Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moja obserwacja w klasie "normalnych" olei, w każdym przypadku resurs między wymianami 15tkm:

- ELF Solaris LLX - pół litra na 15kkm (sprawdzane dwa razy), obecnie bodajże Full Tech LLX

- Shell ultra extra ECT - zero na 15kkm (sprawdzane raz)

Zalewam po raz kolejny shella, mega tani, same pozytywy. Auto 80% przebiegu robi w trasie.

 

Co ciekawe - w renówkach ELF sprawuje się bardzo dobrze. Z resztą poza zużyciem nie miałem żadnych uwag, a pół litra na 15kkm to też moim zdaniem znośny wynik jest :cool2:

Opublikowano
Skąd to wiesz?

 

Co wiem? Ze gesty jest czy ze slaby? Formuluj mysli sprawniej jesli zadajesz pytanie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=qM1yZ5wE3L0

 

 

No tak faktycznie, tego się mogłem spodziewać. Kolejny fantastyczny test z jutiuba, przeprowadzony w mega wypasionym laboratorium na Alasce. Co do którego wyników nie można mieć absolutnie żadnych wątpliwości i z całą pewnością można, a nawet należy powiedzieć, że oleje GM są fatalne. Zwłaszcza gdy poleżą za długo koło mrożonych frytek w lodówce. :duh: Przepraszam za sarkazm, ale gdyby nazwać te rzeczy po imieniu, to Twoje opinie są wysoce nieuprawnione, co do powyższego oleju. Zwrócę uwagę, że taki test odwróconego słoika, po przechowywaniu w lodówce, nie jest normowanym stylem badania lepkości oleju na zimno i ASTM nie ma takiej procedury. Mogę to porównać do tego, jak rolnik wchodzi do stajni i jak pogłaska krowę, to od razu wie, czy daje dużo czy mało mleka. Oleje GM mają jedną i niewątpliwą zaletę, spełniają swoje zadanie i są tanie. W przeciwieństwie do niektórych olejów firmowych, które spełniają swoje zadanie i są drogie. Gdyby więc zejść na ziemię i rozpatrywać w tym kontekście jakość oleju silnikowego, to za GM-a przynajmniej nie przepłacamy i to jest pewne jak 2+2=4.

Opublikowano

Ciecze sa bada w laboratorium rowniez w lodowkach :)

Tyle ze nie ma tam frytek a jedynie napoje chlodzace latem.

Domowy test z youtube wykazal iz po przeprowadzeniu go w laboratorium uzyskamy podobne aczkolwiek bardziej dokladne wyniki.

Chlopak na filmie zalozyl bledna temperature swojej lodowki ktora w rzeczywistosci jest wyzsza od tej w jego opisie.

Wniosek jest taki iz ten olej na prawdziwym mrozie o temp -25C zachowuje sie tragicznie.

Nikt nie neguje ze jest tani i spelnia swoje zadanie przy dodatniej temperaturze powietrza na zachod od szczecina,poznania czy zielonej gory.

 

PS.Odwracany sloik zawieral czysty olej a ten w silniku jest zanieczyszczony wiec ma gorsze wlasciwosci od tego testowanego.

MADE IN PRL
Opublikowano
Proponuje przeczytac watek od poczatku bo odpowiedz na twoje pytanie znajduje sie w tym tekscie.
MADE IN PRL
Opublikowano

Do m47n2 2.0d z dpfem może być olej MOTUL 8100 X-CLEAN + plus 5w30? Spełnia normę bmw ll04 za 6 litrów wyjdzie 160 z ogonem

 

albo kupić oryginalny olej bmw llo4 wyjdzie jakieś 35 zł drożej tylko. Może coś innego?

 

FILTRON FILTR OLEJU OE 649/7 będzie ok za 32 zł ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filtron jest cienki jak barszcz proponuje Mana lub Knechta co do oleju moze byc org. BMW
Opublikowano
Z braku w sklepie zamówiłem olej 5W-30 8100 X-CLEAN+ motula. Czy są jakiekolwiek gorsze opinie na jego temat ? Do silniczka N47N.
Opublikowano
Z braku w sklepie zamówiłem olej 5W-30 8100 X-CLEAN+ motula. Czy są jakiekolwiek gorsze opinie na jego temat ? Do silniczka N47N.

Też mam w planie zalać taki olej.

-------------------

Artur

Opublikowano
To zobaczymy jak się sprawdzi. Oczywiście płukanka przed wjedzie ;)

 

Pamietaj tylko by po zmiane oleju pierwsze kilkaset kilometrow zrobic do max 2500-2800obr silnika

Byli tu tacy przed toba co im panewka wyszla jak zmienili na ten olej+ plukanka i dali vmax na autostradzie…

Plukanka&xclean nie sluzy wszystkim silnikom diesla a szczegolnie tym wczesniej jezdzacym na interwalach long life bmw i ich zalecanego castrola.

