzić że osadza się mniej a dodatkowo czyści.

Edytowane przez rich79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dpf jest w aucie? Jeżeli tak to coś z normą ll-04, np motul lub millers.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, te które podałeś, oba będą odpowiednie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że nie znalazłem(nie zauważyłem) na stronie odpowieniego wątku powitalnego, czynię to właśnie tutaj;

Pochwalony dla wszystkich forumowiczów :!:

 

To moje pierwsze BMW i czas pokaże czy ostatnie, czy nie. :wink:

 

 

Samochód sprowadziłem w Lipcu osobiście z Niemiec(fabryka BOSCH-a robiła zmiany na F30 i E90 szły pod młotek) i jestem z niego bardzo zadowolony. Z racji zawodu jaki wykonuję, zmuszony byłem zamienić swoją IMPREZĘ na coś z Dieslem i tu wybór był oczywisty.

Autko ma aktualnie 204tkm. przebiegu, było na bieżąco serwisowane, ale niestety interwał wymiany oleju w silniku(w Niemczech) wynosił od 20 do nawet 30tkm... Dzięki Bogu, że wszystko gra póki co. Zaraz po przyjeździe do Polski Syfrol 5w30(po 7tkm) został zlany z silnika, motor wypłukany LM i zalany AMSoilem 0w40 DZF plus Archoil 9100. Beemka posiada DPF i długo się zastanawiałem czy ww. oliwa będzie odpowiednia, ale ostatecznie stwierdziłem, że przy wymianie co 10000km. i płukaniu chyba nie ma się czego bać. AMSoila stosuję od kilku lat w różnych samochodach i nigdy nie było problemów. Jak myślicie, czy to dobry olej do mojej N57?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że nie znalazłem(nie zauważyłem) na stronie odpowieniego wątku powitalnego, czynię to właśnie tutaj;

Pochwalony dla wszystkich forumowiczów :!:

 

To moje pierwsze BMW i czas pokaże czy ostatnie, czy nie. :wink:

 

 

Samochód sprowadziłem w Lipcu osobiście z Niemiec(fabryka BOSCH-a robiła zmiany na F30 i E90 szły pod młotek) i jestem z niego bardzo zadowolony. Z racji zawodu jaki wykonuję, zmuszony byłem zamienić swoją IMPREZĘ na coś z Dieslem i tu wybór był oczywisty.

Autko ma aktualnie 204tkm. przebiegu, było na bieżąco serwisowane, ale niestety interwał wymiany oleju w silniku(w Niemczech) wynosił od 20 do nawet 30tkm... Dzięki Bogu, że wszystko gra póki co. Zaraz po przyjeździe do Polski Syfrol 5w30(po 7tkm) został zlany z silnika, motor wypłukany LM i zalany AMSoilem 0w40 DZF plus Archoil 9100. Beemka posiada DPF i długo się zastanawiałem czy ww. oliwa będzie odpowiednia, ale ostatecznie stwierdziłem, że przy wymianie co 10000km. i płukaniu chyba nie ma się czego bać. AMSoila stosuję od kilku lat w różnych samochodach i nigdy nie było problemów. Jak myślicie, czy to dobry olej do mojej N57?

 

Do silników z DPF przeznaczone są oleje niskopopiołowe, czyli tzw. low saps. Jest to zdrowe dla DPFa, ale czy dla silnika, to sprawa raczej wątpliwa (ja mam dziada wyciętego, więc leje full saps). Nie widzę czy ten olej co podałeś jest zrobiony pod DPF, ale jeśli nie to mogą pojawić si kłopoty w postaci szybszego jego zapychania i ogólnie zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pytanie zasadnicze.

