Skocz do zawartości

trzepie kierownica przy hamowaniu zrobione juz wszystko


nobeli

Rekomendowane odpowiedzi

etc do tematu podczas hamowania auta bije mi kierownica w trakcie jazdy jest wszystko ok nic nie bije nic nie skacze... tylko przy hamowaniu... zrobilem juz chyba wszystko... zmienilem cale zawieszenie:

- wahacze kpl przod nowe gorne dolne

-wacacze kpl tyl nowe gorne dolne

nowe tarcze przod ate+klocki bosch

nowe tarcze tyl + klocki nie pamietam firmy bo to bylo w tamtym roku

nowe stabilizatory kpl przod +tyl

lozyska tyl nowe

co jeszcze mam zrobic bo wedlug mnie jest wszystko nowe a auto dalej bije przy hamowaniu...

myslalem ze to opony czy tez felgi... dzis zmienilem na latnie 18" 235/40 dalej to samo rece rozkladam ...... pomocy...

Edytowane przez nobeli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wachacze i chamowania/niu :duh:

Sprawdź końcówki układu kierowniczego i drążki może gdzieś tam jest luz,ewentualnie na maglownicy.

Jeszcze można by tarcze sprawdzić-czy nie tłuką,może wadliwe jakieś.

Swoją drogą to dziwne,bo przeważnie wymiana wahaczy ewentualnie jeszcze tarcz hamulcowych załatwiało sprawę.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz regulacje magla

jest tam sruba regulacyjna czasami starczy 1mm obrotu a roznica moze byc juz wyczowalna

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnialem dopisac drazki kierownicy tez wymienione:D sruba na maglownicy??? w ktorym miejscu to jest??? da rady to jakos naprawic??? czy trzeba nowa??? i ile to kosztuje??? SORKI ZA CH:D a i jak sprawdzic luz na maglownicy???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,kolego pytanko kto ci wymieniał tarcze i klocki bo prawdopodobnie tu jest spaprana robota. sam widziałem jak mechanik młotkiem wbijał klocek a musi być na tyle luzu żeby swobodnie przesuwał się w zacisku , zacisk też musi przesuwać się lekko w prowadnicy, wysuń tłoczki i zobacz czy gumki są całe i tłoczek też powinien lekko dać się wcisnąć zobacz też czy tarcze są przykręcone na czyste piasty nie na rdze jeżeli wszystko jest ok to po 200 km jazdy czyli dotarciu się klocków nie powinno trzepotać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak maglownica jest walnięta, to powinieneś też słyszeć delikatne stuki.

Koszt regeneracji maglownicy bez listwy to ok. 800 zł, a z listwą z 1500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze z przodu masz zwichrowane i tyle.Dlaczego- to Ty powinieneś wiedzieć.Jak założyłeś nowe tarcze na przód to też od razu biły?,raczej wątpię, masz nowe tarcze czyli grube, to je przetocz,najlepiej na samochodzie jak masz dostęp do takiego warsztatu,jak nie to przetocz tradycyjnie na stole u dobrego tokarza.Daje CI gwarancję że kierownica przestanie bić.Pytanie tylko na jak długo,bo po kilkuset kilometrach znowu może zacząć.Przyczyn może być kilka ,krzywa piasta,zwrotnica z przodu ,najczęściej złe hamowanie.Jak ktoś myśli że na standardowych hamulcach można gwałtownie wyhamować kilka czy kilkanaście razy z 200km/h samochodem ważącym prawie 2t. to się właśnie rozczarowuje i potem wymienia wszystko po kolei i zdziwienie że nowe tarcze po 500km i dalej trzepie kierownicą.

Kolego nie bierz tego do siebie,piszę to ogólnie bo temat powraca jak bumerang a konkretnej diagnozy brak.Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu kolego jestes w bledzie... wlasnie ze po zmianie all wszystko bylo ok do predkosci 90km/h nic nie bilo przejechalem sie 150 na autostradzie i lekko wcislem pedal chamulca i juz lekko bila kierownica... i tak jest do teraz a jak wcisne mocniej to bije ale jak wcicne tak gwaltownie to zatrzepie i juz jest ok wiec chyba magiel zdechl... musze to jutro sprawdzic jak wyglada sprawa czy nie ma oleju na wierzchu...no i czy luzy sa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to tarcze. Zle potraktowałeś nowe tarcze np zbyt gwałtownym hamowaniem. Kup nowe Zimmermany koszt koło 300zł, tylko na początku traktuj je delikatnie.

 

 

no wlasnie ze traktowalem je tak jak w ksiazce pisze i dalej traktuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przerabiam ten sam problem co autor postu

mi pomoglo ale nie rozwiazalo problemu do konca podkrecenie sruby http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=32_1176&hg=32&fg=10 ta sruba po prawej na zgieciu klucz chyba 17 lub 22 nie pamietam

no i zostaja luzy na piascie a takze amortyzatory

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu kolego jestes w bledzie... wlasnie ze po zmianie all wszystko bylo ok do predkosci 90km/h nic nie bilo przejechalem sie 150 na autostradzie i lekko wcislem pedal chamulca i juz lekko bila kierownica... i tak jest do teraz a jak wcisne mocniej to bije ale jak wcicne tak gwaltownie to zatrzepie i juz jest ok wiec chyba magiel zdechl... musze to jutro sprawdzic jak wyglada sprawa czy nie ma oleju na wierzchu...no i czy luzy sa

 

Wszystko się zgadza z tym co napisałem kilka postów wyżej.

Luzy w maglu,wybite tuleje wahacza,wybite sworznie w wahaczach i w drążkach kierowniczych to SKUTEK A NIE PRZYCZYNA bicia kierownicy podczas hamowania.Przyczyną są KRZYWE TARCZE.

Gdy są luzy na maglu to odczułbyś to bez hamowania na nierównościach,nie mówiąc o myszkowaniu na śliskiej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rece rozkladam ...... pomocy...

Wymień gumy stabilizatora,to powinno załatwić sprawę element nr.2

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=31_0257&hg=31&fg=10

 

 

czort swoje a pop swoje :mad2: :D

Najlepiej doradzić żeby kolega całą zawiechę wymienił na nową, najlepiej Mtechnik i lemfordera. :mad2:

RĘCE OPADAJĄ :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej doradzić żeby kolega całą zawiechę wymienił na nową, najlepiej Mtechnik i lemfordera.

Wystarczą gumy, koszt śmieszny, a rezultat gwarantowany.... i wiem co pisze :cool2:

 

Wiem że masz dobre intencje ale gdybyś nawet wykręcił cały stabilizator razem z tymi gumami a tarcze będą proste, to przy hamowaniu kierownica nie będzie drgała.Wymieniałem nie dawno te gumy,stare były bardzo wyrobione a jedynym negatywnym objawem było stukanie na dziurach.Po wymianie gum stabilizatorów i tulei górnych wahaczy stuki ustały.Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.