MADE IN PRL
Opublikowano
Ciecze sa bada w laboratorium rowniez w lodowkach :)

Tyle ze nie ma tam frytek a jedynie napoje chlodzace latem.

Domowy test z youtube wykazal iz po przeprowadzeniu go w laboratorium uzyskamy podobne aczkolwiek bardziej dokladne wyniki.

Chlopak na filmie zalozyl bledna temperature swojej lodowki ktora w rzeczywistosci jest wyzsza od tej w jego opisie.

Wniosek jest taki iz ten olej na prawdziwym mrozie o temp -25C zachowuje sie tragicznie.

Nikt nie neguje ze jest tani i spelnia swoje zadanie przy dodatniej temperaturze powietrza na zachod od szczecina,poznania czy zielonej gory.

 

PS.Odwracany sloik zawieral czysty olej a ten w silniku jest zanieczyszczony wiec ma gorsze wlasciwosci od tego testowanego.

 

To jeszcze raz, bo nie zrozimiałeś - ten test ma tyle wspólnego z tym jak ten olej się zachowuje podczas zimnego rozruchu, jak Ty z najnowszym i najdroższym modelem Ferrari, bez obrazy, bo chodzi o to że sobie możesz na niego popatrzeć w Internecie co najwyżej. Oczywiście możesz sobie wierzyć w takie testy dowoli, tylko nie pisz głupot na forach technicznych, bo się kompromitujesz. Lepkość oleju, a jego właściwe możliwości smarowania w niskich temperaturach, to zupełnie dwie różne rzeczy. Nie podejmuję się nawet aby Ci to wytłumaczyć, bo są to już rozważania stricte naukowe. I jak ktoś "okiem" ocenia to, na co są prowadzone bardzo skomplikowane badania, to ja pytań nie mam. Po co studia, po co laboratoria, po co nauka, jak ludzie jutiuba odpalą i po wsadzeniu do zamrażalki już wszystko wiedzą. Skąd wiesz jak się inne oleje zachowują, bo może np są bardziej płynne przy -25, a przy -27 już stoją i pompa tłoczy powietrze. Oleje w ujemnej temperaturze bardzo różnie się zachowują i takie "zamrażarkowe testy" z jutiuba to tylko mogą wpływać na wyobraźnię kogoś, kto totalnie o tej problematyce nie ma pojęcia.

Opublikowano

Smieszny jestes.

Roznica miedzy laboratorium a youtubem jest taka ze chlopak wsadzil olej do domowej lodowko-zamrazarki na noc a w laboratorium kanadyjskim mrozi sie go pomiedzy 80-90 godzin w wyskalowanej elektronicznie zamrazarce.

Test z youtuba choc prosty w swoim przekazie jest nadal wiarygodny.

 

PS.Na dole masz film krecony w laboratorium AMSOIL gdzie widac ze miejsce lodowki zajmuje zamrazarka a sloika plastikowe menzurki!

 

https://www.youtube.com/watch?v=AQ2RJlMy1Ec

 

PS" W razie jak bys nie wiedzial co to AMSOIL to zapodaje link

 

http://www.amsoil.com/about/index.aspx

MADE IN PRL
Opublikowano
Finalnie nie robiłem płukanki, dokładnie spuściłem i wyciągnąłem z podstawy filtra (poprzednia wymiana 10kkm temu), przy następnej będzie płukanka, jest różnica choćby w osiąganiu temperatury oleju i minimalna w samej temperaturze (wolniej/minimalnie niższa w cyklu miejskim).
Opublikowano
jest różnica choćby w osiąganiu temperatury oleju i minimalna w samej temperaturze (wolniej/minimalnie niższa w cyklu miejskim).

 

A jak kultura pracy silnika i odglosy w porownaniu do elfi evo llx ?

Ciekawy jestem.

MADE IN PRL
Opublikowano (edytowane)
Do twojego silnika TOp tech 4200 nie jest odpowiedni, musisz miec olej z klasyfikacja BMW LL-04 i najlepiej low saps. Przy okazji to nie gorna polka w Liqui Moly. Jezeli chcesz pozostac przy Liqui Moly dobrym wyborem bedzie Longtime High Tech 5W-30 ale sa stosunkowo lepsze oleje jak Mobil 1 ESP 5W30, Valvoline synpower MST 5W30, Motul Xclean normal/+ 5W30... Zabezpeczenie antytarciowe oparte na mobilenu jest jednak charakterystyka olejow poprzedniej generacji. Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
oczywiscie LL04 blad przy stukaniu

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
odpowiedzialem na twoje pytanie w twoim drugim poscie, sprobuj zachowac skadnosc forum, naprawde masz wiele osob ktore odpowiadaja na pytania i na pewno odpowiedza na twoje, nie musisz powielac kilka krotnie tego samego tematu. ;)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.