Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam wszystkich forumowiczów,

 

 

zauważyłem że nie działa mi funkcja start stop pomimo że temp wynosi około 8 stopni, silnik nagrzewa sie do 88 stopni (ukryte menu), raczej jeżdżę delikatnie więc turbina też nie przegrzana.

 

Przed zimą wszystko było ok - działał wspaniale ;)

w zimie miałem jednak incydent z aku ponieważ jak byly duże mrozy to podczas zapalania resetował się cały komp i wyskakiwał błąd nadmiernie rozładowanego aku - podłączyłem pod prostownik (indukcyjny) i chyba sie naładował bo taki błąd juz nie wyskakiwał i nadal nie wyskakuje

w ukrytym menu na pozycji 9.0 patrzyłam na ładowanie i waha sie w granicach 14,6(7) - 14,3 podczas jazdy

 

Macie jakieś pomysły co może być nie tak, że to nie działa jak powinno

Pozdrawiam

Edytowane przez e87_DEVIL
Opublikowano

W pamięci najprawdopodobniej jest dalej błąd.A kasowałeś go kolego po tym incydencie :?: :?: Odnośnie ładowania to jest ok w dobrym jest zakresie.

 

Pozdrawiam emilo

Opublikowano

nie mogę znaleźć obecnie chwili aby jechać i podpiąć sie pod komputer

 

ale rozłączyłem akumulator na kilka godzin i start-stop zadziałał, ale tylko kilka razy

 

czy możliwe jest, że akumulator jest już za słaby aby ten system działał prawidłowo ?

Da się w jakiś sposób sprawdzić stan akumulatora ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tytule tematu jest, start-stop nie działa, więc jak uruchamiasz auto?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
W tytule tematu jest, start-stop nie działa, więc jak uruchamiasz auto?

 

Żeby nie było nieścisłości to zmieniłem tytuł posta :)

Opublikowano

podłączam się do postu:

 

mam podobnie mój system start-stop chyba też nie działa jak powinien, a przynajmniej jak działał przed zimą :shock:

 

otóż obecnie samochód maksymalnie 2-3 razy (często nawet 1x :? ) zgaśnie i zapali na postoju i na tym koniec

Dojeżdżam do pracy jakieś 40 km (ostatnie 10 km to miasto) wiec auto na pewno ma optymalna temp silnika ( ok 87 stopni) w kabinie tez jest stała temp, turbina raczej nie "czerwona" , a co do wypalania DPF - tez nie sadze aby to się działo codziennie

 

Jaka może być tego przyczyna ? czy to akumulator ? (auto z 2008 roku - możliwe że już by się zużył)

bo reszta wydaje mi sie że chodzi bez zarzutów :)

  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam,

W moim BMW F20 nie działa system start-stop od momentu, gdy zimą rozładował mi się akumulator. Z tego co wyczytałem na forum, to może to wynikać z zapisanego błędu. Czy da się ten błąd jakoś wykasować, albo uaktywnić ten system bez podłączania pod kompa?

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodatkowo napisze, że po zakpdowaniu trzeba chyba dobę poczekać, aż auto obada nowy akumulator i pozwoli używać START STOP. Także nie zdziw się, że od razu nie będzie śmigać.
Opublikowano
Dzisiaj niespodziewanie funkcja start-stop zaczęła działać. Jedyne co zrobiłem, to jadąc wcisnąłem przycisk wyłączania tej funkcji i tak przejechałem kilkanaście km, a po ponownym odpaleniu auta po ok. 4 godz. ku mojemu zdziwieniu system zaczął działać.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


U mnie mam to samo E87 2008 po lifcie, po wymianie akumulatora a z tego co słyszalem powinien być zakupiony mocniejszy akumulator i taki tez kupiłem. Raz działa raz nie działa.

A jeżeli już zadziała to zawsze go wyłączam, nie przepadam za tym systemem, po za tym mam przejechane już 170tyś i czuje że już nie tak szybko odpala się silnik jeżeli depne mu sprzęgło jak miał 20tyś :D


Zauwarzyłem to iż jak często się wyłącza tą opcje start-stop to motor nie będzie nam gasł następnym razem. Moim zdaniem on automatycznie się ustawia do naszej jazdy i do tego jak często wyłączamy ten system.

Często po serwisie załącza mi się ten system ponownie.


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co ty za głupoty piszesz? Możesz kupić mocniejszy, ale powinieneś go zakodować w aucie. Auto musi wiedzieć jaki masz akumulator. Jak zmieniłeś aku na inny to go zakoduj, bo alternator ładuje go nie tak jak trzeba. Czy jest to AGM czy zwykły i jakiej pojemności. Do systemu start stop tylko AGM. Zwykły szybko padnie przy START/STOP.

START/STOP niczego się nie uczy. Kontroluje szereg parametrów i albo wyłącza silnik albo nie. Dodatkowo nie ma opcji że auto gorzej kręci. Kręci tak samo zawsze. Po prostu poniżej 35 procent pojemności akumulatora zaczyna wyświetlać komunikat o słabym aku i ogranicza działanie podgrzewania szyb lusterek, świateł powitalnych itp. żebyś bez problemu odpalił.

Tu masz wszystko o START/STOP od BMW

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/repair-manuals/67-electric-motor/67-00-electric-motor/2v2B1zj

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
poza tym czy dasz mocniejszy aku czy slabszy to dla predkosci krecenia nie ma zadnego znaczenia. bo start/stop korzysta z kondensatora. nawet jesli aku jest kupa to i tak auto kreci zywo. jedynie w okolicach 35% wylaczy Ci funkcje start/stop jak Kolega wyzej napisal.
Opublikowano

Jak wam nie działa start-stop to tylko się cieszyć. Przecież oszczędności z tego nie ma.

A przez ten system tylko akumulator szybciej pada, już nie wspomnę że największe zużycie silnika występuje podczas rozruchu, gdy nie ma odpowiedniego smarowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie bardziej bym się o rozrząd martwił, który po dupsku dostaje dodatkowo. Jak mi nie działał to się uparłem żeby to naprawić. Po wymianie akumulatora i zaprogramowaniu zacząl działać. No i musiałem go wyłączać co odpalenie:) i tu z pomocą CARLY w kilka chwil wyłączyłem to badziewie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.