Czy jest jakas wiarygodna ekspertza dotycząca gorszego smarowania i zabezpieczenia silnika uzywając olejów low saps? Nigdy nie przeczyatalem fachowej rezencji, opisujacej szczegolowo gorsze proces smarowania przez olekje low saps. jestem oczywywiscie laikeim w temacie. i dla mnie rozwoj technologiczny olejoww low saps wiaze sie scisle z zastosowaniem DPF. Poprostu 'zwykle oleje' z ooresu przed DPF wszystkie byly 'high saps'. To zastosowanie DPF wymusilo oleje Low saps czyli niskopopiolowe. Na poczatku byly one znacznnie drozsze od 'zwyklyc'. Rozwoj tecnologi pozwolil zredukowc cene do porwnywalnej ze 'zwyklymi' Ponad to 'najdrozszym' czynnikem w olejach sa jego dodatki. Niech ktos moze opisze czemu ten 'popiol' mialby byc zdrowszy dla silnika. Jesli ten 'popiol' zapycha DPF to odklada sie takze na kolektortach, katalizatorze, gnizdach zaworow itp. Nich moze ktoś opisze fachowo problem bo chcioalbym sie mylic i nei miec dylematow co do wyciecia DPF. To oczywiscie najlatwieszy sposob. Wyciac i zapomniec. Ale pyatnie po co jesli 'popiol' moze raczej szkodzic niz pomagac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz terminy.

To, że olej jest low, mid czy full saps nie przekłada się bezpośrednio na właściwości smarne (lepkość kinematyczną oleju).

"low saps" to standard określający liczbę TBN - ilość związków zasadowych. Im jest ich więcej, tym większą "pojemność" chemiczną posiada olej - czyt. wolniej się zużywa i dłużej zachowuje pierwotne właściwości smarne czy też oczyszczające.

Oleje low saps mają niższe TBN, a full saps wyższe.

Ten "popiół" (chociaż sadza bardziej tu pasuje) tak czy siak powstaje w procesie spalania oleju napędowego, ale w zależności od oleju może być go trochę mniej albo więcej.

Taka natura diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie z tym z tym TBN. Ta zasadowość wydaje się logicznym wytłumaczeniem że low saps jest jakby gorszy (mniej trwały, krócej zabezpiecza itp), ale

Ten "popiół" (chociaż sadza bardziej tu pasuje) tak czy siak powstaje w procesie spalania oleju napędowego, ale w zależności od oleju może być go trochę mniej albo więcej.

Taka natura diesla.

Tak jakby sugerujesz ze spalanie diesla zależy od oleju. Jeśłi olej low saps jest wlany to paliwo diesel spalać się ma z mniejsza iloscią sadzy która nazwałeś popiołem. Bo przecież o to chodzi z DPF. A z drugiej strony ze niby high saps maja lepiej pochłaniać sadzę (popiół) Coś tu mi nie styka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/16507/oleje-low-saps-czym-sa-i-kiedy-warto-je-stosowac

Tu jest opisane, ale co do zuzywania sie szybszego silnika stasując low saps to sprawa nie jest taka jasna.

Tylko, że dzidek25 pisze lakonicznie o tej sadzy. Tu raczej chodzi o rodzaj 'sadzy'. tej twardej nie dającej sie wypalić w DPFie.

No i dalej nie widze racjonalnego podwodu do wycinania DPFa jesli dobrze pracuje, a głownym powodem jego wyciecia ma być rodzaj oleju jaki sobi\e ktos ubzdural ze szkodzi silnikowi. Wymiana co 10-12 tys lub raz do roku i wszystko. W dodatku BMW jak silnik w dobrej kondycji to nie biorą oleju. ( u mnie bylo E91 3.0xD z 230 tys i nie bralo ani grama). A co do natury diesla to że jest 'sadza' przy spalaniu to dlatego jest DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/niskopopiolowe-oleje-silnikowe.html

To chyba najlepszy artykuł opisujący temat low saps.

I tu znów słówko do dzidek25, który to pisał że mylę terminy. Za to dzidek25 dzidek pisze o sadzy, która zawsze jest spalana w procesie samoregenaracji DPFa. I właśnie po to DPF jest. Problem w tych 'twardych' popiołach, które zapychają DPF. Ale tez jak już pisałem i jak to jest w tym artykule powyżej link, problem saps dotyczy też katalizatoów i układu wydechowego. Tak więc zwykłe wycięcie DPF i lanie bezkrytycznie olejów 'nie-low saps' jest rozwiazaniem na krótka mete. Do jakis zuzytych gratów co za rok czy dwa maja trafic na zlom moze tak mozna. Ale jak zniszczy się katalizator to juz badanie techniczne nie przejdzie. Moze niedlugo okazac sie za i ilosc 'sadzy' zaczną sprawdzac na badaniu. Zdaje sie ze za Odra tak juz jest. Tak wiec jak ktos ma autko w dobrej kondycji z dobrym DPFem, zmienia olej jak trzeba to wycinanie DPFa jest Pointless.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.