Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem nowym forumowiczem i na samym początku chciałem zwrócić sie o pomoc przy kupnie bmw. Otóż posiadam już w swojej rodzinie dwa modele tej marki i dlatego zdecydowałem się na bmw. Zastanawiam się nad bmw e36 sedan/limuzyna albo sport/coupe w rocznikach tak miedzy 96 a 99. Mój problem tkwi w wyborze silnika, ponieważ poczytałem trochę i z różnych źródeł dowiadywałem się różnych rzeczy. Chodzi mi o to żeby auto nie paliło 15l ale miało jakąś tam moc. Dodam, że po zakupie planuje od razu przerobić auto na gaz. Proszę o poradę w wyborze silnika, ponieważ jeśli między np. 2.0 a 2.8 byłaby jakaś niewielka różnica to nad 2.0 bym się nawet nie zastanawiał. Dodam jeszcze ze auto będzie użytkowane po części w mieście a po części na trasie.
Opublikowano
Każdy z tych silników jest bardzo dobry, wytrzymały, nie zawodny lecz przekłada się to troszke na spalanie ale 2.0 ma 150km 2.5 193 a 2.8 193 ale wyższy moment obrotowy od 2.5 jeśli przerobisz auto na gaz to jazda autem z 2.8 na gazie będzie cię kosztowało mniej więcej tyle co jazda 2.0 na benzynie tyle że w 2.8 masz dużo więcej mocy... Ja mam 2.0 i jestem bardzo zadowolony mocy nie brakuje jest ok spalanie w normie nie ścigam się na torach itp. więc mi wystarcza:)
Opublikowano
Przeglądałem te tematy i nie znalazłem nic ciekawego. A myślicie ze z takim 2.8 przerobionym na gaz przy kulturalnej jeździe zamkne się w 12l czy nie za bardzo?
Opublikowano
Przeglądałem te tematy i nie znalazłem nic ciekawego. A myślicie ze z takim 2.8 przerobionym na gaz przy kulturalnej jeździe zamkne się w 12l czy nie za bardzo?

Widocznie nie przeglądałeś uważnie czytaj tutaj :norty: - viewtopic.php?f=68&t=52861

Opublikowano

Witam

 

328 na gazie da rady 12l/100 przy spokojnej jeździe.

Opublikowano

tak 12l lpg/100 w 328i da radę, tylko zastanów się po Ci 2.8, jeśli myślisz o spokojnej jeździe?Jeśli chcesz fajną moc i spoko spalanie to pomyśl też o 323i. Generalnie przy zakupie kieruj się nie tylko pojemnością ale przede wszystkim stanem technicznym, zadbane 320i da większą frajdę niż zakatowane 328i...

 

pozdr :D

Opublikowano
Bo np. czytałem, że dużo ludzi nie poelca wgl 2.0 silnikow bo lepiej 1,8 ze 140 koniami albo juz 2,5.
Opublikowano

Na twoim miejscu wybierałbym między 320 (M52b20) bądź 323 - pojemność 2.5.

Ja wybrałem 320. Średnio w cyklu mieszanym Wrocław + trasa krajową 8 wychodzi 10-11l w zimie przy dynamicznej jeździe. Natomiast jeśli się postaram to potrafię zejść do 7.5l/100km LPG! Tyle spaliła mi na trasie 600km nad morze w ubiegłe wakacje, tempo stabilne, w nocy.

Ogólnie bierz to co będzie w lepszym stanie. Instalacja lpg tylko sekwencja.

Opublikowano
mam porównanie między 1.9i - m44b19 a 2.0i - m50b20 i wg mnie lepszy jest 2.0i, miałem też do czynienia z m54tub25 i jest to świetny silnik, oczywiście koszty eksploatacji większe w r6, ale kultura pracy r6 a r4 to dwa światy... jeśli chcesz to kolega sprzedaje srebrne e46 320i 98 rok sedan i jest to perełka :cool2: jak coś to pisz na PW
Opublikowano

Jak ma nie palić 15 l to zapomnij o czymś więcej niż 2.0 :-)

moje m52b25 + lpg w compacie wczorajsze tankowanie - jazda tylko po wrocku wyszło 16,4 l + noPB na rozruch (przeważnie 14-18 l)

trasa to 9-12 l lpg

autostrada 11-15 :-)

 

Posiadałem też silniczek m43b16, tez w compacie i niech inni mówią co chcą, ale to też był super silniczek :)

palił 6-7 l na trasie

silnik wybierz tak, żeby było Cie stać na jego utrzymanie i tyle :)

ale skoro i tak będzie lpg to myślę, że 2,5 - 2,8 to rozsądny wybór.

Oby tylko lpg zakładał ktoś, kto ma o tym pojęcie!

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.